Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is een goede brok?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
- Aantal honden: 1
Wat is een goede brok?
De fokker van ons pupje voert RC. Ik ben hier zelf niet weg van vanwege de BHA BHT ETHOXIQUINE EN MENADIONE.
Ik zoek een brok zonder deze chemische toevoegingen om hem daar uiteindelijk op over te gaan zetten.
Welk bekend merk voldoet hier aan?
Voorkeur gaat naar de al wat langer bestaande merken met voedingsdeskundige en geen graanvrije brok.lees daar veel negatieve dingen over.
Ik dacht aan prins,pro plan of smolke?
Ik zoek een brok zonder deze chemische toevoegingen om hem daar uiteindelijk op over te gaan zetten.
Welk bekend merk voldoet hier aan?
Voorkeur gaat naar de al wat langer bestaande merken met voedingsdeskundige en geen graanvrije brok.lees daar veel negatieve dingen over.
Ik dacht aan prins,pro plan of smolke?
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Re: Wat is een goede brok?
inderdaad heel langzaam overgaan op een andere brok. Wij voeren Darf en dat bevalt ons en de honden prima 

Laatst gewijzigd door Ingrid48 op 05 mar 2019 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dik tevreden over Royal Canin.
Ik schakel direct over na het ophalen van de pup. Ik meng ook direct vanalles door elkaar (pupbrokken, kvv, stukken vlees).
Tot nu toe nooit problemen gehad, moest dat wel eens zo zijn, pas ik me uiteraard aan aan de pup.
Ik schakel direct over na het ophalen van de pup. Ik meng ook direct vanalles door elkaar (pupbrokken, kvv, stukken vlees).
Tot nu toe nooit problemen gehad, moest dat wel eens zo zijn, pas ik me uiteraard aan aan de pup.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij voeren al jaren de verschillende varianten van Canex fish&rice. Aan de eigen honden, volwassen en pups, en aan de opvangers. Super tevreden over. Niet teveel poep, ze vinden het lekker en geen gedoe met overgevoeligheden.
De fokker van Koda raadde aan om snel van de puppybrok af te gaan ivm groeipijn. Koda is nu bijna een jaar en heeft nog geen dag groeipijn gehad. Dus hij krijgt tot een jaar gewoon van de fish&rice de puppyvariant voor grote rassen gevoerd.
De fokker van Koda raadde aan om snel van de puppybrok af te gaan ivm groeipijn. Koda is nu bijna een jaar en heeft nog geen dag groeipijn gehad. Dus hij krijgt tot een jaar gewoon van de fish&rice de puppyvariant voor grote rassen gevoerd.
-
- Actief
Wat vinden jullie van de hill's brok?
-
- Zeer actief
wat moet daar van gevonden worden, t is een brok...Teuntje schreef:Wat vinden jullie van de hill's brok?

zoals gezegd, een goede brok is waar jou hond het goed op doet, als jij Hills wilt proberen dan probeer je dat je merkt het vanzelf .. ik heb mijn groterd nu op lukkulus en mijn kleine op euknaba, voor hun werkt het , voor een ander dan weer niet net. iedere hond is anders....
dan kan ik iedereen wel vragen wat vinden jullie van Eukanuba..... de een noemt het jeukanuba en de ander is er lyrisch over dat maakt de brok nog niet goed of slecht voor iemand anders zijn/haar hond

- dagmar88
- Zeer actief
Ik voer zelf liever geen brok met een laag vleesaandeel. Als je bij de oudere/grote merken wilt blijven, kom je daar toch op uit.Teuntje schreef:Wat vinden jullie van de hill's brok?
Dat is een persoonlijke afweging

Soms ook wel hoor, één van mijn honden lust alleen goedkoop voer

-
- Actief
Als je bij de ingredienten kijkt van de puppybrok dan vind ik het vleesaandeel nog wel meevallen,
https://www.hillspet.nl/dog-food/sp-can ... hicken-dry
https://www.hillspet.nl/dog-food/sp-can ... hicken-dry
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ik vind Hill's vreselijk. Slappe ontlasting en na een paar keer wil mijn hond het al niet meer eten. Ervaringen van vrienden met honden; ook die willen bijna geen van allen hill's eten. Ook slechte ontlasting.

Dit dus. Ik zou echter eerst doorgaan met Royal Canin en als je pup het er goed op doet zou ik dat lekker blijven geven. Hier doen mijn dieren het er goed op. En dat is het enige dat telt, waar jouw hond het goed op doet, niet wat jij zou willen geven.S@ndr@ schreef:wat moet daar van gevonden worden, t is een brok...Teuntje schreef:Wat vinden jullie van de hill's brok?![]()
zoals gezegd, een goede brok is waar jou hond het goed op doet, als jij Hills wilt proberen dan probeer je dat je merkt het vanzelf .. ik heb mijn groterd nu op lukkulus en mijn kleine op euknaba, voor hun werkt het , voor een ander dan weer niet net. iedere hond is anders....
dan kan ik iedereen wel vragen wat vinden jullie van Eukanuba..... de een noemt het jeukanuba en de ander is er lyrisch over dat maakt de brok nog niet goed of slecht voor iemand anders zijn/haar hond
-
- Actief
Uuuhm...uiteraard ga ik eerst door met de brok van de fokker.maar hierna wil ik over op een brok zonder chemische toevoegingen.
Natuurlijk is het belangrijk dat je hond het goed doet op een brok,maar je moet ergens beginnen en ik wil kiezen uit brokken zonder chemische toevoegingen,om van deze brokken eerst een te gaan proberen,om te kijken hoe hij het daar op doet.dan kan ik wel beginnen met een bonzo en oh hij doet het er geweldig op,maar ook al zou dat zo zijn,ik wil het niet voeren en er zijn 100en merken om uit te kiezen.
En geen graanvrije brok....
Dus welke te proberen en waarom die?
Natuurlijk is het belangrijk dat je hond het goed doet op een brok,maar je moet ergens beginnen en ik wil kiezen uit brokken zonder chemische toevoegingen,om van deze brokken eerst een te gaan proberen,om te kijken hoe hij het daar op doet.dan kan ik wel beginnen met een bonzo en oh hij doet het er geweldig op,maar ook al zou dat zo zijn,ik wil het niet voeren en er zijn 100en merken om uit te kiezen.
En geen graanvrije brok....
Dus welke te proberen en waarom die?
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik voer na tevredenheid Sam´s Field.
Goede ontlasting, ik hoef in verhouding weinig te voeren, de honden zien er fantastisch uit, glanzende vacht, heldere ogen.
Het is een voer met een laag gehalte aan granen, niet volledig graanvrij.
Ik zou me overigens niet zo druk maken om allerlei hypes... nu is graanvrij weer in opspraak, dan is vers vlees voeren weer niet ok, dan is geperst voer weer helemaal hot en dan is geëxtrudeerd weer leading... Dus als je met al die winden mee wilt waaien, dan heb je nog een stevige klus.
De techniek van het extruderen is door de jaren heen ook verbeterd, waardoor ze op minder hoge temperaturen extruderen.
De voedingswaarde op de zakken is van de brok en niet van de voedingsmiddelen die ze erin stoppen, dus daaraan kun je zeker meten hoe veel voedingswaarde een bepaald voer bevat.
Voer aan je hond waar jij je goed bij voelt, er bestaan eigenlijk geen echt slechte brokken meer, er bestaan echter wel steeds meer echt goede brokken.
Ik zou de pup misschien een klein zakje van de eigen RC brok voeren, maar al snel overstappen. Dat heb ik ook met mijn pup gedaan en die er nog geen dag van streek door geweest.
Het belangrijkste is dat je hond het er gewoon goed op doet.
Succes met het kiezen van de juiste brok voor jou en je hond!
Goede ontlasting, ik hoef in verhouding weinig te voeren, de honden zien er fantastisch uit, glanzende vacht, heldere ogen.
Het is een voer met een laag gehalte aan granen, niet volledig graanvrij.
Ik zou me overigens niet zo druk maken om allerlei hypes... nu is graanvrij weer in opspraak, dan is vers vlees voeren weer niet ok, dan is geperst voer weer helemaal hot en dan is geëxtrudeerd weer leading... Dus als je met al die winden mee wilt waaien, dan heb je nog een stevige klus.
De techniek van het extruderen is door de jaren heen ook verbeterd, waardoor ze op minder hoge temperaturen extruderen.
De voedingswaarde op de zakken is van de brok en niet van de voedingsmiddelen die ze erin stoppen, dus daaraan kun je zeker meten hoe veel voedingswaarde een bepaald voer bevat.
Voer aan je hond waar jij je goed bij voelt, er bestaan eigenlijk geen echt slechte brokken meer, er bestaan echter wel steeds meer echt goede brokken.
Ik zou de pup misschien een klein zakje van de eigen RC brok voeren, maar al snel overstappen. Dat heb ik ook met mijn pup gedaan en die er nog geen dag van streek door geweest.
Het belangrijkste is dat je hond het er gewoon goed op doet.
Succes met het kiezen van de juiste brok voor jou en je hond!

- herejede
- Zeer actief
ik voer ook sams field, doet er erg goed op, heb de gans en kalkoen variant