Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar haal jij je proteïne vandaan?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Waar haal jij je proteïne vandaan?

Ongelezen bericht door kooi »

Varkentjes die niet worden gewassen:

Waarschuwing: bevat schokkende beelden.

S@ndr@
Zeer actief

Re: Waar haal jij je proteïne vandaan?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja slavernij is des mens wat is er nieuw.. als we iets kunnen uitbuiten dan doen we het ook.. of dat nu arme kindertjes in het buitenland is of andere zoogdieren. mensen zijn zo leuk met andere soorten op de planeet, 100 honden van een broodfucker is verschrikkelijk maar de bio industrie ook, net zo goed en net zo hard.
maar ik heb de herinnering niet nodig dat mensen dat doen.
De denkfout is dat je dit in verband brengt met het eten van vlees, terwijl die twee dus niet met elkaar in verband staat.. hoe we dieren behandelen is een keuze.. die daar helemaal los van staat, zijn steeds meer initiatieven die dieren wel op den goede manier laten leven( kijk eens naar het akker varken en zo) voor ze naar de slacht gaan, dat wil dus zeggen dat t wel kan.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 07 mar 2019 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Kijk er maar niet naar als je niet tegen zeer brute beelden kan.

Waarom waarschuw je daar nou niet even voor, Kooi? Wat heeft het voor zin om mensen met zulke beelden op te zadelen?
Kooi heeft sinds kort het licht gezien en komt ons nu met het evangelie verblijden.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Ik heb het de link niet aangeklikt, ik weet namelijk al wat voor filmpje ik van jou kan verwachten. Zo geen zin om al het leed van de wereld te bekijken.
Snap sowieso niet waarom dit op een hondenforum gezet moet worden..
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gunst krijgen we nu al die zielige eet geen vlees filmpjes hier ook al? Hou op met dat gestalk ga lekker naar een fb groep die met je mee willen lullen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Waarschijnlijk gemaakt door zogenaamde dierenvrienden die 's nachts inbreken in stallen, de dieren volledig in de stress jagen en daar dan beelden van maken. Stoer hoor...
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
S@ndr@
Zeer actief

nah laten we eerlijk zijn een varken op een postzegel.. t beest heeft iets andere behoeftes voor een redelijk leven .. er valt best veel te verbeteren in dat wereldje..en daar mag ze best wat van vinden.. als je dat filmpje niet leuk vind dat wil het in ieder geval zeggen dat t niet deugt in jou ogen. moet heel eerlijk zeggen dat ik t ook niet gekeken heb. heb helemaal geen behoefte aan dat soort beelden :oeps:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

under the red sky schreef:Waarschijnlijk gemaakt door zogenaamde dierenvrienden die 's nachts inbreken in stallen, de dieren volledig in de stress jagen en daar dan beelden van maken. Stoer hoor...
Ik heb gekeken, het zijn een stelletje vegans die het in elkaar hebben gezet en het is in Engeland. Het is iets dat gemeld moet worden en niet door welk normaal mens en de wet ok is. Ik eet er geen lapje vlees minder om.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Neeltje schreef:
under the red sky schreef:Waarschijnlijk gemaakt door zogenaamde dierenvrienden die 's nachts inbreken in stallen, de dieren volledig in de stress jagen en daar dan beelden van maken. Stoer hoor...
Ik heb gekeken, het zijn een stelletje vegans die het in elkaar hebben gezet en het is in Engeland. Het is iets dat gemeld moet worden en niet door welk normaal mens en de wet ok is. Ik eet er geen lapje vlees minder om.
Ik ben best bereid om (iets) te minderen met vlees, maar die hele "kijk eens hoe zielig en dat allemaal voor jouw vlees" geeft mij meer de neiging nog een karbonaadje extra in mijn giechel te douwen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dre schreef:
Neeltje schreef:
Ik ben best bereid om (iets) te minderen met vlees, maar die hele "kijk eens hoe zielig en dat allemaal voor jouw vlees" geeft mij meer de neiging nog een karbonaadje extra in mijn giechel te douwen.
Dit... dat domme geduw duwt mij alleen maar de tegengestelde richting in. Werkt totaal averechts.
Ik hoef dat ook niet te zien op een hondenforum. En ja ik eet vlees, blijf dat ook doen en mijn honden eten alleen maar vlees en blijven dat ook doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

kooi schreef:Varkentjes die niet worden gewassen:

Met het plaatsen van dit soort beelden creëer je een valse tegenstelling; je suggereert ermee dat er maar twee mogelijkheden zijn: ofwel je eet vlees van dieren uit de bio-industrie, ofwel je wordt veganist.

Er is namelijk ook vlees verkrijgbaar van dieren die wèl goed behandeld worden. Dat vlees is flink wat duurder dan vlees van de bio-industrie, maar je kunt er ook voor kiezen om minder vlees te eten en dan vlees te kopen van dieren die op een normale manier geleefd hebben. Zoals bijvoorbeeld mijn man doet. Goed voor de dieren en goed voor het milieu.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Boutje schreef: Als je leest dat 80% van de melkkoeien uierontsteking heeft, dat kippen in megastallen en legbatterijen standaard antibiotica krijgen, dat (oke, oke, ik ga niet "zeuren" ) dan is het niet alleen tegen dierenleed maar ook voor de eigen gezondheid beter om dergelijke zaken te beperken vind ik.

Maar zoals Jvanringen ook aanhaalt, er is meer dan zwart en wit. Ik heb zelfs voorkeur voor een correct geschoten stuk wild boven een kistkalfslapje.
Waar lees je zulk soort dingen? Kistkalveren hebben we al 15 jaar niet meer en preventief antibioticagebruik is verboden, kun je hier bijvoorbeeld meer over lezen. Antibiotica mag alleen worden toegepast bij zieke dieren en dan nog heel spaarzaam. En die dieren mogen pas na een bepaalde wachttijd worden geslacht om te voorkomen dat de consument op die manier antibioticaresten zou binnenkrijgen. Ook de term bio-industrie is nikszeggend. In de agrarische sector wordt met een biobedrijf een biologisch bedrijf bedoeld :wink:

Ik ben 30 jaar vegetariër geweest maar alle onzin die je door de strot wordt gedouwd over de agrarische sector in Nederland zorgt er voor dat ik weer met plezier naar onze plaatselijke slager ga.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
S@ndr@
Zeer actief

ik vind dat toch een hele vreemde, ja laat ik lekker vlees gaan eten, want er wordt zoveel over gelogen :engel: . hij is fijn.. die beesten hebben nog steeds geen grandioos, of zelfs maar een klein beetje een leuk leven en ze zakken meer dan eens door stalvloeren of stikken of verbranden of worden vergast in hun eigen je weet wel gassen.. maar goed ik denk dat de dood voor hun vaak een verlossing is zullen we maar denken, dus misschien doe je er iets goeds mee :wink:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

dagmar88 schreef:

Waarom waarschuw je daar nou niet even voor, Kooi? Wat heeft het voor zin om mensen met zulke beelden op te zadelen?
Kooi heeft sinds kort het licht gezien en komt ons nu met het evangelie verblijden.
:ugh:

Ik weet overigens prima waar mijn proteïne vandaan komt. Ik weet in welke weilanden ze staan, en ik denk ook een beetje te weten hoe die boeren met hun vee omgaan. Zo, en nu draai ik mijn draadjesvlees nog een keer om. Heerlijk, is het al etenstijd?
80564M

S@ndr@ schreef:ik vind dat toch een hele vreemde, ja laat ik lekker vlees gaan eten, want er wordt zoveel over gelogen :engel: . hij is fijn.. die beesten hebben nog steeds geen grandioos, of zelfs maar een klein beetje een leuk leven en ze zakken meer dan eens door stalvloeren of stikken of verbranden of worden vergast in hun eigen je weet wel gassen.. maar goed ik denk dat de dood voor hun vaak een verlossing is zullen we maar denken, dus misschien doe je er iets goeds mee :wink:
Nou, dat vind ik ook een vreemde. Jij ziet nooit dartelende koeien, of modderwroetende varkens?
S@ndr@
Zeer actief

Marion. schreef:
S@ndr@ schreef:ik vind dat toch een hele vreemde, ja laat ik lekker vlees gaan eten, want er wordt zoveel over gelogen :engel: . hij is fijn.. die beesten hebben nog steeds geen grandioos, of zelfs maar een klein beetje een leuk leven en ze zakken meer dan eens door stalvloeren of stikken of verbranden of worden vergast in hun eigen je weet wel gassen.. maar goed ik denk dat de dood voor hun vaak een verlossing is zullen we maar denken, dus misschien doe je er iets goeds mee :wink:
Nou, dat vind ik ook een vreemde. Jij ziet nooit dartelende koeien, of modderwroetende varkens?
nee.. we hebben hier 1 hobby boer, en die houdt zijn koeien .. maar varkens zie ik nooit buiten hier, die staan een heule grote stallen en komen nooit buiten die zijn bezig de volgende generatie karbonades aan t uitbroeden- kan het niet ander noemen
63673J

under the red sky schreef: (...) Ook de term bio-industrie is nikszeggend. In de agrarische sector wordt met een biobedrijf een biologisch bedrijf bedoeld :wink:
In het dagelijks spraakgebruik wordt met bio-industrie de intensieve veehouderij of vee-industrie bedoeld.
80564M

S@ndr@ schreef:
Marion. schreef:
nee.. we hebben hier 1 hobby boer, en die houdt zijn koeien .. maar varkens zie ik nooit buiten hier, die staan een heule grote stallen en komen nooit buiten die zijn bezig de volgende generatie karbonades aan t uitbroeden- kan het niet ander noemen
Misschien moet je dan gewoon even verder kijken dan 'hier'.
63673J

S@ndr@ schreef:
Marion. schreef:
Dartelende koeien zie ik weleens, maar als ik wroetende varkens wil zien moet ik er toch echt gericht naar op zoek, en dan vind ik ze ook. Maar modderwroeten is voor het standaard-industrievarken niet weggelegd.
Laatst gewijzigd door 63673J op 07 mar 2019 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

ja want dat maakt het leven van die varkens beter :U:
ik haal ook mijn vlees van het scharrel gebeuren, maar t nadeel is gewoon dat die megastallen doorgaan, maar dan voor het buitenland, want we kunnen het hier zo lekker goedkoop, veul dieren op een ( t liefst niet te grote) hoop ( want t moet goedkoop) .. en verder kijken maar t leven van die beesten geen cent beter
80564M

jvanringen schreef:
S@ndr@ schreef:
Marion. schreef:
Dartelende koeien zie ik weleens, maar als ik wroetende varkens wil zien moet ik er toch echt gericht naar op zoek, en dan vind ik ze ook. Maar modderwroeten is voor het standaard-industrievarken niet weggelegd.
Ik heb het niet over het standaard-industrievarken. Ik heb het over de boeren waar mijn slager zijn beesten vandaan haalt. En in een straal van 10 kilometer om ons heen, weet ik zo al 4 plekken waar ze dagelijks heerlijk in de modder lopen te wroeten en ruimte te over hebben.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Bedankt voor de waarschuwing. :ok:
Afbeelding
63673J

Marion. schreef:Ik heb het niet over het standaard-industrievarken. Ik heb het over de boeren waar mijn slager zijn beesten vandaan haalt. En in een straal van 10 kilometer om ons heen, weet ik zo al 4 plekken waar ze dagelijks heerlijk in de modder lopen te wroeten en ruimte te over hebben.
Bij ons in de buurt zijn het voornamelijk koeien en landbouw. Voor wroetende varkens gaan we ergens anders heen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Van de verkiezingsbeloftes van groen hamas komt ook niet veel terecht.
80564M

korthaar schreef:Van de verkiezingsbeloftes van groen hamas komt ook niet veel terecht.
Je weet toch wel dat dit geen politiek forum is hè?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ja, sommige dieren worden op gruwelijke wijze gehouden of gedood.... maar ik vind niet dat je dan daarom maar kunt stellen dat elke vorm van vleesconsumptie niet meer zou mogen ... ik eet zoveel mogelijk bio.. maar ja, ik blijf wel vlees eten. Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat dit soort excessen precies dat zijn! uitzonderingen!

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

https://www.facebook.com/akkervarken/
deus is echt heel erg leuk , ik volg die pagina, briljant die varkens werken ook echt, akkers schoonhouden en zo en zo ken t ook
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

in een vorig leven was ik bij 's lands grootste bierbrouwer verantwoordelijk voor de verkoop van de bijproducten zoals bostel en gist. Dit ging voornamelijk naar de veehouderij en heb in die functie daarom heel wat boeren bezocht. Zonder uitzondering waren ze heel trots op hun bedrijf en hoe ze omgingen met de dieren. Voor hen alleen het beste van het beste want zo leveren ze immers het meeste op.
Vanuit dat standpunt klopt dat. Als je ze als vleesmachines ziet met een input die een zekere output genereert.

Voor mij persoonlijk heeft dat niets met dierenwelzijn te maken. Dat een varken met vele soortgenoten in een klein hok met kaal rooster gepropt wordt om zo snel mogelijk vetgemest te worden, heeft niets te maken met enige mate van diereigen, en wat mij betreft daarmee diervriendelijk leven, al zal ie nooit van zijn hele (korte) leven kou of honger hoeven lijden.

En het kan wel degelijk anders en nog op vrij grote schaal ook. Ik woon in de Limousin met de gelijknamige koeien. Nog steeds leven ze maar met één doel en dat is om uiteindelijk te worden geslacht. Daar kun je zeker wat van vinden, maar voor mij is het in de kern wezenlijk niet héél anders dan een krop sla telen. Hoe dan ook, deze dieren staan vaak jaarrond buiten, op heel, héél grote, zeg maar gerust uitgestrekte weides, compleet met bossages, waterpoelen beschutting van bomen en hagen. Veel natuurlijker kan het niet worden, terwijl ze ook qua voeding of verzorging beslist niets te kort komen. Voeding die overigens op eigen land verbouwd wordt (dus geen soja), land wat bemest wordt met de mest van eigen koeien dus ook nog eens een gesloten kringloop van grondstoffen. Uit die industrie durf ik met een gerust hart een entrecote te grillen of een stoofpotje te maken. Het vlees haal ik letterlijk 200 m verderop. En duur is het ook niet eens want voor een groot pakket met verschillende soorten vlees betaalde ik 12 euro de kilo.
Ik eet zeker niet dagelijks vlees, maar op deze manier wel met plezier.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Heb net een heerlijk karbonaatje op met een lekker glas melk , morgen kipfilet en het weekend paarden biefstuk mijn weekend kan niet meer stuk
snap niet wat dit op een honden forum doet maar goed... :denken:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

~Suzanne~ schreef:Ja, sommige dieren worden op gruwelijke wijze gehouden of gedood.... maar ik vind niet dat je dan daarom maar kunt stellen dat elke vorm van vleesconsumptie niet meer zou mogen ... ik eet zoveel mogelijk bio.. maar ja, ik blijf wel vlees eten. Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat dit soort excessen precies dat zijn! uitzonderingen!

Suzanne
Dat zijn het ook.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”