Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar haal jij je proteïne vandaan?
Moderator: moderatorteam
Re: Waar haal jij je proteïne vandaan?
Kooi, ga je nog iets fundamenteels toevoegen aan de discussie of kots je alleen die link uit en laat het daarbij? Want dat is een beetje half werk.
Ik laat er ook geen lap vlees om. Wat meen jij je nou.
Ik laat er ook geen lap vlees om. Wat meen jij je nou.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Best wel heftig hoe ongeïnteresseerd mensen hierop reageren met woorden als ik duw nog een stuk vlees in mijn mik....
Ik ben niet vegetarisch en kan dit filmpje niet bekijken maar dat betekent niet dat ik geen gevoel heb of niet iets vind van hoe wij mensen met dieren omgaan.
Als ik dan lees dat dit gemaakt is door een stelletje begane en je zin geeft in een karbonade word ik persoonlijk een beetje misselijk.
Ik ben niet vegetarisch en kan dit filmpje niet bekijken maar dat betekent niet dat ik geen gevoel heb of niet iets vind van hoe wij mensen met dieren omgaan.
Als ik dan lees dat dit gemaakt is door een stelletje begane en je zin geeft in een karbonade word ik persoonlijk een beetje misselijk.
-
- Zeer actief
Eensch dikke verontwaardiging bij de broodfuck hondjes, maar als het gaat op vee dan jammer ik eet er nog eentje.. kan mij t schelenlaeken schreef:Best wel heftig hoe ongeïnteresseerd mensen hierop reageren met woorden als ik duw nog een stuk vlees in mijn mik....

-
- Zeer actief
Ik kan daar dus echt niet bij. Zo'n filmpje bekijken kan ik al nauwelijks laat staan er de spot mee drijven. Voor mij is het met deze varkens minstens net zo slecht gesteld als met honden uit de wreedste manieren van broodfok. En het doet ook echt hetzelfde met me. Ik wordt er even misselijk en onpasselijk van.S@ndr@ schreef:Eensch dikke verontwaardiging bij de broodfuck hondjes, maar als het gaat op vee dan jammer ik eet er nog eentje.. kan mij t schelenlaeken schreef:Best wel heftig hoe ongeïnteresseerd mensen hierop reageren met woorden als ik duw nog een stuk vlees in mijn mik....
Als ik dan lees dat dit gemaakt is door een stelletje begane en je zin geeft in een karbonade word ik persoonlijk een beetje misselijk.t is maar hoe je het beziet
Opmerkingen over hoeveel vlees iemand trots per dag en week naar binnen schuift en denegrerende opmerkingen over veganisten etc maken me oprecht kots en kots misselijk.
Hier voel ik hetzelfde als bij iemand die zegt doe mij die goedkope puppies maar. En als ze doodgaan koop ik toch een nieuwe. Wat kan mij die teefjes in die kooitjes schelen. Als ik teefjes in kooien zie met een vervilte vacht en een tandeloze bek krijg ik alleen maar meer zin om daar de puppies van de kopen.....

Je bent gewoon geschift als je van die harteloze shit op internet plempt. Het spijt me. Door en door geschift.
-
- Zeer actief
Het is ook vooral hoe idioot en onmenselijk je jezelf wil laten zien toch? Want voor mij is dit soort dingen op een forum zetten een van de meest achterlijke dingen die je kan doen. Zeggen dat je zin krijgt in vlees als je kijkt naar gruwelijke onnodige marteling van dieren. Dan spoor je totaal niet. Ze willen er de sier mee maken om geweldig over te komen als verharde mensen. Maar ze vallen alleen maar door de mand als volstrekte idioten.S@ndr@ schreef:Eensch dikke verontwaardiging bij de broodfuck hondjes, maar als het gaat op vee dan jammer ik eet er nog eentje.. kan mij t schelenlaeken schreef:Best wel heftig hoe ongeïnteresseerd mensen hierop reageren met woorden als ik duw nog een stuk vlees in mijn mik....
Als ik dan lees dat dit gemaakt is door een stelletje begane en je zin geeft in een karbonade word ik persoonlijk een beetje misselijk.t is maar hoe je het beziet

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Volgens mij is de reactie van de mensen toch een beetje anders dan je het nu stelt. Niet 'mij kan het niet schelen, ik haal wel nog zo'n goedkoop puppy', maar: ik koop niet helemaal geen puppy, maar krijg juist zin om nog een verantwoord gefokt puppy te halen als ik die broodfokfilmpjes weer in de maag gesplitst krijg met als boodschap dat je geen puppy's moet kopen. Of wat vlees betreft: ik heb alleen maar minder neiging vegetarier/veganist te worden, dus ik steek lekker een stukje (bio)karbonade in m'n mondlaeken schreef:Ik kan daar dus echt niet bij. Zo'n filmpje bekijken kan ik al nauwelijks laat staan er de spot mee drijven. Voor mij is het met deze varkens minstens net zo slecht gesteld als met honden uit de wreedste manieren van broodfok. En het doet ook echt hetzelfde met me. Ik wordt er even misselijk en onpasselijk van.S@ndr@ schreef:Eensch dikke verontwaardiging bij de broodfuck hondjes, maar als het gaat op vee dan jammer ik eet er nog eentje.. kan mij t schelenlaeken schreef:Best wel heftig hoe ongeïnteresseerd mensen hierop reageren met woorden als ik duw nog een stuk vlees in mijn mik....
Opmerkingen over hoeveel vlees iemand trots per dag en week naar binnen schuift en denegrerende opmerkingen over veganisten etc maken me oprecht kots en kots misselijk.
Hier voel ik hetzelfde als bij iemand die zegt doe mij die goedkope puppies maar. En als ze doodgaan koop ik toch een nieuwe. Wat kan mij die teefjes in die kooitjes schelen. Als ik teefjes in kooien zie met een vervilte vacht en een tandeloze bek krijg ik alleen maar meer zin om daar de puppies van de kopen.....![]()
Je bent gewoon geschift als je van die harteloze shit op internet plempt. Het spijt me. Door en door geschift.
-
- Zeer actief
Dat kan. Maar dat je het nodig vindt om te melden dat je lekker karbonade eet na dit filmpje zonder enige empathie voor de gruwelijke mishandelingen is eigenlijk wel precies hetzelfde als zeggen ik koop gewoon weer een hondje morgen van een broodfokker. Ik ruik daarin harteloosheid. Stelletje veganisten die dit gefilmd hebben en ga zo door. Geen woord over die varkens.
Ik trek dat soort reacties niet. Het spijt me.
Ik trek dat soort reacties niet. Het spijt me.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik kijk het filmpje niet maar sluit me volkomen bij Marc aan.
Meer dan schandalig hoe er met nuts dieren veelal wordt omgegaan.
Wij zijn ook geen 100 % vegetarisch maar kijken zeker wel wat en waar we het halen.
Meer dan schandalig hoe er met nuts dieren veelal wordt omgegaan.
Wij zijn ook geen 100 % vegetarisch maar kijken zeker wel wat en waar we het halen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Ik word daar ook niet goed van. En je dan ook nog afvragen wat een topic over dierenleed doet op een hondenforum. Serieus? Op dit forum gaat het werkelijk over ieder denkbaar onderwerp. Ik vind het soms nuttig, soms vermakelijk en soms ergerlijk maar het zal me werkelijk een (al dan niet veganistische) worst wezen dat mensen zo'n topic openen.
En dan gaat het over iets wat wel degelijk raakvlakken heeft met honden, nl dierenwelzijn, en dan is men zgn ineens verontwaardigd wat dat hier doet
En dan gaat het over iets wat wel degelijk raakvlakken heeft met honden, nl dierenwelzijn, en dan is men zgn ineens verontwaardigd wat dat hier doet

De toestand in het filmpje is meer dan schandalig, maar net zo goed dat niet iedere fokker een broodfokker is met z'n honden in de drek, behandelt niet iedere varkensboer zijn varkens zoals in het filmpje verre van dat. En dat is wat die idioten die het filmpje hebben gemaakt willen dat je denkt, dat ALLE varkens er op die manier bij zitten en dat is niet waar. Gelukkig zijn dat, net als bij de honden uitzonderingen en daar moet en wordt tegenop getreden.
-
- Zeer actief
Dat klinkt al beter al denk ik dat jij niet echt een idee hebt van wat mensen je willen laten geloven. Daarnaast vraag ik me af hoe goed je weet wat het leven van het gemiddelde varken dan precies voorstelt maar dat terzijde. Het voelt voor mij als de ene broodfokker is de andere niet. Een niet ecologisch biologisch of scharrel of wat dan ook gehouden varken is al heel snel niets anders dan een broodfok teefje. Het is volkomen normaal dat fokzeugen klem gezet worden tussen twee hekken zodat ze niet kunnen bewegen als ze biggen hebben. De eerste die dat bij een hond doet wil je veroordeeld zien. Dus het is en blijft heel vreemd geredeneerd.Neeltje schreef:De toestand in het filmpje is meer dan schandalig, maar net zo goed dat niet iedere fokker een broodfokker is met z'n honden in de drek, behandelt niet iedere varkensboer zijn varkens zoals in het filmpje verre van dat. En dat is wat die idioten die het filmpje hebben gemaakt willen dat je denkt, dat ALLE varkens er op die manier bij zitten en dat is niet waar. Gelukkig zijn dat, net als bij de honden uitzonderingen en daar moet en wordt tegenop getreden.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik heb het filmpje niet gezien, maar ik geloof je direct dat het uitzonderlijke gevallen zijn.Neeltje schreef:De toestand in het filmpje is meer dan schandalig, maar net zo goed dat niet iedere fokker een broodfokker is met z'n honden in de drek, behandelt niet iedere varkensboer zijn varkens zoals in het filmpje verre van dat. En dat is wat die idioten die het filmpje hebben gemaakt willen dat je denkt, dat ALLE varkens er op die manier bij zitten en dat is niet waar. Gelukkig zijn dat, net als bij de honden uitzonderingen en daar moet en wordt tegenop getreden.
Echter ik heb gezien wat gangbaar is. En wat gangbaar is, vind ik zelf helemaal niks. Het is veel te extreem op productie en output gericht, niet op kwaliteit van leven. Iedereen kan zien dat het niet ok is dat dieren gepest en gemarteld worden. Maar wat gemeengoed is, bv die graatmagere melkkoeien met belachelijk grote uiers, dat vinden we normaal. Terwijl dit net zo extreem is als de platgeslagen snuiten van sommige hondenrassen. We slaan door, gaan het vervolgens normaal vinden en zien dan niet meer dat het niet normaal is. Dat vind ik nog veel gevaarlijker.
Het zijn bedrijven waar gezinnen van moeten leven, maar ook dat er voldoende geproduceerd wordt om de winkels te bevoorraden. En ja, er is nog heel veel te verbeteren, en dat zal ook heus wel gebeuren, want dat gebeurt constant, maar dat gaat niet van de een op de andere dag.lucie schreef:ik heb het filmpje niet gezien, maar ik geloof je direct dat het uitzonderlijke gevallen zijn.Neeltje schreef:De toestand in het filmpje is meer dan schandalig, maar net zo goed dat niet iedere fokker een broodfokker is met z'n honden in de drek, behandelt niet iedere varkensboer zijn varkens zoals in het filmpje verre van dat. En dat is wat die idioten die het filmpje hebben gemaakt willen dat je denkt, dat ALLE varkens er op die manier bij zitten en dat is niet waar. Gelukkig zijn dat, net als bij de honden uitzonderingen en daar moet en wordt tegenop getreden.
Echter ik heb gezien wat gangbaar is. En wat gangbaar is, vind ik zelf helemaal niks. Het is veel te extreem op productie en output gericht, niet op kwaliteit van leven. Iedereen kan zien dat het niet ok is dat dieren gepest en gemarteld worden. Maar wat gemeengoed is, bv die graatmagere melkkoeien met belachelijk grote uiers, dat vinden we normaal. Terwijl dit net zo extreem is als de platgeslagen snuiten van sommige hondenrassen. We slaan door, gaan het vervolgens normaal vinden en zien dan niet meer dat het niet normaal is. Dat vind ik nog veel gevaarlijker.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Absoluut, eens ook duslucie schreef:ik heb het filmpje niet gezien, maar ik geloof je direct dat het uitzonderlijke gevallen zijn.Neeltje schreef:De toestand in het filmpje is meer dan schandalig, maar net zo goed dat niet iedere fokker een broodfokker is met z'n honden in de drek, behandelt niet iedere varkensboer zijn varkens zoals in het filmpje verre van dat. En dat is wat die idioten die het filmpje hebben gemaakt willen dat je denkt, dat ALLE varkens er op die manier bij zitten en dat is niet waar. Gelukkig zijn dat, net als bij de honden uitzonderingen en daar moet en wordt tegenop getreden.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
er zijn meer dan 600 mega stallen in Nederland, en daar is dus doorlopend heel wat dieren leed en geld tekort om die beesten ook maar een klein beetje een dierwaardig bestaan te geven en aan hun behoeftes tegemoet te komen, dus t is eerder regel dan uitzondering, en als ik boeren hoor verkondigen dat de koeien maar niet meer buiten moeten omdat ze last hebben van de weersinvloeden vraag ik me toch wel even iets af.
en natuurlijk wil dat helemaal niet zeggen dat je geen vlees mag eten of dat als je vlees eet dat je dit toejuicht dit kan en mag best anders maar dan moet wel t roer om. en ik vind het fijn dat er organisaties zijn die proberen het aan de kaak te stellen want met die collectieve onachtzaamheid gaan we er niet komen . leed opzettelijk of onopzettelijk is nog steeds leed. als t honden zijn dan is de wereld te klein, maar omdat t vee is is het in ene keer wel o.k
heel raar
en natuurlijk wil dat helemaal niet zeggen dat je geen vlees mag eten of dat als je vlees eet dat je dit toejuicht dit kan en mag best anders maar dan moet wel t roer om. en ik vind het fijn dat er organisaties zijn die proberen het aan de kaak te stellen want met die collectieve onachtzaamheid gaan we er niet komen . leed opzettelijk of onopzettelijk is nog steeds leed. als t honden zijn dan is de wereld te klein, maar omdat t vee is is het in ene keer wel o.k

In de gangbare veehouderij is dierenmishandeling de norm.Neeltje schreef:Dat zijn het ook.~Suzanne~ schreef:Ja, sommige dieren worden op gruwelijke wijze gehouden of gedood.... maar ik vind niet dat je dan daarom maar kunt stellen dat elke vorm van vleesconsumptie niet meer zou mogen ... ik eet zoveel mogelijk bio.. maar ja, ik blijf wel vlees eten. Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat dit soort excessen precies dat zijn! uitzonderingen!
Suzanne
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik geloof niet dat mensen dit opeens niet erg vinden omdat het niet over honden gaat.
Ik denk vooral dat mensen gaan steigeren door de manier waarop het wordt gebracht door TS.
Mijn haren gaan er ook van overeind staan geef ik toe. Blijkbaar heeft Kooi het licht gezien en dat geeft ongeveer het effect van een gestopte roker op een feestje waar de helft rookt.
Ik kan erg slecht tegen zendingsdrang en daar ben ik duidelijk niet uniek in.
Het gevolg is blijkbaar dat er dan geschopt wordt tegen de boodschap om de boodschapper te raken en hoewel onterecht snap ik het wel.
De manier waarop Kooi de laatste tijd bezig is zet blijkbaar massaal haren overeind.
Ik denk vooral dat mensen gaan steigeren door de manier waarop het wordt gebracht door TS.
Mijn haren gaan er ook van overeind staan geef ik toe. Blijkbaar heeft Kooi het licht gezien en dat geeft ongeveer het effect van een gestopte roker op een feestje waar de helft rookt.
Het gevolg is blijkbaar dat er dan geschopt wordt tegen de boodschap om de boodschapper te raken en hoewel onterecht snap ik het wel.
De manier waarop Kooi de laatste tijd bezig is zet blijkbaar massaal haren overeind.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Juist!Marjoleine schreef:Ik geloof niet dat mensen dit opeens niet erg vinden omdat het niet over honden gaat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Serieus ja. Het is niet een topic en geen platform om mensen te bekeren, dat is het punt.lucie schreef: En je dan ook nog afvragen wat een topic over dierenleed doet op een hondenforum. Serieus? Op dit forum gaat het werkelijk over ieder denkbaar onderwerp. Ik vind het soms nuttig, soms vermakelijk en soms ergerlijk maar het zal me werkelijk een (al dan niet veganistische) worst wezen dat mensen zo'n topic openen.
Maar misschien moet ik dan ook maar constant mensen onder hun neus gaan smeren dat mijn varkensvlees consumptie (biologisch) 36 x lager is dan gemiddeld

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
ik herken het wel een beetje. Toen ik net zoals kooi het licht had gezien was ik er ook erg mee bezig en moest ik ook om de haverklap vermelden hoe erg het allemaal wel niet is.Marjoleine schreef:Ik geloof niet dat mensen dit opeens niet erg vinden omdat het niet over honden gaat.
Gelukkig dooft dat ook wel weer een beetje uit

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja dat snap ik, maar als je daar aan voorbij gaat dan even verder kijken? En is het de zendingsdrang van Kooi of is het je gewoonte en je geweten? Is het iets waarvan je weet dat het eigenlijk wel heel apart is dat je voor je honden door het vuur zou gaan als het zou moeten, ze op kussens van honderden euro's slapen en je helemaal niet geeft om het leven van een ander dier, achteloos langs de KFC rijdt of elke dag kiloknaller in je winkelwagen gooit? Retorische vraag, ik denk dat ieder deze afweging zou moeten maken in zijn hoofdMarjoleine schreef:Ik geloof niet dat mensen dit opeens niet erg vinden omdat het niet over honden gaat.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
Dat snap ik best en daar kun je best wat van zeggen,.. zonder buiten proportioneel te reageren. en zonder zelfs plat of heel erg hard te worden in je reactie 

Minder vlees eten kan natuurlijk ook. Om voldoende proteïne binnen te krijgen heb je maar heel weinig vlees nodig, veel minder dan er nu gemiddeld geconsumeerd wordt. Door de irreëel lage prijs van vlees uit de vee-industrie zijn mensen eraan gewend geraakt dat ze voor heel weinig geld dagelijks veel vlees kunnen eten, en ze kunnen of willen daarbij blijkbaar niet denken aan het structurele dierenleed waarmee dat gepaard gaat.Boutje schreef:Helemaal met Marc en Lucie eens.
Sommige reacties ook... maar dan wel verontwaardigd doen en petities opzetten tegen broodfok en tegen het dogmeat festival in China... Hallooooo een varken is even slim als een hond he!
En mini-varkens in rosltoeltjes... ook al foto's van gezien, (vind ik vaak ook aan mishandeling grenzen en hoeft voor mij ook echt niet, maar dit terzijde) ... maar we schuiven wel lekker een speklapje naar binnen.
Hypocrisie ten top.
Maar zoals anderen schrijven kan inderdaad ook, alleen kan er in de extensieve landbouw niet genoeg geproduceerd worden denk ik om in ieders gemiddelde consumptie te voorzien.
Ik woon in landbouwgebied.
Ik zie die 2 "goede" koeienboeren. Ik zie ook (tot vorig jaar dan toch, dit jaar nog niet gezien) kalveren in van die iglo's met een hekje rond. Ik zie megastallen met kippen en varkens, heel schoon aan de buitenkant, met afzuig- en luchtfilterinstallaties om de uitstoot naar buiten te beperken. En ik zie daar vrachtwagens aan en af rijden. Kippen of varkens zelf zie ik daar niet.
Ik word ook niet goed van de hypocrisie en het meten met twee maten bij sommige mensen. Prima als mensen vlees willen eten, maar heb dan ook het fatsoen om een reëele prijs te betalen en vlees te kopen van een dier dat in fatsoenlijke omstandigheden is opgegroeid.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Sommige mensen triggeren dat.S@ndr@ schreef:Dat snap ik best en daar kun je best wat van zeggen,.. zonder buiten proportioneel te reageren. en zonder zelfs plat of heel erg hard te worden in je reactie
Zelfs ik heb de neiging zoiets te zeggen.
En ik eet zelf geen rund of varken en mijn vrouw is vegetariër.
Ja, het "gestopte-roker" effect. Die mensen die de hele dag roepen hoe vies en stinkend en weetikveel roken is.Barkley schreef:ik herken het wel een beetje. Toen ik net zoals kooi het licht had gezien was ik er ook erg mee bezig en moest ik ook om de haverklap vermelden hoe erg het allemaal wel niet is.
Gelukkig dooft dat ook wel weer een beetje uit
Dat vind ik ook, maar láát mensen. Ze zullen toch zelf hun keuzes moeten maken, we leven niet in een dictatoriale staat.
En voor die keuzes is kennis van zaken nodig. Maar de toon he. De toon.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Heel triest dat dieren nog zo gehouden worden, maar ik kan er niet meer aan doen dan wel een verantwoord stukje vlees kopen.
Wij eten minder vlees en kopen geen supermarktknallers. Hoe bereik je de groep mensen die hun karretjes wel volladen in de supermarkt, ik weet het niet. Veel mensen interesseert het ook niet, ieder voor zich en god voor ons allen is voor steeds meer mensen het motto, lijkt het wel tegenwoordig. Een hele groep mensen zet zich wel in voor klimaat, dieren enz maar een veel grotere groep doet dat niet..
Wij eten minder vlees en kopen geen supermarktknallers. Hoe bereik je de groep mensen die hun karretjes wel volladen in de supermarkt, ik weet het niet. Veel mensen interesseert het ook niet, ieder voor zich en god voor ons allen is voor steeds meer mensen het motto, lijkt het wel tegenwoordig. Een hele groep mensen zet zich wel in voor klimaat, dieren enz maar een veel grotere groep doet dat niet..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik ben het deels wel eens met laeken, maar ik denk dat de toon van de berichten vooral voortkomt uit het feit dat het Kooi is die dit bericht post. En dan ook nog zonder normaal bericht, maar alleen met een belerend zinnetje erbij. Gezien haar carb topic, niet zo heel verrassend dat men dan wat gepikeerd reageert op soortgelijke belerende topics van TS.
Wel ben ik zelf ook wat in die tweestrijd tussen 'waarom vind ik dit dierenleed niet kunnen en waarom dat wel'. Ik ben er nog niet echt uit, maar vermoed dat het vooral door de economische basis en achtergrond achter de veehouderij komt. Ik kan voor mezelf wel aardig verklaren waarom het zo gebeurt als het gebeurt en wat de redenen zijn die tot deze manier van dieren houden geleid hebben. Bij dierenleed dat voortkomt uit geweld, tradities of verwaarlozing, kan ik geen argumenten bedenken en valt dat dierenleed me zwaarder.
Er is onderzoek gedaan naar de meest optimale combinatie tussen landgebruik voor de mens en landgebruik voor vee om de mens van voedsel te voorzien. En dan heb je altijd een beetje vee nodig. Bepaalde stukken land zijn niet direct geschikt voor voedsel voor de mens (denk aan berggebied, droge gebieden, erg natte gebieden), maar daar kunnen diersoorten als geiten of schapen vaak wel goed leven en zo toch voeding voor de mens produceren. En je hebt altijd afvalstromen van de menselijke voeding, waar bijvoorbeeld varkens en kippen weer goed op kunnen leven.
Maar goed dat is een erg ideaalbeeld
Wel ben ik zelf ook wat in die tweestrijd tussen 'waarom vind ik dit dierenleed niet kunnen en waarom dat wel'. Ik ben er nog niet echt uit, maar vermoed dat het vooral door de economische basis en achtergrond achter de veehouderij komt. Ik kan voor mezelf wel aardig verklaren waarom het zo gebeurt als het gebeurt en wat de redenen zijn die tot deze manier van dieren houden geleid hebben. Bij dierenleed dat voortkomt uit geweld, tradities of verwaarlozing, kan ik geen argumenten bedenken en valt dat dierenleed me zwaarder.
Helemaal vlees/melk/ei-loos leven blijkt niet de meest duurzame optieRataplan schreef:Absoluut, eens ook dusVoor de vrolijk rond springende varkentjes zijn er gewoon teveel mensen (vleeseters) op deze planeet. Vlees en zuivel zijn gewoon niet houdbaar, ja tuurlijk hier op het hondenforum zullen er mensen star blijven vasthouden en met hun rijkdom maar generaties na jullie geloof ik echt niet dat er dan nog vlees wordt gegeten. De planeet kan dat domweg niet aan.

Maar goed dat is een erg ideaalbeeld

-
- Zeer actief
een stukje conditionering, moet je je voorstellen dat je een slachter opbelt en zegt ik heb hier een herdershond , wil je die even voor me slachten, je krijgt er 25 euro voor en het karkas wil ik graag in 24 delen. jongens we eten volgende week spaghettie met honden gehakt 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Mag ik je er aan herinneren, dat we huisdieren, landbouwdieren en wild hebben? Je opmerking gaat mank. In de tweede wereldoorlog was de kat van de buurvrouw een zeer welkome aanvulling op het menu was.S@ndr@ schreef:een stukje conditionering, moet je je voorstellen dat je een slachter opbelt en zegt ik heb hier een herdershond , wil je die even voor me slachten, je krijgt er 25 euro voor en het karkas wil ik graag in 24 delen. jongens we eten volgende week spaghettie met honden gehakt
Laatst gewijzigd door nyckle op 08 mar 2019 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat heeft de tweede wereldoorlog ermee te maken?nyckle schreef:Mag ik je er aan herinneren, dat we huisdieren, landbouwdieren en wild hebben? Je opmerking gaat mank. In de tweede wereldoorlog was de kat van de buurvrouw een zeer welkome aanvulling op het menu.S@ndr@ schreef:een stukje conditionering, moet je je voorstellen dat je een slachter opbelt en zegt ik heb hier een herdershond , wil je die even voor me slachten, je krijgt er 25 euro voor en het karkas wil ik graag in 24 delen. jongens we eten volgende week spaghettie met honden gehakt
-
- Zeer actief
dat wij dat onderscheid maken zit in ons hoofd, dat is puur conditionering. die dieren hebben dat zelf niet verzonnen .. er zijn landen waar ze wel honden eten en landen waar de koe heilig is, en dat zit allemaal tussen de oren. als je een pup met 6 a7 weken verkoopt krijg je half Nederland over je heen, maar een kalfje ( wat ook een zoogdier is) wordt zo ongeveer gelijk bij mams weggehaalt en mag in een iglo groot worden. kun je zien wat hij binnen krijgt .. is het argument - t zit tussen de orennyckle schreef:Mag ik je er aan herinneren, dat we huisdieren, landbouwdieren en wild hebben? Je opmerking gaat mank. In de tweede wereldoorlog was de kat van de buurvrouw een zeer welkome aanvulling op het menu.S@ndr@ schreef:een stukje conditionering, moet je je voorstellen dat je een slachter opbelt en zegt ik heb hier een herdershond , wil je die even voor me slachten, je krijgt er 25 euro voor en het karkas wil ik graag in 24 delen. jongens we eten volgende week spaghettie met honden gehakt