Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maat bench teckel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Teuntje
Actief
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Maat bench teckel

Ongelezen bericht door Teuntje »

Welke maat bench is geschikt voor een teckelpup,zodat hij er ook volwassen nog in kan?
We twijfelen tussen lengte 62 of 76cm.
Tis een standaard teckel,geen dwerg.
dagmar88
Zeer actief

Re: Maat bench teckel

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb ze zelfs het liefst zo groot mogelijk. Mijn kleine keesje heeft een bench van 1.20.
Z'n hotelkamer :mrgreen:
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ik heb een dwerg en heb een 81x58x58cm nylon bench maar een 120 vaste bench.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Nanna schreef:Mijn teckels hebben altijd gewoon op de tweezitsbank gezeten ;-)

:LOL: :LOL: :LOL:

Hier een handige link
https://www.ranzijn.nl/hondenbench
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb ook het liefst zo groot mogelijk. Wij hadden voor Dex chihuahua toen een rennetje gekocht van 95 cm. En daar maken ze nu met zijn tweeën gebruik van.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

We hebben het over 14 centimetertjes verschil. Nog geen halve liniaal. Wat zegt je gezonde verstand?
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik vindt altijd hoe groter hoe beter. Ik verbaas me nog altijd over mensen die me in de winkel vragen of het hondje niet in de 47cm variant kan. En dan toch nog 'even na gaan denken thuis' als mijn advies dus is om dat zeker niet te doen.

En los indien mogelijk, anders lekker ruim, ze moeten er vaak best een tijdje in.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dex zat er snachts in tot hij 12 weken was. Daarna nooit meer met de deur dicht. Saartje kwam met 13 weken die heeft één nacht met het deurtje dicht geslapen. Die sliep als een roosje en deed haar behoefte al netjes buiten. Die hebben we daarna meteen vrij gelaten. Maar ze liggen wel graag in de ren. Vooral Dex en die gaat tegen de spijlen onder een kussen liggen. T'is niet comfortabel te noemen maar hij vind dat kennelijk lekker liggen.

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Reken op minimaal 3x uiteindelijke schofthoogte en het liefst 4x (en groter is beter). Het lijf dient 2x schofthoogte lang te zijn en dan komt de lengte kop en nek er nog bij.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Domor schreef:Reken op minimaal 3x uiteindelijke schofthoogte en het liefst 4x (en groter is beter). Het lijf dient 2x schofthoogte lang te zijn en dan komt de lengte kop en nek er nog bij.
Wat zeg je nou toch allemaal? Het gaat om een hokje waar ze in moeten slapen/standby'en, als het goed in hoeven ze er niet in te wónen. Dus als ze er languit in kunnen liggen bij de te verwachte volwassen grootte is het goed. Blijkt het tegen die tijd toch te klein te zijn, dan koop je domweg een grotere kooi. Daar kan geen 'wiskundige berekening' met schofthoogtes en nekken tegenop.

Gezond verstand mensen. Het lijkt allemaal steeds ingewikkelder te worden terwijl dat nérgens voor nodig is.
Domor
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Domor schreef:Reken op minimaal 3x uiteindelijke schofthoogte en het liefst 4x (en groter is beter). Het lijf dient 2x schofthoogte lang te zijn en dan komt de lengte kop en nek er nog bij.
Wat zeg je nou toch allemaal? Het gaat om een hokje waar ze in moeten slapen/standby'en, als het goed in hoeven ze er niet in te wónen. Dus als ze er languit in kunnen liggen bij de te verwachte volwassen grootte is het goed. Blijkt het tegen die tijd toch te klein te zijn, dan koop je domweg een grotere kooi. Daar kan geen 'wiskundige berekening' met schofthoogtes en nekken tegenop.

Gezond verstand mensen. Het lijkt allemaal steeds ingewikkelder te worden terwijl dat nérgens voor nodig is.
Ik zeg dat het lijf van een teckel een extern rechthoeksmodel moet zijn, namelijk 2x schofthoogte lang. En daar moet je dan ook nog de nek en kop bij rekenen, dus reken dat nog een schofthoogte bij. Normaal kijk ik daarvoor in de rasstandaard, maar die zegt alleen wat over de borstomvang.

Als de ouders van de pup 28cm hoog zijn, dan rond je dat naar boven af en hen je 3x30cm = 90cm dus een bench van 90cm lang minimaal en bij voorkeur 1 maat groter. Zo ingewikkeld is dat niet qua rekensom.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lucia schreef:Ik vindt altijd hoe groter hoe beter. Ik verbaas me nog altijd over mensen die me in de winkel vragen of het hondje niet in de 47cm variant kan. En dan toch nog 'even na gaan denken thuis' als mijn advies dus is om dat zeker niet te doen.

En los indien mogelijk, anders lekker ruim, ze moeten er vaak best een tijdje in.
Wel een hond willen, ook zelf een bench willen, maar het mag allemaal geen ruimte kosten natuurlijk want het staat zo lelijk in de huiskamer.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Domor schreef:
Sandra&co schreef:

Ik zeg dat het lijf van een teckel een extern rechthoeksmodel moet zijn, namelijk 2x schofthoogte lang. En daar moet je dan ook nog de nek en kop bij rekenen, dus reken dat nog een schofthoogte bij. Normaal kijk ik daarvoor in de rasstandaard, maar die zegt alleen wat over de borstomvang.

Als de ouders van de pup 28cm hoog zijn, dan rond je dat naar boven af en hen je 3x30cm = 90cm dus een bench van 90cm lang minimaal en bij voorkeur 1 maat groter. Zo ingewikkeld is dat niet qua rekensom.
Zij zegt niet zo moeilijk te doen. Omdat het hondje niet in de bench/ren gaat wonen. Ze had heus je bericht wel begrepen. Herhalen is dus onzin.

Domor
Zeer actief

Ik zie ontzettend vaak dat honden in een te kleine bench worden gehouden omdat de baas denkt dat het wel kan. Blijkbaar is het toch "Zo moeilijk" en hebben mensen richtlijnen nodig. Het zou een hoop leed schelen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Teckels zijn onverbeterlijke stapelaars en zullen zich vrijwillig met zijn allen opvouwen in zo'n bench :mrgreen:
Afbeelding

Maar zet er ééntje in een zeer ruime bench en het is vaak gillen. Want ze willen bij de baas zijn.
Ik heb mijn teckels nooit in kooitjes gehad en toch werd het vanzelf allemaal zindelijk.
Een bench helpt ook niet bij zindelijkheidstraining, dat zul je toch echt zelf moeten doen. Het is alleen handig als je de pup even niet in de gaten kunt houden en je kunt er een lekker holletje van maken om in de slapen.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik begrijp ook niet dat er als eerste druk gedaan wordt over de bench als mensen een pup krijgen.

In TO's eerdere bericht over de pup gaat het in de eerste paar zinnen al heel vaak over een bench. Toen heb ik me nog ingehouden :mrgreen:

Toevallig heb ik nogal een schurft aan honden in een bench, dus het is niet persoonlijk bedoelt TO maar jouw bericht gebruik ik even als aanleiding om mijn ongenoegen te spuien hierover. Ik begrijp best dat mensen die een pup kopen vol goede bedoelingen zitten. Maar er zijn hele volksstammen honden groot geworden zonder bench, zonder precies passend ijzeren omhulsel die je de mogelijkheid geeft om je hond uit de la te trekken wanneer het jou uitkomt bij slecht gebruik. Een hamster krijgt nog meer ruimte.

Nu zeg ik niet dat jij dat doet. Maar de mogelijkheid ligt wel op de loer dat je je hond er te vaak en te snel in doet. Wat is er mis met je huis pupveilig te maken, of een ruimte waar ze zich wel in kunnen verplaatsen veilig te maken.
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Teuntje schreef:Welke maat bench is geschikt voor een teckelpup,zodat hij er ook volwassen nog in kan?
Waarom? Wat zijn je overwegingen om voor je teckel (die er nog niet is) structureel een draadkooi in te zetten?
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef:
Jackira schreef: Wat is er mis met je huis pupveilig te maken, of een ruimte waar ze zich wel in kunnen verplaatsen veilig te maken.
En die ene keer dat het wel even over beperken gaat volstaat een riem aan een tafelpoot ook. Met een mand erbij natuurlijk.

Ik ben niet sec tegen een bench maar ik vind zelf dat het alles alleen maar moeilijker maakt. Als je tenminste gericht bent op harmonisch samenleven.
Als het er om gaat om je hond op te bergen tot je er weer mee wil spelen is het het ei van Columbus natuurlijk
Ja dat ben ik met je eens. Tegen goed gebruik van een bench ben ik ook niet, ik zou het zelf niet snel doen maar incidenteel is het misschien wel een oplossing voor mensen. AL zou ik dan zelf voor een grotere ren kiezen. Maar vaak lees ik over de bench verkleinen omdat ze dan sneller zindelijk worden en dat honden er toch wel een nacht en groot deel van de dag in zitten. Ga zelf maar eens in een hele kleine ruimte zitten en niet goed kunnen uitstrekken of even van plaats veranderen omdat het te warm wordt. Al je spieren gaan zeer doen van zo'n lange tijd in een beperkte houding.

En zelf vind ik een pup opvoeden zonder al die kunstgrepen zo makkelijk en leuk. Terwijl een bench aanleren direct al voor veel stress zorgt vaak gelijk de eerste dag.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”