Hoe zat dat nou met ruw x glad? Krijgen alle pups dan automatisch ook een baardje?
Moderator: moderatorteam
Ja, volgens mij is bearded dominant over niet-bearded. Marjoleine weet het, maar die durf ik niet meer te vragen, die wordt gék van alle genetica-vragen op het forum gok ikNikki90 schreef:OooooohDit is toch wel errrg leuk hoor! Gefeliciteerd!
Hoe zat dat nou met ruw x glad? Krijgen alle pups dan automatisch ook een baardje?
Ik vind zelf sable (zeker zoals de reu, met die donkerdere oortjes en piek op het hoofd) een van de mooiste kleuren.Cleva schreef: Zelfs blauw kan er nog uit komen.
Maar ja, zoals je al zegt, de waarschijnlijkheid is klein.
Dat wordt gewoon een bruin nest. Sable, zo u wilt. Niets mis mee. Het zijn stoere hondjes die hun schoonheid niet ontlenen aan zilveren zijdehaartjes of idioot grote oren. Dat laten we aan de rashondenbranche over.
Zal je zien dat dat gaat zoals ooit met een rat van mij. Ik had een wildkleur ratje en dat werd zwanger. Daar kwam een nest uit met zo ongeveer elke kleur en tekening die een rat kan hebbenFotogravinnetje schreef:Qua kleur zijn er maar een paar opties, volgens mij: sable (meest waarschijnlijk), black & tan (kleine kans), recessief zwart (zeer kleine kans), met of zonder witte aftekening, eventueel lever/chocolate ipv zwart (zelfs verdunning is nog mogelijk, maar acht ik niet waarschijnlijk). Maar waarschijnlijk worden het dus gewoon zwart-neuzige sables met eventueel wat wit.
Qua vacht: er zullen ongetwijfeld ruwhaartjes uit komen, mogelijk ook wat gladhaartjes als Sofie heterozygoot is op dat gen
Ja! Op die datum worden de leukste hondjes geborenKayltje schreef:Sofi, doe de 19e bevallenDat is een goede dag, Imp-dag.