Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vasten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Vasten
Doe ik ook met Rakker, die is behoorlijk gevoelig op zijn darmen. Als hij weer eens van slag is dan is een dagje vasten de beste oplossing.
Meestal kan ik wel voorkomen dat ie iets binnenkrijgt want een aanval triggert, maar een enkele keer gaat het wel mis, dan schrokt hij onderweg iets op dat hem slecht bekomt. Zolang hij echt niets anders krijgt dan zijn normale voer en beloningsbrokjes gaat het goed, en dat wil ik het liefst zo houden.
Meestal kan ik wel voorkomen dat ie iets binnenkrijgt want een aanval triggert, maar een enkele keer gaat het wel mis, dan schrokt hij onderweg iets op dat hem slecht bekomt. Zolang hij echt niets anders krijgt dan zijn normale voer en beloningsbrokjes gaat het goed, en dat wil ik het liefst zo houden.
Dat regelt ze zelf wel. Er zijn soms dagen dat ze niet eet, of ze zich dan wel of niet lekker voelt, geen flauw idee, maar ik ga niet gepland mijn hond laten vasten.
- dagmar88
- Zeer actief
Toen ik prooidieren voerde kregen ze op die dag de hoeveelheid voor (minstens) twee dagen en de dag er op niks.
Niet dat ze dan zelf nog ergens trek in hadden.
Bij misselijkheid zou ik een hond nooit laten vasten, eerder vaker per dag voeren.
Niet dat ze dan zelf nog ergens trek in hadden.
Bij misselijkheid zou ik een hond nooit laten vasten, eerder vaker per dag voeren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
nee, vroeger in de fanatiekere nrv periode was dat een dingetje, nu krijgen ze gezellig 2 maal per dag hun maaltijd en dat gaat eigenlijk veel beter en is ook gezelliger
Ruun zat vanmorgen elders met zijn gedachten (dekrijpe teef rond hem
) maar hij moest eten van me 

Ruun zat vanmorgen elders met zijn gedachten (dekrijpe teef rond hem

- dagmar88
- Zeer actief
En een aantal maaltijden vervangen door kip en rijst?Heavy schreef:Als Jip misselijk is dan laat hij vanzelf zijn eten wel staan . De keren dat zijn darmen borrelen eet hij wel gewoon . Maar in de avond heeft hij dan wel last. Ik ga toch eens kijken naar voer met kip/rijst enz
Heeft hij al gestoomd voer gehad?
Dit beviel toen bij charlie goed.
https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... enior-hond
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
vasten doe ik nooit, ik voer gewoon haar dagelijkse portie,
soms doet ze wat langer over haar eten, ze is geen schrokker, maar s avonds is altijd alles op,
soms doet ze wat langer over haar eten, ze is geen schrokker, maar s avonds is altijd alles op,
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zou niet gaan vasten met Jip. Vasten doe je om de darmen rust te geven, zodat ze zich kunnen herstellen. Jip z'n probleem is volgens mij maaggerelateerd en als je dan gaat vasten wordt het erger. De reden dat vasten werkt als hij diarree heeft, is omdat zijn darmen dan ook overstuur zijn.
Ik zou juist vaker per dag gaan voeren dan maaltijden overslaan.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat heb ik hier nog nóóit meegemaakt. Ze weten hier ook heel goed wat goed voor ze isNanna schreef:En inderdaad, heel soms laten ze hun vreten staan maar dan is het op eigen initiatief. Ik denk dat ze zelf beter weten wat goed ze is dan wij

Ik laat mijn honden ook niet vasten, ik zou niet weten waarom.
- dagmar88
- Zeer actief
Deze brokken werkten toen voor al onze honden heel goed, ook die met maag/darm problemen en allergie.Heavy schreef:Ja Ok. Hij krijgt al 3 keer per dag. Welk hondenvoer lijkt het meest op gekookte kip/rijst? Of gewoon lichtverteerbare brokken kiezen ? Of toch aan de seniore brok?veertje schreef:Ik zou niet gaan vasten met Jip. Vasten doe je om de darmen rust te geven, zodat ze zich kunnen herstellen. Jip z'n probleem is volgens mij maaggerelateerd en als je dan gaat vasten wordt het erger. De reden dat vasten werkt als hij diarree heeft, is omdat zijn darmen dan ook overstuur zijn.
http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... cts_id=573
Kun je een vierde voermoment invoeren? En dan dus die rijst met kip geven?
Normaal doe ik dat niet, maar omdat niko zo'n problemen had met z'n verteringsstelsel liet ik de hele dag brokken staan.

https://www.medpets.nl/trovet+dpd+intes ... c=1-27-132
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk dat ik dan niet meer mn rug kan draaien naar ze haha, ze zijn gesteld op hun eten. Vooral pom eigenlijk
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Heb je al eens geprobeerd de eerste twee maaltijden minder voer te geven? De derde zou ik dan gewoon gelijk houden. Dan lijkt het misschien of hij minder te eten krijgt, maar het kan zijn dat hij dan genoeg honger houdt om wel iedere keer te eten ipv soms wat over te slaan. Doordat hij niks overslaat eet hij uiteindelijk toch dezelfde hoeveelheid en valt zijn maag niet leeg door een dag slecht eten.
- dagmar88
- Zeer actief
Oh, ja, dat hoef ik hier echt niet te doen, zijn ze meteen niet lekker.Heavy schreef: Ik kan nog wel proberen het vlees niet meteen uit de koelkast te geven![]()
De kip/ rijst krijgt hij lauw
Ik laat het vlees dan ook ontdooien in een afgesloten bak op het aanrecht.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier is het vaak zelfs nog halfbevroren als ze hun eten krijgen. Maar als ze snel last zouden hebben van maag/darmen, zou ik het eten absoluut op kamertemperatuur aanbieden, niet kouder
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
waarom geef je hem niet twee weken gewoon kip en rijst dan? Of een maandje om te zien hoe dat gaat?Heavy schreef:Ja dat heb ik geprobeerd maar maakt geen verschil behalve dat hij vind dat hij te weinig krijgt en dus de hele dag achter me aanloopt . Hij slaat ook nooit iets over. Als hij niet wil eten dan is hij echt misselijk en heeft diarree meestal is dat na stress en dan begint het in de ochtend de dag na dat hij stress hadveertje schreef:Heb je al eens geprobeerd de eerste twee maaltijden minder voer te geven? De derde zou ik dan gewoon gelijk houden. Dan lijkt het misschien of hij minder te eten krijgt, maar het kan zijn dat hij dan genoeg honger houdt om wel iedere keer te eten ipv soms wat over te slaan. Doordat hij niks overslaat eet hij uiteindelijk toch dezelfde hoeveelheid en valt zijn maag niet leeg door een dag slecht eten.
Maar wat me nu vooral opvalt is dat hij met kip/ rijst in de avond heel rustig is . Niet de hele tijd opstaan en onrustig krabben aan zijn kleed en naar de hal willen en weer naar binnen willen enz gewoon rustig liggen op schoot
's ochtends brok en ' s avonds vlees heb ik ook al geprobeerd . En omgekeerd en weer anders verdeeld brok en vlees door elkaar enz
Ik kan nog wel proberen het vlees niet meteen uit de koelkast te geven![]()
De kip/ rijst krijgt hij lauw
Al heeft hij na sneeuw eten nergens last van
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee ik laat ze nooit vasten. Nooit gedaan ook... ze eten hier gewoon altijd. Als ze niet eten sta ik bij de da.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Manu doet aan vasten, hij heeft nu weer 2 dagen niet gegeten. Morgen eet hij weer heel veel, waarschijnlijk. Ik heb er inmiddels vrede mee. Je ziet het meteen aan zijn frommelbek als hij niet hoeft.
Als Uma niet wil eten ren ik naar de dierenarts. Mijn beide honden hoeven niet te vasten.
Als Uma niet wil eten ren ik naar de dierenarts. Mijn beide honden hoeven niet te vasten.
Nee, echt niet. Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd. Geen van beiden heeft ooit een dag gevast. Dat zouden ze echt als iets heel ernstigs opvatten 

- dagmar88
- Zeer actief
Nou, lelijk! Alsof je hem een hoop stront met vissenstaarten voor hebt gezet.Manuma schreef:Manu doet aan vasten, hij heeft nu weer 2 dagen niet gegeten. Morgen eet hij weer heel veel, waarschijnlijk. Ik heb er inmiddels vrede mee. Je ziet het meteen aan zijn frommelbek als hij niet hoeft.
Het is hier weer bal met de loopse teven. Gelukkig had ik hem van de winter spekvet gevoerd.
Sjaak gaat vretend ten onder

-
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Nou, lelijk! Alsof je hem een hoop stront met vissenstaarten voor hebt gezet.Manuma schreef:Manu doet aan vasten, hij heeft nu weer 2 dagen niet gegeten. Morgen eet hij weer heel veel, waarschijnlijk. Ik heb er inmiddels vrede mee. Je ziet het meteen aan zijn frommelbek als hij niet hoeft.
Het is hier weer bal met de loopse teven. Gelukkig had ik hem van de winter spekvet gevoerd.
Sjaak gaat vretend ten onder

Rui en wat loopse teven zorgt voor extra vasten. Hij is weer superslank, helemaal na het bezoek aan de trimmer

Met het slechte weer heb ik ook minder met hem gedaan, dan eet hij ook minder.
Inmiddels ben ik het gewend, ik weet dat hij straks weer dubbele porties naar binnen gaat werken. Nouja, dan maar zo. Maf beest.
- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
Verplicht vasten doen we niet aan. Bij darmklachten of zoals de Duitsers het zo plastisch noemen Durchfall voer ik de Animonda Integra Protect Intestinal. Werkte laatst prima bij Javier, die behoorlijk aan de dunne was. Aan eetlust ontbrak het niet bij hem, dus ga ik hem niet ontzeggen.
Vrijwillig vasten is uiteraard optioneel. Merlijn slaat steevast eens per 10 dagen een dag over. De 2 a 3 dagen daarna eet hij als een slootgraver.
Vrijwillig vasten is uiteraard optioneel. Merlijn slaat steevast eens per 10 dagen een dag over. De 2 a 3 dagen daarna eet hij als een slootgraver.
Ja, nou, datCleva schreef: Mira heeft elke bak die ze ooit gezien heeft terstond ingeslikt. BAM!![]()
Dat is zo'n debiele vreetzak, als die ooit nog iets overslaat is ze dood ook.

- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
Tja, grappig die verschillende eetpatronen, hé? Javier heeft een soort cementmolen als maag, lust veel en alles, en geniet echt van eten. Als hij wat zou laten staan, zou ik me serieus zorgen gaan maken.
Voor Merlijn is eten een soort noodzakelijk kwaad, het boeit hem niet zo, dus als hij overslaat maakt het niet uit, hij haalt het wel in als hij serieus trek heeft. Weinig kans op overgewicht bij hem, en dat is helemaal prima, gezien zijn formaat
Voor Merlijn is eten een soort noodzakelijk kwaad, het boeit hem niet zo, dus als hij overslaat maakt het niet uit, hij haalt het wel in als hij serieus trek heeft. Weinig kans op overgewicht bij hem, en dat is helemaal prima, gezien zijn formaat
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik laat ze hier enkel vasten als dat moet ivm narcose of omdat het er aan alle kanten uit komt.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dat had ik ook niet. Tot Elco in m'n leven kwam. Gewoon niet op gewicht te krijgen als pup. Zodra ik hem eindelijk op een iets beter gewicht had, liet hij z'n eten weer een dag staan en kon ik opnieuw beginnen. Vanaf dat ik toe gaf en hem dan maar schraler hield, heeft hij z'n eten niet meer laten staan. Maar een echt vetlaagje op Elco kweken is onmogelijk. Hij laat namelijk nog steeds gerust z'n eten staan als je net een mooi laagje vet op hem gekweekt hebt. Gait heeft alleen eten laten staan waar hij het sowieso slecht op bleek te doen. Die is van goed eten wel mollig te krijgenSandra&co schreef:Ja, nou, datCleva schreef: Mira heeft elke bak die ze ooit gezien heeft terstond ingeslikt. BAM!![]()
Dat is zo'n debiele vreetzak, als die ooit nog iets overslaat is ze dood ook.Een hond die niet wil eten, ik heb er eigenlijk geen beeld bij. Ik geloof het zó hoor, waarom zou iemand erom liegen, maar ik heb het nooit meegemaakt. Ook niet bij m'n 3 Huskies destijds. Vreten = levensdoel.
-
- Zeer actief
Als ze flinke diaree hebben gehad die overduidelijk van "iets verkeerd gegeten" komt.
Onder het mom "Wat er niet ingaat komt er ook niet uit", dan hebben de darmen een dagje rust.
Onder het mom "Wat er niet ingaat komt er ook niet uit", dan hebben de darmen een dagje rust.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik merkte met Noah dat juist meerdere keren per dag voor klachten geeft. Haar maag is dan juist meer aan het werk, meer last van zuur. Daarbij krijgt ze juist van kip eerder last van haar maag, misschien juist omdat het licht verteerbaar is? Noah doet het goed op rund, al krijgt ze nog wel af en toe kip. Maar wel 2x per dag en niet te vaakHeavy schreef:Ja Ok. Hij krijgt al 3 keer per dag. Welk hondenvoer lijkt het meest op gekookte kip/rijst? Of gewoon lichtverteerbare brokken kiezen ? Of toch aan de seniore brok?veertje schreef:Ik zou niet gaan vasten met Jip. Vasten doe je om de darmen rust te geven, zodat ze zich kunnen herstellen. Jip z'n probleem is volgens mij maaggerelateerd en als je dan gaat vasten wordt het erger. De reden dat vasten werkt als hij diarree heeft, is omdat zijn darmen dan ook overstuur zijn.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Nooit vasten....... als ze stopt met eten (meer dan 1 dag) sta ik bij de DA 

- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
Hier wordt ook niet gevast. Ik zou 't niet kunnen ook, haar haar eten onthouden, zielig
Als ze besluit niet te eten sta ik bij de dierenarts. Jet eet altijd.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Heb je al eens pre- of probiotica geprobeerd?
Vasten doe ik hier niet, als ik ze te laat voer (twee keer per dag) gaan ze al gal spugen.
Vasten doe ik hier niet, als ik ze te laat voer (twee keer per dag) gaan ze al gal spugen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
En Kefir? Smaakt een beetje hetzelfde als Karnemelk tenminste die ik uit de supermarkt hebHeavy schreef:Je bedoelt in een capsule? Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Wel in de vorm van een pens burger of pens staafje .
Ik zat ook al aan karnemelk ofzo te denken maar wil niet alles tegelijk uitproberen.
De low fat brokken zijn vreselijk duur zie iken om het hongergevoel te stillen worden ze weer met vezels opgevuld ?
Ik ga eerst maar eens terug naar de Rodi burgers en laat de brokken even staan. Uit ervaring weet ik dat hij honger heeft en afvalt met 4 burgers maar misselijk wordt van 6 burgers per dag![]()
Dus ik ga dat hongergevoel met 4 burgers opvullen met rijst,groenten,witte koolvis,tonijn,kip enz

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi