Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Sofi

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Maryanne schreef:
Baasje doet geen echo.
Dit baasje heeft het vandaag wel gedaan en vijf pupjes gezien :I:

Wat is eigenlijk een SW?
Silken Windsprite
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Maryanne schreef:
Baasje doet geen echo.

Wat is eigenlijk een SW?
Ook 5?! Gaaf :D Dan gaan ze perfect gelijk op. Ben benieuwd wat van beiden het uiteindelijke resultaat is.

Vandaag heb ik een weekje extra vakantie kunnen regelen, rond de tijd dat de pups 3 weken oud zijn. Toen ik zei dat het zwangerschapsverlof was voor het afdelingshondje was het zó geregeld :mann: Dan heb ik nu in totaal 3 weken vakantie tussen de tijd dat ze 3-8 weken zijn :cheer:
Sandra&co

Kells schreef: Dat is fijn
Dat is zeker fijn :cheer:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Kells schreef:
Sandra&co schreef:
Maryanne schreef:
Baasje doet geen echo.

Wat is eigenlijk een SW?
Ook 5?! Gaaf :D Dan gaan ze perfect gelijk op. Ben benieuwd wat van beiden het uiteindelijke resultaat is.

Vandaag heb ik een weekje extra vakantie kunnen regelen, rond de tijd dat de pups 3 weken oud zijn. Toen ik zei dat het zwangerschapsverlof was voor het afdelingshondje was het zó geregeld :mann: Dan heb ik nu in totaal 3 weken vakantie tussen de tijd dat ze 3-8 weken zijn :cheer:
Dat is fijn, maar hoe heb je het geregeld met al die overige weken?
Volgens mij werkt Sandra onregelmatig & part-time

@Sandra, hopelijk ook wat vrije dagen rondom de bevalling en een plan als er iets mis gaat en je moet flessen
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Dan kunnen ze hier komen bij de Mindy pupjes en m'n schijndrachtige dames
Sandra&co

Ik ga jullie even vriendelijk onderbreken.

Al die zaken heb ik namelijk eerder al eens besproken, ondanks dat ik eigenlijk maar aan heel weinig mensen 'verantwoording' schuldig ben, dus ik ga daar niet meer op in ;)
Ik ben er van overtuigd dat het, ondanks dat ik niet 24/7 langs die werpkist/ren zal zitten om de pootjes van de pups vast te houden, prima gaat lukken.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Dat denk ik ook wel! Anders roep je mij gewoon!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sandra&co schreef:Ik ga jullie even vriendelijk onderbreken.

Al die zaken heb ik namelijk eerder al eens besproken, ondanks dat ik eigenlijk maar aan heel weinig mensen 'verantwoording' schuldig ben, dus ik ga daar niet meer op in ;)
Ik ben er van overtuigd dat het, ondanks dat ik niet 24/7 langs die werpkist/ren zal zitten om de pootjes van de pups vast te houden, prima gaat lukken.
Volgens mij schrijf ik nergens dat je er 24/7 bij moet zitten, ik ga zelf ook net zo makkelijk weg als alles goed gaat
Alleen vind ik bij een teef die voor het eerst pups krijgt het belangrijker om rondom de bevalling/eerste dagen vrij te zijn dan als de pups 3 weken oud zijn ;) en dat laatste begon je net zelf over ;)
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Maryanne schreef:Dan kunnen ze hier komen bij de Mindy pupjes en m'n schijndrachtige dames
Russels en Hussels verenigd :cheer:
Wat ontzettend leuk :I:

En jij ook van harte gefeliciteerd Maryanne!
Sandra&co

Kells schreef:
Ik hoop dat je gelijk hebt en ik bemoei mij er verder niet mee/oordeel er ook niet over. Wat ik wil zeggen is dat je het een en ander misschien toch wel een beetje onderschat. Ik werk niet, maar vond mijn beide nesten behoorlijk intensief qua werk. Mijn beide nesten waren probleemloos, geen moeilijkheden met de bevalling en de pups deden het allemaal goed. Maar het kan ook tegen zitten en hoe los je de problemen dan op?
Deze vragen heb je al eens gesteld en daar heb ik destijds antwoord op gegeven. Daar zul je het dus mee moeten doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maryanne schreef:
Baasje doet geen echo.
:ok: Wat leuk, gefeliciteerd!
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Sandra&co schreef:Ik ga jullie even vriendelijk onderbreken.

gelijk heb je. als ik een nest verwacht ben ik rondom de bevalling vrij en dan ga ik gewoon weer aan het werk. moet er niet aan denken om 24/7 naast de werpkist te zitten. de moeder kan beter voor haar pups zorgen dan dat ik het kan en als het echt nodig is, is er altijd wel wat te regelen.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik verwacht wel dat je op z'n minst een maternity shoot met Sofi doet. Tamara wil vast wel nadenken over smaakvolle aankleding.
Afbeelding
Sandra&co

Lothian schreef:Ik verwacht wel dat je op z'n minst een maternity shoot met Sofi doet. Tamara wil vast wel nadenken over smaakvolle aankleding.
Haha! Ik pas! Hoewel ik wel foto's maak van de vooruitgang, die je nu wel echt begint te zien.

D'r begint een buikje te komen. Dagdag strakke buiklijn...tot ooit :ugh:
Afbeelding

:Q:
Afbeelding

Hoe dan ook! Vandaag dag 35 dus we gaan week 6 in :cheer:

Week 6 (36 tot 42 dagen):
Na zes weken heeft de foetus het uiterlijk van een miniatuur hondje. De foetus weegt nu ongeveer 6 gram en is 45 mm groot.

Harttonen kunnen nu met stethoscoop beluisterd worden. Huidskleur, haar, nagels en oogleden zijn te onderscheiden. Het skelet is zichtbaar op röntgenfoto’s en de schedel kan worden gevoeld. Vanaf dit moment tot aan de geboorte is groeien het enige wat de foetus doet. Hij is voor zijn voeding afhankelijk van de placenta en zijn longen zijn nog niet klaar om zuurstof op te nemen.

En ze beginnen er nu zo uit te zien:

Afbeelding

Vandaag gewogen bij de dierenarts: 7,5 kg. Dus een halve kilo erbij!
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Heel Sofi haar blik lijkt anders. Is dat ook zo? En inderdaad haar mooie buiklijntje weg. Duidelijk pupjes in de maak!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wat leuk om steeds die ontwikkeling erbij genoemd te zien, dat geeft toch meer beeld... Spannend!
Afbeelding
Sandra&co

hakunamatata schreef:Heel Sofi haar blik lijkt anders. Is dat ook zo? En inderdaad haar mooie buiklijntje weg. Duidelijk pupjes in de maak!
Ze is inderdaad anders. Veel zachter en ze laat zelfs een beetje over zich heenlopen door Izzy :schrik: Ze is even niet meer zo ad rem. Ze zijn wel heel lief samen hoor, maar het lijkt alsof ze zich gewoon even helemaal nergens druk om maakt, ze staat niet meer zo op haar streepjes tegenover andere honden.
Het leven is op het moment vreten, slapen en knuffelen (liefst met d'r pootjes rond m'n nek zodat ze bijna in me kan kruipen). Dat wordt nog wat als het nog een maand moet duren en ze misschien nog een kilo of 2 aankomt :schrik:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het wel vreemd altijd hier dat mensen zo enorm twijfelen aan mensen die al zo lang hier komen. Je wordt soort van op het matje geroepen over hoe je het wel niet ziet of zal doen allemaal.

Ik zelf merk ook dat dat mij vaak het meest in het verkeerde keelgat schiet hier. Dan doe of wil ik iets en dan krijg ik allemaal vragen of ik dat wel helemaal goed door heb en weet waar ik aan begin. Dan denk ik huh? Zijn er mensen die er meer over nagedacht hebben als ik dan?

Constant twijfelen aan of iemand het wel helemaal doet zoals ze vinden dat het moet.
Sandra komt hier al lang....... Heeft meerdere honden en is weloverwogen en goed doordacht aan dit nest begonnen. Waarom moet zij haar hele planning en gedrag gaan verantwoorden hier? Als er iets mis is kan je ook op dat moment iets regelen natuurlijk. Als ze alles niet al afgetimmerd heeft. :U:
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Nou, wat leuk!!!
Gefeliciteerd, wat spannend allemaal :cheer:
Sofi buikje :I: en Sofi babies :I:

Dat worden zulke stoere pupjes :mrgreen:
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik meld me als nieuweling maar even als meelezer. Ik lees het met heel veel plezier! Hopelijk blijft het zo lekker gaan, @Sandra.

En die maternity shoot... Yes please! :lol1:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ja, ik meld me bij deze aan als fotograaf voor de maternity shoot. Wel met tegenbetaling, ik wil puppy's knuffelen :hmmm:
hakunamatata
Zeer actief

Jaaaa, doen! :lol1:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 21 mar 2019 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Ik vind het wel vreemd altijd hier dat mensen zo enorm twijfelen aan mensen die al zo lang hier komen. Je wordt soort van op het matje geroepen over hoe je het wel niet ziet of zal doen allemaal.

Ik zelf merk ook dat dat mij vaak het meest in het verkeerde keelgat schiet hier. Dan doe of wil ik iets en dan krijg ik allemaal vragen of ik dat wel helemaal goed door heb en weet waar ik aan begin. Dan denk ik huh? Zijn er mensen die er meer over nagedacht hebben als ik dan?
Nee hoor, geloof ik helemaal niet. Gewoon het moment om anderen even naast je eigen meetlat te leggen en daar bij te laten zien hoe geweldig je zelf wel niet bent.
Of dat nu een (doordacht) pretnest is, een geweldige dekreu waarbij na twee dekkingen op vijf jaar ineens afgewacht moet worden tot de nakomelingen volwassen zijn etc etc.
En dan allemaal met zo'n toontje van schouderklopjes voor zichzelf.
Ik kots er op.
Vaak zijn het mensen die fokken op een manier die niet bij mij zou passen. Dat hoef ik ook niet steeds te zeggen, smaken verschillen.

Eigenlijk was ik om die reden van plan helemaal niets te zeggen tot ik mijn pup heb, maar waarom zou ik me de maat laten nemen? En niet over mijn honden kunnen vertellen op een hondenforum?
Ga lekker tegen elkaar klagen op een clubmatch met gelijkgestemde fokkers :U:
dagmar88
Zeer actief

Dit blijft mijn absolute favoriet :mrgreen:

Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Haha mijn avond kan niet meer stuk
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
hakunamatata
Zeer actief

Ja, die kwam ik ook nog tegen :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Ik vind het wel vreemd altijd hier dat mensen zo enorm twijfelen aan mensen die al zo lang hier komen. Je wordt soort van op het matje geroepen over hoe je het wel niet ziet of zal doen allemaal.

Nee hoor, geloof ik helemaal niet. Gewoon het moment om anderen even naast je eigen meetlat te leggen en daar bij te laten zien hoe geweldig je zelf wel niet bent.
Of dat nu een (doordacht) pretnest is, een geweldige dekreu waarbij na twee dekkingen op vijf jaar ineens afgewacht moet worden tot de nakomelingen volwassen zijn etc etc.
En dan allemaal met zo'n toontje van schouderklopjes voor zichzelf.
Ik kots er op.
Vaak zijn het mensen die fokken op een manier die niet bij mij zou passen. Dat hoef ik ook niet steeds te zeggen, smaken verschillen.

Eigenlijk was ik om die reden van plan helemaal niets te zeggen tot ik mijn pup heb, maar waarom zou ik me de maat laten nemen? En niet over mijn honden kunnen vertellen op een hondenforum?
Ga lekker tegen elkaar klagen op een clubmatch met gelijkgestemde fokkers :U:
Dat gevoel heb ik ook idd.
En wat dan nog er is zat kennis hier aanwezig om iets te vragen mocht t nodig zijn...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Manuma schreef:Ja, ik meld me bij deze aan als fotograaf voor de maternity shoot. Wel met tegenbetaling, ik wil puppy's knuffelen :hmmm:
Ik denk niet dat ik haar nog zo'n lange rit in de auto aan wil doen met d'r braakbek als ze eenmaal een échte buik heeft :mrgreen: Maar je komt maar langs tegen die tijd om te knuffelen!

De kinderkamer is inmiddels opgebouwd én goedgekeurd door beiden. Wel handig, tegen de tijd dat de pups groot zijn kan ik het schot dat in het midden zit, verplaatsen naar de voorkant van de kist zodat ze 1 'grote' ruimte krijgen. Daar kan ik zeker wel 3 hamsterwielen in kwijt :cheer:

Afbeelding

Afbeelding

D'r zit ook nog een brug bij waar ik een lamp aan kan bevestigen, maar ik denk dat ik een warmtemat onder de vetbedden wil. Dat scheelt warmteverlies en als je de mat een beetje in het midden legt en deze niet te warm is, zullen de pups niet snel langs de hoeken gaan liggen waardoor de kans op verdrukking (omdat er bijvoorbeeld per ongeluk een batskop op gaat liggen) nog kleiner wordt. D'r moet ook nog een deel 'dak' op komen, dat scheelt ook weer wat warmteverlies.

Nu even met hun eigen matrasje erin zodat ze het herkennen als slaapplek, want het is nogal hordes lopen :lol1:

En ja, d'r komt nog een zeil onder, mettertijd :mrgreen:
Sandra&co

Die maternity-shoots :LOL: Oh god jezes, ik zie mezelf dat he-le-maal willen doen als over 2 weken die buik monsterlijke vormen aanneemt en ik broeds als de neten wordt :LOL:

@Dagmar: Ja, jouw nest kan potentieel een héél struikelblok worden. Zolang je zelf maar beter weet toch...
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

dagmar88 schreef:Dit blijft mijn absolute favoriet :mrgreen:

Afbeelding

Oooh :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”