Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond van DA doodgebeten
Moderator: moderatorteam
- DezeNaam
- Vaste gebruiker
Hond van DA doodgebeten
Op een ander forum werd dit bericht al gepost. Ik dacht dat de reacties op een hondenforum waar net iets meer mensen met honden zitten wel interessant zouden kunnen zijn.
Het gaat om het hondje van de dierenarts zelf, hond liep los in de praktijk en werd doodgebeten door een andere hond. De Mastiff had een leiband om, maar de eigenaar had hem niet vast. Ik stel mezelf nog steeds veel vragen bij het verhaal, eerder in de zin van hoe het komt dat de eigenaar de hond niet vast bleef houden? Had ze niet door dat hij weg ging? Had ze er gewoon het schijt aan,..? En ook hoe het komt dat de oude hond dood gebeten is kunnen worden terwijl die blijkbaar iemand achter de balie ging begroeten, hoe hebben zij de hond niet kunnen stoppen? Uit de tekst kan je afleiden dat ze ZAGEN dat de Mastiff niet vastgehouden werd.
De DA en de eigenaar van de Mastiff zouden nog contact met elkaar hebben, vind het enkel spijtig dat we haar kant niet te horen krijgen, puur omdat ik me afvraag waarom zij haar verantwoordelijkheid niet nam op dat moment. Ze is namelijk fokker en haar hond heeft al eerder een andere hond gebeten.
Het blijft natuurlijk een spijtig voorval, wat voorkomen had kunnen worden..
Het gaat om het hondje van de dierenarts zelf, hond liep los in de praktijk en werd doodgebeten door een andere hond. De Mastiff had een leiband om, maar de eigenaar had hem niet vast. Ik stel mezelf nog steeds veel vragen bij het verhaal, eerder in de zin van hoe het komt dat de eigenaar de hond niet vast bleef houden? Had ze niet door dat hij weg ging? Had ze er gewoon het schijt aan,..? En ook hoe het komt dat de oude hond dood gebeten is kunnen worden terwijl die blijkbaar iemand achter de balie ging begroeten, hoe hebben zij de hond niet kunnen stoppen? Uit de tekst kan je afleiden dat ze ZAGEN dat de Mastiff niet vastgehouden werd.
De DA en de eigenaar van de Mastiff zouden nog contact met elkaar hebben, vind het enkel spijtig dat we haar kant niet te horen krijgen, puur omdat ik me afvraag waarom zij haar verantwoordelijkheid niet nam op dat moment. Ze is namelijk fokker en haar hond heeft al eerder een andere hond gebeten.
Het blijft natuurlijk een spijtig voorval, wat voorkomen had kunnen worden..

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Hond van DA doodgebeten
Ik had het ook al gelezen. Erg triest voor dat hondje en zijn baasje. Hier bij mij bij de dierenarts laten mensen ook hun honden los in de wachtkamer. Ik vind dat ronduit idioot gedrag want veel honden zijn daar niet echt ontspannen en zitten al helemaal niet te wachten op een buurtende hond. Katten al helemaal niet. Ik erger me dus kapot aan losse honden in de wachtkamer.
In geval van een bijtgrage mastiff spoor je al helemaal niet. En het predikaat fokker zegt mij eigenlijk niks. Je koopt een rashond en zet er een rashond op en je bent fokker. Daar hoef je geen helder licht voor te zijn verder.
In geval van een bijtgrage mastiff spoor je al helemaal niet. En het predikaat fokker zegt mij eigenlijk niks. Je koopt een rashond en zet er een rashond op en je bent fokker. Daar hoef je geen helder licht voor te zijn verder.

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Dat had ook willekeurig een andere hond of kat in de wachtkamer kunnen zijn.
Je zult maar het pech hebben, met je dier naar de DA te gaan en je komt zoiets tegen.
Die Mastiff had blijkbaar al eerder een ander hondje doodgebeten.
Dan spoor je toch niet die zonder muilkorf mee te nemen een wachtruimte bij een dierenartsen praktijk in
Je zult maar het pech hebben, met je dier naar de DA te gaan en je komt zoiets tegen.
Die Mastiff had blijkbaar al eerder een ander hondje doodgebeten.
Dan spoor je toch niet die zonder muilkorf mee te nemen een wachtruimte bij een dierenartsen praktijk in

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De hond had al eerder een hond gebeten, of die ook overleden was kan ik nergens vinden. Is ook niet relevant want je hond onder dit soort, veelal stressvolle, situaties los laten is hoe dan ook niet slim.
Bij onze da gaat alles enkel op afspraak, nooit geen volle wachtruimte dus.
Ik vind dat best fijn, zo kort mogelijk ben je dan binnen en nooit geen wachttijd.
Ik vind dat best fijn, zo kort mogelijk ben je dan binnen en nooit geen wachttijd.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Ik til ze op en kijk het even aan. Dan op schoot. Geen gedoe.Tineke schreef:De hond had al eerder een hond gebeten, of die ook overleden was kan ik nergens vinden. Is ook niet relevant want je hond onder dit soort, veelal stressvolle, situaties los laten is hoe dan ook niet slim.

- Tineke
- Zeer actief
Dat gaat wat moeilijker met de onzelaeken schreef:Ik til ze op en kijk het even aan. Dan op schoot. Geen gedoe.Tineke schreef:De hond had al eerder een hond gebeten, of die ook overleden was kan ik nergens vinden. Is ook niet relevant want je hond onder dit soort, veelal stressvolle, situaties los laten is hoe dan ook niet slim.

Maar ik vind geen wachttijd op zich ook wel fijn voor ze, minder stressvol denk ik al heb ik niet het idee dat ze de da vreselijk vinden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Hier hangt er een mededeling dat hond kort aangelijnd dienen te zijn en kleine huisdieren in een mandje en niet los
Doe je dat niet word er gelijk iets van gezegd
Er word op afspraak gewerkt , maar soms loopt t iets uit en moet je wachten
Of er komen mensen voor bijv alleen te wegen
Dan is t wel fijn als men de hond kort houd
En gelukkig gebeurd dat nu ook , ook als ze de behandelkamer uitkomen ( daar heb ik t ook wel eens fout zien gaan bij een vorige dierenarts )
Neemt natuurlijk niet weg dat t verschrikkelijk is wat er gebeurd is
Doe je dat niet word er gelijk iets van gezegd
Er word op afspraak gewerkt , maar soms loopt t iets uit en moet je wachten
Of er komen mensen voor bijv alleen te wegen
Dan is t wel fijn als men de hond kort houd
En gelukkig gebeurd dat nu ook , ook als ze de behandelkamer uitkomen ( daar heb ik t ook wel eens fout zien gaan bij een vorige dierenarts )
Neemt natuurlijk niet weg dat t verschrikkelijk is wat er gebeurd is
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
ik was vorige week ook op afspraak, maar ik heb er bijna 2 uur gezeten en dan komen er toch een heule hoop honden binnen, en als je een hond hebt die dat niet trekt dan is dat best vervelend.. ook al is het een ruime praktijk. Nu maakt Zuurtje er helemaal niets van, die is niet intolerant tegen honden op vreemd terrein dus ze kijkt er niet eens naar.. . maar er zat ook een hondje die er wel problemen mee had.. t is toch een nare stresvolle situatie voor die dieren.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
als DA zou ik niet mijn hond in de wachtkamer rond laten lopen, je weet toch nooit precies wat of er binnen komt,
hou hem dan in het gedeelte waar geen anderen kunnen komen.
gelukkig gaat bij onze kliniek alles op afspraak, dus nooit geen honden in de wacht kamer, alleen datgene wat uit de behandelkamer komt,
en dan is er gelukkig genoeg ruimte om afstand te houden.
gelukkig gaat bij onze kliniek alles op afspraak, dus nooit geen honden in de wacht kamer, alleen datgene wat uit de behandelkamer komt,
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Volgens mij kwam de hond net binen en wilde achter de baas aan achter de balie verdwijnen.Lanavandevledders schreef:als DA zou ik niet mijn hond in de wachtkamer rond laten lopen, je weet toch nooit precies wat of er binnen komt,
En het had net zo goed iemand anders zijn hond kunnen zijn.

- *Esther
- Zeer actief
Hondje was van DA van die praktijk, personeel neemt daar meerdere honden mee naar het werk. Zaza liep los naar de ruimte achter de balie toe. Eigenaar van de Mastiff had de riem op de rug van de hond gelegd en was te laat deze riem te pakken toen de hond ging lopen.Tara schreef:En er staat ook nergens dat het diertje los liep.Pemba schreef:Volgens mij kwam de hond net binen en wilde achter de baas aan achter de balie verdwijnen.Lanavandevledders schreef:als DA zou ik niet mijn hond in de wachtkamer rond laten lopen, je weet toch nooit precies wat of er binnen komt,
En het had net zo goed iemand anders zijn hond kunnen zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je zet een hond op een hond en je bent een fokker.laeken schreef: En het predikaat fokker zegt mij eigenlijk niks. Je koopt een rashond en zet er een rashond op en je bent fokker. Daar hoef je geen helder licht voor te zijn verder.
Daar hoeft geen van beide papieren voor te hebben en de eigenaren ook niet.
-
- Zeer actief
Ja het is eigenlijk nog simpeler. Maar omdat het om een mastiff fokker zou gaan had ik er maar rashonden van gemaaktMarjoleine schreef:Je zet een hond op een hond en je bent een fokker.laeken schreef: En het predikaat fokker zegt mij eigenlijk niks. Je koopt een rashond en zet er een rashond op en je bent fokker. Daar hoef je geen helder licht voor te zijn verder.
Daar hoeft geen van beide papieren voor te hebben en de eigenaren ook niet.

- dagmar88
- Zeer actief
Al was het zo. Niks makkelijker dan bij een grote hond even de kop omhoog te houden.Tara schreef:Ah, maar dat is info die niet in het bericht staat hè? Ik reageer enkel op wat ik lees.![]()
Maar evenzogoed had het voor Zaza niet uitgemaakt of ze los liep of aangelijnd was, ze was in beide gevallen de klos geweest.
Al pak je hem met een hand aan de halsband en de andere aan een lip, neus of oor als je geen mentale controle hebt.
Met niko was het bijna tot een bijtincident gekomen toen ik aan het wachten was om hem in te laten slapen.
Er kwam een rottweiler binnen die ik niet vertrouwde, ondanks dat hij volgens de baas vriendelijk was en die hem losjes langs mijn hond wilde laten lopen.
Ik heb niko met z'n kop in een hoek geparkeerd om hem niet te kunnen zien en niets uit te lokken en z'n kop vastgehouden.
Even later viel de rottweiler herhaaldelijk de dierenarts aan. Volgens de eigenaar omdat ze hem pijn deed, maar we hebben het er later nog over gehad. Dat was écht niet zo, ze keek alleen nog maar. We waren er allebei erg van geschrokken, die hond was echt excessief agressief en hij bleef ook maar op haar af duiken en bijten. Gelukkig was hij nog jong/onervaren en had ze een dikke broek aan, maar ze zal wel goed blauw zijn geweest.
Als die hond niko had gepakt en ik hem met bijtwonden in had moeten slapen, ik had die kerel wat aangedaan

Paar weken terug (andere dierenarts) ook weer een wachtkamer met drie agressieve pitbulls/staffords. En die heeft twee wachtkamers, één voorin waar constant mensen langs moeten en één achterin. Maar toch allemaal met die rotbeesten de ingang blokkeren, in het looppad staan en ze lachend uit laten vallen.
De dierenarts heeft die mensen maar als eerste geholpen om ze zo snel mogelijk weer weg te hebben. Wij hebben in de auto gewacht.
Van mij mag er een verplichting komen om met HR of andere agressieve honden ofwel gemuilkorfd binnen te komen, of op afspraak waarbij er geen andere dieren zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kun je eisen als dierenarts he.dagmar88 schreef:Van mij mag er een verplichting komen om met HR of andere agressieve honden ofwel gemuilkorfd binnen te komen, of op afspraak waarbij er geen andere dieren zijn.
Ik zou dat overleggen.
Ja, ze kunnen die klanten erdoor kwijtraken, maar je wilt toch geen bijtincidenten in de wachtkamer?
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Je kunt er klanten mee kwijtraken.
Maar je kunt er ook klanten mee winnen of behouden.
Ik zou het alvast als pluspunt zien, als een dierenarts ervxo instond...

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies, als het bij mijn dierenarts mocht, losse honden, was ik daar rap weg.Habibi schreef:Je kunt er klanten mee kwijtraken.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Overigens vind ik dat eigen hondje van de dierenartsassistente, áchter de balie op eigen terrein die zich met geen enkele andere hond bemoeit, geen enkel probleem.
Ook niet als die daar los is.
De wachtkamer-idioten met losse honden of HR honden die niet onder controle zijn vind ik wel een probleem.
Heb het ook wel gezien hoor.
Man en vrouw, hrtype hond (gok american staff) aan een flex die niet kort gehouden werd.
In álles was duidelijk dat 'stoer' het motto was.
Tuigje met killer erop, legerprint, bomberjacks en dat soort aanverwante.
Blik half op de hond.
Maar meer op de mensen in de wachtkamer.
Dit navolgende is invullen, maar het leek er in de hele lichaamstaal op dat er gehoopt werd dat mensen zouden schrikken of er wat van zouden zeggen.
Ik word daar persoonlijk héél, héél erg onrustig en ongemakkelijk van.
Nu ben ik nadat Habibi ooit bijna doodgebeten is natuurlijk wat gevoeliger op dit soort dingen.
Maar toch.
Ook niet als die daar los is.
De wachtkamer-idioten met losse honden of HR honden die niet onder controle zijn vind ik wel een probleem.
Heb het ook wel gezien hoor.
Man en vrouw, hrtype hond (gok american staff) aan een flex die niet kort gehouden werd.
In álles was duidelijk dat 'stoer' het motto was.
Tuigje met killer erop, legerprint, bomberjacks en dat soort aanverwante.
Blik half op de hond.
Maar meer op de mensen in de wachtkamer.
Dit navolgende is invullen, maar het leek er in de hele lichaamstaal op dat er gehoopt werd dat mensen zouden schrikken of er wat van zouden zeggen.
Ik word daar persoonlijk héél, héél erg onrustig en ongemakkelijk van.
Nu ben ik nadat Habibi ooit bijna doodgebeten is natuurlijk wat gevoeliger op dit soort dingen.
Maar toch.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
bij mijn dierenarts ook niks los, tenminste het staat er en er wordt wat van gezegd. Alleen ivm de grootte van de wachtkamer valt het niet altijd op
Heb 1x in de sluis bij de hoofdingang gestaan en uiteindelijk de buitendeur maar open gehouden tot de eigenaresse van haar hondje wat binnen zat opgevallen was dat haar hondje van 5 kilo door een glazen schuifdeur een volwassen mechelse herder reu aan het uitkafferen was....
gelukkig stonden de deuren nog op de winterstand waardoor als de buitenste open was de binnenste niet open ging, de buitenste dan ook maar open laten staan.
meestal kom ik trouwens niet binnen via de hoofdingang, maar ofwel via de ingang van de assistenten, of via een behandelkamer die een deur naar buiten heeft of helemaal achterom via de röntgen/opname.
En ook pas als ik aan de beurt ben en niet om op mijn beurt te wachten
Heb 1x in de sluis bij de hoofdingang gestaan en uiteindelijk de buitendeur maar open gehouden tot de eigenaresse van haar hondje wat binnen zat opgevallen was dat haar hondje van 5 kilo door een glazen schuifdeur een volwassen mechelse herder reu aan het uitkafferen was....
gelukkig stonden de deuren nog op de winterstand waardoor als de buitenste open was de binnenste niet open ging, de buitenste dan ook maar open laten staan.
meestal kom ik trouwens niet binnen via de hoofdingang, maar ofwel via de ingang van de assistenten, of via een behandelkamer die een deur naar buiten heeft of helemaal achterom via de röntgen/opname.
En ook pas als ik aan de beurt ben en niet om op mijn beurt te wachten
Ok. Nou, apart topic om een comeback mee te maken. Tot over een half jaar maar weer.
- DezeNaam
- Vaste gebruiker
Gaat om hetzelfde zie ik dus? Was al aan het kijken of er hier nog geen topic over was. Dan mag deze wel dicht denk ik.Lizzie. schreef:https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 1&t=329193
Wat een belachelijke reactie. Ik reageer hier inderdaad niet vaak nee, maar ik lees wel regelmatig mee.Sandra&co schreef:Ok. Nou, apart topic om een comeback mee te maken. Tot over een half jaar maar weer.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Triest voor het baasje om op deze manier je oudje te verliezen. Ik heb een keer meegemaakt dat ik met Mowgli de behandelruimte uit kwam en dat een hond de riem uit de handen van het baasje wist te rukken, dit kan altijd gebeuren. De hond had geen kwaad in de zin maar Mowgli die net een zware operatie achter de rug had zat niet op dit contact te wachten. Als ik met Lotus naar de da moet heb ik haar in zo'n kattenreisbench, ze is bang voor grote honden dus zij zit rustig verscholen.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.