Ik denk dat je gelijk hebt...teefjes die moeder zijn geweest blijven zorgzaam, is mijn ervaring. Ook als ik een pup elders haal, dan wordt ze hier meteen door oma en tantes in beslag genomen. En die voeden haar dan op!!laeken schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat het met Sofi zelf gaat doen. Bas kregen we na haar zoveelste nest. Ik denk dat ze een jaar of 4 was en ze had in elk geval net pups gehad in het asiel. Ze was een jaar daarvoor ook gevonden met een grote pup. Haar tepels waren helemaal uitgerekt en groot en nog steeds kun je zien dat ze pups gehad heeft. Dus ik denk eigenlijk dat ze wel 5 nesten ofzo heeft gehad in Spanje als het er niet meer zijn geweest.
Dat blijf ik merken. Als ze pups hoort op tv reageert ze altijd. Ze is super lief tegen elke pup op straat en ze wordt enthousiast van alle jonge dieren. Ook poesjes van 8 weken. En ik vind haar verstandig.
Dus ik ben benieuwd of jij ook veranderingen gaat zien bij Sofi. Dingen die ze na het nest anders doet.
Ik denk echt dat een periode van zorgen en verantwoordelijkheid een hond veranderen. Dat is ook logisch want Sofi krijgt 8 weken aan ervaring en gedrag mee nu waar een teefje dat nooit pups krijgt ook niks mee te maken heeft. 8 weken ervaringen geeft natuurlijk ook een invloed mee op de rest van haar leven. 8 weken straathond zijn maakt een hond anders. 8 weken in een asiel ook. Dus 8 weken moeder zijn ook lijkt mij.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Re: Sofi
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Spetter wast de ogen en de oren van Bonnie nog elke dag uit. En als Bonnie natgeregend naar binnenkomt, vliegt ze naar haar moeder die haar van top tot teen droog likt, al staat ze er zelf ook druipnat bij!truusje schreef:Ik denk dat je gelijk hebt...teefjes die moeder zijn geweest blijven zorgzaam, is mijn ervaring. Ook als ik een pup elders haal, dan wordt ze hier meteen door oma en tantes in beslag genomen. En die voeden haar dan op!!laeken schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat het met Sofi zelf gaat doen. Bas kregen we na haar zoveelste nest. Ik denk dat ze een jaar of 4 was en ze had in elk geval net pups gehad in het asiel. Ze was een jaar daarvoor ook gevonden met een grote pup. Haar tepels waren helemaal uitgerekt en groot en nog steeds kun je zien dat ze pups gehad heeft. Dus ik denk eigenlijk dat ze wel 5 nesten ofzo heeft gehad in Spanje als het er niet meer zijn geweest.
Dat blijf ik merken. Als ze pups hoort op tv reageert ze altijd. Ze is super lief tegen elke pup op straat en ze wordt enthousiast van alle jonge dieren. Ook poesjes van 8 weken. En ik vind haar verstandig.
Dus ik ben benieuwd of jij ook veranderingen gaat zien bij Sofi. Dingen die ze na het nest anders doet.
Ik denk echt dat een periode van zorgen en verantwoordelijkheid een hond veranderen. Dat is ook logisch want Sofi krijgt 8 weken aan ervaring en gedrag mee nu waar een teefje dat nooit pups krijgt ook niks mee te maken heeft. 8 weken ervaringen geeft natuurlijk ook een invloed mee op de rest van haar leven. 8 weken straathond zijn maakt een hond anders. 8 weken in een asiel ook. Dus 8 weken moeder zijn ook lijkt mij.
Ach, da's lief! Ik heb wel eens een foto daarvan gezien ja, dat moeders Bonnie afsopt. Sofi is uit zichzelf al vrij zorgzaam. Als Izzy prutogen heeft of een wondje, is ze er als de kippen bij om dat af te soppen. Met puppies heeft ze nog niet zo veel, maar misschien straks wel. We zullen zien.
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Ben heel erg benieuwd
spannend hoor!

Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Haha, Ninthe heeft 2 nesten gehad. Maar reageert echt niet op puppygeluidjes, die trekt haar poten over haar kop van 'nee he, mij niet gezien!'
Ze is wel zorgzaam naar haar 2 dochters inderdaad. Meer dan naar de andere honden, maar dat is ook het enige waarin ik haar anders vind dan voordat ze haar nesten kreeg. Pups die we hebben gekocht worden het liefst genegeerd. Als ik net doe of het er niet is, dan is het er ook niet.
Ze is wel zorgzaam naar haar 2 dochters inderdaad. Meer dan naar de andere honden, maar dat is ook het enige waarin ik haar anders vind dan voordat ze haar nesten kreeg. Pups die we hebben gekocht worden het liefst genegeerd. Als ik net doe of het er niet is, dan is het er ook niet.

Omdat dit...

...een beetje saai was, heb ik de kist vanmiddag wat gepimpt. Het is nou helemaal in stijl!

Ik heb zó'n nesteldrang...nog 3 weken te gaan

...een beetje saai was, heb ik de kist vanmiddag wat gepimpt. Het is nou helemaal in stijl!

Ik heb zó'n nesteldrang...nog 3 weken te gaan

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik zit nou nog te bedenken of ik gaatjes zal boren in die 'sterretjes' en daar led'jes door ga duwen
Maar ik denk dat ik érgens voor mezelf een grens moet gaan stellen.

- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Sandra&co schreef: Ik heb zó'n nesteldrang...nog 3 weken te gaan
Mag ik een voorstel doen?
Ik denk dat dat behang rond 1978 zijn beste tijd gezien heeft.
Heb je ergens in die drie weken nog een dagje vrij om die zut er af te steken en te schilderen? Wel prettig hoor, straks met die pupkopers.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee, zijn helemaal omhuld met kunststof.Barnsley schreef:Geven die geen kortsluiting bij een plasje oid?LongFields schreef: Ik had mijn warmtematjes gewoon bij Blokker vandaan, Inventum warmtekussen en daar 2 van. Zit een extra wasbare overtrek bij die vrij dik is en dus de warmte net wat aangenamer maakt. Ik had er een vetbed overheen liggen.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik mis de ' s achter Sofi.
En verder vind ik het serieus heel grappig.
Om echt over dectopbte gaan zou ik het gewoon doen, liedjes achter de sterretjes ..
Die led-verlichting op batterijen van rond de kerst, oa Helma heeft die, doen een maand of 3 op twee Aa batterijen.
En t snoertje zelf is 3 euro ofzo.
Ik zou het er niet voor laten...
Ik gok bij deze ook alvast dat de pupnamen in 'glitter' thema zijn?
Sofi's glitterstar.
Sofi's glamourgirl.
Dat soort??
En verder vind ik het serieus heel grappig.
Om echt over dectopbte gaan zou ik het gewoon doen, liedjes achter de sterretjes ..
Die led-verlichting op batterijen van rond de kerst, oa Helma heeft die, doen een maand of 3 op twee Aa batterijen.
En t snoertje zelf is 3 euro ofzo.
Ik zou het er niet voor laten...
Ik gok bij deze ook alvast dat de pupnamen in 'glitter' thema zijn?
Sofi's glitterstar.
Sofi's glamourgirl.
Dat soort??

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1

En ik verander niks meer aan het behang. De kans dat ik hier nog langer dan een jaar woon, is behoorlijk klein. Daar ga ik geen werk meer in steken

Geloof me, dit aftandse behang is mooier dan een hele muur op die manier gestuct

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ff off topic, komt dat stucwerk niet door het behang heen dan, ik heb een lichte granol muur wat ik zo lelijk vind. Dus misschien dat dit ook te behangen is?Sandra&co schreef:![]()
En ik verander niks meer aan het behang. De kans dat ik hier nog langer dan een jaar woon, is behoorlijk klein. Daar ga ik geen werk meer in stekenAnders had ik de muur laten stucen, want onder het behang zit zo'n patroon:
Geloof me, dit aftandse behang is mooier dan een hele muur op die manier gestuct

Nou ja, da's de reden dat ik er een dik behang met een motief op geplakt heb. Dacht dat dat wel zou camoufleren. Maar het komt zelfs daar doorheen als je goed kijkt.
En, eerlijk is eerlijk, ik ben wel een reuze slechte behanger.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Oke, dan ga ik eens kijken naar ''dik'' behangSandra&co schreef:Nou ja, da's de reden dat ik er een dik behang met een motief op geplakt heb. Dacht dat dat wel zou camoufleren. Maar het komt zelfs daar doorheen als je goed kijkt.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Volgens mij zijn bij ons de keuken en de overloop ook op die manier gestuct (het lijkt er in ieder geval verrekte veel op)Sandra&co schreef:![]()
En ik verander niks meer aan het behang. De kans dat ik hier nog langer dan een jaar woon, is behoorlijk klein. Daar ga ik geen werk meer in stekenAnders had ik de muur laten stucen, want onder het behang zit zo'n patroon:

Daar moet inderdaad een keer iets aan veranderen (of we moeten verhuizen), maar het heeft niet de hoogste prioriteit. Gelukkig is het in de woonkamer wel normaal, daar brengen we meer tijd door dan in de keuken en op de overloop

Week 7! Nog een kleine 3 weken...
------------------------------------
Week 7 (43 tot 49 dagen):
In deze week begint het skelet van de foetus steviger te worden en is het skelet vanaf ongeveer 43 dagen te zien op röntgenfoto’s. Aan het einde van deze week kun je voor het eerst de pups voelen bewegen. De haren op de buik van de teef beginnen uit te vallen zodat de pups als ze zijn geboren goed kunnen drinken.
Ze gaat al aardig de breedte in

Ze krijgt nu 3x per dag eten en ik merk dat ze veel meer slaapt dan normaal. Op wandelingen heeft ze steeds minder uitbarstingen van energie, over het algemeen loopt ze een beetje in een straal van 5 meter om me heen wat te snuffelen.
Week 7 (43 tot 49 dagen):
In deze week begint het skelet van de foetus steviger te worden en is het skelet vanaf ongeveer 43 dagen te zien op röntgenfoto’s. Aan het einde van deze week kun je voor het eerst de pups voelen bewegen. De haren op de buik van de teef beginnen uit te vallen zodat de pups als ze zijn geboren goed kunnen drinken.
Ze gaat al aardig de breedte in

Ze krijgt nu 3x per dag eten en ik merk dat ze veel meer slaapt dan normaal. Op wandelingen heeft ze steeds minder uitbarstingen van energie, over het algemeen loopt ze een beetje in een straal van 5 meter om me heen wat te snuffelen.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Zo leuk, vooral als je straks de pups ziet bewegen.
Ik zat constant naar Pleuns buik te kijken. Dan lag ze op haar rug bij me op de bank en kon ik dat gewriemel goedzien en voelen, heerlijk 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2

Ik vind het zo leuk om allemaal te volgen!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Vanaf 6-7 weken dracht hoef je pas bin te gaan voerenHeavy schreef:Ze groeit finkeet ze ook meer ?
Sommige teven hebben al wel eerder een flink verhoogde eetlust, maar net zo veel krijgen juist minder eetlust. En deze veranderingen kunnen ook tijdens de schijndracht optreden