Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Koopzieke hondenbazen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Koopzieke hondenbazen

Ongelezen bericht door veertje »

Ik snap je. Als er al twee honden hetzelfde tuig hebben, moet de derde die ook. Logisch toch? :pffff:

Ik heb van de week deze besteld voor Tess:
Afbeelding

In deze kleur:
Afbeelding

De prijs zullen we maar snel vergeten :schrik:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

veertje schreef:Ik snap je. Als er al twee honden hetzelfde tuig hebben, moet de derde die ook. Logisch toch? :pffff:

Afbeelding

In deze kleur:
Afbeelding

Ik ben nog in twijfel of dit gelijk staat aan de Kong safe stick of dat het erger is :LOL:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

dre schreef:Ik ben nog in twijfel of dit gelijk staat aan de Kong safe stick of dat het erger is :LOL:
Het is een Fluffy Squid :pffff:
dre
Zeer actief

veertje schreef:
dre schreef:Ik ben nog in twijfel of dit gelijk staat aan de Kong safe stick of dat het erger is :LOL:
Ik zie alleen maar 2 ballen en een langwerpig uiteinde :LOL: :LOL:

Edit: je mag hem niet aan Kenzi showen, dan weet ik nu al dat ze er ook eentje wil en dat het huidige paarse schaap mag doodvallen :LOL:
Afbeelding
dre
Zeer actief

Nanna schreef:Panni loopt rond met een halsband die ik voor mijn eerste Puli gekocht heb. Dat was in 1989.
Het ding volstaat meer dan prima.
Dát is pas duurzaam :ok:
Wij houden de economie draaiende, veel leuker dan duurzaam bezig zijn :cheer:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

dre schreef:
veertje schreef:
Ik zie alleen maar 2 ballen en een langwerpig uiteinde :LOL: :LOL:

Edit: je mag hem niet aan Kenzi showen, dan weet ik nu al dat ze er ook eentje wil en dat het huidige paarse schaap mag doodvallen :LOL:
:hmmm:
Jij kijkt gewoon niet goed, een inktvis is het, met 2 tentakels...

Het is jammer dat ik nog geen raad wedstrijden loop, de kans dat ik hem nu kan showen is niet zo groot :tongue:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik dacht ook even dat je je nieuwe kinky aanschaffen aan het delen was Veertje, sorry :LOL:
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik heb eigenlijk niets waar zijn naam op staat (oja, een bodywarmer), maar deze vind ik zo leuk. Afbeelding
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Och hemel, je wil niet weten wat ik allemaal voor Suze heb. Ze ligt altijd in dezelfde mand of op bed/bank, ik gebruik altijd dezelfde stoffen reisbench als ze van huis is, ze draagt altijd hetzelfde tuig, ik gebruik altijd dezelfde flex of korte lijntje, ze speelt niet met speeltjes en door voedselallergie zijn ook bijna alle snacks geschrapt. Maar toch heb ik echt veel te veel. Want handig voor opvangers, omdat het gewoon leuk is, omdat Ayla wel speelt en wel eens logeert en omdat ik tuigjes/jasjes in verkeerde maat heb gekocht. Ik moet eigenlijk eens alles uitzoeken :schrik:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
dre
Zeer actief

veertje schreef:Het is jammer dat ik nog geen raad wedstrijden loop, de kans dat ik hem nu kan showen is niet zo groot :tongue:
Kenzi ook nog niet :mrgreen:
Maar wie weet wanneer ik je weer eens zie!

Lothian schreef:Ik dacht ook even dat je je nieuwe kinky aanschaffen aan het delen was Veertje, sorry :LOL:
"Schatje kom eens met mijn fluffy squid spelen :mann: "
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Rhodi en Branco hadden niet overdreven veel in eerste instantie. Voor Rhodi begon het met puppyhalsbandjes, bijpassende simpele lijntjes, een leren lijntje en een kettinglijn...
Toen hij volwassen werd kocht ik voor Rhodi ooit op de markt een goede leren halsband die daarna ook Branco bleek te passen (zelfde halsmaat!) en die ik voor allebei ''voor even snel'' inzette. Voor de rest hadden ze tuigjes. Rhodi in de latere jaren een mooi duur merktuig, Branco een instaptuig waarmee hij ook bij ons kwam en daarna dezelfde in een maatje groter, en in de laatste jaren een zwart nieuw tuigje. Branco had een sterke flexi die bedoeld was voor veel grotere en zwaardere honden en een goede politielijn.
Verder had Rhodi een gentle leader en altijd een goede muilkorf (die dingen moesten wel eens vervangen worden door slijtage) en twee politielijnen (een aan het tuig, een aan de leader). Er is voor hem wel eens een lijn vervangen door slijtage. En ze hadden allebei een naamplaatje aan het tuig.
Branco had sinds de verlamming een buggy, die hij later zelden meer nodig had maar prima van pas kwam als we langer weg wilden.

Qua snacks hadden ze nooit tekort, en zeker in de latere jaren hebben ze heel wat speelgoed gehad, maar sowieso hadden ze altijd zat. ;) En Kongs natuurlijk, bij Rhodi moest er wel eens een vervangen worden. En lekkere manden en kussens, goede ruime benches, voor Branco een dekje bij erge kou en een truitje... ze hadden het goed, niet overdreven wat mij betreft maar ook niks tekort.

Kyuubi is een hondje dat SCHREEUWT om gekke aankopen. ;)

Toen hij bij ons kwam had hij geen halsband, lijn, speeltjes of voerbakjes mee. We hebben alleen zijn bench erbij gekocht.
Gelukkig had ik al wel hele kleine halsbandjes gekocht (noem het een voorgevoel, ik was me al gaan voorbereiden op een pup van verschillende kleine formaten de dag ervoor!) en een lijntje, dus we konden even uit de voeten. Verder had ik een pluche speeltje gekocht die groter was dan hijzelf en een kussen waar hij niks mee had of heeft, en nog trainertjes die hij niet kon eten omdat ze te groot waren voor dat prutsbekkie. XD

Ongelooflijk snel erna heb ik zijn eerste tuigje (een borsttuig van Beeztees) voor hem gekocht, ik ben niet erg van de halsbanden en al helemaal niet om die miniscule nekkies...

In de bench gebruikte ik oude dekens van Rhodi en Branco, maar hij kreeg ineens jeuk. Toen kocht ik nieuwe kussens, maar nog steeds jeuk. Toen heb ik voor hem een echte schapenvacht gekocht (50x50 cm, klein dus) en dat was de oplossing. (Nou geloof me... dat zouden Rhodi en Branco ook wel gewild hebben!)
En vanaf daar was het hek wel van de dam... ;)

Kyuubi is al uit het eerste tuigje gegroeid en heeft een paar verschillende tuigjes (oei ik groei), maar eigenlijk maar twee die goed passen, de rest gaat dus door naar iemand anders. Hij heeft meerdere naamplaatjes met telefoonnummer om uit te kiezen, een halsbandje, een goede looplijn en twee nogal simpele reservelijntjes. Hij heeft extra reserve schapenvachtjes, hij heeft een hondenhuisje met eigengemaakt trappetje waarmee hij naar believen op de bank kan (de bankkussens zijn ook een geliefd ligplekje) of op het balkon van het huisje kan liggen. Hij heeft weet-ik-hoeveel-speelgoed, maar ook grotendeels erfenis van Rhodi en Branco. Hij heeft een enorme keur aan snacks, want het is even zoeken naar wat hij echt lekker vind. Hij heeft zijn eigen voer- en waterbakje, want die van Rhodi en Branco waren voor hem veel te groot, en een nieuwe voederton omdat de oude van ellende uit elkaar viel.
Hij heeft een dekje (die hem al wat te klein word) en een regenjasje (die prima past). Hij heeft Branco's buggy geerft, een schoudertas en een rugzak, en nog wat gekke dingetjes voor fotoshoots (een hawaii shirtje, een zonnebrilletje, een sombrero, deels nog onderweg) en omdat wij graag middeleeuwse festivals en Elfia bezoeken (in passende kleding!) heeft hij ook twee kostuums onderweg. (Geen zorgen, dit soort dingen gaan geheel met Kyuubi's instemming en anders niet; tot nu toe ziet hij de lol er helemaal van in, maar als hij iets niet wil gebeurd het gewoon niet, daar doen we niet moeilijk over. Niet meer leuk = uit!)

Eh... tja, microwoofs verleiden enorm tot aankopen! ;) En ik heb er grote lol in. Ik wil ook nog een leuke mand voor hem hebben, en misschien in de toekomst nog wat props of kleding voor fotoshoots of misschien hier en daar een praktisch warm truitje (want een beetje kouwelijk is hij wel als hij stil moet zitten buiten). Maar over het grote geheel vind ik zelf de dingen waar HIJ het meest plezier aan beleeft het leukste om te geven. Zijn hondenhuisje was echt een hit, maar qua speelgoed is er niet echt een favoriet (een stuk touw is net zo leuk als een pluche speeltje), en hij is niet enorm voergericht, dus een gevulde kong of kluifje kan maar zelden op heel veel enthousiasme rekenen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Panni loopt rond met een halsband die ik voor mijn eerste Puli gekocht heb. Dat was in 1989.
Het ding volstaat meer dan prima.
Dát is pas duurzaam :ok:
Ik gebruik ook wel erfstukken maar ik moest toch nu 2x een extra halsband kopen omdat hij te groot was voor t ene bandje maar te klein voor de opvolgende. Ach nu in ieder geval genoeg voor een volgende pup :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Over erfstukken gesproken. Ik gebruik nog dagelijks een leren politielijn van 2 mm breed en 2 m meter lang van wijlen mijn schoonmoeder. Ze had indertijd een Samojeed , die in 1969 is overleden. Die lijn is oud, maar van een kwaliteit......niet stuk te krijgen. Mr. Javierrr zorgt voor het onderhoud, invetten zodat de lijn niet uitdroogt, herinneringen koesteren en tegelijkertijd bezig zijn met de honden van nu.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik koop nooit wat omdat ik echt niks gebruik en niks wil meeslepen met wandelingen. Guus heeft een flex en een halsband van nylon die ik meekreeg bij hem. Bas heeft een jachtlijn en ze heeft geen halsband. Ze lopen los en slapen op onze banken en stoelen. Guus is gek op dekens dus slaapt hij op een oud dekbed vaak. Verder? Eten en kluiven. Ik zou oprecht niet weten wat ik moet kopen voor honden die vrijwel overal loslopen en op onze meubels slapen.
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

dre schreef:
veertje schreef:Ik snap je. Als er al twee honden hetzelfde tuig hebben, moet de derde die ook. Logisch toch? :pffff:

Afbeelding

In deze kleur:
Afbeelding

Ik ben nog in twijfel of dit gelijk staat aan de Kong safe stick of dat het erger is :LOL:
:LOL:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

een biothane lijn van 15 meter. En dat speeltje hierboven is hilarisch maar de discussie ook
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Afgelopen week 6 kilo koekjes ingeslagen bij Alsa Nature... Ik moest ze achter slot en grendel doen. Normaal staat er een bakje op de kast zodat ik er makkelijk bij kan, maar brave Jura bleef maar in de kast proberen te klimmen. :LOL:
En verder krijg ik een grote doos vol spullen binnen, een tuigje, speelgoed, en nog meer dingen. Ik weet niet eens meer wat. Gedoneerde spullen van een dierenwinkel t.b.v. een verkoopactie voor een goed doel. (voor wie geïnteresseerd is: https://www.facebook.com/groups/2234353166823357/)
Dat wordt leuk uitpakken straks. :cheer:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

gister op de show in Hazerswoude weer het een en ander aan kauwwerk ingeslagen, tevens een nieuwe showlijn en nylon bench.
Afbeelding
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jenn90 »

Hier ook een koopziek hondenbaasje, ik ben gek op aanbiedingen van hondensnacks (die bij iedere wedstrijd wel weer gekocht gaat worden). Heeeel veel riemen (kom na een halfjaar weer een riem tegen en denk dan goh had ik die :-p. Een heleboel halsbandjes (al heb ik wel Rally zijn puppyhalsbandje nu weer gebruikt voor Dakar). En ga zo maar door, jasjes, kleedjes, speeltjes (want ja puppy moet ook nieuw speelgoed erbij hebben Haha)
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ik wacht op een pakketje uit Duitsland met dingen er in met de naam Dragon Tail en Dragon Tail Mop Mädchen en zo........ik zal er foto's van maken ;)
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

metav schreef:
Zinodo schreef:
runninggirl schreef:Afgelopen week 6 kilo koekjes ingeslagen bij Alsa Nature... Ik moest ze achter slot en grendel doen. Normaal staat er een bakje op de kast zodat ik er makkelijk bij kan, maar brave Jura bleef maar in de kast proberen te klimmen. :LOL:
En verder krijg ik een grote doos vol spullen binnen, een tuigje, speelgoed, en nog meer dingen. Ik weet niet eens meer wat. Gedoneerde spullen van een dierenwinkel t.b.v. een verkoopactie voor een goed doel. (voor wie geïnteresseerd is: https://www.facebook.com/groups/2234353166823357/)
Dat wordt leuk uitpakken straks. :cheer:
Ik krijg straks ook zo’n doos :cheer: er zit meer voor de katjes in dan voor de honden maar telt alsnog vind ik :E:
Ik ga deze week denk ik daar mijn doos maar eens ophalen :cheer: :mrgreen: :cheer: :mrgreen:
wat zal Goofy blij worden als het past tenminste
:cheer: :cheer: :cheer: :E: :E: :E:
dre
Zeer actief

Tuigje is binnen en hij past :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Altijd spannend met bestelde tuigen. Past het ja of nee.

Hier is de Fluffy Squid ook binnen :cheer: Maar een foto durf ik nu niet meer te plaatsen :LOL:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Doos met speelgoed is gearriveerd
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ooooh die zijn gaaf Crutz!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Afbeelding

Afbeelding

Doos met speelgoed is gearriveerd
Wat is die bovenste roze met die friemels??
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

malinois schreef:Wat is die bovenste roze met die friemels??
Dat is de Tarzan
AfbeeldingAfbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

bram en thijs schreef:
Dat is de Tarzan
:LOL:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
Dat is de Tarzan
Kijk B&T is een kenner :LOL:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
Dat is de Tarzan
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”