Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Quarantaine

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Quarantaine

Ongelezen bericht door gonnie »

Beetje dom dus.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
gonnie schreef:Beetje dom dus.
Ik weet het niet. Ik denk dat ze er nooit op gerekend heeft dat ze háár zouden pakken.
Ik ben er wat dubbel in. Aan de ene kant ben ik blij dat die griezels zich niet op een onschuldige voorbijganger hebben gestort, aan de andere kant zijn nu wel twee jonge kinderen hun moeder kwijt.

Dat is zo. Maar ik neem aan, mijn Engels is niet zo goed, dat het bijtincident waardoor ze in quarantaine zaten best ernstig was, dan zou ik mijn honden toch niet echt meer vertrouwen.
Ze had beter met een tegelijk kunnen gaan lopen. Tegen twee agressieve honden leg je het snel af denk ik.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom moet je hond in quarantaine als hij iemand gebeten heeft? Zijn ze bang dat de honden mensdolheid hebben opgelopen? En na de quarantaine gaan ze weer naar huis?
Erg vreemd dat je mag gaan wandelen met je honden nadat ze iemand toegetakeld hebben toen ze in je bezit waren. Ik vind het verhaal vreselijk onlogisch....

Het hele in beslag nemen gaat toch om beschermen van de maatschappij. Als je ze vervolgens mag ophalen en gaat loslaten op veldjes kun je ze net zo goed thuis houden.

Over hoe erg het is ga ik het niet hebben. Dat lijkt me duidelijk.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Waarom moet je hond in quarantaine als hij iemand gebeten heeft? Zijn ze bang dat de honden mensdolheid hebben opgelopen? En na de quarantaine gaan ze weer naar huis?
Erg vreemd dat je mag gaan wandelen met je honden nadat ze iemand toegetakeld hebben toen ze in je bezit waren. Ik vind het verhaal vreselijk onlogisch....

Het hele in beslag nemen gaat toch om beschermen van de maatschappij. Als je ze vervolgens mag ophalen en gaat loslaten op veldjes kun je ze net zo goed thuis houden.

Er staat dat ze de honden mocht uitlaten op een afgesloten terrein achter het gebouw. Dus niet op openbaar terrein.
Wellicht moesten de honden nog beoordeeld worden om te bepalen of ze wel of niet 'veilig' waren (zo zou bijvoorbeeld kunnen blijken dat één hond de bijter was en de ander wel gewoon betrouwbaar)?
Nou ja, erg tragisch dit natuurlijk :blauwoog:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

DeDiana schreef:
laeken schreef:Waarom moet je hond in quarantaine als hij iemand gebeten heeft? Zijn ze bang dat de honden mensdolheid hebben opgelopen? En na de quarantaine gaan ze weer naar huis?

Er staat dat ze de honden mocht uitlaten op een afgesloten terrein achter het gebouw. Dus niet op openbaar terrein.
Wellicht moesten de honden nog beoordeeld worden om te bepalen of ze wel of niet 'veilig' waren (zo zou bijvoorbeeld kunnen blijken dat één hond de bijter was en de ander wel gewoon betrouwbaar)?
Nou ja, erg tragisch dit natuurlijk :blauwoog:
Als ik honden had die mensen grepen en toetakelden terwijl ze van mij waren dan had ik ze in laten slapen voordat ze in quarantaine gingen.
Maar dan snap ik het wel iets beter. Denk dat de eigenaar al lang wist welke agressief was en dat ze dus allebei onbetrouwbaar waren.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ach jemig toch. Wat een ellende.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom niet gelijk afspuiten bij bijtgevallen , ze worden niet voor een klein vergrijp in beslag genomen lijkt mij. Meestal bij veel hoog risico honden is juist dat ene bijtgevalletje al de aanzet naar erger . Lijkt net of een grote groep van die honden eigenaren met een soort van Stockholm syndroom rondlopen .En begin dan gelijk de basis eens aan te pakken met dit soort hoog risico honden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Het gebeurde in Texas en ik weet niet hoe het daar werkt. Ze zaten iig in quarantaine om inderdaad te bepalen of ze hondsdol waren.
De vrouw scheen er dagelijks te komen om ze eten te geven en even op dat veldje te wandelen, afgesloten dus. Niemand heeft gezien wat er precies gebeurd is maar toen ze haar vonden leefde ze nog. De honden moesten doodgeschoten worden omdat ze niemand bij hun ‘prooi’ lieten.
Dat zou wel heel triest zijn. Ik dacht dat agressie één van de latere tekenen is, maar dat blijkt dus niet zo. Het komt daar redelijk vaak voor.

Initially, a dog who’s become infected may show extreme behavioral changes such as restlessness or apprehension, both of which may be compounded by aggression. Friendly dogs may become irritable, while normally excitable animals may become more docile. A dog may bite or snap at any form of stimulus, attacking other animals, humans and even inanimate objects.

https://www.dshs.texas.gov/uploadedImag ... itives.jpg

Op zich vind ik het geen verkeerd systeem om je in beslag genomen hond te kunnen komen verzorgen en veilig uit te kunnen laten.
Dat betekent in de eerste plaats dat ze niet verwachten dat je rare dingen gaan doen en er blijkt ook interesse uit.
Die verschrikkelijke onzekerheid van hier vind ik voor normale mensen niet gepast.
Interesse en vaardigheid van de baas vind ik veel zwaarder wegen dan onder verkeerde omstandogheden een magtest af moet leggen.
Dan kun je nog besluiten om op basis van de combinatie een aanlijn en muilkorf gebod op te leggen.
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Waarom niet gelijk afspuiten bij bijtgevallen , ze worden niet voor een klein vergrijp in beslag genomen lijkt mij. Meestal bij veel hoog risico honden is juist dat ene bijtgevalletje al de aanzet naar erger . Lijkt net of een grote groep van die honden eigenaren met een soort van Stockholm syndroom rondlopen .En begin dan gelijk de basis eens aan te pakken met dit soort hoog risico honden.
Hier blijkt toch anders.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Deze is ook fijn die schattige nanny hondjes toch.

https://www.liveleak.com/view?t=aab_1517707964

Voor wie er nog zo,n leuke hond zoekt met of zonder rugzakje , hier hebben ze keuze genoeg

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vec ... em-hebben/
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Rocco schreef:Deze is ook fijn die schattige nanny hondjes toch.

https://www.liveleak.com/view?t=aab_1517707964

Voor wie er nog zo,n leuke hond zoekt met of zonder rugzakje , hier hebben ze keuze genoeg

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vec ... em-hebben/
Misschien geen gek idee om even bij te lezen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Misschien hadden die honden wel rabiës. Dat zou de agressie verklaren.

Wel vreemd, dat als er vermoeden is van rabiës, die vrouw zonder toezicht bij haar honden mocht.
Rocco
Zeer actief

Nanna schreef:
Emma schreef:Misschien hadden die honden wel rabiës. Dat zou de agressie verklaren.

Wel vreemd, dat als er vermoeden is van rabiës, die vrouw zonder toezicht bij haar honden mocht.
Volgens mij is inbeslagname na een bijtincident en vervolgens kijken of er rabiës in het spel is, procedure.
Ik denk niet dat ze die honden met die vrouw laten wandelen als ze schuimbekkend en doodsbang voor de waterbak in hun hok zitten :engel:
Ik denk dat de agressie verklaard kan worden door het doodsimpele feit dat het pitbulls waren. En die werden en worden nou eenmaal op agressie geselecteerd.

Nee hoor ligt voor aan de opvoeding toch.. :denken: Genetische eigenschappen daar kijken we ver van weg
gewoon vol blijven houden. :oohja:
Laatst gewijzigd door Rocco op 27 mar 2019 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Rocco schreef: Nee hoor ligt voor een groot deel aan de opvoeding toch.. :denken: Genetische eigenschappen daar kijken we van weg
gewoon vol blijven houden :oohja:
Als je nou eens zou lezen in plaats van op je eigen trompet blazen.
Rocco
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Rocco schreef: Nee hoor ligt voor een groot deel aan de opvoeding toch.. :denken: Genetische eigenschappen daar kijken we van weg
Misschien moet jij je eens meer gaan verdiepen en even met je vingertjes van het toetsenbord afblijven
dagmar88
Zeer actief

Rocco schreef:
dagmar88 schreef:
Misschien moet jij je eens meer gaan verdiepen en even met je vingertjes van het toetsenbord afblijven
:LOL: Dat bedoel ik. Seutje.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wat een treurig voorval.

Zou het niet zo kunnen zijn dat die honden gewoon echt gek worden van het opgesloten zitten en er letterlijk een schakel omging toen ze ermee liep?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:
Chihuahua-paws schreef:Wat een treurig voorval.

Zou het niet zo kunnen zijn dat die honden gewoon echt gek worden van het opgesloten zitten en er letterlijk een schakel omging toen ze ermee liep?
Dan zou je niemand meer bij asieldieren kunnen laten :tongue:
Ik vraag of dat in dit geval zo kan zijn. Niet of dat altijd zo is.

Ik denk zelf dat het best mogelijk is dat er honden zijn die dat gewoon echt niet trekken. Maargoed dat weet ik ook verder niet.

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Of ze zaten tóch gewoon terecht vanwege agressie in quarantaine (of de reden hondsdolheid was werd uitgezocht)

Was de agressie er dus écht.

En is het risico -helaas- volkomen verkeerd ingeschat.

En dan maakt het -los van de réden van de agressie- gewoon echt verschil of het een tweetal yorkies gaat, of om een tweetal pitts/staffs.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Maar dan nog. Hun eigen baas zo toetakelen is heel extreem. Bij hondsdolheid lijkt me dat er per direct een kogel of spuit naar binnen gaat. Geen. Idee hoe dat zit?

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Emma schreef:Misschien hadden die honden wel rabiës. Dat zou de agressie verklaren.

Bij rabiës zouden ze al na 24 uur na het eerste bijtgeval dood zijn geweest. :(
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”