Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen mand/kussen
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
Ervaringen mand/kussen
Wat zijn jullie ervaringen met een mand of kussen? Wij krijgen een pup en ik twijfel wat het prettigste is. Voordeel van een kussen is dat hij makkelijk schoon te maken is maar voor mijn gevoel kan de puppy vanwege het (nog) lichte gewicht er niet zo lekker in liggen als een hondenmand. Wat heeft jullie voorkeur en waarom?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Ervaringen mand/kussen
Ik heb hier kattenmandjes, al vanaf dat ze pup waren. Zacht, met rand. En nu ze volwassen zijn, past het nog steeds 

-
- Zeer actief
zolang ik groters heb, heb ik grote kussens, gewoon omdat het met zijn allen erbij kan zeg maar, als er straks misschien de wat meer gematigde kant op ga dan zie ik nog wel even,
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
toen Lana een kleine pup was, had ze een lekker zacht stoffen mandje, maar daar groeide ze snel uit, en werd gesloopt, dus maar weer een slag groter, maar ook die had geen lang leven, heb toen een hard plastic honden mand gekocht, deken erin, wilde ze niet in liggen, dus er weer uit.
heb toen zelf van een dekbed een lekker dik kleed gemaakt, maar dat werd binnen no time verbeten en gesloopt,
ik zie veel hele leuke honden kussen e.d. maar zijn mij te duur om uit te proberen [moet wel de grootste maat] en dit ook gaat slopen , dus heb nu gewoon een hoogpolig stuk vloerbedekking, waar ze verrassend graag op ligt en ook nog heel laat.
heb toen zelf van een dekbed een lekker dik kleed gemaakt, maar dat werd binnen no time verbeten en gesloopt,
ik zie veel hele leuke honden kussen e.d. maar zijn mij te duur om uit te proberen [moet wel de grootste maat] en dit ook gaat slopen , dus heb nu gewoon een hoogpolig stuk vloerbedekking, waar ze verrassend graag op ligt en ook nog heel laat.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
De meeste honden houden ervan ergens tegenaan te liggen dus ik zou gaan voor een mand.
Sancho heeft zo'n goedkoop ding van Cranenbroek met afneembare pluchen hoes. De grote honden hadden bij ons rieten manden en bankjes met leuning.
Sancho heeft zo'n goedkoop ding van Cranenbroek met afneembare pluchen hoes. De grote honden hadden bij ons rieten manden en bankjes met leuning.
Ik heb nu een babymatrasje met 4 hoezen. Kunnen ze te pas en te onpas in de was.
- kipo
- Zeer actief
Die heb ik hier ook. Mijn lieve mams heeft van waterdichte moltons hoezen gemaakt en daarop ligt een vetbed.Sandra&co schreef:Ik heb nu een babymatrasje met 4 hoezen. Kunnen ze te pas en te onpas in de was.
Beide honden liggen er graag op en als ze met de kop hoger willen, gaan ze op de bank of in de stoel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
- Zeer actief
Je kunt van alles bedenken
De meest luxe of mooie of prima in het interieur passende dingen kopen.. maar pup zal zelf wel aangeven wat hij / zij fijn vindt..... Ik kan hier manden neerzetten en kussens.. maar nee... de grond.. da's favoriet. Tenzij ik wat doe met een dubbelgevouwen dekbed.. dan liggen ze daar...
Hier dus geen manden of dure kussens
Suzanne

Hier dus geen manden of dure kussens

Suzanne
- Suzanne
- Zeer actief
Houten bak op pootjes met dubbelgevouwen dekbed dat door de dames zodanig “opgeschud” werd tot ze een fijne berg hadden waar je ook in of onder kon. Was het een knoedel geworden dan bleven ze net zolang stampen tot je het weer opvouwde.
- Suzanne
- Zeer actief
Wat het natuurlijk ook is.Cleva schreef:Suzanne schreef:Houten bak op pootjes met dubbelgevouwen dekbed die door de dames zodanig “opgeschud” werd dat ze een fijne berg hadden waar je ook in of onder kon. Was het een knoedel geworden dan bleven ze net zolang stampen tot je het weer opvouwde.
![]()
Hier precies zo.
Hein is een terrier dus die geeft nooit op en blijft duwen en trekken en Mira staat er kwaad bij te kijken omdat ze het niet geloofd dat dit nog goed komt. En het is net zoals al het andere mijn schuld dat het nog niet geregeld is.

Ook belangrijk: fleecedeken uiteraard bijpassend aan het dekbedovertrek.
-
- Actief
En welke maat houden jullie aan bij een volwassen hond => in dit geval een friese stabij? Ik heb manden gezien van 90x70 vierkant. Op het oog lijken ze mij groot zat maar het is lastig in te schatten zonder hond, haha
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Mijn meiden hebben boven hondenstretchers met een zacht kussen er op (met zachte doek en fleece deken) en mijn bed. Kussen zonder stretcher is kennelijk te hard en te koud doordat het op de vloer ligt en een stretcher alleen is eng.
Beneden Poang stoelen van Ikea met een fleece groot kattenmandje erin. Er staan ook 2 stretchers, ook met kattenmandjes erop. Op de een of andere manier vindt 1 van mijn katten dat ze op een hondenkussen altijd moet piesen, maar niet in een kattenmandje... Gelukkig zijn galgo's klein opvouwbaar, dus het past prima. En de bank is er natuurlijk ook nog beneden.
Een galgo van 62 cm hoog past prima gestrekt op een bed van 90x70.
Beneden Poang stoelen van Ikea met een fleece groot kattenmandje erin. Er staan ook 2 stretchers, ook met kattenmandjes erop. Op de een of andere manier vindt 1 van mijn katten dat ze op een hondenkussen altijd moet piesen, maar niet in een kattenmandje... Gelukkig zijn galgo's klein opvouwbaar, dus het past prima. En de bank is er natuurlijk ook nog beneden.
Een galgo van 62 cm hoog past prima gestrekt op een bed van 90x70.

- ceciel
- Zeer actief
Ik zou gewoon kopen wat je leuk vindt, bijvoorbeeld zo'n lekker zacht stoffen mandje voor de pup om mee te beginnen. Of als je liever een kussen hebt zou ik eerst voor een kussen gaan zonder een vulling met van die plastic korreltjes omdat dat wat ongemakkelijk ligt in het begin. Daarna ga je gewoon posten in het topic voor koopzieke hondenbazen en probeer je alle ander genoemde opties uit