Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lunatic schreef:Luna vond de doggyride ook geweldig, dak open, koppie eruit en ze kon alles in de gaten houden
Duimen draaien dat de pijnstilling aanslaat
Misschien kan je eens informeren naar trocoxil, die krijgt Doran ook sinds een aantal maanden, toen de metacam en andere middelen niet meer hielpen, tot nu toe doet hij het daar goed op gelukkig.
Edit
Ik zie net je laatste post, de doggyride is dan alleen om naar leuke plekken te gaan, waar ze dan wel lekker kan scharrelen en zwemmen, dus de bespiering wordt er niet minder van en wandelen met dat ding is heel anders voor ze dan achter de fiets, tenminste dat vond Luna
Zwemmen doet Gol niet meer, ze heeft moeite om haar kop boven water te houden. Maar ze vindt het heerlijk om door het water te lopen en een beetje te snorkelen
Dus ze moet het echt hebben van dat kleine wandelingetje naar het water en het gescharrel. Het is maar een kort stukje hoor, als ik op mijn eigen tempo loop ben ik er in 5 minuten.
Dat van die trocoxil zal ik onthouden! Ze heeft nu Gabapentine erbij, dat word bij mensen gebruikt voor epilepsie en zenuwpijn.
Heavy schreef:Ach wat een zorgen misschien dat de pijn verergert door het water ( dat nu nog koud is )
Misschien kan je iets met warm droogwrijven of een warmte kussen nadat ze in het water is geweest ?
Ik droog haar sowieso altijd goed af. Gol is een hond die het hele jaar door in het water wil en chagrijnig is wanneer het ijs te dik is om stuk te stampen. Het lijkt me sterk dat ze in deze periode van het jaar last van de temperatuur heeft, en zo wel zou ik haar daar niet in beperken. Beter een leuk leven zoals ze wil en misschien wat korter dan het rekken en haar beperken.
Ach, wat lastig allemaal, ik hoop heel erg dat de aanvullende pijnstilling snel z'n werk doet!
Gollum schreef:
Heavy schreef:Ach wat een zorgen misschien dat de pijn verergert door het water ( dat nu nog koud is )
Misschien kan je iets met warm droogwrijven of een warmte kussen nadat ze in het water is geweest ?
Ik droog haar sowieso altijd goed af. Gol is een hond die het hele jaar door in het water wil en chagrijnig is wanneer het ijs te dik is om stuk te stampen. Het lijkt me sterk dat ze in deze periode van het jaar last van de temperatuur heeft, en zo wel zou ik haar daar niet in beperken. Beter een leuk leven zoals ze wil en misschien wat korter dan het rekken en haar beperken.
Fotogravinnetje schreef:Ik hoop dat ze met de nieuwe medicatie nog even een tijdje door kan. Twee honden zo kort na elkaar verliezen is helemaal niets
Nee dat zou echt rot zijn
Kevin moest me ook even een zetje geven om naar de dierenarts te gaan, ik stak liever m'n kop heel ver in het zand. Maar ja, dat is ook niet eerlijk tegenover Gol.
Ik heb haar vanochtend nog niet horen hijgen dus ik hoop heel erg dat de medicatie aanslaat.
Fotogravinnetje schreef:Ik hoop dat ze met de nieuwe medicatie nog even een tijdje door kan. Twee honden zo kort na elkaar verliezen is helemaal niets
Kevin moest me ook even een zetje geven om naar de dierenarts te gaan, ik stak liever m'n kop heel ver in het zand. Maar ja, dat is ook niet eerlijk tegenover Gol. Ik heb haar vanochtend nog niet horen hijgen dus ik hoop heel erg dat de medicatie aanslaat.
Hopelijk een goed teken.
Sterkte voor jullie
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kevin moest me ook even een zetje geven om naar de dierenarts te gaan, ik stak liever m'n kop heel ver in het zand. Maar ja, dat is ook niet eerlijk tegenover Gol. Ik heb haar vanochtend nog niet horen hijgen dus ik hoop heel erg dat de medicatie aanslaat.
Hopelijk een goed teken.
Sterkte voor jullie
Dankjullie allemaal!
Ik kom net uit m'n werk en het afgelopen uur heb ik nog niks gehoord, dus een voorlopige
Pff dat zou fijn zijn zeg, als dit blijkt te werken. Maf toch, een humaan epilepsie medicijn
Lucia schreef:Milo kreeg eerst previcox maar ivm nierproblemen nu al 1,5 jaar ofzo gabapentine. Stikgoedkoop en werkt goed. Wel lage dosis want werd erg suf eerst.
Hopelijk kan ze nog ff mee!
Ik moest ook met een lage dosis beginnen inderdaad, en er werd me verteld dat ze er 'dronken' van kunnen gaan lopen. Nah ja, alles beter dan pijn. Alleen bij de bijwerkingen staat dat er kans is op acute pancreatitis, en daar was ik Gol een paar jaar geleden bijna aan kwijt geraakt. Het blijft een beetje kiezen tussen twee kwaden..
Caro schreef:Is een verwarmde hondenmand niet iets voor Gol? Ik ken mensen die deze ook gebruiken voor hun hond met zwaar artrose. Werkt op elektriciteit.
Gol heeft altijd een hekel gehad aan warmte, het zou kunnen dat een verwarmde mand anders is maar dat zou ik echt eerst moeten uitproberen. Als ik binnen de verwarming hoger dan 18 graden zet wil ze buiten liggen
Caro schreef:Is een verwarmde hondenmand niet iets voor Gol? Ik ken mensen die deze ook gebruiken voor hun hond met zwaar artrose. Werkt op elektriciteit.
Gol heeft altijd een hekel gehad aan warmte, het zou kunnen dat een verwarmde mand anders is maar dat zou ik echt eerst moeten uitproberen. Als ik binnen de verwarming hoger dan 18 graden zet wil ze buiten liggen
Een warme kont en een warme omgeving zijn twee verschillende dingen
Een warme kont en een warme omgeving zijn twee verschillende dingen
Wat ze wel erg lekker vindt is een open haard, daar kan ze wel voor liggen bakken. Maar ja, dat is lastiger te realiseren dan een warme mand
Ik heb van die matten die je kunt koelen, die zul je vast ook kunnen verwarmen. Dat kan ik wel even uitproberen.
Oh dat is wel de moeite waard om te proberen. Mijn vriend legde mij net uit dat mijn idee niet zou werken omdat water verdampt en dat koelt af
Ik heb zelf ivm rugklachten door reuma gedoe zo'n dekentje, maar dan in groter formaat, onder m'n hoeslaken liggen. Die warmt mijn bed op en daardoor heb ik iets minder pijn bij het liggen, en verkrampt mijn rug minder. Scheelt enorm. Dus zou voor haar ook kunnen werken.
Gollum is de afgelopen weken steeds meer achteruit gegaan, ondanks de nieuwe pijnstilling. Ze heeft er steeds meer van nodig en de bijwerkingen zijn ook erg lastig voor haar. Ik heb dus de beslissing genomen om haar in te laten slapen, donderdag is het zover. Dan komt de dierenarts bij ons thuis..
Tot dan ga ik maar even extra proberen te genieten van de oude drol. Gelukkig is het mooi weer, elke dag dus lekker naar het water met haar om daar rond te keutelen.
Begrijpelijk en wijs besluit, maar wel een rotbesluit
Heel veel sterkte.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)