Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar kopen jullie de hondensnacks/kauwspullen?
Moderator: moderatorteam
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Re: Waar kopen jullie de hondensnacks/kauwspullen?
Ik bestel eigenlijk altijd bij www.bullepees.nl
Laatst daar een keer kophuidstukken besteld, die zijn zo groot dat de honden hier een week met 1 stuk doen haha.
Laatst daar een keer kophuidstukken besteld, die zijn zo groot dat de honden hier een week met 1 stuk doen haha.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zij heeft ook die stengels, dat zijn de kophuidplaten maar dan in stengelvormveertje schreef:Die koop ik dan ook niet bij de dierenwinkelmalinois schreef:Meestal online of bij Novivit.
Ik heb laatst toen ik nergens online konijnenoren met haar kon krijgen in de lokale winkels gekeken. Sorry hoor maar €8,- voor 4 oren!!! Voor €9,- online heb ik normaal een hele zak. Dus helaas voor de lokale winkel dat gaat me echt veel te veel kosten. Dus toen maar een weekje of wat zonder oren...Ze hebben wel eens voordelige zakken pensstaafjes, of ik haal er even snel een zakje met dunne spiervlees strengen. Een andere dierenwinkel heeft runderhuid met haar (30cm lang, 3 cm breed), die kom ik verder nooit tegen en ze vinden ze heerlijk. Dus die haal ik ook in de winkel. Het stinkt verschrikkelijk, maar toe maar.
Bij Novivit heb ik een tijdje geleden wel de kophuidplaten besteld. Die bevallen goedTess vindt alleen de kleintjes van Finn lekkerder knagen en Finn leeft zich uit met de grote platen

Ze zijn wel iets sneller op maar ter afwisseling prima

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hebben ze daar ook hele bullepezen? Ik krijg ze alleen nog gezaagd en dat wil ik niet... ik wil helepetra1 schreef:Ik bestel eigenlijk altijd bij http://www.bullepees.nl

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Weet iemand toevallig waar je paardenhuid, hertenhuid, hertenoren of andere luxe snaai (allemaal) met vacht kunt vinden?
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Nee die zijn toch iets anders. Die ik heb, lijken meer hierop, maar dan zien ze er iets beter uit dan op dit plaatjemalinois schreef:Zij heeft ook die stengels, dat zijn de kophuidplaten maar dan in stengelvormveertje schreef:Die koop ik dan ook niet bij de dierenwinkelmalinois schreef:Meestal online of bij Novivit.
Ik heb laatst toen ik nergens online konijnenoren met haar kon krijgen in de lokale winkels gekeken. Sorry hoor maar €8,- voor 4 oren!!! Voor €9,- online heb ik normaal een hele zak. Dus helaas voor de lokale winkel dat gaat me echt veel te veel kosten. Dus toen maar een weekje of wat zonder oren...Ze hebben wel eens voordelige zakken pensstaafjes, of ik haal er even snel een zakje met dunne spiervlees strengen. Een andere dierenwinkel heeft runderhuid met haar (30cm lang, 3 cm breed), die kom ik verder nooit tegen en ze vinden ze heerlijk. Dus die haal ik ook in de winkel. Het stinkt verschrikkelijk, maar toe maar.
Bij Novivit heb ik een tijdje geleden wel de kophuidplaten besteld. Die bevallen goedTess vindt alleen de kleintjes van Finn lekkerder knagen en Finn leeft zich uit met de grote platen
Ze zijn wel iets sneller op maar ter afwisseling prima

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah ja die zijn anders... die heb ik vorig jaar op t animal event gekocht maar die waren echt in 5 minuten op... en ze poepten alleen maar vachtveertje schreef:Nee die zijn toch iets anders. Die ik heb, lijken meer hierop, maar dan zien ze er iets beter uit dan op dit plaatjemalinois schreef:Zij heeft ook die stengels, dat zijn de kophuidplaten maar dan in stengelvormveertje schreef:Die koop ik dan ook niet bij de dierenwinkelmalinois schreef:Meestal online of bij Novivit.
Ze zijn wel iets sneller op maar ter afwisseling prima![]()

- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
- Aantal honden: 2
Wat een goede tips! Ik ga ook zeker eens kijken. Gisteren kreeg ik van iemand een gepofte varkensneus. Die ging er gretig in.
Hoe vaak geven jullie een snack trouwens? (Als ik hiervoor een nieuw topic had moeten openen, off-topic of draadjekaap is, sorry... Ik ben nog niet helemaal bekend met de mores hier.
)
Hoe vaak geven jullie een snack trouwens? (Als ik hiervoor een nieuw topic had moeten openen, off-topic of draadjekaap is, sorry... Ik ben nog niet helemaal bekend met de mores hier.

- dagmar88
- Zeer actief
Marlett schreef:Wat een goede tips! Ik ga ook zeker eens kijken. Gisteren kreeg ik van iemand een gepofte varkensneus. Die ging er gretig in.
Hoe vaak geven jullie een snack trouwens? (Als ik hiervoor een nieuw topic had moeten openen, off-topic of draadjekaap is, sorry... Ik ben nog niet helemaal bekend met de mores hier.)

Als hij weer trek heeft dan, nu is hij net uit de hongerstaking aan het komen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Elke dag... meestal 1x s avondsMarlett schreef:Wat een goede tips! Ik ga ook zeker eens kijken. Gisteren kreeg ik van iemand een gepofte varkensneus. Die ging er gretig in.
Hoe vaak geven jullie een snack trouwens? (Als ik hiervoor een nieuw topic had moeten openen, off-topic of draadjekaap is, sorry... Ik ben nog niet helemaal bekend met de mores hier.)

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
malinois schreef:Ah ja die zijn anders... die heb ik vorig jaar op t animal event gekocht maar die waren echt in 5 minuten op... en ze poepten alleen maar vacht

Ze gaan hier ook niet heel lang mee, maar ze zijn er dol op, dus haal ik ze maar braaf

Ik heb nu konijnenoren liggen die ze allebei niet graag eten. Zowel de behaarde als kale variant willen ze niet

@Marlett: Elke dag eten ze hier snacks. Meerdere per dag zelfs.
In de ochtend een kleine hap-slik-weg snack zoals een spiervleesstengeltje of (stukje) dentastick. In de middag een wat grotere snack, zoals een pensstaaf, oor, stukje luchtpijp. Voor de avond ligt er meestal ergens wel een kauwplaat voor ze.
- dre
- Zeer actief
Hier liggen altijd runderhoefjes om op te knagen, verder elke dag 1 snack ieder, meestal we weg gaan en anders ergens in de middag een keertje (of niet als ik het vergeet).Marlett schreef:Hoe vaak geven jullie een snack trouwens? (Als ik hiervoor een nieuw topic had moeten openen, off-topic of draadjekaap is, sorry... Ik ben nog niet helemaal bekend met de mores hier.)
We hebben allebei een hekel aan bedelende honden, dus zodra er gevraagd gaat worden omdat hun het tijd vinden krijgen ze helemaal niets meer.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
malinois schreef:Hebben ze daar ook hele bullepezen? Ik krijg ze alleen nog gezaagd en dat wil ik niet... ik wil helepetra1 schreef:Ik bestel eigenlijk altijd bij http://www.bullepees.nl
Laatst bij intratuin .ong een meter .
Ik knip ze dan wel weer doormidden

En dingen met vacht / huis bestel ik bij keetjes
Fenneke en Baloe

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh dan ga ik daar eens naar toe. Ik knip ze ook zelf door anders wordt alles van tafel gemaaid maar dan kan ik zelf de lengte bepalenfenneke schreef:malinois schreef:Hebben ze daar ook hele bullepezen? Ik krijg ze alleen nog gezaagd en dat wil ik niet... ik wil helepetra1 schreef:Ik bestel eigenlijk altijd bij http://www.bullepees.nl
Laatst bij intratuin .ong een meter .
Ik knip ze dan wel weer doormidden![]()
En dingen met vacht / huis bestel ik bij keetjes

-
- Zeer actief
Ik heb twee grote kratten vol met snacks en nog wat op de plank staan in bakken
Ze hebben echt heel veel snacks. Uma lust alles, maar mag niet veel. Manu lust bijna niks.
Soms leg ik alle snacks uit open zakken op een stapel en mogen ze kiezen. Uma grist gauw wat weg en rent naar haar mand en Manu staat er 10 minuten lang tussen te zoeken, zwaar kwijlend en je ziet dat hoofd overuren draaien
Intussen rent Uma nog een paar keer heen en weer om nog wat voorraad in te slaan, zie je Manu haar wat jaloers nastaren en uiteindelijk moet ik Manu helpen kiezen.
Hij mocht afgelopen zondag na een hardloopevenement zelf iets uitzoeken in de kraam. Hij koos een kophuidplaat, hij was zo trots op dat ding. Hij sabbelt er wat op, kluift er wat aan en komt het weer bij mij brengen zodat ik het weg leg voor Uma. Als hij het weer wil komt hij het vragen. Inmiddels is dat ding nog steeds zowat heel. Gisterenmiddag moest hij zijn plaat aan de buurman laten zien
Uma vreet alles in een oogwenk weg, onder luid gesmak en met gebruik van alle tanden. Zij is me tenminste altijd dankbaar.
Heb je net een kluif van € 5,- gekocht, hoeft Manu 'm dus écht niet. Ik koop voor hem niks anders meer dan wat hij zelf uitkiest.

Ze hebben echt heel veel snacks. Uma lust alles, maar mag niet veel. Manu lust bijna niks.
Soms leg ik alle snacks uit open zakken op een stapel en mogen ze kiezen. Uma grist gauw wat weg en rent naar haar mand en Manu staat er 10 minuten lang tussen te zoeken, zwaar kwijlend en je ziet dat hoofd overuren draaien

Hij mocht afgelopen zondag na een hardloopevenement zelf iets uitzoeken in de kraam. Hij koos een kophuidplaat, hij was zo trots op dat ding. Hij sabbelt er wat op, kluift er wat aan en komt het weer bij mij brengen zodat ik het weg leg voor Uma. Als hij het weer wil komt hij het vragen. Inmiddels is dat ding nog steeds zowat heel. Gisterenmiddag moest hij zijn plaat aan de buurman laten zien

Uma vreet alles in een oogwenk weg, onder luid gesmak en met gebruik van alle tanden. Zij is me tenminste altijd dankbaar.
Heb je net een kluif van € 5,- gekocht, hoeft Manu 'm dus écht niet. Ik koop voor hem niks anders meer dan wat hij zelf uitkiest.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik bestel alles bij Lunderland en bij Pets best.
- Rebble
- Zeer actief
Af en toe, ik vergeet het gewoon. Het is nu alweer weken geledenMarlett schreef:Wat een goede tips! Ik ga ook zeker eens kijken. Gisteren kreeg ik van iemand een gepofte varkensneus. Die ging er gretig in.

- petra1
- Zeer actief
De grootste zijn 80 cm: https://www.bullepees.nl/?s=bullepeesmalinois schreef:Hebben ze daar ook hele bullepezen? Ik krijg ze alleen nog gezaagd en dat wil ik niet... ik wil helepetra1 schreef:Ik bestel eigenlijk altijd bij http://www.bullepees.nl
- petra1
- Zeer actief
https://www.dierenshopdeduizendpoot.nl/ ... paard.htmldagmar88 schreef:Weet iemand toevallig waar je paardenhuid, hertenhuid, hertenoren of andere luxe snaai (allemaal) met vacht kunt vinden?
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zie niks met vacht, maar die kamelenpens ga ik onthouden!petra1 schreef:https://www.dierenshopdeduizendpoot.nl/ ... paard.htmldagmar88 schreef:Weet iemand toevallig waar je paardenhuid, hertenhuid, hertenoren of andere luxe snaai (allemaal) met vacht kunt vinden?

-
- Zeer actief
Ik zou ze even mailen. Voorheen kocht ik daar wel paarden- en hertenhuid met haar. Hertenoren ookdagmar88 schreef:Ik zie niks met vacht, maar die kamelenpens ga ik onthouden!petra1 schreef:https://www.dierenshopdeduizendpoot.nl/ ... paard.htmldagmar88 schreef:Weet iemand toevallig waar je paardenhuid, hertenhuid, hertenoren of andere luxe snaai (allemaal) met vacht kunt vinden?

- Rebble
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Ik zie niks met vacht, maar die kamelenpens ga ik onthouden!petra1 schreef:https://www.dierenshopdeduizendpoot.nl/ ... paard.htmldagmar88 schreef:Weet iemand toevallig waar je paardenhuid, hertenhuid, hertenoren of andere luxe snaai (allemaal) met vacht kunt vinden?
https://www.truusennel.nl/website/index ... 38c0720fe8
https://hondensnacks.shop/winkel/paarde ... gIHovD_BwE

- petra1
- Zeer actief
Ik heb dat daar ook wel gezien op de site, dus ze hebben het wel (gehad).Manuma schreef:Ik zou ze even mailen. Voorheen kocht ik daar wel paarden- en hertenhuid met haar. Hertenoren ookdagmar88 schreef:Ik zie niks met vacht, maar die kamelenpens ga ik onthouden!petra1 schreef:https://www.dierenshopdeduizendpoot.nl/ ... paard.htmldagmar88 schreef:Weet iemand toevallig waar je paardenhuid, hertenhuid, hertenoren of andere luxe snaai (allemaal) met vacht kunt vinden?Het staat nu niet op de site maar wellicht hebben ze het wel.
Kamelenoren met vacht hadden ze daar voorheen ook.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
Ik haal de snacks bij Uut Twelle, die staan hier op zaterdag op de markt. Ze hebben daarnaast ook een webwinkel.

- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
Jet krijgt elke dag iets om op te kauwen. Kamelenpens, vleesstrips (meestal van Carnis) van konijn, ree, hert, haas of kangoeroe. Ze krijgt ook wel een lang stuk hertenhuid, cm of 50 geloof ik, doet ze lekker lang mee. 

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
vlak bij ons in de buurt zit een grote voederleverancier, die verkoopt van alles voor dieren, hond, kat, schaap geit paard noem maar op.
daar koop ik geregeld van die grote dikke botten, dat is ook het enige waar Lana op knaagt, alle andere knaagmaterialen worden verstopt in de tuin, en dat vind ik zonde van mijn geld,
daar koop ik geregeld van die grote dikke botten, dat is ook het enige waar Lana op knaagt, alle andere knaagmaterialen worden verstopt in de tuin, en dat vind ik zonde van mijn geld,
- dagmar88
- Zeer actief
De snoepton (jajaManuma schreef:Ik zou ze even mailen. Voorheen kocht ik daar wel paarden- en hertenhuid met haar. Hertenoren ookHet staat nu niet op de site maar wellicht hebben ze het wel.

Nu het er toch over gaat sla ik de linkjes op voor over een paar maanden.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Af en toe online maar meestal bij plaatselijke dierenzaken, intratuin of ranzijn, allemaal veel keus en dichtbij.
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Ik bestel meestal bij hondjekoek.nl en snacks4dogs.nl
Mijn pensstaatjes waren op, dus even langs Ranzijn om een zak te halen. Meestal zijn ze niet duur. Nu dus 500 gram voor 10 euro
Als ik ga werken, krijgen ze altijd wat lekkers. Dat weten ze, dus als hun ontbijt op is, staan ze al op de trap te wachten om naar boven te gaan
(traphek is dicht om te voorkomen dat de katten boven komen en op bed pissen). Meestal ligt er nog wel wat in de kamer om te knabbelen. Als de kophuid een beetje te groot/dik is, hebben ze er niet altijd zin in. En dan ineens gaat er 1 kluiven en daarna kluift hond na hond er op totdat hij op is. En ja, ze wachten keurig totdat het stuk 1 seconde op de grond ligt voordat ze het afpakken om er zelf op te gaan kluiven.
Als we gelopen hebben en het is geen maaltijd tijd, krijgen ze een snelle snack: pensstaafje, konijnenoor met vacht, eendennek, kalkoenvleugel ofzo.
Mijn pensstaatjes waren op, dus even langs Ranzijn om een zak te halen. Meestal zijn ze niet duur. Nu dus 500 gram voor 10 euro

Als ik ga werken, krijgen ze altijd wat lekkers. Dat weten ze, dus als hun ontbijt op is, staan ze al op de trap te wachten om naar boven te gaan

Als we gelopen hebben en het is geen maaltijd tijd, krijgen ze een snelle snack: pensstaafje, konijnenoor met vacht, eendennek, kalkoenvleugel ofzo.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Van kauwspul waar Cody wat langer zoet mee is zoals Churpi of deerhides slingert hier altijd wel wat rond. Gedroogde lamsoren, kippendij e.d. die hij meteen (vrijwel) volledig opeet krijgt hij wanneer ik eraan denk. Dat kan 2 of 3 keer per week zijn maar ook wekenlang niks.Marlett schreef:Wat een goede tips! Ik ga ook zeker eens kijken. Gisteren kreeg ik van iemand een gepofte varkensneus. Die ging er gretig in.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als bij Ranzijn de lange stukken runderkophuid of de gedroogde runderoren in de aanbieding zijn dan sla ik flink in.