Ja dat heb ik inderdaad begrepen maar echt begrijpen doe ik het niet. Ach een nieuwe trend heeft snel volgers.Nanna schreef: De tijd van gillen als het niet een stamboom had is wel een beetje voorbij, n'est ce pas?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ze komen er aan!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Ze komen er aan!
Laatst gewijzigd door Tiny op 04 apr 2019 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- dagmar88
- Zeer actief
Dat klopt. Zou ze eerder loops worden, dan hield het op.Tiny schreef:En teruglezend is dit een plan wat waarschijnlijk voor zijn 1e jaar is gemaakt.
Ik ben helemaal voor doordachte kruisingnesten. Daar zijn er inderdaad niet genoeg van.Maar niets anders dan lof op een hf wat volgens mij echt de weg kwijt is voor wat betreft de pretnesten![]()
Dat vanaf de zijlijn blijven roepen schiet niet op.
Hij zal in de loop der tijd nog wel meer pups gaan maken. Eerst kijken of dit nest aan de verwachtingen voldoet.
Voor hij kruising nesten bij kleine hondjes gaat verwekken wordt hij nog volgens meutstege protocol getest. Dan heeft het baasje van de teef die zekerheid, ondanks dat het volgens de dierenarts allemaal goed zit.
Omdat de vraag zo hoog ligt, kan ik lekker selectief de leukste hondjes uitkiezen. En dat kan alles zijn, van poedel tot mops.
Slecht hoor

-
- Zeer actief
Zoals ik zei, geen popcorn maar man oh man. Misselijk makend dit, het gaat niet eens om stamboom, dat is niet zaligmakend. Maar alles maar op elkaar flikkeren om wat eigenlijk..... geld misschien?dagmar88 schreef:Dat klopt. Zou ze eerder loops worden, dan hield het op.Tiny schreef:En teruglezend is dit een plan wat waarschijnlijk voor zijn 1e jaar is gemaakt.
Ik ben helemaal voor doordachte kruisingnesten. Daar zijn er inderdaad niet genoeg van.Maar niets anders dan lof op een hf wat volgens mij echt de weg kwijt is voor wat betreft de pretnesten![]()
Dat vanaf de zijlijn blijven roepen schiet niet op.
Hij zal in de loop der tijd nog wel meer pups gaan maken. Eerst kijken of dit nest aan de verwachtingen voldoet.
Voor hij kruising nesten bij kleine hondjes gaat verwekken wordt hij nog volgens meutstege protocol getest. Dan heeft het baasje van de teef die zekerheid, ondanks dat het volgens de dierenarts allemaal goed zit.
Omdat de vraag zo hoog ligt, kan ik lekker selectief de leukste hondjes uitkiezen. En dat kan alles zijn, van poedel tot mops.
Slecht hoor
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Dat doen we dan wel als we het geld van het eerste nest binnen hebbenNanna schreef: Eigenlijk ook het liefst met medische testen vooraf als er iets in de gebruikte rassen zit dat aandacht behoeft.

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- dagmar88
- Zeer actief
Daar komt het ook uit voort. Het eerste nest is erg goed terecht gekomen, maar we vonden het wel heel spannend om dat voor elkaar te krijgen. Je ziet daar dat het zeker binnen een gezin veel hond is.Nanna schreef: Als ik een Huskykruising zou willen (God in de Hemel, nee trouwens) dan zou ik best gaan kijken bij dit nestje.
Dus we waren op zoek naar een leuke kruising om het net een tikje in te dimmen. Er is van alles overwogen, van golden tot sheltie, toen net die pomskies in opkomst kwamen. Nog een tijd gevolgd, volwassen exemplaren waren er nog niet veel.
Dat bleek zo uit te pakken als wij het voor ogen hadden.
- dagmar88
- Zeer actief
Wat dacht je van leuke huishondjes zonder overdrijvingen?Tiny schreef: Zoals ik zei, geen popcorn maar man oh man. Misselijk makend dit, het gaat niet eens om stamboom, dat is niet zaligmakend. Maar alles maar op elkaar flikkeren om wat eigenlijk..... geld misschien?

-
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Wat dacht je van leuke huishondjes zonder overdrijvingen?Tiny schreef: Zoals ik zei, geen popcorn maar man oh man. Misselijk makend dit, het gaat niet eens om stamboom, dat is niet zaligmakend. Maar alles maar op elkaar flikkeren om wat eigenlijk..... geld misschien?
Ik had me met een paar dekkingen per jaar nog niet rijk gerekend.
Mwah rijk niet maar leuk van te leven. Leuke huishondjes zou heel goed kunnen, maar nogmaals die zijn er in mijn ogen genoeg.
Maar goed, het is al en ik hoop echt dat alles goed gaat en lees de jubbel berichten wel weer een keer.
Laatst gewijzigd door Tiny op 04 apr 2019 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Ja een leuke en knappe hond om te zien, zou ik ook op kunnen vallen. Ik ben helemaal niet tegen kruisingen, leuk zelfs maar inderdaad getest.Nanna schreef:Als ik jonger zou zijn zou ik het denk ik ook best op willen pakken.
Ik vind lh Collies énig maar dan graag minus die idiote vracht haar en wat meer 'spunk' in het karakter.
Dus niet dit:
Maar dit:
Daar zal best een markt voor zijn. Colliekruisingen zijn vaak razend knap om te zien.
En dan inderdaad ook rondom getest uiteraard.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Zou eerst even lezen voordat je gaat blaten!_Tiny_ schreef:Wat is er nu serieus zo erg aan een goed verzorgd pretnest waar goed over nagedacht is van mensen die hebben bewezen er voor te kunnen zorgen dat puppen van toch wel een lastig ras gewoon goed terecht komen?Tiny schreef:Je hoeft er bij mij geen popcorn bij te pakken maar..... serieus dit![]()
Er zijn er nog niet genoeg. En teruglezend is dit een plan wat waarschijnlijk voor zijn 1e jaar is gemaakt.
Maar niets anders dan lof op een hf wat volgens mij echt de weg kwijt is voor wat betreft de pretnesten![]()
Is dat omdat het geen zuiver bloed is? Omdat er geen stamboom bij zit? Ik schijt op stambomen. Mijn eerste stamboomhond was aangeschaft via de rasvereniging en alles. Nog nooit zo'n slechte hond gehad. Hou toch op.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Die verdienen geen kans? Ik begrijp best wel dat er mensen zijn die geen hond uit het buitenland willen, ieder zijn ding._Tiny_ schreef:Er zijn heoemaal niet genoeg. Zolang ze nog met vrachtwagens vol uit het buitenland worden gesleepd zijn er niet genoeg.
En een goed doordacht, getest gefokt nest heb ik ook niets op tegen, maar ik krijg hier een hele nare smaak van. De toekomst zal het uitwijzen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
In deze ben ik echt geen lieverd_Tiny_ schreef:Oh lieverd iedereen verdiend van mij een kans. Maar mensen willen nu eenmaal de hond die ze willen en dat is niet altijd een buitenlander. Soms willen ze een hond die in Nederland is geboren in een woonkamer uit ouders die ze beide kunnen bezoeken. Waar vanalles met de pups wordt gedaan. Waar ze zo vaak langs mogen komen als ze willen. Waar ze op de hoogte worden gehouden met een eindeloze stroom foto's. Enz enz. En dan ook nog eens van een type dat ze willen.Tiny schreef:Die verdienen geen kans? Ik begrijp best wel dat er mensen zijn die geen hond uit het buitenland willen, ieder zijn ding._Tiny_ schreef:Er zijn heoemaal niet genoeg. Zolang ze nog met vrachtwagens vol uit het buitenland worden gesleepd zijn er niet genoeg.
En een goed doordacht, getest gefokt nest heb ik ook niets op tegen, maar ik krijg hier een hele nare smaak van. De toekomst zal het uitwijzen.
Dan kunnen ze die bij Dagmar halen. Ik vind het juist mooi.

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Rebble schreef:Jezus ik denk 'ben je nou met jezelf in discussie'... Er zijn 2 Tiny's

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik snap Tiny wel een beetje geloof ik.
Velen hier lijken moeite te hebben met alle huiskamerfokkers die ineens van hun eigen geweldige hond een nestje willen.
Of 'voor de castratie een nestje' of oeps, het gebeurde gewoon.
Maar als het dan om hondenforummers gaat, met een leuk verhaal en foto's, dan is het in eens Hosanna gewéldig.
Dat staat wat haaks op elkaar.
Zonder dat ik nu dus meteen een oordeel wil vellen over de hondenforum nesten.
Velen hier lijken moeite te hebben met alle huiskamerfokkers die ineens van hun eigen geweldige hond een nestje willen.
Maar als het dan om hondenforummers gaat, met een leuk verhaal en foto's, dan is het in eens Hosanna gewéldig.

- dagmar88
- Zeer actief
Tiny schreef: In deze ben ik echt geen lieverdAllemaal mooi wat hierboven staat, zou ik voor iedere pup wel willen. Maar waarom vooraf geen testen en waarom KI? Ik heb toch liever een pup waarbij pa wel op ma kon kruipen en niet de natuur even een handje helpen.

Als wij er maar achter staan.
Sjaak heeft goede knieën. Als ik tegen mijn ex zeg dat de dierenarts dat bevestigd heeft, neemt hij dat van me aan. Mien met de chihuahua wil dat als het goed is zwart op wit.
Voor deze kruising is het ook niet bijzonder interessant, PL is gerelateerd aan de bouw en een risico bouw zullen ze niet hebben.

En die KI is uiteraard vanwege het grootteverschil.
-
- Zeer actief
Klopt wat je zegt, het risico is ook heel klein maar uitsluiten kan je het niet. Dus jouw ex gelooft dat jouw dierenarts röntgen ogen heeftdagmar88 schreef:Tiny schreef: In deze ben ik echt geen lieverdAllemaal mooi wat hierboven staat, zou ik voor iedere pup wel willen. Maar waarom vooraf geen testen en waarom KI? Ik heb toch liever een pup waarbij pa wel op ma kon kruipen en niet de natuur even een handje helpen.
Hoeft ook niet. Vooraf was ik van plan helemaal niets te zeggen tot ik mijn pup had. Maar ik ben zelf enthousiast en wil dat delen. Op een hondenforum moet dat kunnen.
Sjaak heeft goede knieën. Als ik tegen mijn ex zeg dat de dierenarts dat bevestigd heeft, neemt hij dat van me aan. Mien met de chihuahua wil dat als het goed is zwart op wit.
Voor deze kruising is het ook niet bijzonder interessant, PL is gerelateerd aan de bouw en een risico bouw zullen ze niet hebben.
Maar ik begrijp dat ik dekgeld had moeten vragen om zo'n klein onderzoekje te kunnen betalen? Shit, volgende keer onthouden.
En die KI is uiteraard vanwege het grootteverschil.

Nee geen dekgeld, sparen voor testen had beter geweest. Je wilde dit nest al heel lang dus tijd genoeg om te sparen lijkt mij.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
EensHabibi schreef:Ik snap Tiny wel een beetje geloof ik.

- dagmar88
- Zeer actief
Tiny schreef: Klopt wat je zegt, het risico is ook heel klein maar uitsluiten kan je het niet. Dus jouw ex gelooft dat jouw dierenarts röntgen ogen heeft![]()
Nee geen dekgeld, sparen voor testen had beter geweest. Je wilde dit nest al heel lang dus tijd genoeg om te sparen lijkt mij.

Maar goed, PL wordt getest door te voelen.
Nee hoor. Een handjevol dat een plasje doet en dat graag herhaalt. Meer is het niet.Habibi schreef:Ik snap Tiny wel een beetje geloof ik.
Die mensen melden zich hier aan omdat ze het beste met hun pups voor hebben. Dan hoeft er van mij sowieso al niet geroepen te worden dat het allemaal niet aan die geweldig hoge rashondfokkerstandaard voldoet.

- dagmar88
- Zeer actief
Ja, dat was weer erg... bijzonder._Tiny_ schreef: Ik vind het altijd een heel.hoog kift gehalte hebben.
Ja maar het is echt heel duur om rashonden te fokken en wij verdienen er niks op hooorrr (pinokkio!)
En dan komt er iemand en die doét het gewoon en oh oh oh die zal er eens een centje aan overhouden.
Of een labrador die een paar keer heeft gedekt krijgt commentaar dat ze moet wachtsn tot het eerste nest olwassen is. Terwijl de eerste de beste show labrador gewoon 30 x per jaar dek.
De kift. Wat ik je brom.
Ik zie er nooit zo het nut van in. Wat denk je dan dat ik ga veranderen als ik er 100% achter sta?
Dan gaat het er alleen om even je eigen hoogstaande niveau te etaleren.
Er is tot op heden nog nooit een hond voor of door mij gefokt en nu wil ik na alle zoveelstehandsjes een keer een hondje dat en goed in mijn fijne roedel ligt, bij mij past en de beste start heeft gehad.
Geen idee of er wat op verdiend wordt, hij vraagt niet de hoofdprijs. Met alle kosten en onderzoeken tot nu toe moet het dan geen klein nest zijn en niets gebeuren.
Ik gun het hem van harte, wat mij betreft een tierig elftal.

Alleen maar mooi voor iedereen als dit weer een stapje in de richting is. Alles draait om die honden en een beter leven dan dat kun je ze niet geven.
Hoeven de buren met hun keurige koophuizen niet meer te gluren en zich te ergeren aan dit soort geintjes

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
De patella test is niet dmv een röntgenfoto maar voelen.Tiny schreef:Klopt wat je zegt, het risico is ook heel klein maar uitsluiten kan je het niet. Dus jouw ex gelooft dat jouw dierenarts röntgen ogen heeftdagmar88 schreef:Tiny schreef: In deze ben ik echt geen lieverdAllemaal mooi wat hierboven staat, zou ik voor iedere pup wel willen. Maar waarom vooraf geen testen en waarom KI? Ik heb toch liever een pup waarbij pa wel op ma kon kruipen en niet de natuur even een handje helpen.
Hoeft ook niet. Vooraf was ik van plan helemaal niets te zeggen tot ik mijn pup had. Maar ik ben zelf enthousiast en wil dat delen. Op een hondenforum moet dat kunnen.
Maar ik begrijp dat ik dekgeld had moeten vragen om zo'n klein onderzoekje te kunnen betalen? Shit, volgende keer onthouden.
En die KI is uiteraard vanwege het grootteverschil.![]()
Verder ben ik het een heel end met je eens wat betreft pretnesten en dan zeker zo’n commercieel pretnest wat niet eens natuurlijk tot stand kon komen en met KI moest
Zolang er nog légio geteste stamboomhonden zijn met een heel scala aan aandoeningen, denk ik dat er niet met het vingertje gewezen hoeft te worden naar mensen die met liefde functionele, rasloze honden fokken. Met gezond verstand kom je een heel eind, en dit soort nesten is daarmee gefokt. Er wordt niet gekeken naar het perfecte neusje, de juiste kattenpootjes, lengte van de nek, etcetera. Dat bepaalde mensen, niet geïnteresseerd in een pup en ook al niet gehinderd door enige daadwerkelijke kennis van de honden/fokkers daardoor op hun teentjes getrapt zijn en denken dat het big business is, is eigenlijk niet echt belangrijk. Nee, het is echt compleet onbelangrijk.
Vind je het niks, dan lees je dergelijke topics gewoon niet. Het kan zo simpel zijn. Je hoeft niet overal je zure meninkje over te ventileren.
Vind je het niks, dan lees je dergelijke topics gewoon niet. Het kan zo simpel zijn. Je hoeft niet overal je zure meninkje over te ventileren.
- dagmar88
- Zeer actief
Er is vraag naar ja. Ik heb graag dat (gelegenheids)fokkers naar vraag fokken en met een laag risico.crutz schreef: Verder ben ik het een heel end met je eens wat betreft pretnesten en dan zeker zo’n commercieel pretnest wat niet eens natuurlijk tot stand kon komen en met KI moest
Dus geen honden die voor een paar piek van hand tot hand gaan, in het asiel belanden, bij handelaars of verwaarloosd in de achtertuin terecht komen.
Sowieso mogen sjaak zijn nakomelingen via mij herplaatst worden als er wel wat misgaat, maar ook als mensen dat zelf doen zijn dit hondjes waarvoor ze in de rij staan en die niet doorgeschoven worden.
Ik heb niks tegen KI.

Het gaat er om dat er meer gematigde spitshondjes uit komen. Ver ligt het al niet uit elkaar, als het goed is verder dan binnen beide rassen.
Straks zijn er heel wat afhankelijk van opgeslagen zaad of zaad van ver.
-
- Zeer actief
Ten eerste maak ik dat zelf nog wel uit! En ten tweede, voel je je een beetje aangevallen?Sandra&co schreef:
En vind je dit antwoordje niks dan lees je het gewoon niet, het kan zo simpel zijn. Hoeft je ook geen zure bek te trekken.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Dat heb ik nou ook, mensen die het ene ras teveel hond vinden en het via via herplaatst moet worden. Was een gevalletje niet gehinderd door enige daadwerkelijke kennis. Maar dat terzijde.Sandra&co schreef: Dat bepaalde mensen, niet geïnteresseerd in een pup en ook al niet gehinderd door enige daadwerkelijke kennis van de honden/fokkers daardoor op hun teentjes getrapt zijn en denken dat het big business is, is eigenlijk niet echt belangrijk. Nee, het is echt compleet onbelangrijk.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- dagmar88
- Zeer actief
Tiny schreef:Ten eerste maak ik dat zelf nog wel uit! En ten tweede, voel je je een beetje aangevallen?Sandra&co schreef:
En vind je dit antwoordje niks dan lees je het gewoon niet, het kan zo simpel zijn. Hoeft je ook geen zure bek te trekken.

Sandra is (net als ik) erg blij met haar aankomende nest. Jij hebt daar geen invloed op.
Had je verder nog wat te vertellen? Gooi het er gezellig uit.
Of kom je straks na de röntgenfoto, bevallingsfoto's en alles wat gaat volgen iedere keer weer terug?

Ik bepoal ook lekker zellef dat dit niet de plaats is om oude eitjes te pellen.
-
- Zeer actief
Oh nee hoor, ik ben jou niet.dagmar88 schreef:Tiny schreef:Ten eerste maak ik dat zelf nog wel uit! En ten tweede, voel je je een beetje aangevallen?Sandra&co schreef:
En vind je dit antwoordje niks dan lees je het gewoon niet, het kan zo simpel zijn. Hoeft je ook geen zure bek te trekken.Dot bepoal ik lekker zelluf wel.
Sandra is (net als ik) erg blij met haar aankomende nest. Jij hebt daar geen invloed op.
Of kom je straks na de röntgenfoto, bevallingsfoto's en alles wat gaat volgen iedere keer weer terug?
Jij en Sandra mogen daar zeker blij mee zijn, maar als je het op een forum plemt kan je verwachten dat je daar reacties op krijg. Had je zelfs al rekening mee gehouden toch? Of gelden die regels alleen als andere iets schrijven en jij mag je mening ventileren?
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Lekker arrogant. Als jij er blij van wordt om mensen die jij helemaal niet kent te ver- en beoordelen omdat ze een goed doordacht nest fokken, dan ga jij je goddelijke gangetje maar. Als jij daar toch gelukkig van wordtTiny schreef:Oh nee hoor, ik ben jou niet.dagmar88 schreef:Dot bepoal ik lekker zelluf wel.
Jij en Sandra mogen daar zeker blij mee zijn, maar als je het op een forum plemt kan je verwachten dat je daar reacties op krijg. Had je zelfs al rekening mee gehouden toch? Of gelden die regels alleen als andere iets schrijven en jij mag je mening ventileren?

Vertel maar eens dan. Leg het maar eens uit aan de dommen. Waarom heb je Sofie laten dekken, terwijl je nog niet eens weet of je er zelf iets van aan houdt?Sandra&co schreef:Met gezond verstand kom je een heel eind, en dit soort nesten is daarmee gefokt. Er wordt niet gekeken naar het perfecte neusje, de juiste kattenpootjes, lengte van de nek, etcetera. Dat bepaalde mensen, niet geïnteresseerd in een pup en ook al niet gehinderd door enige daadwerkelijke kennis van de honden/fokkers daardoor op hun teentjes getrapt zijn en denken dat het big business is, is eigenlijk niet echt belangrijk. Nee, het is echt compleet onbelangrijk.
Toevoeging aan de populatie vuilnisbakken in Nederland? Want daar zijn er te weinig van?
En in het geval van Dagmar... vind ik ook heel bijzonder. Omdat zij een kleine Sjakin wil. Gotsamme, dat ding is net een jaar. Is dat dan verantwoord fokken? Nou nee, dat denk ik niet.
-
- Zeer actief
Moet ik jou het principe van een forum uitleggen?Sandra&co schreef:Lekker arrogant. Als jij er blij van wordt om mensen die jij helemaal niet kent te ver- en beoordelen omdat ze een goed doordacht nest fokken, dan ga jij je goddelijke gangetje maar. Als jij daar toch gelukkig van wordtTiny schreef:Oh nee hoor, ik ben jou niet.dagmar88 schreef:Dot bepoal ik lekker zelluf wel.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso