Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze komen er aan!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Ze komen er aan!

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Marion. schreef: Vertel maar eens dan. Leg het maar eens uit aan de dommen. Waarom heb je Sofie laten dekken, terwijl je nog niet eens weet of je er zelf iets van aan houdt?
Toevoeging aan de populatie vuilnisbakken in Nederland? Want daar zijn er te weinig van?
En in het geval van Dagmar... vind ik ook heel bijzonder. Omdat zij een kleine Sjakin wil. Gotsamme, dat ding is net een jaar. Is dat dan verantwoord fokken? Nou nee, dat denk ik niet.
Oh. Hoe gaat het met jouw goed-gefokte stamboomhond? Nog last van d'r epileptische aanvallen?
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Sandra&co schreef:
Marion. schreef: Vertel maar eens dan. Leg het maar eens uit aan de dommen. Waarom heb je Sofie laten dekken, terwijl je nog niet eens weet of je er zelf iets van aan houdt?
Toevoeging aan de populatie vuilnisbakken in Nederland? Want daar zijn er te weinig van?
En in het geval van Dagmar... vind ik ook heel bijzonder. Omdat zij een kleine Sjakin wil. Gotsamme, dat ding is net een jaar. Is dat dan verantwoord fokken? Nou nee, dat denk ik niet.
Oh. Hoe gaat het met jouw goed-gefokte stamboomhond? Nog last van d'r epileptische aanvallen?
Kijk we gaan sneren :cheer: :cheer: :cheer: Nog wel eens gedacht aan die 2 hussen van je die weg moesten, of uit het oog uit het hart?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Sandra&co schreef:
Gaat prima met haar, dankjewel. Ja heeft nog last van epileptische aanvallen. De vorigen zijn dik 13 en 15 geworden. Verder nog iets?

Edit: en wat ongelofelijk laag dat je daarop moet terugvallen. Nog een keer dan. Waarom moet er met Sofie gefokt worden?
Laatst gewijzigd door 80564M op 04 apr 2019 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandra&co

Weet je, als stambooms en testen zouden garandéren dat honden geen erfelijke afwijkingen kregen, zou ik met stamboom fokken. Maar ik zie vaker gesodemieter met de gezondheid van die Oh Zo Fantastische Stamboomhonden dan van de kruisingen. Dus ik snap niet waarom mensen zo trots zijn op hun stamboomnesten. Alsof dat per definitie het beste is. Fokken is altijd een kansspel.
Sandra&co

Marion. schreef: Gaat prima met haar, dankjewel. Ja heeft nog last van epileptische aanvallen. De vorigen zijn dik 13 en 15 geworden. Verder nog iets?
Ah ja, ik was vergeten te zeggen dat ik jou helemaal niets uit hoef te leggen over mijn beweegredenen ;) Bij dezen.
80564M

Sandra&co schreef:Weet je, als stambooms en testen zouden garandéren dat honden geen erfelijke afwijkingen kregen, zou ik met stamboom fokken. Maar ik zie vaker gesodemieter met de gezondheid van die Oh Zo Fantastische Stamboomhonden dan van de kruisingen. Dus ik snap niet waarom mensen zo trots zijn op hun stamboomnesten. Alsof dat per definitie het beste is. Fokken is altijd een kansspel.
Mijn god, ik mag bijna hopen dat je er een boel aan gaat verliezen. Sofie bijvoorbeeld.
Uiteraard gun ik je dat niet, maar wat sla je hier de plank mis.

Ik persoonlijk ga voor een stamboomhond, omdat ik wil weten hoe moeder/oma/vader/opa/…. en nog veel verder zijn. Ik wil geen fik van om de hoek. Ik wil een beetje kunnen inschatten wat voor hond ik krijg. En dat heeft nog het minst met uiterlijk te maken, maar alles met karakter.

Maar goed, je wil het scherp spelen. Dus vertel eens waarom jij een nestje van Sofie wilde?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eindelijk de verlate kerstrel!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Sandra&co schreef:
Marion. schreef: Gaat prima met haar, dankjewel. Ja heeft nog last van epileptische aanvallen. De vorigen zijn dik 13 en 15 geworden. Verder nog iets?
Ah ja, ik was vergeten te zeggen dat ik jou helemaal niets uit hoef te leggen over mijn beweegredenen ;) Bij dezen.
Wat ben je toch ook een vies, vuil wijf. Wat heeft de epileptie van Sis hiermee te maken? Dat veegt die ervaringen van Saar en Miep volledig uit? Want bij rashonden komt epileptie voor en bij asbakken niet?
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

:pop:
Ik kan zo genieten van die enthousiaste verhalen van mensen hier op het forum die een nestje gaan krijgen of hebben. Dan zou ik ook wel een nestje willen. Helaas ben ik het type er niet voor en zou ik het niet durven. Veel te bang dat het mis gaat en dat niemand een pup zou willen en ik met veel pups zou blijven zitten. Gelukkig kan ik via jullie verhalen het van de zijlijn meebeleven. Ik hoop dat alles precies gaat zoals gewenst, maar gezien jullie/ jouw voorbereiding komt het vast goed
Tiny
Zeer actief

Cleva schreef:Een stamboom is een bewijs van afstamming.
Dat kun je ook voor niet-rashonden bijhouden.

Ik vind het best logisch dat mensen met een kritisch oog naar zo'n nest kijken.
Maar dat je bij een bekende dezelfde regels moet handhaven als bij een volslagen vreemde op marktplaats vind ik dan weer wezenloos geneuzel.
Dat staat helemaal niet haaks op elkaar. Het verhoudt zich überhaupt niet tot elkaar.

Over anderhalf jaar ga ik inshallah een nest lurchers fokken. Omdat er vraag naar is. Omdat het leuke, in de maatschappij passende hnden zijn maar natuurlijk in de eerste plaats omdat ik dat zelf ontzettend leuk vind.
Maar ik snap ook dat er mensen zijn die die markt liever gevuld zien met podencokruisingen en die zijn inderdaad net zo leuk.

Maar ik wil als door- en door hondenmens ook fokken. Net zoals ik aan sporten met honden gedaan heb en me dagelijks verdiep in hoe ze de wereld beleven.
Of de wereld er bij gebaat is is niet de enige factor.

Wel kan ik met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik elke pup tot zijn laatste ademtocht terug neem/ophaal als dat om welke reden dan ook nodig is.
Dat vind ik zelf cruciaal. Als ik dat niet kon garanderen dan zou ik niet fokken.
Maar het is ook leuk om honden te fokken die er wat toe doen, die sociaal zijn en waar vraag naar is. Maar ik denk zomaar dat jij de benodigde testen laat doen, en niet over een nacht ijs gaat.

Ik heb helemaal niets tegen fokken, ik heb er alleen een hele nare smaak bij, bij Dagmar. Mischien onterecht maar dat gaat de toekomst uitwijzen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Cleva schreef:De praktijk wijst uit dat pomskies gewild zijn
Ja en dat is nou precies de vinger op de zere plek bij mij :wink:

[/quote]Je hoeft niet overal iets van te vinden, toch?[/quote]

Nou nee, niet overal van maar hiervan wel :lol1:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tiny schreef: Jij en Sandra mogen daar zeker blij mee zijn, maar als je het op een forum plemt kan je verwachten dat je daar reacties op krijg. Had je zelfs al rekening mee gehouden toch? Of gelden die regels alleen als andere iets schrijven en jij mag je mening ventileren?
Een hondenforum. Jeweetwel, daar waar je het reilen en zeilen van je honden zou moeten kunnen delen.
:LOL: Het mooie is dat hierna iedereen dat weer durft.
Was het verder klaar dan? Bon.

Ik heb hier geen behoefte aan welk oud zeer er dan ook mag zijn, regel dat maar fijn onderling. Met extra plas.
80564M

Zinodo schreef:
Marion. schreef: Mijn god, ik mag bijna hopen dat je er een boel aan gaat verliezen. Sofie bijvoorbeeld.
Wie is hier een vies wijf dan :kotz: en dat slappe excuus voor wel of niet gunnen kan je per direct ergens in stoppen.
Sandra vraagt vraagt heel liefjes hoe het met de epileptie van mijn 1,5 jarig hondje gaat. Dat vind ik inderdaad heel vies.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

@ cleva:Snap ik en het is goed dat er wel van die stoere lui zijn. Want daardoor heb ik wel mijn lieve Boet en Bente. Daarvoor twee rashonden waar ik me erg in verdiept had en helaas veel ellende.
Ook ikzelf kom uit een pretnest van ouders zonder stamboom. Ik heb wel mijn mankementen, gelukkig wilde ze me houden.
Laatst gewijzigd door Stapper op 04 apr 2019 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiny
Zeer actief

Cleva schreef:
Tiny schreef:
Ja en dat is nou precies de vinger op de zere plek bij mij :wink:
Dat snap ik niet precies.
Hoe bedoel je?
Het is begonnen met een oepsnest, ook gewild dus allemaal een huis. Waarom dan niet eens proberen met een ras wat net zo gewild is, mooie bijverdienste toch?

En nogmaals dat is mijn gevoel hierover, ik wens de honden, die komen er nou eenmaal, niets anders dan een fijn en gelukkig leven toe, maar ik voel ook dat het hier niet bij blijft. De beer is los zeg maar.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tiny schreef: Jij en Sandra mogen daar zeker blij mee zijn, maar als je het op een forum plemt kan je verwachten dat je daar reacties op krijg. Had je zelfs al rekening mee gehouden toch? Of gelden die regels alleen als andere iets schrijven en jij mag je mening ventileren?
Een hondenforum. Jeweetwel, daar waar je het reilen en zeilen van je honden zou moeten kunnen delen.
:LOL: Het mooie is dat hierna iedereen dat weer durft.
Was het verder klaar dan? Bon.

Ik heb hier geen behoefte aan welk oud zeer er dan ook mag zijn, regel dat maar fijn onderling. Met extra plas.
Ik heb geen oud zeer, ik reageer alleen maar op wat ik lees. En verder heb ik niet zoveel aan jouw behoeftes.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef:
Ja en dat is nou precies de vinger op de zere plek bij mij :wink: :
Labradoodles zijn ook gewild. Net als Labradors. Die worden dus best behoorlijk gefokt.
Nou en?
Wat moet je dan gaan fokken? Iets waar je geheid mee blijft zitten? Kennis van vriendin heeft een nest stamboomloze maar wel raszuivere Komondors geboren laten worden, gevalletje oeps. Er werd haar nog aangeraden de pups weg te laten spuiten toen ze erachter kwam maar nee. Nu zit ze dus nog met vijf teven en een reu van tegen het jaar oud. De knokpartijen beginnen al. Ben je dan wel goed bezig?
Wil iemand trouwens nog een Komondor :engel:

:idea: Komomsky.

Ik fok/laat dekken wat ik zelf zou willen. Als charlie niet zo'n verrekt allergische sloper was geweest had ik zeven jaar geleden al een nest ruwharige pitdoodles liggen :LOL:
Alleen maar mooi toch als mensen voor een mopskees gaan. Daar gaat het al een tijdje over. Waarom moet dat onder de raad als je zelf prima de afkomst bij kunt houden.

Afbeelding

Zul je natuurlijk net de pech hebben dat dit er uit komt.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Tiny schreef:[
Het is begonnen met een oepsnest, ook gewild dus allemaal een huis. Waarom dan niet eens proberen met een ras wat net zo gewild is, mooie bijverdienste toch?
:mrgreen: Serieus, wat denk je nou zelf helemaal dat ik verdien aan een paar dekkingen per jaar.
Een nieuwe barfvriezer met een paar ladingen vlees en een mooie wolventrui van aliexpress kan er dan ook vast nog vanaf.
Heb ik drie jaar later de aanschaf van dat hondje er een keer uit.
Waarom vind je dat zo interessant?

Ik kwam er bij toen het oepsnest vier weken was en ben er in gesprongen om ze een zo goed mogelijke start te geven.
Dat was vreselijk leuk ja en het is ook nog eens geslaagd :D
Tiny
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:mrgreen: Serieus, wat denk je nou zelf helemaal dat ik verdien aan een paar dekkingen per jaar.
Een nieuwe barfvriezer met een paar ladingen vlees en een mooie wolventrui van aliexpress kan er dan ook vast nog vanaf.
Interesant niet, meer tenenkrommend dat er met levende wezens gegokt wordt.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef: Het is begonnen met een oepsnest, ook gewild dus allemaal een huis. Waarom dan niet eens proberen met een ras wat net zo gewild is, mooie bijverdienste toch?
Ik vraag me af waarom een zuiver ras fokken wèl goed is maar een kruising niet :denken: Om dat te denken vind ik wel erg 1980 hoor.
De rasverenigingen gooien nota bene hun stamboeken open omdat die door de genetische bottleneck ook al niet meer weten waar ze het zoeken moeten.
En bovendien: er is vraag naar en niet zo'n beetje ook. Wat is het probleem?
Ik heb nergens geschreven dat fokken met een kruising niet goed is. Ligt er wel aan welke kruising je gebruikt. Daar gaat het over.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
dagmar88
Zeer actief

Tiny schreef:
dagmar88 schreef:
Aha. Waar zit die gok?
Tiny
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tiny schreef:
dagmar88 schreef:
Aha. Waar zit die gok?
Je eigen reu misschien :idea:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
dagmar88
Zeer actief

Tiny schreef: Je eigen reu misschien :idea:
Nee, ik ga niet in kringetjes lopen. Als het nu nog niet duidelijk is, houdt het wel op.
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef:
dagmar88 schreef: Waarom vind je dat zo interessant?
Dat doe je ook als je bestamboomd fokt. De kans dat de teef of de pups doodgaan blijft aanwezig. Dat is niet aan de Raad van Beheer gebonden hoor.
Gossamme Nanna :hmmm: Lees even de reacties terug of verder. Ik weet dat er risico's zijn, ik weet dat er teven of pups doodgaan. Maar het gaat mij om de combinatie die toevallig voorhanden was.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tiny schreef: Je eigen reu misschien :idea:
Nee, ik ga niet in kringetjes lopen. Als het nu nog niet duidelijk is, houdt het wel op.
Nou wat ben je duidelijk, ik noem gewoon man en paard hoor, en jij?
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:Als je nou franse bull x naakthond gaat doen dan vind ik daar wat van ja :schrik:
Afbeelding

Maar voor Pomskies is zeker een markt. Minder heftig dan de Husky en toch een beetje dat uiterlijk.
Afbeelding
Ja precies, je moet erin springen voordat de poel verzadigd is.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef: Ik weet dat er risico's zijn, ik weet dat er teven of pups doodgaan. Maar het gaat mij om de combinatie die toevallig voorhanden was.
Ik snap het niet. Was het wel goed geweest als de reu uit Estonië kwam?
Misschien wel beter ja, ik vind haar reu nou niet bepaald een.... hoe zeg ik dat aardig :ugh: nouja een mooi uiterlijk hebben.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef: Ja precies, je moet erin springen voordat de poel verzadigd is.
Nou, waar mekker je dan over :LOL:
Over de intensie van dit nest.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tiny schreef:
Nanna schreef:
Tiny schreef: Ik weet dat er risico's zijn, ik weet dat er teven of pups doodgaan. Maar het gaat mij om de combinatie die toevallig voorhanden was.
Ik snap het niet. Was het wel goed geweest als de reu uit Estonië kwam?
Misschien wel beter ja, ik vind haar reu nou niet bepaald een.... hoe zeg ik dat aardig :ugh: nouja een mooi uiterlijk hebben.
Ja en? Dat is jouw probleem toch?! De teefeigenaar vind dat wel een leuke hond... punt.
Ik zie zo vaak spuuglelijke dekreuen of fokteven die werkelijk een slag in de rondte dekken, daar lig ik toch niet wakker van... Je hoeft geen pup te nemen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ach ja, er worden weet ik veel hoeveel honden via de broodfok aangeschaft, en dan is er iemand die een vergelijkbaar nest fokt, maar dan met goede socialisatie en zonder de moeder uit te melken en dan moet je die persoon afbranden! Ik zou de gemiddelde pomsky van Marktplaats niet kopen omdat ik totaal niets weet van de ouderdieren, hoe vaak de moeder een nest krijgt en wat er aan socialisatie gedaan wordt. Maar als ik geïnteresseerd zou zijn in een dergelijke hond, dan liever eentje uit dit nest. Weet ik tenminste zeker dat ik (in ieder geval op dit moment) niet meewerk aan dierenleed
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”