dagmar88 schreef:Marjoleine schreef:Oh, dat is wel domino zo te zien.
Even voor de duidelijkheid, niet zoveel kleur in het gezicht als deze, toch?

Zie je wel, geen zwart wit. Nee, ze heeft alleen crèmekleurige wenkbrauwen.
Ik gok dat ze wolfsgrauw en tanpoint is, een mengvorm dus, maar zoals ik al zei, Hussen zijn een beetje raar kleurtechnisch.
Ze heeft in elk geval domino, vandaar dat witte gezicht.
Nou domino is recessief, dat geeft ze niet. Ze is zwart. Beide ouders dragen langhaar dus dat kan ze dragen.
Ik kan niet goed zien of Sjaak langhaar is, ik vermoed van wel. Spitsvachten wijken daarin af maar poms zijn over het algemeen langharen.
Dat blauwe oog is van de merle, dat gaat ie dus niet vererven als zodanig. Het blauwe oog van de hussen is een ander gen, dus dat zegt niks.
Het zou allemaal kunnen maar voor hetzelfde geld is het niet zo en heeft alles gewoon bruine ogen.
Wat Sjaak draagt qua tan kan ik niet zien. Hoe zagen de ouders eruit, was daar tan?
Oh, de moeder is tanpoint. Nou, dan is de kans op de helft tanpoint of wat anders van A-locus aanzienlijk. Want de hus is hoe dan ook A-locus.
Er zou een domino-variant zijn bij poms, niet bekend nog maar dat wordt vermoed. Kan ook nog dus.
En nee, Nanna, bont is recessief, dus dat heb je niet in je F1, hooguit in de F2 als je terugkruist op bont.