Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv of gestoomd?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Teuntje
Actief
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

kvv of gestoomd?

Ongelezen bericht door Teuntje »

Teun eet sinds hij bij ons is energique voor puppies. Hij vind het lekker en heeft er goede ontlasting op.
Na het eten heeft hij vaak een rommelende buik en de hik.
Gisteravond ben ik vergeten kvv uitl de vriezer te halen voor vandaag. Ik heb gisteren op de puppy cursus een proefpakket Renske gekregen en heb hem oog kvv 50gr Renske zalm gegeven.
Hij vond het nog lekkerder dan zijn kvv, en wat me opviel: geen hik en geen rommelende buik na het eten.
Is Renske gestoomd geschikt als vier voor af en toe, of kan dit ook prima als hoofdvoedsel gegeven worden?
Het lijkt mij gezonder dan brok, maar hoe is het qua kwaliteit in vergelijking tot kvv?
Laatst gewijzigd door Teuntje op 11 apr 2019 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Teuntje
Actief

Re: kvv of gestoomd?

Ik zat wat te googlen naar gestoomde voeding. De bouillon die o.a. in Renske zit schijnt niet zo gezond te zijn.ik kwam het merk Meatlove tegen.dat ziet er wel heel goed uit.iemand hier bekend mee? https://www.voeronline.nl/meatlove-clas ... -rund.html
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

De naam is alvast briljant.... :mrgreen: :LOL:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Renske vers (natvoer) is helemaal prima qua voer. Bij ons thuis staan beide honden erop. Noa krijgt er nog een klein beetje (20-30g) brokjes bij, omdat het dan met het formaat bakjes gemakkelijker uit komt, Boris krijgt al jaren (minimaal 6 jaar, mogelijk al langer) echt alleen maar Renske vers vanwege allergieën en intoleranties. Op ander voer gaat hij jeuken, danwel direct, danwel binnen 3 maanden. Hier gaat het goed op.
Teuntje
Actief

Ik geef nu 130gr renske verdeeld over 2 maaltijden en 100gr energique verdeeld over 2 maaltijden. Dus totaal 230gr verdeeld ovwr 4 maaltijden per dag. Zijn buik is een stuk rustiger nu.
Is renske goed om op lange termijn te voeren?of is het toch beter om volledig op kvv te gaan zodra zijn buikje dit toestaat? Misschien tzt een ander kvv merk proberen.
Voorlopig ga ik even door op de combi renske en energique.
Teuntje
Actief

ik heb de kvv van buddy's diervoeding geprobeerd.... hij poepte nog maar 1x per dag! hierin zitten helemaal geen groente of granen. er zijn wel vitamines aan toegevoegd.
op dag 1 vond ik het goed te doen om dit te voeren, maar op dag 2 stonk het de tent uit, dus niet meer gegeven.
het lijkt mij dat een kvv waar geen granen en groenten inzitten, maar wel een premix, evengoed niet als compleet gezien kan worden? of is dit enkel gevoelsmatig ?
nu toch weer verder met energique en renske, dat gaat tot nu toe prima.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Teuntje schreef:ik heb de kvv van buddy's diervoeding geprobeerd.... hij poepte nog maar 1x per dag! hierin zitten helemaal geen groente of granen. er zijn wel vitamines aan toegevoegd.
op dag 1 vond ik het goed te doen om dit te voeren, maar op dag 2 stonk het de tent uit, dus niet meer gegeven.
het lijkt mij dat een kvv waar geen granen en groenten inzitten, maar wel een premix, evengoed niet als compleet gezien kan worden? of is dit enkel gevoelsmatig ?
nu toch weer verder met energique en renske, dat gaat tot nu toe prima.
Dat is enkel gevoelsmatig. En 1 x per dag poepen is heel normaal (al mijn honden poepen meestal maar één keer per dag, zelfs nu ze op dit moment grotendeels brok krijgen).
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”