Als je Angeniet op het hondenforum zegt, zegt denk ik iedereen "zeer getalenteerde fotografe". En ja, dat was ze. Ze wist zo goed net die ene blik die zo specifiek voor je hond was, te vangen. Zelf heb ik al zeker 15 jaar een foto van haar hand op mijn bankpasje staan, en nog steeds ben ik heel erg blij met die foto. Ook hangt er al net zo lang een Angeniet boven de eettafel, en prijken Saar en ik hier in de eregallerij met een foto van haar.
Maar niet alleen voor honden had ze een goed oog, haar natuurfoto's zijn geweldig. Bloempjes, boompjes, beestjes... overal zag ze wel een mooie foto in. Natuurmens, dat was ze. Genieten van de kleine dingen. Haar ouders moeten een voorzienende blik hebben gehad toen ze haar AnGENIET noemden.
Vanochtend liep ik door de natuur, en probeerde om me heen te kijken zoals zij altijd deed. Druppels op het gras, een vlinder op een struik, bezige torretjes. En ik zag de mooie bloesems. De bloesems die zij vorige week ook nog zag en fotografeerde, waarvan ze er een uit koos als omslagfoto van haar FB pagina.
Eén pad verder was de bloesem al uitgebloeid, en lagen de bloemblaadjes roerloos op het pad. Zo moet dat blijkbaar gaan, de mooiste bloemen bloeien het kortst.
Angeniet, je was niet groot. Je was groots. Altijd vriendelijk, altijd met raad en daad klaar staan. Je was een heel warm mens met een groot hart. Ik ben heel blij je gekend te mogen hebben. Je hebt een prachtige dood gekregen, alleen hebben ze een foutje gemaakt want het had nog heel lang moeten duren. Wat zul je hier enorm gemist worden, dag prachtig mens!