Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beide honden aangevallen: 26-4 Peer ingeslapen, update 9-7
Moderator: moderatorteam
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
Re: Beide honden aangevallen
wat een ellende
Hopenlijk knapt Peer ook op
en neemt de eigenaar zijn verantwoordelijkheid
-
Jetski
- Zeer actief
Wat erg! Wat moet je je machteloos voelen...
Hopelijk is de verlamming tijdelijk en gaat het snel weer de goede kant op.
Heel veel sterkte!
Hopelijk is de verlamming tijdelijk en gaat het snel weer de goede kant op.
Heel veel sterkte!
-
tibbie
- Actief
- Aantal honden: 1
Verschrikkelijk om dit mee te moeten maken. Heel veel sterkte en hopelijk komt alles goed met beide hondjes.

-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Jemig wat een nachtmerrie! Duimen draaien in elk geval keihard.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Wat een nachtmerrie
Voor de honden, maar zeker ook voor jullie. Hopelijk knappen jullie allemaal ‘gewoon’ weer op... ik duim voor jullie en extra voor Peer.
Voor de stressverwerking (zowel lichamelijk als geestelijk) zou ik niet voor de Bach Rescue gaan, maar absoluut voor de Phytonics Strezz. Daar heb ik zoveel hondjes met trauma’s op zien opknappen. Maar eerst Peer weer beter te pas!
Voor de stressverwerking (zowel lichamelijk als geestelijk) zou ik niet voor de Bach Rescue gaan, maar absoluut voor de Phytonics Strezz. Daar heb ik zoveel hondjes met trauma’s op zien opknappen. Maar eerst Peer weer beter te pas!

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Afschuwelijk zeg, wat een nachtmerrie om zoiets mee te moeten maken, heel veel sterkte voor jullie en de hondjes!
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Jeetje,
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Lucia
- Zeer actief
Bedankt voor de tip, ik ga er morgen eens op zoeken. Is dat geen probleem als dat later gestart wordt dan ivm leveringen Pasen enzo?Hilde schreef:Wat een nachtmerrieVoor de honden, maar zeker ook voor jullie. Hopelijk knappen jullie allemaal ‘gewoon’ weer op... ik duim voor jullie en extra voor Peer.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
-
Sandra&co
Oh ik lees dit nu pas, wat een vreselijk akelig iets...als er 2 Rottweilers tegelijkertijd aan je honden zitten ben je echt uit geluld, wat moet je bang zijn geweest. Ik hoop dat beide honden er helemaal bovenop komen en dat die kansloze zakkenwasser van een eigenaar een fikse rekening krijgt voor de schade en dat die niet vergoed wordt door de verzekering. Laat hem maar uit z'n eigen portemonnee bloeden. Nul compassie voor. Sterkte 
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Nee, hoe sneller hoe fijner, maar die paar dagen zijn oké.Lucia schreef:Bedankt voor de tip, ik ga er morgen eens op zoeken. Is dat geen probleem als dat later gestart wordt dan ivm leveringen Pasen enzo?Hilde schreef:Wat een nachtmerrieVoor de honden, maar zeker ook voor jullie. Hopelijk knappen jullie allemaal ‘gewoon’ weer op... ik duim voor jullie en extra voor Peer.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sandra&co schreef:Oh ik lees dit nu pas, wat een vreselijk akelig iets...als er 2 Rottweilers tegelijkertijd aan je honden zitten ben je echt uit geluld, wat moet je bang zijn geweest. Ik hoop dat beide honden er helemaal bovenop komen en dat die kansloze zakkenwasser van een eigenaar een fikse rekening krijgt voor de schade en dat die niet vergoed wordt door de verzekering. Laat hem maar uit z'n eigen portemonnee bloeden. Nul compassie voor. Sterkte
Nou, wie weet heeft die man helemaal zoveel geld niet, de verzekering van hem kan beter uitkeren, weet Lucia tenminste zeker dat ze het geld terug krijg.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
S@ndr@
- Zeer actief
de ( WA) verzekering betaald hoor- daar is tie voor,.. maar als je zelf een verzekering hebt kun je het die uit laten vechten.. gaat vele malen beter dan dat je het zelf moet doen, scheelt ook een hoop zorgen, verder nu maar even concentreren op het herstel van de hondjes denk ik dan.. dat is het belangrijkste
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Helaas is een WA verzekering in nederland niet verlicht en zijn er genoeg (teveel) mensen niet verzekerdS@ndr@ schreef:de ( WA) verzekering betaald hoor- daar is tie voor,.. maar als je zelf een verzekering hebt kun je het die uit laten vechten.. gaat vele malen beter dan dat je het zelf moet doen, scheelt ook een hoop zorgen, verder nu maar even concentreren op het herstel van de hondjes denk ik dan.. dat is het belangrijkste
-
S@ndr@
- Zeer actief
de meeste mensen hebben een rijbewijs en dat heb je hem gewoon standaard. want dan is hij wel verplicht en die dekt dat volgens mij ook, tenminste bij ons welcrutz schreef:Helaas is een WA verzekering in nederland niet verlicht en zijn er genoeg (teveel) mensen niet verzekerdS@ndr@ schreef:de ( WA) verzekering betaald hoor- daar is tie voor,.. maar als je zelf een verzekering hebt kun je het die uit laten vechten.. gaat vele malen beter dan dat je het zelf moet doen, scheelt ook een hoop zorgen, verder nu maar even concentreren op het herstel van de hondjes denk ik dan.. dat is het belangrijkste
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 20 apr 2019 07:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Nee. Twee verschillende verzekeringen. En ook niet bij een rijbewijs.S@ndr@ schreef:de meeste mensen hebben een rijbewijs en dat heb je hem gewoon standaard.crutz schreef:Helaas is een WA verzekering in nederland niet verlicht en zijn er genoeg (teveel) mensen niet verzekerdS@ndr@ schreef:de ( WA) verzekering betaald hoor- daar is tie voor,.. maar als je zelf een verzekering hebt kun je het die uit laten vechten.. gaat vele malen beter dan dat je het zelf moet doen, scheelt ook een hoop zorgen, verder nu maar even concentreren op het herstel van de hondjes denk ik dan.. dat is het belangrijkste
- Lucia
- Zeer actief
Ze zijn verzekerd en komen vandaag vast hier om hun papieren in te vullen.
Ik ga er vanuit dat dit goed komt en anders komt dat zeker later.
Ik zie wel op tegen de ontmoeting met hun en hoop vooral dat het eerlijk gaat.
Ik heb geen energie voor een gevecht nu, maar indien nodig volgt dat zeker.
- dagmar88
- Zeer actief
Naar.Lucia schreef:Ze zijn verzekerd en komen vandaag vast hier om hun papieren in te vullen.
Zorg je dat je er iemand bij hebt?
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nog niet bijna goed. Pas als je een motorvoertuig bezit waarmee je de weg op gaat (oftewel: die niet geschorst is) ben je verplicht een WA-verzekering af te sluiten. Die WA-verzekering dekt enkel schade die je met een motorvoertuig maakt. Honden zijn geen motorvoertuigen.S@ndr@ schreef:de meeste mensen hebben een rijbewijs en dat heb je hem gewoon standaard. want dan is hij wel verplichtcrutz schreef:Helaas is een WA verzekering in nederland niet verlicht en zijn er genoeg (teveel) mensen niet verzekerdS@ndr@ schreef:de ( WA) verzekering betaald hoor- daar is tie voor,.. maar als je zelf een verzekering hebt kun je het die uit laten vechten.. gaat vele malen beter dan dat je het zelf moet doen, scheelt ook een hoop zorgen, verder nu maar even concentreren op het herstel van de hondjes denk ik dan.. dat is het belangrijkste
Er is geen wettelijke verplichting om andere schade te verzekeren (dus schade die jijzelf of je dieren maken), je kunt er wel een verzekering voor afsluiten en dat heet dan een AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren). Dus nee, het is totaal niet automatisch dat iedereen met een rijbewijs verzekerd is voor schade die huisdieren maken.
- Lucia
- Zeer actief
Ze komen hier inderdaad omdat mij man er dan bij kan zijn omdat ik milo nog niet alleen wil laten.
En achteraf zie ik die honden ook liever niet nu.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gelukkig. Heb je er iemand bij? Lijkt me wel fijn, gewoon als steun en voor als je het even niet meer weetLucia schreef:Ze zijn verzekerd en komen vandaag vast hier om hun papieren in te vullen.
Edit: oh ik lees dat je man erbij is, fijn.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is vreemd wij hebben geen particuliere WA en het werd wel vergoed, moet ik er toch eens induiken waarom ze dat vergoed hebben dan? ik ga vandaag even spitten want volgens mij kwam het van de gewone WA af 
-
S@ndr@
- Zeer actief
hopen dat jullie eruit kunnen komen, succes in ieder geval, en sterkte met en tijdens het gesprekLucia schreef:Ze komen hier inderdaad omdat mij man er dan bij kan zijn omdat ik milo nog niet alleen wil laten.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Vaak zit het bij de inboedelverzekering in...S@ndr@ schreef:dat is vreemd wij hebben geen particuliere WA en het werd wel vergoed, moet ik er toch eens induiken waarom ze dat vergoed hebben dan? ik ga vandaag even spitten want volgens mij kwam het van de gewone WA af
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik zal het even nakijken vandaag,Fotogravinnetje schreef:Vaak zit het bij de inboedelverzekering in...S@ndr@ schreef:dat is vreemd wij hebben geen particuliere WA en het werd wel vergoed, moet ik er toch eens induiken waarom ze dat vergoed hebben dan? ik ga vandaag even spitten want volgens mij kwam het van de gewone WA af
Edith, je hebt gelijk, t is een andere... ik heb met vergist
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 20 apr 2019 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Lucia schreef:Ze komen hier inderdaad omdat mij man er dan bij kan zijn omdat ik milo nog niet alleen wil laten.
Goed dat je man er bij is
Ik hoop dat hij heel erg geschrokken is en alles netjes afgehandeld wordt, maar je weet nooit hoe zo'n man zich gaat gedragen.
Sterkte, zal niet makkelijk zijn om zo weer met hem geconfronteerd te worden.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ze hebben hun gegevens eerlijk doorgegeven en werken nu ook gewoon mee, dus alles lijkt erop dat ze welwillend zijn om dit gewoon netjes af te handelen.Lucia schreef:Ze zijn verzekerd en komen vandaag vast hier om hun papieren in te vullen.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal soepel gaat, het laatste wat je nu nodig hebt is dat hier ook nog gedoe over ontstaat. Je hebt je energie hard genoeg nodig voor andere dingen nu.
Poeh, wat een afschuwelijke achtbaan zo.
Ik ben ondertussen hard aan het duimen voor Peer, kom op ventje!
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
He bah, wat akelig dat het nog niet wil met Peer. Duimen draaien volop.
Voor nu lijkt het erop dat in elk geval de aansprakelijkheid goed wordt afgewikkeld. Je kunt er natuurlijk geen extra gedoe bij gebruiken nu.
ik vind dit echt zo naar voor jullie.
Voor nu lijkt het erop dat in elk geval de aansprakelijkheid goed wordt afgewikkeld. Je kunt er natuurlijk geen extra gedoe bij gebruiken nu.
ik vind dit echt zo naar voor jullie.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:de meeste mensen hebben een rijbewijs en dat heb je hem gewoon standaard. want dan is hij wel verplicht en die dekt dat volgens mij ook, tenminste bij ons welcrutz schreef:Helaas is een WA verzekering in nederland niet verlicht en zijn er genoeg (teveel) mensen niet verzekerdS@ndr@ schreef:de ( WA) verzekering betaald hoor- daar is tie voor,.. maar als je zelf een verzekering hebt kun je het die uit laten vechten.. gaat vele malen beter dan dat je het zelf moet doen, scheelt ook een hoop zorgen, verder nu maar even concentreren op het herstel van de hondjes denk ik dan.. dat is het belangrijkste
Nee. Groot misverstand helaas.
De WA-verzekering is voor de auto. Alleen voor de auto. en die is idd wettelijk verplicht.
De AVP waar hiermee naar verwezen wordt, DAT is de verzekering die in dit soort situtiaties schade aan de tegenpartij uitkeert, maar het klopt dat DIE niet verplicht is en dat inderdaad de nodige mensen die niet hebben. En dan wordt het lastig je geld krijgen. Dus: je moet wel zijn bij de verzekeraar van de ander, niet die van jezelf.
Als je zelf een rechtsbijstandverzekering hebt, kan die je wel helpen de schade te verhalen.
suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Fotogravinnetje schreef:Vaak zit het bij de inboedelverzekering in...S@ndr@ schreef:dat is vreemd wij hebben geen particuliere WA en het werd wel vergoed, moet ik er toch eens induiken waarom ze dat vergoed hebben dan? ik ga vandaag even spitten want volgens mij kwam het van de gewone WA af
Ook, helaas.. nee.
Ze worden vaak wel samen in 1 pakket afgesloten maar het zijn verschillende verzekeringen.
Suzanne