Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stille liefdes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Stille liefdes

Ongelezen bericht door Zamunda »

welshwitch schreef:Ramiek deelde deze op Facebook. Als ik de tijd nu eens had...

https://dierenasiels.com/dier/07f76833- ... 16fb2ebb49
Dat boevenkoppie :I: en die springveren :LOL: !

Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Zamunda schreef:
welshwitch schreef:Ramiek deelde deze op Facebook. Als ik de tijd nu eens had...

Dat boevenkoppie :I: en die springveren :LOL: !

Afbeelding
En het is zo’n vrijdoos, kwam tijdens het fotograferen steeds bij me liggen met zijn buik omhoog voor heel veel aaitjes... het is dat we Caspar hebben lopen, die wordt over 2 weken 16 en ik vermoed dat de twee heren geen fan zijn van elkaar..
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ramiek schreef:
Zamunda schreef:

Dat boevenkoppie :I: en die springveren Afbeelding !

Afbeelding
En het is zo’n vrijdoos, kwam tijdens het fotograferen steeds bij me liggen met zijn buik omhoog voor heel veel aaitjes... het is dat we Caspar hebben lopen, die wordt over 2 weken 16 en ik vermoed dat de twee heren geen fan zijn van elkaar..
Ik zou hem zo ophalen. Dat met de katten komen we wel overheen, hoewel Tom ook katten opjaagt buiten. Vrees wel dat het een reden kan zijn dat zo'n asiel hem niet bij mij zou plaatsen (ik heb ook nog een kat namelijk).
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

welshwitch schreef:Ik zou hem zo ophalen. Dat met de katten komen we wel overheen, hoewel Tom ook katten opjaagt buiten. Vrees wel dat het een reden kan zijn dat zo'n asiel hem niet bij mij zou plaatsen (ik heb ook nog een kat namelijk).
Toch jammer. Het verschil in gedrag naar vreemde en eigen katten kan zo groot zijn dat je daar eigenlijk niets over kunt zeggen.
Charlie was buiten een kattenkiller, binnen lag ze met een kitten op haar borst te slapen.
M'n husky vindt opjagen een leuk spelletje. Daar zijn mijn katten niet van onder de indruk, dus ook dat gaat inmiddels prima.
De abessijn staat hem kopjes te geven en ondertussen z'n vlees te roven :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Ik zou er mijn kat niet aan blootstellen. Het blijft een terriër.
Mijn Hongaarse schreeuwers rennen ook achter katten maar niet met de intentie om ze te doden; het is puur het 'spelletje' dat ze leuk vinden.
Mijn Whippet was wel een killer. Die had ik aan een kat bij ons thuis kunnen wennen maar ik zou het nooit 100% vertrouwd hebben. Bij opwinding vergeten ze toch vaak dat laagje beschaving. Dus gewoon niet gedaan. De behoefte ook niet gehad hoor ;-)
Ik ben het eens met dagmar88. Hier (half)windhonden en een huskymix die binnenshuis perfect met katten zijn, maar buitenshuis... :schrik: Ook bij opwinding, stress, voeren, etc. hoef ik me echt 0,0% zorgen te maken (eerder om Mila, die dan nog wel eens uit redirectie flink wil snauwen en dat kan ook naar een kat zijn).
Buitenshuis grijpt Amy in een reflex alles wat binnen haar bereik snel voorbij schiet en dan kijkt ze echt niet eerst wat het is - en het is dood zodra ze het grijpt. Binnenshuis heeft ze dat gedrag totaal niet, ook niet met opvang- en logeerkatten en kittens. Maar buiten met vreemde katten zijn Amy en Amoz echt niet te vertrouwen en ik denk dat ze dan ook daadwerkelijk een kat zouden grijpen.
Ik snap overigens heel goed dat ze het risico niet nemen hoor :ok: Maar ik zou zelf als ik zo'n hond heel graag zou willen hebben, eerst willen kijken hoe hij aangelijnd in huis op mijn katten (die totaal geen vluchtgedrag vertonen naar honden) zou reageren voordat ik een conclusie trok.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Zo is het hier ook, al liggen ze niet bij elkaar. Buiten gaat het puur om het opjaag spelletje, Tom zie ik een kat niet om zeep helpen.
Wolly heeft haar eigen kamer waar Tom zonder ons niet mag komen en dat ook niet doet want hij weet niet beter. Het is een keer gebeurd omdat hij mij zocht en dat heeft hij geweten. Wolly heeft hem in een hoek gezet en een paar flinke meppen verkocht.
Dat is iets dat iedere hond die hier komt meteen te horen krijgt, niet in die kamer.
Een terriër is in mijn ogen slim genoeg om dit soort regels te leren en daarnaast zijn ze overdag met mijn vriend mee naar het werk, dus nooit zonder toezicht alleen met de kat.
Misschien denk ik er wel te makkelijk over omdat Tom er best makkelijk mee is.
Afbeelding
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Hij is zo leuk :I: :I:
Ook in het echt maar ja mijn moeder wil echt geen hond er bij :jank:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... n-den-rijn
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Angelique. schreef:
Manuma schreef:
lucie schreef: jij moet een mechel :pffff:
Door bepaalde ervaringen :mrgreen: wil mijn vriend dus absoluut geen herder. Echt jammer, want ik geloof dat wij heus heel leuk een herder kunnen hebben.
Echt geloof me, ik heb er maar 1 maar man o man wat een berg werk is die hond, ik heb maar ervaring met 1 maar hij is in zijn eentje VEEL meer werk als al mijn andere honden bij elkaar.
Altijd en eeuwig maar in voor actie, als je ook maar een teen beweegt staat die al ja ? ja ja ? gaan we doen gaan we doehhhoooeeeen ???? (al moet ik eerlijk zeggen dat het nu na bijna 4 jaar wat minder word, goddank :F: )

Hij krijgt ook veel meer aandacht, beweging en training dan de rest om hem tevreden te houden, gelukkig vind Martijn het geweldig om uren met hem op pad te zijn....ik wilde hem, meer dan Martijn...... maar ben zooooo blij met Martijn want heel eerlijk, ik had het niet getrokken, hoe stapel gek ik ook op hem ben....want verder is het echt wel een zalige hond :I:
Dat is toch wel een eye-opener voor me Angelique, ik wéét heus wel dat er achter de filmpjes van Martijn veel werk zit, maar zoveel had ik niet verwacht.

En Manuma, ik denk dat wij precies hetzelfde 'type' hond zoeken, al ben ik niet echt zoekende want het past nu niet, maar ik snuffel wel altijd rond zeg maar :mrgreen: Het nestje van Sirene vond ik ook super leuk. Ik zie hordes border collie herplaatsingen voorbij komen op FB, zou dat wat voor je zijn of gaan jullie liever voor een pup? (later uiteraard, later).
Persistence
Zeer actief

Afbeelding

Jongere broer van Victor.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... =mympBuyer

Verhaal van huidige eigenaar (die ik niet ken overigens)

Voor onze eigenzinnige kortharige collie zoeken wij een ervaren baas
met het hart op de juiste plek.
Na lang wikken en wegen is dan toch het besluit gevallen dat we op zoek gaan naar een meer passende plek voor onze 4 jarige kortharige schotse collie Joep. Joep is als pup bij mij en mijn toenmalige vriend komen wonen toen hij nog een klein pupje van 8 weken oud was. Mede als speelkameraad voor de langharige Schote collie Sam die toen ongeveer 9 maanden oud was.
Joep is een blue merle korthaar van Linda’s Hoeve. Heeft een stamboom, is gekeurd en is voor zijn 1ste jaar gecastreerd. Joep is een middelmaatje, met eigenwijze puntoren en heeft twee mooie blauwe ogen. Joep heeft zoals hierboven al staat een eigenzinnig karakter, is soms snel onder de indruk van bijvoorbeeld druk verkeer en soms van de duivel niet bang. Kan soms in je kruipen om te knuffelen en het andere moment komt hij zijn bench niet uit als je binnen komt.
Kan soms met hartenlust spelen met andere honden waarbij rennen centraal staat. Maar andere momenten vindt Joep andere honden niet prettig, probeert zich dan te overschreeuwen door dominant gedrag te laten zien, te borstelen, te lippen en helaas bijt hij soms dan ook van zich af. Dit gedrag zien we soms ook terug tussen onze twee heren, competitie. De een is leuker dan de ander, althans dat vinden ze zelf…
Ook vertoont Joep richting kinderen een bepaalde vorm van angst, dit uit zich in blaffen en dominant gedrag laten zien zoals zich groot maken. Dit gedrag is helaas al vanaf het begin aanwezig waardoor ik de interactie met kinderen altijd wat heb afgehouden.
Joep houdt erg van frisbeen, hard rennen en werken voor de baas. Je hebt dan ook onvoorwaardelijk zijn aandacht. Daarnaast hebben wij gemerkt dat Joep het best gedijd op structuur. Joep is samen met Sam en mij de afgelopen jaren meerdere keren verhuisd, waar Sam geen moment hoeft te wennen werkt dit voor Joep helaas anders. Zijn bench (zonder deuren) is hierin voor hem zijn veilige haven. Hij zoekt deze ook bewust op wanneer het hem te druk wordt.
Om een voorbeeld te noemen is Joep vanwege privé omstandigheden tweemaal één maand bij mijn ouders geweest. Daar had hij veel structuur en ik kreeg na deze logeerpartijen een ontspannen, vrolijke hond terug. Ik kan hem dat vanwege onregelmatig werk helaas echt niet bieden waardoor hij na een aantal dagen weer de gespannen hond werd met zijn staart op zijn buik en oortjes naar achteren die ik de afgelopen vier jaar helaas veel te vaak heb gezien…
Ik ben inmiddels met Joep naar een hondenpsycholoog geweest en we hebben allerlei technieken toegepast. Dit alles mag helaas niet baten omdat ik niet de juiste baas voor hem ben en kan zijn. Ik moet aan het welzijn van Joep denken en mijn eigen gevoel hierbij niet op de voorgrond zetten. Dit is een strijd die al minstens twee jaar gaande is. Joep verdient een huis waar hij zich helemaal kan ontpoppen tot de hond die ik weet dat hij is, ontspannen, vrolijk, gezellig, knuffelig en speels.
Ik zoek een baas met het hart op de juiste plek en de beste bedoelingen, voldoende tijd, affiniteit met het ras en bij voorkeur zonder (kleine) kinderen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ohw, wat een verhaal zeg, hoop dat hij een goede plek gaat vinden pffffff. moeilijk voor zijn baasjes :(:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ach wat een naar verhaal voor de eigenaresse van Joep. Hopelijk vindt hij de juiste baas en omstandigheden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Persistence schreef: En Manuma, ik denk dat wij precies hetzelfde 'type' hond zoeken, al ben ik niet echt zoekende want het past nu niet, maar ik snuffel wel altijd rond zeg maar :mrgreen: Het nestje van Sirene vond ik ook super leuk. Ik zie hordes border collie herplaatsingen voorbij komen op FB, zou dat wat voor je zijn of gaan jullie liever voor een pup? (later uiteraard, later).
Haha, ja later :mrgreen:
Ik vind border collies helemaal niks voor mij. Ook niet voor mijn vriend haha!
Wij hebben heel zelfstandige honden die altijd iets te doen vinden, tot nu toe zijn eigenlijk alle border collies die ik ken of tegenkom zó extreem obsessief met werkelijk alles dat ik het eigenlijk vaak gestoorde honden vind. Maar goed, ik heb dan ook een ander referentiekader :engel:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Manuma schreef:
Door bepaalde ervaringen :mrgreen: wil mijn vriend dus absoluut geen herder. Echt jammer, want ik geloof dat wij heus heel leuk een herder kunnen hebben.

Wanneer ga je naar Animal Event en komt vriend mee? Ik heb een knuffelherder mee :engel:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Manuma schreef:
Spijtig ja. Ze zijn zo leuk :mann:

En on topic qua stille liefdes.
Zit toch te twijfelen of tussen de mannen op het terrein een DJT niet leuk is. Het terrein is terrier proof afgezet en ik ken de karakters en naast de gewone bezigheidstherapie hier :LOL: is er ook voldoende jacht qua muizen en mollen etc
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

veertje schreef:
Manuma schreef:

Wanneer ga je naar Animal Event en komt vriend mee? Ik heb een knuffelherder mee :engel:
Ze is hier ook welkom om te komen knuffelen en dat weet ze
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Haha, vriend gaat niet mee maar ik wil Tess wel knuffelen :mann:
Ik ben al om, zeker voor de mechelaar, maar dit keer moet ik samen met vriend voor een hond kiezen. Hè, ik had dit moeten doen voor we gingen samenwonen :P
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

OMG wat een prachtige hond
Afbeelding

Afbeelding

En dat zit in een asiel :80:
DE WISSEL LEEUWARDEN
Persistence
Zeer actief

Angelique. schreef: Oh je volgt hem ? wat leuk :ok:
Het is een ontzettend snelle leerling maar ook een ontzettend druk kereltje :F:
Ben stapel met hem, echt waar maar die energie word ik soms een beetje knetter van zeg maar :oeps:
En dat zegt iemand die al dik 20 jaar huskies heeft :80: :LOL:
Op FB zie ik wel eens wat voorbij komen idd, en ik was al nieuwsgierig naar jullie nieuwste aanwinst maar ik zie nu pas dat je daar al over geschreven had.
Wordt Xtreme eigenlijk opgeleid tot politiehond, of blijft hij bij jullie?
Manuma schreef:
Persistence schreef: En Manuma, ik denk dat wij precies hetzelfde 'type' hond zoeken, al ben ik niet echt zoekende want het past nu niet, maar ik snuffel wel altijd rond zeg maar :mrgreen: Het nestje van Sirene vond ik ook super leuk. Ik zie hordes border collie herplaatsingen voorbij komen op FB, zou dat wat voor je zijn of gaan jullie liever voor een pup? (later uiteraard, later).
Haha, ja later :mrgreen:
Ik vind border collies helemaal niks voor mij. Ook niet voor mijn vriend haha!
Wij hebben heel zelfstandige honden die altijd iets te doen vinden, tot nu toe zijn eigenlijk alle border collies die ik ken of tegenkom zó extreem obsessief met werkelijk alles dat ik het eigenlijk vaak gestoorde honden vind. Maar goed, ik heb dan ook een ander referentiekader :engel:
Ik snap helemaal wat je bedoeld! Misschien is een viszla of duitse staande ook leuk voor jullie en om mee te sporten. Verder ben ik je helemáál geen derde hond aan het aanpraten ofzo.
teckeltoos
Zeer actief

alinelaila schreef:Ja, plaatje he. Hij is gevonden. Eigenaar heeft zich niet gemeld. We (beilen) hebben hem uitgewisseld met leeuwarden, omdat we plaatsgebrek hadden. We hadden verwacht dat hij heel snel een nieuwe plek zou vinden, maar toch nu toe nog niets.
Onbegrijpelijk zowel het feit dat niemand hem lijkt te missen als dat hij niet meteen een gouden mandje gevonden heeft.
Op de foto is het een prachthond.
DeDiana
Zeer actief

Nanna schreef:
teckeltoos schreef:
alinelaila schreef:Ja, plaatje he. Hij is gevonden. Eigenaar heeft zich niet gemeld. We (beilen) hebben hem uitgewisseld met leeuwarden, omdat we plaatsgebrek hadden. We hadden verwacht dat hij heel snel een nieuwe plek zou vinden, maar toch nu toe nog niets.
Onbegrijpelijk zowel het feit dat niemand hem lijkt te missen als dat hij niet meteen een gouden mandje gevonden heeft.
Op de foto is het een prachthond.
Ziet er wel uit als een ex-stroper ;-) Lijkt me een gevalletje nooit van de riem. Dat moet je maar willen.
Dat staat ook in de beschrijving. Maar ik vind het wel een prachtige hond :I:
S@ndr@
Zeer actief

niet los is niet leuk, wordt het ook niet.. maar ik vind hem zeker prachtig, zou hem graag eens in actie zien en vastleggen :engel:
DeDiana
Zeer actief

Nanna schreef:
DeDiana schreef:
Nanna schreef: Ziet er wel uit als een ex-stroper ;-) Lijkt me een gevalletje nooit van de riem. Dat moet je maar willen.
Dat staat ook in de beschrijving. Maar ik vind het wel een prachtige hond :I:
Nee. Geen enkele hond is mooi genoeg om tegenwicht te bieden aan het feit dat hij niet los kan.
Voor mij dan.
Een ander zal het juist prettig vinden om een hond te hebben die nooit los kan.
Of het maakt niet zo veel uit. Ik heb ook liever een hond die wel los kan, maar als ik een hond verder heel passend en leuk vind, maakt dat niet los kunnen lopen me niet uit. Voor deze hond komt vast ook wel iemand die daar prima mee kan leven en lekker met de hond gaat canicrossen of fietsen.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy is ook destijds struinend in de drentse bossen aangetroffen, maar die heeft toch de rest van haar leven bij ons los mogen lopen :wink: het is dus niet gezegd dat het per definitie niet kan, maar het is ook maar net wat je acceptabel vindt.
een schitterend dier trouwens.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

Idd een ideale hond voor iemand die van een eind fietsen of lopen houdt.

Op de site(in de link)staan veel meer foto's.
S@ndr@
Zeer actief

zo`n atleet wordt niet blij van alleen maar rondjes aan de lijn, idd dan moet je echt al wel willen fietsen en zo met hem of een veilig gebied hebben, weten waar hij wel los kan zonder jaaggevaar
teckeltoos
Zeer actief

Ik heb de link van De Wissel doorgegeven aan facebook van Canicross Nederland.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

teckeltoos schreef:Ik heb de link van De Wissel doorgegeven aan facebook van Canicross Nederland.
goed idee :ok:
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Ik kan niets met haar hier, niet genoeg rust et cetera. Maar ze kijkt zooooo lief (en ietwat bedreten) uit haar ogen.

https://dierenasielzwolle.nl/Adopteer%2 ... sdier/evy/

Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

Hakkene schreef:Afbeelding
Dat 'Wil je een koekje !!!!!!!!" hoofd :I: :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”