mosquito1980 schreef:Ik heb geen tips, ja, mijn oude hondenclub in Zuid Afrika...... maar ja 15 KM

(McKaynine Training Centre.... je kunt googelen en zien wat ze doen)
Ik heb geen nuttige tips, leuk dat je dit doet, kun je er wat over schrijven? veel succes

Dit is de opleiding:
https://www.hacr.nl/site/kynologisch-instructeur/
Het is een heel leuke opleiding! Ik krijg het aangeboden vanuit de hondenschool omdat ze daar graag willen dat elke instructeur dit gedaan heeft. Het zijn vier modules van vijf lessen per module, die elk een halve tot een hele dag duren en daarbij krijgen we ook huiswerk en moet je stage lopen bij een hondenschool.
De eerste module ging over hondengedrag. Leerprincipes, motivatiefactoren, lichaamstaal... Dit allemaal vanuit de ethologie (wat mij als wetenschapper erg aansprak

). We mochten ook een paar keer onze honden meenemen voor wat praktische oefeningen.
De tweede module ging over eigenaren en lesgeven. Feedback geven, omgaan met moeilijke situaties en mensen, en presenteren. We moesten elke week een presentatie geven over allerlei onderwerpen. Nou moet ik dat voor mijn gewone werk ook regelmatig dus ik vond dat niet heel spannend maar ik heb toch weer een hoop geleerd.
De aankomende module gaat over verschillende trainingsvormen. Detectie, ringtraining, balans etc. Daarom zou ik het ook zo leuk vinden een paar verschillende types te kunnen bekijken!
In de laatste module gaan we echt zelf les geven.
Het kost veel tijd maar ik vind het enorm leuk.