Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mira, een tweede ronde?
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Mira
Wat een leuke combinatie, daar komen vast ontzettend gezellige en sportieve hondjes uit waar je heel gemakkelijk nieuwe eigenaren voor kunt vinden.
Leuk vooruitzicht Martijn!
Leuk vooruitzicht Martijn!

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit is inderdaad wel een gaaf hondje. Ik vind dat ook leuk. Mooie rasloze gespierde snelle gezellige honden. Niet te groot niet te klein en ze staan hun mannetje maar zijn niet vervelend. Leuk hoor. Ik mag er geen en wil er geen maar dat heeft puur met de energie en leeftijd van de huidige honden te maken. Bas doe ik geen pup aan die sterker is dan zij. Zij moet en zal respect in dit huis en dat verdient ze en dat gun ik haar. Guus is haar onderdaan en Tom was dat ook. Dat functioneert.Cleva schreef:Ik heb vandaag met Taxi gewandeld. Wat een heerlijk hondje!
Op en top terriër met kwaliteit in type. Gewoon los over de drukke hei met allerlei gespuis dat zich kwam bemoeien en hij zette letterlijk geen stap verkeerd. Qua karakter dus niets op aan te merken. Maar goed, het is dan ook een keurig opgevoed hondje.
Mira had meteen een heel goede klik met hem, dat vind ik belangrijk.
Komen heel gewone boerenfoxachtige hondjes uit. Gewoon leuke huisdieren voor iemand die weet wat hij heeft en er minstens 15 jaar van wil genieten.
Zoiets.
Bijzonder is het niet maar dat zegt me ook weinig. Ik ben stapeldol op mijn honden en ze zijn allebei niet bijzonder.
Ja, bijzonder gezond. Bijzonder braaf. Bijzonder lief. Maar op crufts krijgen ze geen staande ovatie.
Alhoewel ik Taxi er wel een geef. Echt een prima exemplaar voor zijn categorie.
Zo'n mooie sterke 3 keer zo grote gezonde jonge hond kan hier gezien gebrek aan kracht en gezag van mijn honden hun leven teveel beïnvloeden.
Maar ik vind het wel echt oprecht een aantrekkelijk type hond. En met alleen Guus zou het prima kunnen. Die heeft geen respect nodig als we maar allemaal.lief met elkaar omgaan vindt hij alles best.

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Wat onwijs leuk!
Stiekem hoopte ik al dat je het aanbod serieus op zou pakken en het wat zou worden. Lijkt me echt een erg mooie combinatie en het type hond dat eruit komt vind ik juist erg mooi! Ik ben echt enorm benieuwd hoe dat nest dan gaat worden en dan hoop ik ook dat we er een aantal kunnen blijven volgen
Stiekem hoopte ik al dat je het aanbod serieus op zou pakken en het wat zou worden. Lijkt me echt een erg mooie combinatie en het type hond dat eruit komt vind ik juist erg mooi! Ik ben echt enorm benieuwd hoe dat nest dan gaat worden en dan hoop ik ook dat we er een aantal kunnen blijven volgen

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Grappig deze heb ik helemaal gemist...Cleva schreef:Ik heb vandaag met Taxi gewandeld. Wat een heerlijk hondje!
Op en top terriër met kwaliteit in type. Gewoon los over de drukke hei met allerlei gespuis dat zich kwam bemoeien en hij zette letterlijk geen stap verkeerd. Qua karakter dus niets op aan te merken. Maar goed, het is dan ook een keurig opgevoed hondje.
Mira had meteen een heel goede klik met hem, dat vind ik belangrijk.
Komen heel gewone boerenfoxachtige hondjes uit. Gewoon leuke huisdieren voor iemand die weet wat hij heeft en er minstens 15 jaar van wil genieten.
Bijzonder is het niet maar dat zegt me ook weinig. Ik ben stapeldol op mijn honden en ze zijn allebei niet bijzonder.
Ja, bijzonder gezond. Bijzonder braaf. Bijzonder lief. Maar op crufts krijgen ze geen staande ovatie.
Alhoewel ik Taxi er wel een geef. Echt een prima exemplaar voor zijn categorie.
Maar wat een compliment... dank je wel...
Ik ben zelf ook benieuwd wat het gaat worden...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Crescent
- Zeer actief
- Crescent
- Zeer actief
Ik vind echt alles mooi dat x whippet is. Owww. Maar als je er een driekleur kleine "Rache" uit gaat maken dan moet ik die hele masteropleiding voor de komende jaren op pauze zetten.
want die. moet. ik. hebben.
want die. moet. ik. hebben.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
Geweldig. Ben benieuwd met welke reu je op de proppen komt. En het is inderdaad het leukst als je al in een vroeg stadium met de mogelijke pupkopers kunt sparren over de reu. Gedeelde vreugde en zo 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Die kruisingen met Beagles spreken mij minder aan, dan trekt een combi met een meer atletisch type als Taxi me persoonlijk meer.
Kruisen met een Soft Coated Wheaten zou ook leuke honden opleveren denk ik. Maar ik zou zo snel geen reu weten waarvan de eigenaren bereid zijn om aan kruisingpups mee te willen werken. Zou dat eventueel wel kunnen navragen mocht je interesse hebben.
Leuk dat potentiële nieuwe eigenaren mogen meedenken over de keuze voor de reu. Ik ben heel erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden dus ik volg dit topic gewoon verder.
Kruisen met een Soft Coated Wheaten zou ook leuke honden opleveren denk ik. Maar ik zou zo snel geen reu weten waarvan de eigenaren bereid zijn om aan kruisingpups mee te willen werken. Zou dat eventueel wel kunnen navragen mocht je interesse hebben.
Leuk dat potentiële nieuwe eigenaren mogen meedenken over de keuze voor de reu. Ik ben heel erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden dus ik volg dit topic gewoon verder.
Laatst gewijzigd door LongFields op 26 apr 2019 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Ken je geen Ierse terriër? Is Taxi ineens geen optie meer?
Pas trouwens op met de jachthonden groep. Ik heb twee windhonden gekend die kruising met jachthond waren en allebei gigantische aanleg om dik te worden. Dan bedoel ik dus dik. Inclusief plooien boven de staart etc. Geen idee hoe dat kan als een ouder windhond is maar ik heb het zelf gezien. Vreten vreten vreten. Misschien dat beaglebloed vetzucht meebrengt?
Pas trouwens op met de jachthonden groep. Ik heb twee windhonden gekend die kruising met jachthond waren en allebei gigantische aanleg om dik te worden. Dan bedoel ik dus dik. Inclusief plooien boven de staart etc. Geen idee hoe dat kan als een ouder windhond is maar ik heb het zelf gezien. Vreten vreten vreten. Misschien dat beaglebloed vetzucht meebrengt?
-
- Zeer actief
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ohhh. Geweldig idee! Lijkt me prachtig. Roep ik, zonder enige kennis van zaken helaas.laeken schreef:Vizla zou ook wel eens heel erg mooi uit kunnen pakken.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Crescent
- Zeer actief
Je laat ze dan toch ook niet ongelimiteerd die plooien aanvretenlaeken schreef:Ken je geen Ierse terriër? Is Taxi ineens geen optie meer?

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Ik heb geen idee hoeveel pups een whippet ongeveer krijgt, maar het zou er ook maar eentje kunnen worden...Cleva schreef:Cleva schreef:
Volgens dat schema wordt ze in november weer loops. Begin december dekken, Maartpups. Naar de eigenaars in Juni en Juli.
Op zich krijg ik dat wel rond.
Ik voel zelf alleen nog helemaal geen behoefte aan een hond er bij. Misschien stel ik het nog wel een jaar uit. Of twee.
Dat hoop ik uiteraard niet, maar je bent al zover vooruit aan het denken mbt de toekomstige eigenaren.
Een combi met Taxi lijkt me heel mooi, net zoals met een sheltie. Een sable zou ik dan denk ik kiezen.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mijn voorkeur doet uiteraard totaal niet ter zake, maar ik vind een kruising met een beagle of andere lopende/staande jachthond ook niet zo aansprekend. Een Taxi of andere atletische en pittige terriër daarentegen, of een sheltie ...LongFields schreef:Die kruisingen met Beagles spreken mij minder aan, dan trekt een combi met een meer atletisch type als Taxi me persoonlijk meer.

- dagmar88
- Zeer actief
Een tijd terug had cleva interesse in het "dual sire" idee.laeken schreef:Ken je geen Ierse terriër? Is Taxi ineens geen optie meer?
Dat lijkt mij voor zo'n nest dus ook echt dubbel de pret opleveren, met twee compleet verschillende dekreuen.
Zeker met veel rennen en spiermassa worden ze niet dik van lucht, dan zijn ze gewoon overvoerd. Voergerichtheid vind ik op zich wel een prettige eigenschap.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Oh deze is leukPersistence schreef:Ik heb geen idee hoeveel pups een whippet ongeveer krijgt, maar het zou er ook maar eentje kunnen worden...Cleva schreef:Cleva schreef:
Volgens dat schema wordt ze in november weer loops. Begin december dekken, Maartpups. Naar de eigenaars in Juni en Juli.
Op zich krijg ik dat wel rond.
Ik voel zelf alleen nog helemaal geen behoefte aan een hond er bij. Misschien stel ik het nog wel een jaar uit. Of twee.
Dat hoop ik uiteraard niet, maar je bent al zover vooruit aan het denken mbt de toekomstige eigenaren.
Een combi met Taxi lijkt me heel mooi, net zoals met een sheltie. Een sable zou ik dan denk ik kiezen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik zou een kruising met een sheltie wel enorm aansprekend vinden. Jammer dat het kortharen worden 
Of een leuke merle Mudi oid. Heel aansprekend. Ware het niet dat die er amper zijn.

Of een leuke merle Mudi oid. Heel aansprekend. Ware het niet dat die er amper zijn.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als je dan met stamboom wil fokken moet het wel voor de 6 jaar zijn voor de Raad v Beheer en dat kruising nest tellen ze niet mee als eerste nestCleva schreef:
Als ik volgend jaar het eerste nest laat komen is ze straks 5 of 6 voor haar tweede nest met haar whippetverkering. Even afkloppen.
Die krijgen dan wel een stamboom.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Begin Dec dekken plus 9 weken lijkt me februaripups 
Ben heel benieuwd naar de combinatie die je gaat doen!!
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk

Ben heel benieuwd naar de combinatie die je gaat doen!!
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Zamunda
- Zeer actief
Qua uiterlijk spreekt een kruising met beagle me heel erg aan, maar qua toevoegen van zo'n enorme spoorzoeker niet. Met Vizsla spreekt uiterlijk en karakter me beide juist wel aan maar ik gok dat jij dat zelf geen optie vindt omdat ze dan waarschijnlijk allemaal een beetje hetzelfde worden van uiterlijk?