heb een klein probleempje,
heb een lab van anderhalf (bijna) en het is een schat van een beest,luisterd goed en is lief voor alles en iedereen.
maar nu het probleem.
als hij los loopt in het bos en hij ziet een andere hond gaat hij er als een speer opaf.
heeft hij eenmaal gesnuffeld en gespeeld en ik roep hem of loop gewoon weg dan staat hij net zo hard weer naast me.
dus dat gaat gelukkig goed, maar ik wil niet dat hij zomaar op elke hond afstuift.
hoe leer ik hem dit aan?
heb al geprobeerdt met snoepjes of heel gek doen, andere kant op rennen,en iets heel intressants vinden maar hij let pas weer op mij als hij eerst naar die andere hond toe is geweest.
als ik het eerder zie dan hem moet hij aan de voet lopen(wel zonder riem) en pas als ik weet dat de andere eigenaar het geen probleem vind mag hij spelen.
maar ziet hij het eerder dan ik, dan kan ik het wel vergeten :p:
iemand een tip???
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe hou ik hem onder controlle??
Moderator: moderatorteam
- sonja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
- Aantal honden: 2
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Zorgen dat je controle houdt. Doordat hij er nu keer op keer in slaagt om ondanks alles wat jij doet (roepen, weglopen, leuk doen) toch bij die andere hond te komen beloont hij zichzelf elke keer.
Ik zou hem voorlopig aan de lange lijn laten. Koop gewoon een stuk touw van een meter of 10-15. Dat maak je aan zijn alsband vast. Zorg ervoor dat het een glad touw is zonder knopen of handvaten oid want daar kan hij mee verstrikt raken in struiken enzo. Dat touw laat je achter hem aanslepen. Zodra hij naar een andere hond toe wil pak je het touw op en "haal je hem binnen". Zo houd jij letterlijk de touwtjes in handen. Als hij vervolgens netjes naast je loopt beloon je hem en als uiterste beloning laat je hem op jouw commando (en als de andere baas het goed vindt) los om met die andere hond te spelen.
Op deze manier leert je hond dat, ook al is hij niet aangelijnd, jij toch altijd controle over hem hebt.
Ik zou hem voorlopig aan de lange lijn laten. Koop gewoon een stuk touw van een meter of 10-15. Dat maak je aan zijn alsband vast. Zorg ervoor dat het een glad touw is zonder knopen of handvaten oid want daar kan hij mee verstrikt raken in struiken enzo. Dat touw laat je achter hem aanslepen. Zodra hij naar een andere hond toe wil pak je het touw op en "haal je hem binnen". Zo houd jij letterlijk de touwtjes in handen. Als hij vervolgens netjes naast je loopt beloon je hem en als uiterste beloning laat je hem op jouw commando (en als de andere baas het goed vindt) los om met die andere hond te spelen.
Op deze manier leert je hond dat, ook al is hij niet aangelijnd, jij toch altijd controle over hem hebt.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- sonja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
- Aantal honden: 2
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer: