Hij zat bijna in mijn telefoon

Deze soort heeft zwarte vlekjes boven hun ogen, waardoor het lijkt alsof ze wenkbrauwen hebben. Zo grappig.

Moderator: moderatorteam
Hij heeft een schattig koppie en is ook erg rustig en makkelijk.cooperv schreef:Wat een dotje
Precies!Nanna schreef:dat ie niet sissend en bijtend en spugend in je poten hangtTara schreef: Nu ben ik even nieuwsgierig: wat maakt een slang rustig en makkelijk?
Hoe moet ik dat voor me zien? Bij een hond of een kat heb ik wel beeld, maar niet bij een slang.
Wat leuk! Daar zijn wij ook altijd.Lizzie. schreef:prachtig, ik heb ze 2 weken geleden in het eggie gezien in houten op de terra beurs.
Mens, je krijgt dan niet eens visite.Nanna schreef:Ik zoek eigenlijk nog zoiets.
Het lijkt me zo enig om daar de visite de stuipen mee op het lijf te jagen![]()
Mijn kleinzoon wees die aan en zei, kijk oma daar lig je dan, wilde hem al een draai om zijn oren geven,GrethavW schreef:Wat leuk! Daar zijn wij ook altijd.Lizzie. schreef:prachtig, ik heb ze 2 weken geleden in het eggie gezien in houten op de terra beurs.
Mijn oudste zoon staat sinds vorig jaar achter de tafel van Roadcutter Reptiles, dat is een hele goede vriend van mij.
Je hebt wel goed gekeken, want voor zover ik kon zien lag er maar 1 volwassen Woma python man.
En 1 iemand had er 1 gereserveerd, maar die heeft niet op tafel gestaan.
Je ziet ze erg weinig in de hobby.
Die zitten verstopt in de aarde, dus die zie je nietNanna schreef:Neem een bak regenwormen.Lizzie. schreef: kleine slangen vind ik ook schattig, maar helaas blijven ze niet klein.
Klinkt heftiger dan het is hoor. Dit gedrag vertonen ze eigenlijk alleen in het terrarium. Zodra je ze er uit hebt is er meestal weinig meer aan de hand.Tara schreef:Leuke huisdieren dus.GrethavW schreef:Precies!Nanna schreef:dat ie niet sissend en bijtend en spugend in je poten hangtTara schreef: Nu ben ik even nieuwsgierig: wat maakt een slang rustig en makkelijk?
Hoe moet ik dat voor me zien? Bij een hond of een kat heb ik wel beeld, maar niet bij een slang.
Woma's staan er om bekend nogal voergericht te zijn. Iedere beweging in hun buurt zien ze aan voor prooi.
Dus als je met je handen in het terrarium komt, hangen de meeste erin. En dat voel je bij pythons![]()
Sommigen komen zelfs hun halve lichaamslengte met opengesperde bek de bak uit knallen als je alleen het ruitje open schuift.
Ook in de hand is deze erg kalm. (al hanteren we ze zelden)
Onze Californische Koningsslang is een ander verhaal. Die sist, spuugt, ratelt, pist en bijt van zich af. Maar als die bijt (of de Rode Rattenslangen) voel je dat amper, dat is niet meer dan een speldenprikje.
Hetzelfde als met vissen in een aquarium. Bewonderen.Crescent schreef:Ah wat een lief bekkie! Ik wil ook zo graag een slang maar ja, wat doe je ermee.
Zijn ze ook. Ze hebben ook echt allemaal een eigen karakter.Boutje schreef:Leuk kopje!
Ik begin slangen meer en meer te mogen nu mijn dochter er eentje heeft.
Tot mijn verbazing herkent die verschillende personen... eens over mijn angst heen begin ik ze best boeiend te vinden!