Gollum schreef:Ik heb natuurlijk heel lang alleen Gol gehad en die was zo makkelijk met bezoek. Niet springen, niet blaffen, gewoon superbraaf. Als ze je leuk vond kreeg je een pootje en hooguit een lebber over je neus als je te ver voorover boog.
Goed opgevoed

. Ik heb het niet voor elkaar gekregen, ja met Willem maar die durft geen vin te verroeren dus dat telt niet.
Ik zou inderdaad wat gaan oefenen, ofwel met een bench in de huiskamer (als jullie dat past) ofwel Rani in de slaapkamer. Gewoon lekker een kluif geven of zelfs elke maaltijd de komende tijd. Als je het met de maaltijd doet kun je de deur open laten in eerste instantie (tenzij ze zoals Raaf dan gewoon haar bak vol vlees optilt en meeneemt

) en dat uitbouwen naar deur dicht en even daar laten. In eerste instantie zou ik het ook vooral doen nadat ze in alles voorzien is, dus lekker voldaan van wandelen, spel en aandacht en dat er dan verder in huis niks te beleven is waar ze bij wil zijn. Juist omdat je aangeeft dat ze nu ze alleen is wat neigt naar verlatingsangst.