Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

GINN stelt zich voor

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

v.d Lupinehof schreef:
Lysette schreef:Aangezien het traditie is zullen ze niet wakker worden als je ze laat hangen. En dat gebeurde ook al heeeel veel jaren zo, en er is nog steeds niks veranderd. Dus met laten hangen bereik je echt niks.
nee ,maar met dweilen met de kraan open ook niet, tis water naar de zee dragen.

mol 8)
Ik denk als je kinderen laat zien dat het ook anders kan dat dit toch zeker wel helpt!! En ook de politiek weer eens laten nadenken over wat er gebeurd kan toch wel heel goed helpen. Maar nee het werkt niet binnen een jaar, dit is iets van vele, vele jaren. Maar dat betekend niet dat je het maar niet moet doen omdat het resultaat niet meteen te zien is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Lysette schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Lysette schreef:Aangezien het traditie is zullen ze niet wakker worden als je ze laat hangen. En dat gebeurde ook al heeeel veel jaren zo, en er is nog steeds niks veranderd. Dus met laten hangen bereik je echt niks.

mol 8)
Ik denk als je kinderen laat zien dat het ook anders kan dat dit toch zeker wel helpt!! En ook de politiek weer eens laten nadenken over wat er gebeurd kan toch wel heel goed helpen. Maar nee het werkt niet binnen een jaar, dit is iets van vele, vele jaren. Maar dat betekend niet dat je het maar niet moet doen omdat het resultaat niet meteen te zien is.
ik zeg ook niet dat het niet nodig is,dat zeker wel maar de aanpak vind ik wat minder begin bij de kern de kopstukken en werk je eigen naar beneden. kopstukken op 1 lijn krijgen dat is belangrijk en ja daar zullen de honden de dupen van zijn maar op deze manier schiet het ook geen meter op.

mol 8)
GINN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door GINN »

Als jij een plan hebt om in 1 jaar de mentaliteit en de tradities van de Spanjaarden te veranderen dan willen we dat graag horen.
Wij hopen ook dat we op een dag geen honden meer hoeven te plaatsen uit Spanje omdat het probleem dan is opgelost.

We doen ons best, doen wat we kunnen en redden wat we kunnen.
In mijn ogen een mooie combinatie.

Mocht jouw plan nou werken dan hoeven we die honden ook niet te halen.
Dus ik zou zeggen kom maar op met je ideeen!!!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

v.d Lupinehof schreef:
Lysette schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
ik zeg ook niet dat het niet nodig is,dat zeker wel maar de aanpak vind ik wat minder begin bij de kern de kopstukken en werk je eigen naar beneden. kopstukken op 1 lijn krijgen dat is belangrijk en ja daar zullen de honden de dupen van zijn maar op deze manier schiet het ook geen meter op.

mol 8)
Als een organisatie puur honden uit het buitenland zou halen en in het land verder niks op poten zou zetten, is het zeker "dweilen met de kraan open".
Dit gebeurd echter niet: er wordt ter plekke aan het probleem gewerkt. Asiels die geopend worden, er wordt bekendheid aan het probleem gegeven en, zo ik aanneem, wordt er ook via politieke wegen gekeken wat mogelijk is.

Dit is echter een proces wat tientallen jaren zal duren..... in de tussentijd zijn de honden de dupe, behalve als je er ook een paar tussentijds kan redden door ze naar een hondenlievend land te halen.

Lijkt mij een zeer mooie combinatie al met al :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mol
Zeer actief

Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Lysette schreef:
v.d Lupinehof schreef: nee ,maar met dweilen met de kraan open ook niet, tis water naar de zee dragen.

mol 8)

mol 8)
Als een organisatie puur honden uit het buitenland zou halen en in het land verder niks op poten zou zetten, is het zeker "dweilen met de kraan open".
Dit gebeurd echter niet: er wordt ter plekke aan het probleem gewerkt. Asiels die geopend worden, er wordt bekendheid aan het probleem gegeven en, zo ik aanneem, wordt er ook via politieke wegen gekeken wat mogelijk is.

Dit is echter een proces wat tientallen jaren zal duren..... in de tussentijd zijn de honden de dupe, behalve als je er ook een paar tussentijds kan redden door ze naar een hondenlievend land te halen.

nou en mijn dus niet alles klinkt goed tot het laatste gedeelte het hier heen halen van die hondjes we hebben hier ook zelf al genoeg shit ,moeten we dat van een ander dan ook maar op ons nek halen vind ik niet

mol 8)
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Het zal mij persoonlijk een grote worst wezen waar mijn hond vandaan komt, zolang het maar een tweedehands is en een hond is die qua karakter bij ons past. Land maakt mij niet uit. Kleur maakt me ook niet eens uit.
Waar ik op hoop en ook voor kies (europese verkiezingen komen er weer aan :mrgreen:) dat het in Europees verband aan de orde komt en dat landen die geen diervriendelijk beleid hebben eens een keertje uit die club worden ge........
Traditie? Vroeger verbranden wij vrouwen die een bepaald gewicht wogen 8O
Eruit met die tradities van stierenvechten en dieren als oud vuil behandelen.
Wil Spanje (en andere landen met dezelfde achterlijke gewoonten) bij de grote jongens in de EU spelen dan moeten ze dit heel rap van de hoogste costa in die warme zee donderen.
Liever een hond die daar op een vreselijke manier aan zijn eind zou zijn gekomen hier over de grens dan weer een rashond die zo nodig uit Australie hierheen gevlogen wordt omdat zijn haar een tikkie beter zit.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Anita, hartstikke leuk dat je hier over GINN komt vertellen! Jammer dat Mol weer eens moeilijk doet :roll: en petje af voor de beschaafde manier waarop je hem te woord blijft staan. :mrgreen:

Ik heb natuurlijk zelf een hondje van GINN, en wat mij betreft kunnen jullie echt niet meer stuk!

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mol
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Anita, hartstikke leuk dat je hier over GINN komt vertellen! Jammer dat Mol weer eens moeilijk doet :roll: en petje af voor de beschaafde manier waarop je hem te woord blijft staan. :mrgreen:

Ik heb natuurlijk zelf een hondje van GINN, en wat mij betreft kunnen jullie echt niet meer stuk!

Hanneke
heee ik ben alleen maar kritisch en geef mijn mening, ik ben toch netjes gebleven?

:mrgreen:

mol 8)
Laatst gewijzigd door Mol op 30 mar 2004 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
GINN
Vaste gebruiker

Hoi Hanneke,

Jij hebt niet zo maar een hond van GINN, je hebt een heel bijzondere hond van GINN :-)

Vind het erg leuk om hier te praten over GINN.
Ben benieuwd welke vragen er nog gaan komen.
groetjes Anita en een knuff voor Jack
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Lysette schreef: Ik denk als je kinderen laat zien dat het ook anders kan dat dit toch zeker wel helpt!! En ook de politiek weer eens laten nadenken over wat er gebeurd kan toch wel heel goed helpen. Maar nee het werkt niet binnen een jaar, dit is iets van vele, vele jaren. Maar dat betekend niet dat je het maar niet moet doen omdat het resultaat niet meteen te zien is.

mol 8)

nou en mijn dus niet alles klinkt goed tot het laatste gedeelte het hier heen halen van die hondjes we hebben hier ook zelf al genoeg shit ,moeten we dat van een ander dan ook maar op ons nek halen vind ik niet

mol 8)
Nou, ik ben blij met mijn "shit" hoor! :pffff: ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Mol
Zeer actief

Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef: ik zeg ook niet dat het niet nodig is,dat zeker wel maar de aanpak vind ik wat minder begin bij de kern de kopstukken en werk je eigen naar beneden. kopstukken op 1 lijn krijgen dat is belangrijk en ja daar zullen de honden de dupen van zijn maar op deze manier schiet het ook geen meter op.

mol 8)

mol 8)
Nou, ik ben blij met mijn "shit" hoor! :pffff: ;)
tuurlijk ik ook, maar zou je ook blij zijn als je dat van half nederland ook nog ff krijgt?

mol 8)
Hanneke2
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
Hanneke2 schreef:Anita, hartstikke leuk dat je hier over GINN komt vertellen! Jammer dat Mol weer eens moeilijk doet :roll: en petje af voor de beschaafde manier waarop je hem te woord blijft staan. :mrgreen:

Hanneke
heee ik ben alleen maar kritisch en geef mijn mening, ik ben toch netjes gebleven?

:mrgreen:

mol 8)
Voor jouw doen ben je inderdaad hartstikke beleefd. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hanneke
Hanneke2
Zeer actief

GINN schreef: Hoi Hanneke,

Jij hebt niet zo maar een hond van GINN, je hebt een heel bijzondere hond van GINN :-)
Niet te hard zeggen, hij heeft al zo'n kapsones. :mrgreen:
GINN schreef: Vind het erg leuk om hier te praten over GINN.
Ben benieuwd welke vragen er nog gaan komen.
groetjes Anita en een knuff voor Jack
Lebber van Jack terug!

Hanneke
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat mij opvalt is dat de "Buitenlandse honden organistaties" niet of nauwelijks samenwerken.
Wordt dit wel geprobeerd ?
Zo ja, waarom lukt dat niet ?

Het zou goed zijn als verschillende organisaties vooral op politiek en voorlichtend gebied een vuist konden maken, of niet ?

Sonja
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
GINN
Vaste gebruiker

sirene schreef:Wat mij opvalt is dat de "Buitenlandse honden organistaties" niet of nauwelijks samenwerken.
Wordt dit wel geprobeerd ?
Zo ja, waarom lukt dat niet ?

Het zou goed zijn als verschillende organisaties vooral op politiek en voorlichtend gebied een vuist konden maken, of niet ?

Sonja
Misschien lijkt dat zo maar dat klopt niet helemaal.
GINN is aangesloten bij de IGGN. Dit is een overkoepelend orgaan waar iets van 13 organisaties zijn aangesloten. (precieze aantal organisaties vraag ik even na!!) Deze organisaties maken zich samen hard om ook politiek wat te veranderen.
Deze organisaties zitten door de hele wereld.
Dit is een mooi staaltje van samenwerking zou ik zo zeggen.

In Nederland is ook flink wat samenwerking. GINN werkt veel samen met galgo rehoming Foundation en met Podenco In Nood.
Maar ook met andere stichitngen is vaak samenwerking in bepaalde dingen.
Voor ons is samenwerken met AAI bv niet zinvol in die zin dat zij bezig zijn om het straathonden probleem op te lossen en wij specifiek met windhonden bezig zijn en het specifieke probleem wat daarbij hoort.
Dan kun je elkaar niet helpen.

Maar omdat we ook honden uit het Spaanse PAWS asiel krijgen werk je weer wel op bepaalde vlakken met PAWS NL samen.

Omdat mensen buiten de stichtingen weinig horen over wat er allemaal gebeurt denkt men snel dat er nieus minder waar.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Hoewel ik niet vrees dat de Nederlandse asielhonden door het adoptieprogramma van GINN wordt bedreigt en ik het fantastisch vind dat er een organisatie is die iets probeert te doen voor deze honden, kan ik mij wel deels wat voorstellen bij het punt van Mol. Want mijn ervaring is dat wanneer een probleem voor mensen wordt opgelost zij geneigt zijn om achterover te leunen en de dingen aan anderen over te laten. En GINN probeert toch een schrijnend probleem in Spanje op te lossen (of daarbij in ieder geval te helpen).
Is GINN dan ook niet bang dat door hun noodoplossing, het adoptieplan (want uit de informatie krijg ik het idee dat dat het is), de (locale) overheden achterover gaan leunen omdat jullie de druk van het probleem verminderen?
Afbeelding
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

GINN schreef:
Wendy! schreef:Je sprak over vrijwilligers die naar Spanje, naar SCOOBY reizen om daar te komen helpen. Hoe zit dat precies? Kan de gemiddelde leek daar ook eens komen helpen? Kun je je daarvoor aanmelden? En hoe gaat dat verder in zijn werk?
In principe kan iedereen zich aanmelden. Wel is het zo dat je even door de mangel gehaald wordt.
Het is daar hard werken en helaas denken veel mensen dat ze vakantie kunnen houden in het asiel.
Als wij mensen naar Spanje laten gaan dan moeten ze dus hard werken, zich aanpassen aan de regels van het asiel en men moet dus goed beseffen dat het heel anders is als in Nederland.
Je moet je daarom ook aanmelden bij een speciaal team die zich daar mee bezig houdt.

Zelf ben ik al 2 keer naar SCOOBY geweest en ga 8 april weer weg. Het is emotioneel best zwaar, lichamelijk hard werken maar geeft enorm veel voldoening.
Meestal zijn het ook wel de vaste vrijwilligers die naar SCOOBY gaan en honden meenemen.
Helaas hebben we in het verleden vaak gemerkt dat mensen gingen, 2 dagen hielpen en het dan voor gezien hielden en daarom wordt er nu wel meer en vooral strenger geselecteerd.
Waar bestaat het werk dan voornamelijk uit?
Hoe kun je het na 2 dagen al voor gezien houden, vraag ik me af...

Moet je als vrijwilliger zelf je reis betalen?
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

v.d Lupinehof schreef:[
daar gaat mijn het niet om wat jullie wel of niet doen. en je zelf op de borst kloppen voor het hondje dat je hier uit het assiel haalt vind ik al een beetje raar, waar het mijn omgaat is dat er hier algenoeg honden zijn ,en wat voor ras het is is mijn om het even, ik vind het van de zotte om eigelijk een ander land ,want zo is het op te zadelen met het honden probleem van een ander. laat spanje lekker ze eigen boontjes doppen in deze , want nogmaals of het nou wel of niet een greyhound is maakt mijn niet uit, die hond die over komt uit spanje neemt wel de plaats in van een hond die hier in het assiel zit.

mol 8)
Hoe kun je dat nou zeggen, en de situatie van een nederlandse asielhond vergelijken met die van een hond uit spanje die de kans loopt om GEMARTELD te worden en vervolgens gedood. Als jou dat niets doet, dan hou je niet echt van honden.

Ik vind dat die lui fantastisch werk doen voor die honden, ik waardeer het heel erg dat zulke mensen bestaan, en het spijt me dat er nog steeds te weinig van bestaan.

Maar ga door met jullie goede werk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mol
Zeer actief

iones schreef:
v.d Lupinehof schreef:[
daar gaat mijn het niet om wat jullie wel of niet doen. en je zelf op de borst kloppen voor het hondje dat je hier uit het assiel haalt vind ik al een beetje raar, waar het mijn omgaat is dat er hier algenoeg honden zijn ,en wat voor ras het is is mijn om het even, ik vind het van de zotte om eigelijk een ander land ,want zo is het op te zadelen met het honden probleem van een ander. laat spanje lekker ze eigen boontjes doppen in deze , want nogmaals of het nou wel of niet een greyhound is maakt mijn niet uit, die hond die over komt uit spanje neemt wel de plaats in van een hond die hier in het assiel zit.

mol 8)
Hoe kun je dat nou zeggen, en de situatie van een nederlandse asielhond vergelijken met die van een hond uit spanje die de kans loopt om GEMARTELD te worden en vervolgens gedood. Als jou dat niets doet, dan hou je niet echt van honden.

Ik vind dat die lui fantastisch werk doen voor die honden, ik waardeer het heel erg dat zulke mensen bestaan, en het spijt me dat er nog steeds te weinig van bestaan.

Maar ga door met jullie goede werk.
of ik van wel of niet van honden houd kan jij niet bepalen ,ik ben van meening dat je het niet oplost om alles wat zielig is maar naar nederland te halen, het is de instanties van het desbetreffende land in de kaart spelen want zij hebben het probleem niet meer.

het werk wat ze doen tot dat ze die arme zielige beessies hier heen halen is ook goed maar hou de hondejes lekker daar.
en dan vind ik het ook nog een zieleig voor de hondjes die dan hier komen weer op het net geknalt worden om uit te kiezen welke je wil hebben. danmoet die instantie zo ze zijn van: hier je wil er 1 dan moet je niet koeren en ook geen noten op je zang hebben, maar nemen wat je krijgt klaar.

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef: Hoe kun je dat nou zeggen,
of ik van wel of niet van honden houd kan jij niet bepalen ,ik ben van meening dat je het niet oplost om alles wat zielig is maar naar nederland te halen, het is de instanties van het desbetreffende land in de kaart spelen want zij hebben het probleem niet meer.

het werk wat ze doen tot dat ze die arme zielige beessies hier heen halen is ook goed maar hou de hondejes lekker daar.

mol 8)
Op zich heb je wel een punt Mol, dat als wij het probleem voor ze oplossen dat hun dat zelf niet hoeven te doen.

Alleen......... zien hun (dat land) vooralsnog volgens mij dit probleem niet. Het is nog in een stadium van hun op dit probleem wijzen (als ik het tenminste goed heb).
Daarbij zijn die paar honden die naar Nederland komen, volgens mij een druppel op een gloeiende plaat. Het is echt niet zo dat hiermee alle honden gered (kunnen) worden, maar slechts een heel klein percentage.
Ik denk dus niet dat áls ze het daar al als probleem erkennen, hun denken dat wij dit oplossen voor hun.
Afbeelding
A good dog never dies...

Mol
Zeer actief

Stang schreef:

mol 8)
Op zich heb je wel een punt Mol, dat als wij het probleem voor ze oplossen dat hun dat zelf niet hoeven te doen.

Alleen......... zien hun (dat land) vooralsnog volgens mij dit probleem niet. Het is nog in een stadium van hun op dit probleem wijzen (als ik het tenminste goed heb).
Daarbij zijn die paar honden die naar Nederland komen, volgens mij een druppel op een gloeiende plaat. Het is echt niet zo dat hiermee alle honden gered (kunnen) worden, maar slechts een heel klein percentage.
Ik denk dus niet dat áls ze het daar al als probleem erkennen, hun denken dat wij dit oplossen voor hun.
meschien wel meschien niet, maar als alle isnstanties die deze hondjes redden al die hondjes nou eens daar zouden laten bewijzen van zou daar de lokale instanties ook eens wakker worden want dan zouden de bomen daar toch aardich vol raken met honden lijkjes
en zal de lokale bevolking daar toch ook niet al te blij mee wezen plus meschien de toerisme die terug valt omdat je daar alleen maar hondenlijkjes kan bekijukn,begrijp je wat ik bedoel

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Stang schreef:

mol 8)

meschien wel meschien niet, maar als alle isnstanties die deze hondjes redden al die hondjes nou eens daar zouden laten bewijzen van zou daar de lokale instanties ook eens wakker worden want dan zouden de bomen daar toch aardich vol raken met honden lijkjes
en zal de lokale bevolking daar toch ook niet al te blij mee wezen plus meschien de toerisme die terug valt omdat je daar alleen maar hondenlijkjes kan bekijukn,begrijp je wat ik bedoel

mol 8)
Jawel, ik snap je heel goed. Alleen zo is het natuurlijk al tientallen jaren gegaan, want die Stichtingen die honden helpen bestaan nog helemaal niet zo lang.
Al die tientallen jaren daarvoor, maakte de Spanjaarden ook geen probleem van de honden en hondenlijken.
Dus ik betwijfel daarom of dit die mensen wakker zou schudden.

Dat er iets in de landen zelf gedaan moet worden, dát ben ik volkomen met je eens! Volgens mij is iedereen het hier wel over eens. Dat gaat alleen niet zo snel...... iets, een traditie of het idee van een hondenleven is niets waard, verander je niet zo snel. Daar gaat enorm veel tijd overheen.

Vanuit menselijk oogpunt heb je ergens best wel een beetje gelijk (alleen nogmaals denk ik niet dat dit enorm veel verschil zou uitmaken), maar als je die honden daar ziet Mol...... pfffff, je hart breekt :cry: Moeten die dan in de tussentijd de dupe hiervan worden? Is ieder gered leven niet een hoop waard? en in de tussentijd er knoerdhard aan werken dat daar ter plekke ook een hoop veranderd?!
Afbeelding
A good dog never dies...

Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Het is toch niet de bedoeling hier een discussie topic van te maken?
Het is toch de bedoeling dat we hier vragen stellen aan GINN en dat GINN ze beantwoord?
Is het een idee om, voor de overzichtelijkheid, de discussie elders voort te zetten?
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wendy! schreef:Het is toch niet de bedoeling hier een discussie topic van te maken?
Het is toch de bedoeling dat we hier vragen stellen aan GINN en dat GINN ze beantwoord?
Is het een idee om, voor de overzichtelijkheid, de discussie elders voort te zetten?
Deze discussie was een beetje te voorzien...... zolang die netjes blijft, zie ik het probleem niet, want het is een vraag van veel mensen waarom dit gebeurd. Wellicht komt er zo juist eens duidelijkheid in.

Ginn staat volledig vrij om te antwoorden waarop ze wil en of ze aan deze discussie deel wil nemen of niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Mol
Zeer actief

Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Stang schreef:

mol 8)

mol 8)
Jawel, ik snap je heel goed. Alleen zo is het natuurlijk al tientallen jaren gegaan, want die Stichtingen die honden helpen bestaan nog helemaal niet zo lang.
Al die tientallen jaren daarvoor, maakte de Spanjaarden ook geen probleem van de honden en hondenlijken.
Dus ik betwijfel daarom of dit die mensen wakker zou schudden.

Dat er iets in de landen zelf gedaan moet worden, dát ben ik volkomen met je eens! Volgens mij is iedereen het hier wel over eens. Dat gaat alleen niet zo snel...... iets, een traditie of het idee van een hondenleven is niets waard, verander je niet zo snel. Daar gaat enorm veel tijd overheen.

Vanuit menselijk oogpunt heb je ergens best wel een beetje gelijk (alleen nogmaals denk ik niet dat dit enorm veel verschil zou uitmaken), maar als je die honden daar ziet Mol...... pfffff, je hart breekt :cry: Moeten die dan in de tussentijd de dupe hiervan worden? Is ieder gered leven niet een hoop waard? en in de tussentijd er knoerdhard aan werken dat daar ter plekke ook een hoop veranderd?!
sorry maar mijn hart breek niet zo snel ,ik vind het zielig maar ik lig er niet wakker van om het zo maar te zeggen
wat je dan zou moeten doen is al die honden lijkies in een vracht wagen gooien en daar bij het stad huis op de stoep neer lazeren.

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef: sorry maar mijn hart breek niet zo snel ,ik vind het zielig maar ik lig er niet wakker van om het zo maar te zeggen
wat je dan zou moeten doen is al die honden lijkies in een vracht wagen gooien en daar bij het stad huis op de stoep neer lazeren.

mol 8)
Ik ben ook wel benieuwd of dit soort acties plaatsvinden. Misschien kan Anita (Ginn) hier antwoord op geven of dit gebeurd en waarom wel of niet?
Afbeelding
A good dog never dies...

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Stang schreef:
Wendy! schreef:Het is toch niet de bedoeling hier een discussie topic van te maken?
Deze discussie was een beetje te voorzien...... zolang die netjes blijft, zie ik het probleem niet, want het is een vraag van veel mensen waarom dit gebeurd. Wellicht komt er zo juist eens duidelijkheid in.

Ginn staat volledig vrij om te antwoorden waarop ze wil en of ze aan deze discussie deel wil nemen of niet.
Het lijkt mij dat als het een vraag-en-antwoord sessie moet zijn, dit topic op de verkeerde plek staat. Het staat op het Discussieforum en ik ga er dan (vrij logisch lijkt mij) vanuit dat het een discussietopic is. Anders is het misschien handiger om het b.v. bij Algemeen te zetten.
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Hoi Anita,

Ook nog een vraagje ;)

Gin Be werkt bij het plaatsen van honden op een heel andere manier, geen foto's op internet. Wel grondig gesprek, keuze reu of teef, verder kijken naar de aard van de hond enzo, als kan rekening houden met de kleur. Wanneer er voldoende aanvragen zijn, worden honden gehaald en dan terplekke, kunnen de mensen een hond kiezen, wat blijkbaar steeds goed verloopt.

GINN werkt eerder zoals PAWS.Nl?

Zijn jullie meteen op deze manier begonnen of om één of andere reden afgestapt van een systeem zoals Mireille het doet en waarom?
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
GINN
Vaste gebruiker

Branka schreef: Is GINN dan ook niet bang dat door hun noodoplossing, het adoptieplan (want uit de informatie krijg ik het idee dat dat het is), de (locale) overheden achterover gaan leunen omdat jullie de druk van het probleem verminderen?[/color]
Nee want de overheid heeft het nooit als een probleem gezien.
Juist door de toedoen van verschillende stichtingen komen dit soort zaken aan het licht. En gaan ze zich er wat meer in verdiepen.
Hiervoor kon ze dat echt niets schelen. Dus het is niet zo dat wij de druk van het probleem verminderen. In hun ogen was er geen probleem. Er is pas nu een probleem nu het in het nieuws komt.
En daarom willen ze er nu wel over nadenken.
GINN
Vaste gebruiker

Wendy! schreef:[

Waar bestaat het werk dan voornamelijk uit?
Hoe kun je het na 2 dagen al voor gezien houden, vraag ik me af...

Moet je als vrijwilliger zelf je reis betalen?
Als je bij SCOOBY gaat werken dan werk je van smorgens een uur of 9 tot savonds een uur of 10. Althans dat deden wij toen wij er waren.
Je begint smorgens met poep ruimen, daarna schoonmaken.
Aangezien het asiel heel groot is ben je dan al meer als een halve dag kwijt.
Daarnaast gingen wij honden scheren die te dikke klitten in hun vachten hadden (dus geen galgos) We hebben kasten gebouwd, broden gesneden, Kennels schoongemaakt, wonden verzorgd, nog meer poep geschept,
Spullen uitgezocht die gedoneerd zijn. KLusjes die blijven liggen omdat de vaste vrijwilligers geen tijd hebben.
Er waren toen ook mannen die al het stroom opnieuw aangesloten hebben, etc etc

Waarom mensen het na 2 dagen voor gezien houden.... tja moeilijk.
Sommige mensen gaan erheen met het idee dat ze 2 uurtjes poetsen en de rest van de dag met honden kunnen wandelen en knuffelen.
Wandelen kun je dus nooit met een hond. Als je de hond uit de roedel haalt is het link om hem extra aandacht te geven en daarna weer terug te zetten. geheid wordt die hond aangevallen.
Als we honden scheren komen ze ook altijd een tijd weer apart te zitten.
Het valt sommige mensen ook gewoon tegen om die magere en gewonde of zieke honden te zien.
Vorig jaar lag er ene hondje brood en brood mager , aan het infuus. Elke dag heb ik dat infuus verwisseld.
Helaas is ze toch ingeslapen. Dat vreet aan je
Niet iedereen kan daar tegen.

Vergoeding voor het werk bij GINN.
Ik geloof dat je wel een vergoeding kan krijgen voor de reis. Alleen als je minimaal een x aantal dagen gaat en je ook echt hebt gewerkt daar.
maar ik moet zeggen dat de mensen die ik ken die naar Spanje gaan om te helpen dit allemaal uit eigen zak betalen.
Dat geld kan dan weer voor andere zaken gebruikt worden.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”