Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toffee - NL Fudge beebie! --> 9-5 & Familiedag!
Moderator: moderatorteam
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: Van suikerstroop tot Toffee - NL Fudge beebie! --> Thuis
Wat een snoepje, heel veel plezier met Toffee! 

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Gefeliciteerd 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Balance_P
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador!
Wat een superleuke reacties, dank jullie wel!
We zijn helemaal in love met onze knapperd!
Vandaag is alweer vol goede avonturen, vanavond weer overzichtje

Vandaag is alweer vol goede avonturen, vanavond weer overzichtje

- Balance_P
- Actief
2 mei 2019 - Tweede dag thuis
We zijn ZO verliefd! Hij lijkt zoveel dingen volgens 'het boekje' te doen. Ik denk dat puppy handleidingen gewoon 'Het leven van Toffee' moeten heten
Het is een beetje wachten op wanneer de situatie zich voor gaat doen waarvan we niet weten hoe we erop moeten reageren haha. Hopelijk jinxen we niks
De nacht verliep goed. Gister avond toen we op onze (slaap)bank kropen werd hij wakker en alsof hij voelde dat dit de eerste echte nacht 'alleen' zou worden liet hij zich horen..
Ik dacht, daar gaan we, de eerste slapeloze en herrie volle nacht... Maar
, zoals een wijs paardenman ooit zei, "don't make assumptions" liet Toffee zich van zijn goede kant zien. Na het aangeven dat hij heus wist dat hij alleen moest slapen, even met Jurgen mee naar buiten. Braaf geplast en weer mee naar binnen. Overdag is dit recept om daarna te spelen. Nu zijn we blijven zitten maar hebben hem verder even zijn ding laten doen met een touw speeltje. We hadden overdag al gezien dat hij zich prima zonder ons kan vermaken.
We weten vanuit de fokster dat die ze na de voeding van 21u met rust liet daarna tot de volgende ochtend. Binnen no time verlaagde zijn energie mooi en plofte hij bij Jurgen op zijn voeten neer. Even 20 seconden gewacht en zoals de rest van de dag, hebben we hem in zijn bench gegooid op 'zijn Aap' (dies favo) en weg was hij. Deurtje dicht en zelf lekker onderuit met een serie. We waren zelf aardig gaar dus na 1 serie alles uit en zelf proberen te slapen. We lagen echter allebei op het geluid van de kleine, dus geslapen hebben we amper. Maar al met al zijn we (lees Jurgen, mijn held) er 4x uit geweest, waarvan hij netjes 3x geplast/gepoept of beide heeft. Wat nog het meest noemenswaardig was, vind ik, is dat we hem een paar keer wakker hebben horen worden, dat hij ofwel verder ging slapen, of wel recht op ging zitten, wachtend tot we hem eruit haalde, zonder te piepen. Dat geeft de burger moed
Na het plassen is hij ook 3x gewoon daarna weer gaan slapen. 1x nog even bij hem gezeten om hem zonder teveel nieuwe energie weer te laten slapen. Niet slecht voor een eerste nacht! Ook liep hij eerder deze avond 1x zelf zijn bench in om te gaan slapen
Zo treffen we hem sinds gister avond voor het eerst aan in zijn bench

Wat een bekkie he
#velteveel #puppyvet 

Vanmorgen rond half 8 waren we (zo gaar
) wakker genoeg en besloten we voor het eerst met hem een stukje het bos in te gaan.
Dus pupperd nog even in de tuin laten plassen na zijn ontbijt, op de arm mee om het bos in te gaan. We wonen in het bos dus na 2 minuten lopen pupperd op de grond,
even op de foto, lijntje los en een stukje gewandeld. Wat een heerlijk prachtventje is het. Super vrolijk, nieuwsgierig en blijft fijn bij ons zonder enorm onzeker te ogen.
Ook waren tijdens deze 5 minuten wandelen zijn eerste poep en plas buiten de tuin gelijk een feit
Voordat we het bos inliepen zagen we ons paard staan eten in 1 van de voerstations (we wonen op hetzelfde erf als het paarden pension waar ons paard staat).
Nu hadden we gister op afstand al even paardjes geroken en gekeken, nu liep ik rustig op ons paardenkind af, hij hinnekte zoals altijd zachtjes naar me en voor ik het weet
stonden de heren neus aan neus elkaar te besnuffelen. Met een enorm zachte intentie vanuit ons paard, Shier, en een nieuwsgierige pup. Wat een rijkdom

Van al deze indrukken wordt je natuurlijk suuuuupermoe dus val je weer thuis bovenop de baas zijn schoenen in slaap na het plassen

In de middag besloten we met de auto even kort op pad te gaan, om zo ook de auto in zijn dagelijkse leven alvast op te nemen. Zeker gezien hij met regelmaat in de auto mee mag als het even kan. We hebben een prachtig heitje op 1 minuut rijden met de auto vanaf hier, waar we besloten vandaag heen te gaan. Nu is dit met de auto niks maar voor de 'leuke ervaring' hopelijk voldoende. En wat was het leuk. In de auto eventjes piepen, maar gewacht en getimed met de auto uitzetten en toen samen het heitje op. Lekker beiden op de grond gaan zitten en de pup lekker zijn ding laten doen. Nog even samen door de heide heen gewandeld en toen hop weer de auto in. Super fijn, weer even terug naar huis en weer lekker verwerken die indrukken. Het mooie is dat we inmiddels goed aan hem kunnen merken wanneer iets teveel is of wanneer het 'goede indrukken zijn'. Ook herkennen we inmiddels zijn signalen voor even naar buiten te moeten een stuk beter al, echt fijn! Eenmaal thuis nog even plassen en poepen en weer lekker in dromenland. Hij doet het zo goed!

Eenmaal thuis mocht hij weer lekker iets eten, maar beetje moe dus lekker in je bench liggen eten kan heus

Daarna de rest van de dag lekker samen thuis rustig aan gedaan, beetje spelen, beetje eten, poepen, plassen, the usual
Kraam visite gehad (die we zorgvuldig geinstrueerd hadden, en het had het gewenste effect! Bezoek is geen reden tot overmatig druk doen so far
)
Lekker s'avonds op de baas zijn arm Friends kijken

Tijdens een plas pauze heb ik zachtjes op de laptop een onweer filmpje aangezet, eenmaal weer binnen was dat geluid er nu eenmaal en heeft hij 2x iets verbaasd naar de laptop gekeken, ook toen ik hem harder zetten, geen big deal. Eigenlijk best een lekker geluid om in slaap te vallen, vond Toffee.

Een dag vol indrukken maar het lijkt dat ons regime van slapen, plassen, spelen, plassen, slapen, eten, plassen, slapen tussendoor, hem dusdanig veel ritme/rust geeft om alles te verwerken, dat we deze eerste 36 uur echt enorm succesvol kunnen noemen. Ik ben super trots. We zijn mega trots.
We zijn ZO verliefd! Hij lijkt zoveel dingen volgens 'het boekje' te doen. Ik denk dat puppy handleidingen gewoon 'Het leven van Toffee' moeten heten

Het is een beetje wachten op wanneer de situatie zich voor gaat doen waarvan we niet weten hoe we erop moeten reageren haha. Hopelijk jinxen we niks

De nacht verliep goed. Gister avond toen we op onze (slaap)bank kropen werd hij wakker en alsof hij voelde dat dit de eerste echte nacht 'alleen' zou worden liet hij zich horen..
Ik dacht, daar gaan we, de eerste slapeloze en herrie volle nacht... Maar

We weten vanuit de fokster dat die ze na de voeding van 21u met rust liet daarna tot de volgende ochtend. Binnen no time verlaagde zijn energie mooi en plofte hij bij Jurgen op zijn voeten neer. Even 20 seconden gewacht en zoals de rest van de dag, hebben we hem in zijn bench gegooid op 'zijn Aap' (dies favo) en weg was hij. Deurtje dicht en zelf lekker onderuit met een serie. We waren zelf aardig gaar dus na 1 serie alles uit en zelf proberen te slapen. We lagen echter allebei op het geluid van de kleine, dus geslapen hebben we amper. Maar al met al zijn we (lees Jurgen, mijn held) er 4x uit geweest, waarvan hij netjes 3x geplast/gepoept of beide heeft. Wat nog het meest noemenswaardig was, vind ik, is dat we hem een paar keer wakker hebben horen worden, dat hij ofwel verder ging slapen, of wel recht op ging zitten, wachtend tot we hem eruit haalde, zonder te piepen. Dat geeft de burger moed

Na het plassen is hij ook 3x gewoon daarna weer gaan slapen. 1x nog even bij hem gezeten om hem zonder teveel nieuwe energie weer te laten slapen. Niet slecht voor een eerste nacht! Ook liep hij eerder deze avond 1x zelf zijn bench in om te gaan slapen

Zo treffen we hem sinds gister avond voor het eerst aan in zijn bench

Wat een bekkie he

Vanmorgen rond half 8 waren we (zo gaar

Dus pupperd nog even in de tuin laten plassen na zijn ontbijt, op de arm mee om het bos in te gaan. We wonen in het bos dus na 2 minuten lopen pupperd op de grond,
even op de foto, lijntje los en een stukje gewandeld. Wat een heerlijk prachtventje is het. Super vrolijk, nieuwsgierig en blijft fijn bij ons zonder enorm onzeker te ogen.
Ook waren tijdens deze 5 minuten wandelen zijn eerste poep en plas buiten de tuin gelijk een feit

Voordat we het bos inliepen zagen we ons paard staan eten in 1 van de voerstations (we wonen op hetzelfde erf als het paarden pension waar ons paard staat).
Nu hadden we gister op afstand al even paardjes geroken en gekeken, nu liep ik rustig op ons paardenkind af, hij hinnekte zoals altijd zachtjes naar me en voor ik het weet
stonden de heren neus aan neus elkaar te besnuffelen. Met een enorm zachte intentie vanuit ons paard, Shier, en een nieuwsgierige pup. Wat een rijkdom

Van al deze indrukken wordt je natuurlijk suuuuupermoe dus val je weer thuis bovenop de baas zijn schoenen in slaap na het plassen

In de middag besloten we met de auto even kort op pad te gaan, om zo ook de auto in zijn dagelijkse leven alvast op te nemen. Zeker gezien hij met regelmaat in de auto mee mag als het even kan. We hebben een prachtig heitje op 1 minuut rijden met de auto vanaf hier, waar we besloten vandaag heen te gaan. Nu is dit met de auto niks maar voor de 'leuke ervaring' hopelijk voldoende. En wat was het leuk. In de auto eventjes piepen, maar gewacht en getimed met de auto uitzetten en toen samen het heitje op. Lekker beiden op de grond gaan zitten en de pup lekker zijn ding laten doen. Nog even samen door de heide heen gewandeld en toen hop weer de auto in. Super fijn, weer even terug naar huis en weer lekker verwerken die indrukken. Het mooie is dat we inmiddels goed aan hem kunnen merken wanneer iets teveel is of wanneer het 'goede indrukken zijn'. Ook herkennen we inmiddels zijn signalen voor even naar buiten te moeten een stuk beter al, echt fijn! Eenmaal thuis nog even plassen en poepen en weer lekker in dromenland. Hij doet het zo goed!

Eenmaal thuis mocht hij weer lekker iets eten, maar beetje moe dus lekker in je bench liggen eten kan heus

Daarna de rest van de dag lekker samen thuis rustig aan gedaan, beetje spelen, beetje eten, poepen, plassen, the usual

Lekker s'avonds op de baas zijn arm Friends kijken

Tijdens een plas pauze heb ik zachtjes op de laptop een onweer filmpje aangezet, eenmaal weer binnen was dat geluid er nu eenmaal en heeft hij 2x iets verbaasd naar de laptop gekeken, ook toen ik hem harder zetten, geen big deal. Eigenlijk best een lekker geluid om in slaap te vallen, vond Toffee.

Een dag vol indrukken maar het lijkt dat ons regime van slapen, plassen, spelen, plassen, slapen, eten, plassen, slapen tussendoor, hem dusdanig veel ritme/rust geeft om alles te verwerken, dat we deze eerste 36 uur echt enorm succesvol kunnen noemen. Ik ben super trots. We zijn mega trots.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Toffee - NL Fudge beebie! --> 2-5-19
Leuk verhaal en wat een prachtige foto's zeg!
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
heerlijk, dat enthousiasme, en zo hoort het ook.
Die Toffee maakt al meer mee dan een gemiddelde huishond op een dag
Die Toffee maakt al meer mee dan een gemiddelde huishond op een dag

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ooooooh het glazuur springt van mijn tanden
. Dat krijg je van zoveel Toffee. Wat een heerlijk menneke en wat fijn dat hij het zo goed doet bij z'n enthousiaste nieuwe baasjes. Jullie kijken al ernstig verliefd 

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Oh met een grote mok koffie zo met pupmans het bos in
Ik ben jaloers!

- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Heel leuk om het zo stap voor stap mee te lezen! Wij hebben ook pas sinds twee maanden een hond en het is heel leuk om die herkenbare momenten weer een beetje te herleven. Vooral die intensiteit, haha. Het draait echt even om niks anders. 

- Balance_P
- Actief
Absoluut ons hoogpunt van de eerste 24 uur. Was echt zo’n fijn gevoel na jaren dromen van een eigen hond.veertje schreef:Oh met een grote mok koffie zo met pupmans het bos inIk ben jaloers!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Heerlijk om jullie avonturen te lezen.
Wat een geweldig puppenmannetje hebben jullie getroffen.
Ik geniet vol trots mee
Ik geniet vol trots mee

- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ahhh die foto's
Toffee is leuk!!!!!!!!!!!!! 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Veel plezier met toffee. Gefeliciteerd 

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Oo en dat buikje 

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Wat heerlijk om te lezen en wat doen jullie allemaal het goed zeg 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heerlijk verslag en die omgeving is ook prachtig!
- Balance_P
- Actief
samantha! schreef:Heerlijk om jullie avonturen te lezen.
Ik geniet vol trots mee

JA! Zooooo'n lief bol puppy buikje. Hij ruikt ook zo heerlijk naar pup nogChihuahua-paws schreef:Oo en dat buikje

Ahw zo lief!Ptje schreef:Wat heerlijk om te lezen en wat doen jullie allemaal het goed zeg

Ja het is hier heerlijk! Heerlijk midden in het bos met zoveel mogelijkheden om ons heen.Zamunda schreef:Heerlijk verslag en die omgeving is ook prachtig!
Dag 3 tot en met 5
De laatste dagen waren net zo heerlijk dan de eerste twee, misschien nog wel fijner. We genieten zo volop van ons mannetje.
Hij doet het nog steeds erg goed. Hij heeft zelfs de afgelopen twee nachten gewoon doorgeslapen. Hij vindt de televisie (of Friends?

nog steeds erg interessant. Hij moest er zelfs even tegen blaffen gisteravond

Eergister zijn we naar de Zoo en Zo in Ede gegaan. Weer even een autoritje maar dit keer was er wat gemopper, hij vond het niet zo nodig en het duurde
ook eventjes totdat hij zich wat kon ontspannen. Gelukkig ging de terugreis beter en viel hij zelfs toch in slaap. Dit gaan we de komende week blijven doen, zodat het een normaal ding gaat worden. Helaas geen foto gemaakt van onze kleine vent in de grote winkel.
Gister hadden we zijn eerste schooldag. Wij hebben zeer goed opgelet maar Toffee vond het onzin, hij sliep liever

Samen wachten tot school begint

Ook hebben we echt al een mooi ritme te pakken en leren we hem met de dag beter te begrijpen. Voordat hij gaat slapen is hij echt uberpup met happen en kan niks hem bijna afleiden. Ook merken we dat het dan echt even genoeg is, want zodra hij dan een knuffel te pakken heeft, gaat hij erop rijden. We zien hier duidelijk een patroon met veel prikkels en niet willen slapen, dan zien we dan. Anders doet hij alleen maar zijn knuffels 'doodvermoorden', maar als we net visite hebben gehad bijv, dan moet hij ook even rijden, zeker naar mate de dag vordert en hij moeier aan het worden is. Over visite gesproken, dit doet hij ook bijzonder knap vind ik. We instrueren bezoek (en mensen die we buiten op het terrein/op stal tegen komen dan ook wel, maar dan nog ben ik blij om te zien dat hij niet vanaf seconde 1 in hyper modus komt want nieuw iemand. Hij gaat ze wel kwispeled begroeten of besnuffelen. En gaat daarna ook weer zijn ding doen. Ook als we even gespeeld hebben, kan hij daarna lekker zelf weer spelen. En wat ik ook zo heerlijk aan hem vind is dat hij zelf nu elke dag een stuk of 6x de bench in gaat als hij gaat slapen. Soms valt hij dan bij de bank of vlak voor de bench in slaap, en dan staat hij na een paar minuten (nog net niet zuchtend en met zijn ogen rollend

Als hij een keer niet lekker zijn draai kan vinden of in slaap kan/wil vallen, helpt het enorm als je bij paps in de armen kan liggen (and I agree

Gevaarlijke slangen in de bench zijn geen probleem

Slapen kan heus lekker met je kop uit de bench

Of met je kop onder de bank

Waar hij duidelijk bijzonder vindt is als wij samen op de bedbank (we hebben nu van onze bank een bed gemaakt voor de time being naast de bench waar we slapen) zitten om bijv te eten. Dan gaat hij eerst op een afstandje zitten kijken met die ENORM zoete puppy ogen

En dan lekker (rustig) eten! Hij at zijn brokken natuurlijk binnen no time op. Dus een basis versie van de snuffelmat 'bedacht'. Hij is nu van onder de ongeveer 30-60 seconden naar 5-6 minuten bezig om al zijn brokjes te eten. Hij lijkt het nog leuk te vinden ook met zijn mini kwispel staartje

Samen genieten van de ochtend'koffie'

Eergister hadden we kraamvisite met een cadeautje voor hem! Zelluf uitpakkuh

Wandelen met zijn 'petemama en papa'

Vandaag hebben we even een rustig dagje gehouden. Lekker voornamelijk thuis en 1x naar stal geweest om daar 'de energie' even te ervaren. Lekker op de arm, paardjes kijken en de mensen te begluren. We hebben iedereen gevraagd ons pas na even te benaderen zodat we straks niet 30 kilo zeiknat en modderig enthousiasme in hun nek hebben als we over een tijd na een bosrit thuis op stal aankomen. Dat werkt gelukkig prima, hij krijgt daardoor nu ook de tijd om alles even te observeren.
Paard vond hem enger dan hij het paard

Verder gaan we deze week nog even de stofzuiger pakken, komende week naar mijn moeder en bij haar ook het dorp in. Nog even afspraken maken om voor de leuk bij de DA's langs te gaan en gaan we op pad om zijn papa te gaan bewonderen. En natuurlijk ons huiswerk vanuit de cursus doen we dagelijks een paar keer (clicker aanleren). We zijn echt blij met de keuze van onze school zo ver, het lijkt helemaal te passen bij de manier waarop we Toffee de beste start willen geven. Ook gaan we nog even met een vriendin en haar kinderen afspreken in eigen tuin en even langs een drukke weg kijken. Alles op zijn tijd en met veel slapen tussendoor. Ook willen we komende week ergens een start maken met het alleen kunnen zijn. Ook hierin even de balans goed zoeken, de bench is nu duidelijk zijn happy place en dit wil ik niet verpesten. Ik heb research gedaan maar alle tips / jullie ervaringen zijn welkom

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Zamunda
- Zeer actief
Re: Toffee - NL Fudge beebie! --> 5-5-19
Leuk weer om te lezen en zien!
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
leuke pup
en heel leuk, die verslagen 

-
- Zeer actief

En wat leuk om je verhalen te lezen!
-
- Zeer actief
Heerlijke pup en geweldig om te lezen hoe gek jullie met hem zijn!
- Balance_P
- Actief
Thanks all
Tis ook echt een heerlijk ventje!
Dag 6 tot en met 9 EN Familiedag
Veeheeel foto's alert : 

Want we hebben leuke dingen gedaan en meegemaakt! De afgelopen dagen en vandaag Familiedag
Dag zes was een beetje een rustdag. Woensdag op donderdag en donderdag op vrijdag moesten we eruit s'nachts, vrijdag sliep hij voor het eerst door, dus duidelijk dat hij bij ons begon 'te landen'. Superfijn natuurlijk om de wetenschap te hebben dat hij na een paar dagen echt zich thuis begon te voelen in zowel huis als in de tuin. Het is een dapper ventje en niet voor veel bang. Toen ik mezelf even uit zicht plaatste ging hij zelf maar even een plas doen
Zondag lekker in het huis gerommeld en mee naar stal geweest. Zelf lekker een buitenrit gemaakt met een vriendinnetje en in gedachten liep Toffee al mee
EN! Hij loopt vanaf gister/vandaag consequent naar de deur als hij moet plassen / poepen
Ook hebben we nog even 8 weken foto's gemaakt, bij Jurgen, zodat we zijn groei leuk kunnen opmeten! Wanneer we de tweede (9 weken) serie hebben, zal ik deze posten. Wat ik echt fijn vind is dat het een stoer mannetje is. Van echt harde geluiden schrikt hij wel wat, maar is het daarna ook zo weer vergeten. Hij houdt zich in zoveel situaties zo pittig stand. Wat we ergens gehoopt hadden, lijkt daarmee ook bevestigd. Echt we zijn zo verliefd, valt het op?
Daarna heeft hij met Jurgen lekker voetbal gekeken...

De poezen beginnen inmiddels ook langzaam aan dichterbij te komen en durven zelfs aan hem te snuffelen af en toe

Op de paar gedroogde snacks die ik al in huis had na, heb ik een bestelling gedaan bij Dogbite voor hem met allemaal
gezonde knaagsnacks. Rund lijkt tot nu toe dik favoriet bij hem. Hij kijkt ook intens tevreden als hij af en toe mag knagen, zo schattig.
Samen de doos uitpakken

Nieuwe vriend

Maandag gingen we de schuur opruimen. Serious business, zorgvuldig werden de spullen onderzocht en
beoordeelde hij vakkundig (lees, blaffen, grommen, likken en bijten) wat er weg mocht en niet. Vet fijn zo'n opruim hulp
De baas van de schuur

Samen chillen #moevandeschuuropruimen

En dinsdag gingen we naar 'oma'! In de toekomst gaat mijn moeder ook oppassen en we slapen daar ook regelmatig dus vonden
het natuurlijk (na de eerste gewenningsdagen) belangrijk om dit zsm ook in zijn ritme mee te nemen.
Dus dinsdag gingen we richting Noord Holland. De autoreis ging goed, beetje morrelen, maar na een kleine drie kwartier sound asleep.
Mijn moeder heeft een oudere kat die wel honden (van vroegah) gewend is, dus het was even afwachten hoe hij zou reageren.
Daar ook een heerlijke knusse bench voor hem gemaakt en voor ik het wist lag hij ook daar prinsheerlijk te slapen.
De kat van mijn moeder, vond het allemaal niet zo nodig. Hij zat al mekkerend op zijn krabpaal maar kwam binnen een paar uur toch wel dichterbij en liep langs.
Ik vermoed dat hij het vooral irritant vindt dat hij zo'n drukte maker in huis heeft, mijn moeder deels haar aandacht ook aan de pup besteed en gewoon een hele lieve oude chago opa is
Oh en wat echt heel grappig was, is dat mijn moeder een spiegel in de woonkamer heeft die tot de grond loopt. Dat heeft echt meerdere malen voor hilariteit gezorgd omdat hij zichzelf ZO interessant vond
Al met al ging het heel erg goed, ook daar plassen etc ging prima en de volgende dag zijn we even langs een drukke weg gaan wandelen (want ja, thuis hebben we vooral bomen haha) en daar hebben we een scootmobiel, wandelaars, fietsers, scooters, bussen, ambulance en een vuilniswagen kunnen spotten. Ook heeft hij een sinaasappel schil eerst professioneel uitgelikt en toen doodvermoord
Net als later thuis een stukje bleekselderij, waar hij niet echt uitgelikt heeft want
"EW! HOOMAN! WUT IS DIS?"
Om het vervolgens wel 20x te proberen op te eten 
Slapen in de auto

Eerste knuffel met 'oma'
[

Slapen met een kilo vel teveel

Samen zitten in de bushalte om verkeer te kijken
Hij vond het niet nodig dat we hem optilde

Nomnomnom

EW! HOOMAN! WASDIS?

Helaas hebben we toch een gebroken nacht... want de kat van mijn moeder vond het nodig om tussen
03:00 en 06:30 zo ongeveer 4x in mauwen uit te barsten omdat wij beneden waren en hem niet naar buiten lieten
Elke keer als we net weer sliepen of bijna, begon hij weer.. Toffee was de volgende dag dan ook niet te genieten en met
volle overtuiging voor het eerst een terror pupje..
We sliepen naast de bench en de volgende ochtend plofte hij met een grote
theatrale zucht op Jurgen zijn hoofdkussen. De terugreis in de auto ging super, hij was natuurlijk ook erg moe, maar los daarvan merkte ik meer
rust. Hij lag op een gegeven moment naast me, rond te kijken, nieuwsgierig, niet gestressed of vanuit moeheid. Mooi om te zien.

Familie dag 
Vandaag hadden we een familie dag. Papa Fudge, halfbroer Biscuit en natuurlijk 'Ome Jones en Jack'
We hebben zo genoten!
De roedel van Samantha is echt zoooo fijn om als pupje te ervaren hoe je met anderen honden moet omgaan.
Ze negeerde hem waar nodig, ze speelde even kort waar mogelijk en verder was hij best wel 'one of the guys' haha!
Hij protesteerde zelfs op het moment dat we hem optilde als we even naar een ander plekje liepen
We hebben natuurlijk wat leuke foto's gemaakt

Oh ga jij af? Dan ik ook! Wat een clown..

Tis bijna een zoekplaatje

Wazig, maar te leuk om niet te plaatsen

En natuurlijk, moesten er ook nog officiële familiefoto's en portret foto's gemaakt worden

"Zucht, weer zo'n clown..."
[
3 op een rij

Vader en zoon

Echt vermoeiend, Familiedag

Dag 6 tot en met 9 EN Familiedag

Want we hebben leuke dingen gedaan en meegemaakt! De afgelopen dagen en vandaag Familiedag

Zondag lekker in het huis gerommeld en mee naar stal geweest. Zelf lekker een buitenrit gemaakt met een vriendinnetje en in gedachten liep Toffee al mee

EN! Hij loopt vanaf gister/vandaag consequent naar de deur als hij moet plassen / poepen

Daarna heeft hij met Jurgen lekker voetbal gekeken...

De poezen beginnen inmiddels ook langzaam aan dichterbij te komen en durven zelfs aan hem te snuffelen af en toe

Op de paar gedroogde snacks die ik al in huis had na, heb ik een bestelling gedaan bij Dogbite voor hem met allemaal
gezonde knaagsnacks. Rund lijkt tot nu toe dik favoriet bij hem. Hij kijkt ook intens tevreden als hij af en toe mag knagen, zo schattig.
Samen de doos uitpakken

Nieuwe vriend

Maandag gingen we de schuur opruimen. Serious business, zorgvuldig werden de spullen onderzocht en
beoordeelde hij vakkundig (lees, blaffen, grommen, likken en bijten) wat er weg mocht en niet. Vet fijn zo'n opruim hulp

De baas van de schuur

Samen chillen #moevandeschuuropruimen

En dinsdag gingen we naar 'oma'! In de toekomst gaat mijn moeder ook oppassen en we slapen daar ook regelmatig dus vonden
het natuurlijk (na de eerste gewenningsdagen) belangrijk om dit zsm ook in zijn ritme mee te nemen.
Dus dinsdag gingen we richting Noord Holland. De autoreis ging goed, beetje morrelen, maar na een kleine drie kwartier sound asleep.
Mijn moeder heeft een oudere kat die wel honden (van vroegah) gewend is, dus het was even afwachten hoe hij zou reageren.
Daar ook een heerlijke knusse bench voor hem gemaakt en voor ik het wist lag hij ook daar prinsheerlijk te slapen.
De kat van mijn moeder, vond het allemaal niet zo nodig. Hij zat al mekkerend op zijn krabpaal maar kwam binnen een paar uur toch wel dichterbij en liep langs.
Ik vermoed dat hij het vooral irritant vindt dat hij zo'n drukte maker in huis heeft, mijn moeder deels haar aandacht ook aan de pup besteed en gewoon een hele lieve oude chago opa is

"EW! HOOMAN! WUT IS DIS?"

Slapen in de auto

Eerste knuffel met 'oma'

Slapen met een kilo vel teveel

Samen zitten in de bushalte om verkeer te kijken
Hij vond het niet nodig dat we hem optilde

Nomnomnom

EW! HOOMAN! WASDIS?

Helaas hebben we toch een gebroken nacht... want de kat van mijn moeder vond het nodig om tussen
03:00 en 06:30 zo ongeveer 4x in mauwen uit te barsten omdat wij beneden waren en hem niet naar buiten lieten

Elke keer als we net weer sliepen of bijna, begon hij weer.. Toffee was de volgende dag dan ook niet te genieten en met
volle overtuiging voor het eerst een terror pupje..

theatrale zucht op Jurgen zijn hoofdkussen. De terugreis in de auto ging super, hij was natuurlijk ook erg moe, maar los daarvan merkte ik meer
rust. Hij lag op een gegeven moment naast me, rond te kijken, nieuwsgierig, niet gestressed of vanuit moeheid. Mooi om te zien.

Vandaag hadden we een familie dag. Papa Fudge, halfbroer Biscuit en natuurlijk 'Ome Jones en Jack'

We hebben zo genoten!

De roedel van Samantha is echt zoooo fijn om als pupje te ervaren hoe je met anderen honden moet omgaan.
Ze negeerde hem waar nodig, ze speelde even kort waar mogelijk en verder was hij best wel 'one of the guys' haha!
Hij protesteerde zelfs op het moment dat we hem optilde als we even naar een ander plekje liepen

We hebben natuurlijk wat leuke foto's gemaakt

Oh ga jij af? Dan ik ook! Wat een clown..

Tis bijna een zoekplaatje

Wazig, maar te leuk om niet te plaatsen

En natuurlijk, moesten er ook nog officiële familiefoto's en portret foto's gemaakt worden

"Zucht, weer zo'n clown..."

3 op een rij

Vader en zoon

Echt vermoeiend, Familiedag

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Re: Toffee - NL Fudge beebie! --> 9-5 & Familiedag!
Ahhhhhh wat een leuk (foto-) verslag weer!
En leuke familiefoto's!
En leuke familiefoto's!

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
heerlijk om te lezen allemaal, wat een vreselijk leuk hondje is Toffee 

Laatst gewijzigd door lucie op 10 mei 2019 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Balance_P
- Actief
Ja zoet heTamara81 schreef:Die drie op een rij foto![]()
Leuk dagboek maak je van Toffee zijn avonturen

Kers op de taart na de fijne ontmoeting!
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Vader Fudge kijkt echt als een trotse pa 

- Balance_P
- Actief
Dank jullie! Hij is ZO leuk, had ik dat al gezegd?
Visite, ballenbak, schooldag en fotoshoot
Wederom een foto verslagje! Leuke dagen achter de rug. Vrijdag drie kwart van de dag lekker rustig aangedaan, beetje keuvelen rondom het huis, een keertje op de arm mee naar stal en lekker slapen na de familie dag. Even alles verwerken. Ik had een ballen bakje op de kop getikt (althans, ballen en een kindertentje. Die even opgezet maar dat was maar gek... tot ik erin ging zitten. Volle vaart op me af, op schoot springen en toen ging hij vanaf mijn schoot los op de ballen
Slapen tijdens visite

Hier ga ik later nog een filmpje van proberen te plaatsen. Hier werd er een serenade voor hem op de gitaar gespeeld..
Hij bleef scheve kopjes trekken. ZO schattig! Hij staat wel al op zijn facebook pagina (jahoor, die heeft hij
)

Met een sprong de ballenbak in

img]https://live.staticflickr.com/65535/408 ... fb97_z.jpg[/img]

Zaterdag ochtend kwamen er vrienden even kijken bij de beebie, en hij heeft de heerlijke gewoonte om bij aankomst bezoek te slapen. Dus als hij dan wakker aan het worden is (het is geen 'ochtend pup' dan duurt het ook even voordat hij doorheeft dat er een nieuw iemand is, eenmaal ontdekt, even kwispelen, bijten, veters trekken etc. en dan gaat hij zijn ding weer doen. Ook bij wel wakker als binnen, begroet hij (na even negeren) het bezoek tot nu toe best heel netjes. Ik hoop dat we dit vast kunnen houden. Beetje beleefdheid is erg gewenst.
S'middags mochten we weer op cursus
Veel zin in en vooral de hoop dat hij nu maar 50% zou slapen ipv 90%
Maar meneer bedacht zich, volle 100% wakker! En meedoen! Eerst veld onderzoeken, even plassen etc. En natuurlijk even de juf knuffelen, even slijmen
En toen mochten we laten zien of hij de clicker een beetje snapte en of we de handtouch al een beetje kon. Deze hadden we vorige week oa meegekregen als oefening voor thuis als hij weer wakker was
Aangegeven dat het kwartje van de clicker lijkt gevallen, hand touch nog niet volledig. Daar even kort mee gespeeld en adviezen gekregen van de juf. We hebben daarnaast wat extra spelletjes meegekregen die we thuis verder konden gaan bevestigen, super leuk! Zeker omdat achter alles een doordacht doel zit, maar het zo basic en speels voor hem is, hij heeft er echt lol in. S'avonds na het bijslapen hebben we nog even 1 oefening herhaalt, lekker samen zitten op de grond en een beetje spelenderwijs voertjes verdienen. Hij leek het best al wel te snappen. Zojuist nog een keer herhaald en verdomd, hij lijkt het concept te snappen. Natuurlijk even trots een filmpje doorgestuurd naar de juf
Deze gaat wanneer bevestigd en tegen de tijd dat we hem mogen gaan uitbouwen mooi van pas komen want hij heeft inmiddels aardig door (met vol enthousiasme) wanneer we zijn brokken gaan voeren. Leuk leuk! Ook heeft hij zijn eerste wild mogen besnuffelen. Normaliter is dit helemaal geen onderdeel van de lessen maar ze had ze nog in de auto van SJP training dus even kijken hoe hij reageerde. De kauw snuffelen, de duif idem, de gans ook wel maar die was toch nog wel wat indrukwekkend. Na het snuffelen even in spelbuiging en blaffen
School is ZO vermoeiend

Zijn eerste ontmoeting met wild

Vandaag hadden we een fotoshoot op de planning staan. Ik kende de fotografe al van eerdere masterclasses (paarden fotografie) en ik zat al stiekem in de hoop dat ze binnenkort een pup modelletje wilde. Toevallig was er vandaag (bleek twee weken terug) een prive workshop waar ze een hond/pup voor zochten. Afgesproken als het goed zou gaan na een week bij ons thuis, ik het wel aandurfde, als de auto ook goed zou gaan met hem. Maar gezien zijn mooie stabiele ontwikkeling bij ons, besloten we dat we heen gingen. Hij zou zelf op de foto gaan maar ook met ons. Nu kan ik zelf ook wel iets fotograferen maar zij is echt gespecialiseerd in honden fotografie plus, als je het zelf doen, kun je nooit samen! Dus we keken er naar uit. Wel afgesproken dat het voor de pup een goede en stress vrije ervaring moest zijn, zo niet, was het gauw klaar. Gelukkig ken ik Lotte een beetje en zo ver ik kon inschatten vertrouwde ik erop dat het goed zou komen. En dat deed het! Wat een knapperd! Heenweg in de auto eerst beetje botje knagen, toen heerlijk geslapen, een kleine tussenstop voor een plas, door naar een mooi stukje natuur voor de shoot. Eerst wat mooie losse portretten, waarmee hij met een voertje prima ging zitten, en zo geïntrigeerd was door het geluid van de camera's, dat hij bleef poseren tot hij erop af racete om te kijken wat het was
De meiden van de workshop waren ook super ontspannen en we konden alle tijd nemen om het voor Toffe relaxed te laten verlopen. Ook het poseren met ons samen deed hij best relaxed, al vindt hij dat hij inmiddels echt te oud is om gedragen te worden en dat laat hij ook horen
Toen was het slaap tijd en konden ze wat close ups maken van een slapend pupje in mijn handen/armen...
Ben super benieuwd naar de resultaten!
Liefde is... op zondag ochtend samen nog een extra uurtje slapen/soezen op bed

Moe van het poseren

De Aap is zijn vriend

Ook in zware tijden...

"He broer, jij eten, ik eten, toch?! Doe niet zo flauw..."

Wel leuk om te merken wat consequentheid maar ook zijn eigen ontwikkeling met hem doet. Ondanks dat we veel al werken met positieve bekrachtiging, negeren van negatief gedrag, iets anders aanbieden etc. zijn er toch gewoon dingen die niet mogen of bij gevaar moet ik gewoon duidelijk kunnen zijn. Dus vorige week woensdag begonnen met 'nee'. Hierin heb ik van de paarden gekopieerd om het in fases op te bouwen. Reageer je niet op de eerste fase (het woord 'nee' streng uitgesproken met strakke blik) dan komt er een consequentie bij etc. Dit overigens allemaal zonder pijnprikkels en emotie, maar vooral duidelijk dat het een no go is. We merkten gister ineens dat hij het snapte. Het gedrag ging over in schijnbewegingen, tot 'nou dit is stom doei ik ga wel wat anders doen'. Dat was leuk om te merken dat hij het binnen een paar dagen snapte! Ook komt hij nu in de fase dat we zien dat hij echt aangeeft als hij naar buiten moet bij de deur en laten we hem af en toe kort (lees even naar buiten, even douchen) alleen. Dit vindt hij nog wel iets lastig, maar dat mag. Een lekker kauw dingetje helpt wel wat gelukkig. Fijn ook dat we hem via de cam kunnen bekijken hoe hij het doet.
Ook schrikt hij nu van onverwachte geluiden, niet eens harde geluiden, maar echt wanneer hij het niet ziet. Nieuwe fases
Welterusten

Visite, ballenbak, schooldag en fotoshoot
Wederom een foto verslagje! Leuke dagen achter de rug. Vrijdag drie kwart van de dag lekker rustig aangedaan, beetje keuvelen rondom het huis, een keertje op de arm mee naar stal en lekker slapen na de familie dag. Even alles verwerken. Ik had een ballen bakje op de kop getikt (althans, ballen en een kindertentje. Die even opgezet maar dat was maar gek... tot ik erin ging zitten. Volle vaart op me af, op schoot springen en toen ging hij vanaf mijn schoot los op de ballen

Slapen tijdens visite

Hier ga ik later nog een filmpje van proberen te plaatsen. Hier werd er een serenade voor hem op de gitaar gespeeld..
Hij bleef scheve kopjes trekken. ZO schattig! Hij staat wel al op zijn facebook pagina (jahoor, die heeft hij

Met een sprong de ballenbak in

img]https://live.staticflickr.com/65535/408 ... fb97_z.jpg[/img]

Zaterdag ochtend kwamen er vrienden even kijken bij de beebie, en hij heeft de heerlijke gewoonte om bij aankomst bezoek te slapen. Dus als hij dan wakker aan het worden is (het is geen 'ochtend pup' dan duurt het ook even voordat hij doorheeft dat er een nieuw iemand is, eenmaal ontdekt, even kwispelen, bijten, veters trekken etc. en dan gaat hij zijn ding weer doen. Ook bij wel wakker als binnen, begroet hij (na even negeren) het bezoek tot nu toe best heel netjes. Ik hoop dat we dit vast kunnen houden. Beetje beleefdheid is erg gewenst.
S'middags mochten we weer op cursus

En toen mochten we laten zien of hij de clicker een beetje snapte en of we de handtouch al een beetje kon. Deze hadden we vorige week oa meegekregen als oefening voor thuis als hij weer wakker was

School is ZO vermoeiend

Zijn eerste ontmoeting met wild

Vandaag hadden we een fotoshoot op de planning staan. Ik kende de fotografe al van eerdere masterclasses (paarden fotografie) en ik zat al stiekem in de hoop dat ze binnenkort een pup modelletje wilde. Toevallig was er vandaag (bleek twee weken terug) een prive workshop waar ze een hond/pup voor zochten. Afgesproken als het goed zou gaan na een week bij ons thuis, ik het wel aandurfde, als de auto ook goed zou gaan met hem. Maar gezien zijn mooie stabiele ontwikkeling bij ons, besloten we dat we heen gingen. Hij zou zelf op de foto gaan maar ook met ons. Nu kan ik zelf ook wel iets fotograferen maar zij is echt gespecialiseerd in honden fotografie plus, als je het zelf doen, kun je nooit samen! Dus we keken er naar uit. Wel afgesproken dat het voor de pup een goede en stress vrije ervaring moest zijn, zo niet, was het gauw klaar. Gelukkig ken ik Lotte een beetje en zo ver ik kon inschatten vertrouwde ik erop dat het goed zou komen. En dat deed het! Wat een knapperd! Heenweg in de auto eerst beetje botje knagen, toen heerlijk geslapen, een kleine tussenstop voor een plas, door naar een mooi stukje natuur voor de shoot. Eerst wat mooie losse portretten, waarmee hij met een voertje prima ging zitten, en zo geïntrigeerd was door het geluid van de camera's, dat hij bleef poseren tot hij erop af racete om te kijken wat het was

Liefde is... op zondag ochtend samen nog een extra uurtje slapen/soezen op bed

Moe van het poseren

De Aap is zijn vriend

Ook in zware tijden...

"He broer, jij eten, ik eten, toch?! Doe niet zo flauw..."

Wel leuk om te merken wat consequentheid maar ook zijn eigen ontwikkeling met hem doet. Ondanks dat we veel al werken met positieve bekrachtiging, negeren van negatief gedrag, iets anders aanbieden etc. zijn er toch gewoon dingen die niet mogen of bij gevaar moet ik gewoon duidelijk kunnen zijn. Dus vorige week woensdag begonnen met 'nee'. Hierin heb ik van de paarden gekopieerd om het in fases op te bouwen. Reageer je niet op de eerste fase (het woord 'nee' streng uitgesproken met strakke blik) dan komt er een consequentie bij etc. Dit overigens allemaal zonder pijnprikkels en emotie, maar vooral duidelijk dat het een no go is. We merkten gister ineens dat hij het snapte. Het gedrag ging over in schijnbewegingen, tot 'nou dit is stom doei ik ga wel wat anders doen'. Dat was leuk om te merken dat hij het binnen een paar dagen snapte! Ook komt hij nu in de fase dat we zien dat hij echt aangeeft als hij naar buiten moet bij de deur en laten we hem af en toe kort (lees even naar buiten, even douchen) alleen. Dit vindt hij nog wel iets lastig, maar dat mag. Een lekker kauw dingetje helpt wel wat gelukkig. Fijn ook dat we hem via de cam kunnen bekijken hoe hij het doet.
Ook schrikt hij nu van onverwachte geluiden, niet eens harde geluiden, maar echt wanneer hij het niet ziet. Nieuwe fases

Welterusten