Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Saba - P15: Bijna 1 jaar Saba!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Saba - P10: Uitstapjes en bijpraten

Ongelezen bericht door Zamunda »

Erg leuk weer om te lezen.
Zamunda
Zeer actief

Dat heeft ze goed geregeld, dat ze eindelijk eens een keer lekker gewassen werd :F: .
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

ik heb 7 jaar bij Lush gewerkt en alles werd er altijd mee gewassen. Lekker :I:
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Re: Saba - P11: Een stokkie

Ongelezen bericht door Perle »

Wat een leuk topic! Ik ben meteen een aantal pagina's gaan teruglezen. Fijne evolutie die Saba bij/dankzij jullie maakt!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Haha heerlijk. Ze loopt gelukkig voor je uit. De boxer van de buren vroeger ging altijd een beetje klooien met de veel te grote stok en kwam je dan achterna en dan moest je maken dat je opzij sprong anders kreeg je de stok tegen je benen.
Zamunda
Zeer actief

Ah met die stok :I: . Mister liep ook altijd zo trots als een pauw rond met zo'n enorme tak, die achterpootjes waren niet veel maar die voorhand was beresterk dus tot het einde heeft hij nog zo gelopen, fier met die kop in de lucht :I: .
Zamunda
Zeer actief

Re: Saba - P11: Bloemetjes

Kip met bloemetjes :Q: .
Rebble
Zeer actief

Re: Saba - P11: Zwemmen & Paneren

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat een fijn dat ze zo goed gaat! En heerlijke foto's, mooie meid :ok:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Re: Saba - P11: Zwemmen & Paneren

Gatver, zit ik net lekker te genieten van die blije water-, bos- en zandfoto's komt er zo'n vieze strontfoto voorbij :hmmm: . Wat een vieze hond! Ik wilde net zeggen dat ze hier ook wel in de vijver mag komen spelen maar nu weet ik het zo net niet meer :tongue: . Hangt ervan af in welke stront ze rolt, als dat hondenstront is dan sla ik over.
Sterre

Re: Saba - P11: Muisjes in het gras

Wat schrijf je toch lief en leuk over Saba. Heerlijk dat ze bij jullie mag wonen en fijn dat je nog steeds vooruitgang ziet. Ze heeft een lieve uitstraling.
Zamunda
Zeer actief

Re: Saba - P11: Muisjes in het gras

Haha, ik zette het filmpje aan en hoorde toen het geluid van de vogeltjes dubbel: van buiten en je filmpje (het klinkt hier namelijk net zo :I: ).

Zamunda - Ze rolt (tot nu toe, afkloppen) niet in hondenstront. Er zitten herten, vossen enzovoorts waar we vaak lopen en die stront is kennelijk premium want daar rolt ze graag in. Ganzenpoep ook trouwens :hmmm: Mag ze nou nog komen spelen?
Oh ja dan mag het wel! Als het mensenstront was ook hoor, want dat ligt niet in mijn tuin :engel: . In de wei ligt wel vossenstront en dat stinkt wel, ganzenpoep ook maar vind ik niet zo heel erg. Ze mag lekker muisjes komen zoeken en zwemmen en daarna onder een dekentje bijkomen.

De mindere momenten blijven zeker met alle laat maar lekker beuken op telefoon kijkende mooi weer wandelaars, maar het werkt goed om dan een wat ik een 'alleen maar succesjes' wandeling te doen. Gewoon, een leeg terrein en Saba vanalles laten uitvoeren aan opdrachten en belonen. Ze kan nu geprikkerd en wel op boomstammen en bankjes en zo zitten. Daar groeit ze echt van en een volgende wandeling in een drukker gebied gaat dan weer beter.
Wat mooi!
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Re: Saba - P11: Van volle emmers

Ongelezen bericht door Caro »

Ik lees altijd mee maar reageer niet zo vaak. Ik geniet van de foto's. Vooral omdat ik weet waar Saba vandaan komt en het zo mooi is om te zien hoe fijn ze het bij jullie heeft gekregen. Die heeft nu een topleven!!
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ik denk dat die brul opvoedkundig gezien juist heel goed was :ok: .

Waarom wil je het anti-ontsnaptuig niet dagelijks om? Wat voor een heb je?

Mooi dat ze zo snel voor de kip koos vandaag!
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Re: Saba - P11: Het grote afzien

Ongelezen bericht door fenneke »

Oohhh saba :I: :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ach het kind heeft maar een zwaar leven!

Catho schreef:Het is de simpelste van Trixie, doet verder precies wat ie moet doen en ben er wel tevreden over :ok: (Voor als iemand nog eens zoekt, het is deze: https://www.medpets.nl/trixie-stay-hondentuig/ Saba draagt maat L/XL, M/L is echt te klein.)
Die heb ik ook, inderdaad een fijn tuig! Aan alle kanten verstelbaar dus goed op maat te maken en ook goed los te maken zodat ze er niet met een poot door hoeven. En dan voor een leuke prijs (waar ik hem vandaan heb in elk geval, heb in jouw link niet gekeken).

Catho schreef:Ze heeft een wat moeilijke vorm eigenlijk voor tuigen maar met een uitvaller vind ik een halsband niet prettig mocht ze toch eens gaan. Men zegt dat het voor meer controle zorgt maar ze trekt verder niet/nooit en ik vind zo'n klap in de nek niet goed. Misschien heb ik het mis hoor!
Nee je hebt het goed. Een halsband geeft meer controle in de zin dat je de kop veel beter kunt sturen, aan een tuig kunnen ze nog alle kanten op natuurlijk. Maar het nadeel is dus wat jij zegt: als een hond dan wild doet aan de lijn dan komt die klap op de nek en dat kan echt schadelijk zijn.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ach jee, ze heeft het super zwaar bij jullie :oeps: ....., honden plagerij :ugh: ...... :wink:
Ze blijft super leuk :I:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat schrijf je mooi en lief over haar, al is het ook soms niet zo leuk... mooie herkenbare verhalen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ze MOEST wandelen en daarna ook nog lekkere tafelrestjes eten.. meid, meid, wat een ellendig leven :ugh: :jank: :engel:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Saba - P12: Sabadag

Ongelezen bericht door Hylos »

Heerlijk ruim daar!
Wat fijn zo'n gebied om de hoek :D
Wat is dat paarse wat aan haar tuig hangt?
Soort korthouder?
Afbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Catho schreef:Toen ze later bij het asiel haar te logeren hadden hebben ze er kennelijk nogal even mee moeten worstelen (ik heb hem ook altijd volledig los, dus niet als instap), ook omdat zij de lieve gewoonte heeft dan lekker te gaan staan draaien want we-gaan-uit-he :lol1:
Haha, lekker ei.

Catho schreef:Het asiel liet haar toen ze daar nog zat altijd uit met halsband en tuig en dan twee riemen los van elkaar, maar dat vinden wij onprettig/wij zijn daar niet handig genoeg voor, dat laatste kan ook ;) We zijn meestal toch wel sneller dan zij in het zien van een andere hond en je komt ze hier minder tegen dan rond het asiel dus haar hele vicieuze cirkel van teveel spanning opbouwen -> dan gaan lopen loeren is veel makkelijker te doorbreken.
Als ik een hond dubbel zeker dan doe ik meestal de twee riemen aan elkaar lussen, zodat ik één lange riem heb. Dan hoef je niet te hannesen met twee riemen maar kun je afhankelijk van de situatie het ene danwel het andere gedeelte korter pakken. Of je neemt een lange riem met aan elk uiteinde een musketon (politielijn heeft dat toch?), dan hoef je de riemen niet door elkaar te lussen.

Gaaf dat het zo goed ging met het schieten.
Sterre

Re: Saba - P12: Trots!

Wat gaaf. Eer van je werk als ik zo lees hoe je haar begeleid. Wat kijkt ze weer lief op de foto.
Sterre

Re: Saba - P12: Trots!

Wat schrijf je toch gezellig over jullie leven met Saba. Zo leuk om te lezen.
Zamunda
Zeer actief

Re: Saba - P12: Slaap en loopfoto's

Niet fijn dat ze niet helemaal lekker loopt, goed dat je haar laat nakijken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je apetrots op haar bent! En genieten hoe ze haar kop in je hand laat zakken als je haar daar kriebelt :I: .
Zamunda
Zeer actief

Re: Saba - P12: Geen zon, wel zee en strand

Mevrouw ligt na haar ontbijt weer op bed.
Hahaha wat is het toch een luiwammes, ze zou hier prima passen :mrgreen: .
Zamunda
Zeer actief

Catho schreef:Ja echt hoor, zoals die kan slapen....Het stond haar ook niet zo aan om weer zo vroeg te wandelen nadat ze had gelogeerd in De Wissel, daar hoefde ze niet mega vroeg maar stonden ze wel in de rij om te knuffelen.
Haha, slimme meid.

Ze heeft ze zo'n blauwe schelp met water waar ze kip uit opsnorkelt :mrgreen: Of ik gooi een handvol brokjes door de tuin heen. Of we leren een nieuw nutteloos truukje aan, ze pakt het zo snel op dat we ondertussen maar iets op YouTube zoeken en dat aanleren want onze truukjesdoos was al leeg x) Ze kan zich ook heerlijk vermaken met gewoon liggen en om zich heen kijken :I:
:I:

Ik ben met trucjes zo hopeloos, ik kan nooit onthouden welke commando's ik er ook alweer aan gegeven had :oohja: .

Vandaag gaan we op spreekuur bij de dierenarts om even een ander oog er op te hebben qua stijfheid (gister bijvoorbeeld is ze super actief met rennen en zwemmen, maar daarna ook op). Ze is gewoon ook een vrij rustige hond en dat is soms wel wennen, nog steeds eigenlijk. Thorran was tot op hoge leeftijd druk (of beter: druk te maken ;)) en zij observeert eens, denkt er eens over na en vindt het dan ook wel weer goed.
Het zou ook kunnen dat ze zo rustig is door pijn/ongemak maar hopelijk heeft ze gewoon een wat luiere inslag. Ik ben in elk geval heel erg benieuwd hoe het gegaan is bij de DA!
fenneke
Zeer actief

Re: Saba - P12: Beroemd

Wat een heerlijk blij hoofd in de auto :I:

Lastig dat soms wel soms niet slecht lopen cq last hebben. Moet ze echt een roesje voor foto's? Buster had dit ook maar kon zonder roesje op de foto gezet bij Hopmans roden. Fijne mensen.

Door alles uit te sluiten kreeg hij de diagnose DM maar heeft toch nog een hele fijne waardevolle tijd bij ons gehad tot het echt niet meer busterwaardig was.

Saba is ook echt een mooi fotomodel :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Catho schreef:Ha ha, wie is het gezicht van de collectecampagne?

Afbeelding

Ja hoor :mrgreen: :I:
Ah! Ik zag de foto al voorbij komen op FB... vroeg me al af of het Saba was. :mrgreen:
Leuk! Mooie meid en lieve foto :I:
Afbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Re: Saba - P12: Paneren die handel

Op zich fijn dat ze geen tekenen van ongemak aangaf bij de DA. Mocht je toch voor een foto willen gaan zou ik dat wel doen/proberen zonder roesje ja, tenzij een hond echt compleet onhandelbaar is vind ik het echt niet nodig (met een beetje kundige DA/assistent erbij). Ik assisteer altijd zelf en ook 'zeer wantrouwend naar vreemden'-Lais en angsthaas Willem hadden geen roesje nodig.

Het kan heel goed dat dit gewoon is hoe ze is en er geen fysieke oorzaak onder ligt maar als je twijfelt zou ik overwegen om haar een week (of twee) op pijnstilling te zetten (als het wat minder warm is). Daar kun je toch ook al een hoop aan zien.
fenneke
Zeer actief

Re: Saba - P12: Paneren die handel

Ik mocht bij hopmans er zelf ook bij blijven met buster .

Wat heerlijke foto's weer van saba :I:

Ik wil daar ook wel eens wandelen :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Re: Saba - P13: Leegte

Joh ik schrok :(:

Lekker knuffelen :I: heerlijk :I: