Wel joh, kleintjes ploppen juist heel leuk tussen je duimnagels. De grotere komt smurrie uit en dat is op je nagels dan weer minder geslaagd.Hilde schreef:Meestal plet ik ze tussen keukenpapier, maar ik vind vooral kleine teekjes en dan is dat toch minder leuk.
Ik zoek nog een goede manier om ze te verbranden, want dat wil ik het liefst. Misschien moet ik er speciaal zo’n lange aansteker voor aanschaffen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doen met teek?
Moderator: moderatorteam
Re: Wat doen met teek?
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
De kleintjes plet ik tussen mijn nagels, de grote tussen een papiertje, maar dat gaat niet zo goed. Ik vind het geen fijn idee om zo opgeblazen teek te pletten, gooi hem in dat papiertje in de wc.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ja. Dat heb ik ook.Nanna schreef:Hebben jullie dit ook? Dat je dan achteraf de gribbels en de grabbels krijgt en je overal schoekt waar je maar bij kan?
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Daarvoor hoef ik niet eens een teek van Gizmo af gehaald te hebben, ik krijg al jeuk als ik aan teken denk (en dit topic lees)Nanna schreef:Hebben jullie dit ook? Dat je dan achteraf de gribbels en de grabbels krijgt en je overal schoekt waar je maar bij kan?

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik verzuip ze in een klein bakje met zeepwater. Ik bewaar mijn tekentangen ook in dat bakje dus het is altijd bij de hand.
Zou je die Lymebacterie niet ook kunnen oplopen door dat geplet met blote handen? Of gaat dat alleen via bloed-bloedcontact?
Mij trekt het in ieder geval niet om een verspreider van een gevaarlijke ziektes even met mijn nagels te ploppen
Zou je die Lymebacterie niet ook kunnen oplopen door dat geplet met blote handen? Of gaat dat alleen via bloed-bloedcontact?
Mij trekt het in ieder geval niet om een verspreider van een gevaarlijke ziektes even met mijn nagels te ploppen

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Toen ik nog rookte, verschrompelde ik ze altijd in de asbak met een brandende peuk. Hop, eerst de pootjes en dan daarna de peuk op die volgezogen teek tot hij plopte. Nu spoel ik ze door de gootsteen meestal of laat hem tussen de tang zitten, dan verschrompeld hij ook. Kleintjes druk ik ook dood met mijn nagels.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Ach dat zal de reden zijn dat ik me de laatste keer dat ik zelfs maar verkouden was, niet meer kan heugen. En griep heb ik volgens mij nog nooit gehad. Ik heb gewoon een bere-weerstand door dat vieze gedoeNanna schreef:Ik raak die wandelende ziektekiemen niet aan al had je het graag.
Eraf plukken met de O'Tom en daarna met een pen dooddrukken. Oppakken met een papiertje en dan de plee in waar ik ze later wel een keer doortrek als ik toch moet schijtenNet als Cleva verspil ik geen zes liter water aan een dooie teek.
Je kunt je handen nog zo goed wassen; ik ben als de dood dat er dan toch wat tekenspuug op achterblijft en dat ik daarna weer olijk met bammetje met Lyme en al naar binnen sta te proppen.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik ben ook niet stoer hoor, maar ik ben ook niet zo voorzichtig met bacteriënNanna schreef:Dat zijn virussen. Lyme wordt veroorzaakt door een bacterie en als ik dat kan voorkomen zal ik het niet nalatenMarion. schreef: Ach dat zal de reden zijn dat ik me de laatste keer dat ik zelfs maar verkouden was, niet meer kan heugen. En griep heb ik volgens mij nog nooit gehad. Ik heb gewoon een bere-weerstand door dat vieze gedoeHeeft niks met stoer zijn te maken.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ligt eraan waar ik ze zie. Meestal is dat 's avonds als we op de bank zitten en ik het tijdens het aaien voel. Dan pak ik de tekentang en een wc-papiertje, leg het klaar op tafel en laat de teek los op het papiertje. Even dubbelvouwen en met je nagels op de plek van de teek duwen. Meestal voel je dan wel wanneer hij kapot is
En het papiertje gaat dan in de wc.
Ben ik ergens waar ik geen papiertje bij de hand heb, dan duw ik die kleintjes ook wel plat tussen mijn nagels. Grote, dikke ga ik dan op staan.
Levend doorspoelen/weggooien doe ik niet, volgens mij kunnen die beesten veel te veel overleven.

Ben ik ergens waar ik geen papiertje bij de hand heb, dan duw ik die kleintjes ook wel plat tussen mijn nagels. Grote, dikke ga ik dan op staan.
Levend doorspoelen/weggooien doe ik niet, volgens mij kunnen die beesten veel te veel overleven.
-
- Zeer actief
Ik heb een tekenbekertje met zeepwater waar ze in worden verzopen, maar ik zou toch bijna gaan roken alleen om de teken zo te kunnen martelenWilma schreef:Toen ik nog rookte, verschrompelde ik ze altijd in de asbak met een brandende peuk. Hop, eerst de pootjes en dan daarna de peuk op die volgezogen teek tot hij plopte. Nu spoel ik ze door de gootsteen meestal of laat hem tussen de tang zitten, dan verschrompeld hij ook. Kleintjes druk ik ook dood met mijn nagels.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Met een pincet vasthouden en dan de vlam er onder.
Cremeren dus.
Cremeren dus.
- ceciel
- Zeer actief
Hier worden ze in de fik gestoken of, als ze klein genoeg zijn, geplet tussen nagels
Heb weleens gelezen dat die krengen niet sterven als ze doorgespoeld worden.

Heb weleens gelezen dat die krengen niet sterven als ze doorgespoeld worden.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Oh, je brengt me op een idee.ranetje schreef:Met een pincet vasthouden en dan de vlam er onder.
Cremeren dus.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Verbranden, getver, Wat een gedoe ook.
Nee, als ik niet pletten kan, doe ik ze in een stukje plakband. Kunnen ze geen kant op, en in de grijze bak.
Of in een stukje plakband en dan pletten. Plet ie niet, kan ie alsnog geen kant op.
We hebben hier vrijwel geen teken, heb nog een o'Tom in dichte verpakking liggen
Nee, als ik niet pletten kan, doe ik ze in een stukje plakband. Kunnen ze geen kant op, en in de grijze bak.
Of in een stukje plakband en dan pletten. Plet ie niet, kan ie alsnog geen kant op.
We hebben hier vrijwel geen teken, heb nog een o'Tom in dichte verpakking liggen

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ik moet die teken sowieso aanraken want ik haal ze altijd met mijn handen eraf. Ik kan niet overweg met een tekentang. Terwijl ik ze met blote handen binnen een seconde eraf kan plukken.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Kells schreef:Vandaag kwam er een grote doos van Zooplus binnen. Alle drie waren ze reuze nieuwsgierig wat er in zat. Het eerste wat ik opdiepte uit die enorme doos was een heel klein doosje. Toen ik dat openmaakte begonnen de alarmbellen te rinkelen bij de rode rakkers. Het werd stil en ik kreeg drie van deze smoelenZe probeerden zich alle drie gelijk te drukken, maar de vluchtroutes had ik helaas al afgesloten.
Na een paar vastgezogen teken en twee van die volgezogen krenten op de slaapkamervloer was ik het zat en ging er Advantix over. Na een stukje gedroogde pens was het mij alweer vergeven.

-
- Zeer actief
Gewapend met serestobanden zijn ze hier allemaal! Allemaal! Behalve ik dan. En wat vind ik net op de vloer. Zo'n vieze, gore volgevreten teek
wel dood... maar aan zijn vette lijf te zien had hij zich eerst prima vermaakt. Dacht met al die banden van de teken af te zijn
En nu ontbrak ook nog het genot om zo'n beest dood te maken... deze hoefde alleen nog weggegooid te worden. Beetje jammer

En nu ontbrak ook nog het genot om zo'n beest dood te maken... deze hoefde alleen nog weggegooid te worden. Beetje jammer

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Als ik een teek uit Oor trek vouw ik hem tussen een wcpapiertje, wrijf er met een glas over tot ie knapt en spoel hem door de wc. Prullenbak zou ook best kunnen maar wc is gevoelsmatig meer weg met dat gore dier
bah bah bah wat een walgelijke beesten! Ik krijg nog steeds de rillingen als ik er een zie en ik wil ze onder geen voorwaarde met blote handen aanraken. IEUW.

Hoe trek je die teek dan uit Oor? Of ga je eerst op zoek naar de tekentang?mijke schreef:Als ik een teek uit Oor trek vouw ik hem tussen een wcpapiertje, wrijf er met een glas over tot ie knapt en spoel hem door de wc. Prullenbak zou ook best kunnen maar wc is gevoelsmatig meer weg met dat gore dierbah bah bah wat een walgelijke beesten! Ik krijg nog steeds de rillingen als ik er een zie en ik wil ze onder geen voorwaarde met blote handen aanraken. IEUW.
Zodra ik er eentje spot, dan moet die er stante pede uit. En dat doe ik met mijn vingers. Vorige week zaten we bij de dierenarts te wachten, en ik had er net eentje op haar borst gespot toen we naar binnen mochten. Had ook net mijn nagels geknipt, dus kon hem net niet grijpen.
DA had me gehoord, dus toen we de wachtkamer in liepen werd eerst de miniteek verwijderd. Moest ook meer gereedschap voor gezocht worden, want het ding was te klein voor de o'Tom (ofzo). Maar had ik die ochtend niet net mijn nagels geknipt, dan had ik hem zo te pakken. Met mijn vingers. Geen Tom voor nodig.
- mijke
- Zeer actief
Hoezo op zoek? Ik weet gewoon waar die tang ligt hoorMarion. schreef:Hoe trek je die teek dan uit Oor? Of ga je eerst op zoek naar de tekentang?mijke schreef:Als ik een teek uit Oor trek vouw ik hem tussen een wcpapiertje, wrijf er met een glas over tot ie knapt en spoel hem door de wc. Prullenbak zou ook best kunnen maar wc is gevoelsmatig meer weg met dat gore dierbah bah bah wat een walgelijke beesten! Ik krijg nog steeds de rillingen als ik er een zie en ik wil ze onder geen voorwaarde met blote handen aanraken. IEUW.

Oké. Ik knuffel ook wel eens buitenshuis. Bv in de wachtkamer vd dierenarts. Of in het bos. Maar als je dat alleen thuis doet, dan snap ik het.mijke schreef:Hoezo op zoek? Ik weet gewoon waar die tang ligt hoorMarion. schreef:Hoe trek je die teek dan uit Oor? Of ga je eerst op zoek naar de tekentang?mijke schreef:Als ik een teek uit Oor trek vouw ik hem tussen een wcpapiertje, wrijf er met een glas over tot ie knapt en spoel hem door de wc. Prullenbak zou ook best kunnen maar wc is gevoelsmatig meer weg met dat gore dierbah bah bah wat een walgelijke beesten! Ik krijg nog steeds de rillingen als ik er een zie en ik wil ze onder geen voorwaarde met blote handen aanraken. IEUW.
Ik vind teken bij Oor alleen tijdens het knuffelen, dan zijn we dus in huis. Dan zeg ik blijf, pak de tang en haal de teek er af. Is niet echt een enorme onderneming ofzo
- mijke
- Zeer actief
Haha ik knuffel ook wel eens buitenshuis uiteraard
maar buiten zijn we meestal andere dingen aan het doen, binnen liggen we soms echt in elkaar. Dat doen we buiten niet
Als ik er wel buitenshuis eentje zou voelen dan zoek ik die gewoon thuis weer op om met de tekentang te verwijderen. Als ie al zo groot is dat ik em voel zit ie er ook al een tijdje, dan gaat dat half uurtje ook geen verschil meer maken en ik ga hem echt NIET aanraken gewoon.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier liggen die Otom tangen overal, in mn jaszak, in de auto, thuis etc. Ik krijg ze er niet heel uit zonder.mijke schreef:Hoezo op zoek? Ik weet gewoon waar die tang ligt hoorMarion. schreef:Hoe trek je die teek dan uit Oor? Of ga je eerst op zoek naar de tekentang?mijke schreef:Als ik een teek uit Oor trek vouw ik hem tussen een wcpapiertje, wrijf er met een glas over tot ie knapt en spoel hem door de wc. Prullenbak zou ook best kunnen maar wc is gevoelsmatig meer weg met dat gore dierbah bah bah wat een walgelijke beesten! Ik krijg nog steeds de rillingen als ik er een zie en ik wil ze onder geen voorwaarde met blote handen aanraken. IEUW.
Ik vind teken bij Oor alleen tijdens het knuffelen, dan zijn we dus in huis. Dan zeg ik blijf, pak de tang en haal de teek er af. Is niet echt een enorme onderneming ofzo

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Jij kan toch dingen wel heel gek lezen hoorMarion. schreef:Oké. Ik knuffel ook wel eens buitenshuis. Bv in de wachtkamer vd dierenarts. Of in het bos. Maar als je dat alleen thuis doet, dan snap ik het.mijke schreef:Hoezo op zoek? Ik weet gewoon waar die tang ligt hoorMarion. schreef:Hoe trek je die teek dan uit Oor? Of ga je eerst op zoek naar de tekentang?mijke schreef:Als ik een teek uit Oor trek vouw ik hem tussen een wcpapiertje, wrijf er met een glas over tot ie knapt en spoel hem door de wc. Prullenbak zou ook best kunnen maar wc is gevoelsmatig meer weg met dat gore dierbah bah bah wat een walgelijke beesten! Ik krijg nog steeds de rillingen als ik er een zie en ik wil ze onder geen voorwaarde met blote handen aanraken. IEUW.

- mijke
- Zeer actief
Ik had opzich kunnen weten dat ten minste 1 iemand hier dat extreem zwartwit zou opvatten 

-
- Zeer actief
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
teken van een hond afhalen vind ik eigenlijk wel leuk werk,
maar omdat het voor de hond zelf niet fijn is, en ik liever geen beestjes in huis heb, van de week toch maar even een seresto band gekocht
vorige week kon ik iedere keer als we uit het veld kwamen 1 tot 5 teken van haar afhalen, met band om deze week nog niet 1 gevonden,
dus uiteindelijk weer een teekvrije hond.
maar omdat het voor de hond zelf niet fijn is, en ik liever geen beestjes in huis heb, van de week toch maar even een seresto band gekocht
vorige week kon ik iedere keer als we uit het veld kwamen 1 tot 5 teken van haar afhalen, met band om deze week nog niet 1 gevonden,
dus uiteindelijk weer een teekvrije hond.