Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als ie dit nog één keer doet, dan ...
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Lag lekker op de zetel, Luka gaat altijd in de vouw van mijn benen liggen.
Men dochter zegt, er zit vuil aan zen oog.
Wil ik even kijken, laat de stauterik zijn tanden zien en gromt.
Heb hem bij zijn nekvel gepakt en van de zetel gezet en daarna meneer de weg naar buiten getoond.
Beste maatjes zijn we, maar tanden tonen, neen hoor dat kan hier niet.
Ja, wat dan ?
Sanneke
Heb hem bij zijn nekvel gepakt en van de zetel gezet en daarna meneer de weg naar buiten getoond.
Ja, wat dan ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Achter het behang ermee! Heb hier nog wel een rol liggen..........
Nee,even serieus: dit kan natuurlijk niet he? De volgende keer ( als ie het weer eens doet ) nogmaals vertellen dat je daar niet van gediend bent. Desnoods met iets hardere hand.
Nee,even serieus: dit kan natuurlijk niet he? De volgende keer ( als ie het weer eens doet ) nogmaals vertellen dat je daar niet van gediend bent. Desnoods met iets hardere hand.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nogmaals Sanneke, je rangorde!!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Re: Als ie dit nog één keer doet, dan ...
jounges toch in plaats van de mensen hier altijd af te breken enzo helpt ze beter zeneMartijn schreef:Nou? Wat dan?Mama Sanneke schreef:Lag lekker op de zetel, Luka gaat altijd in de vouw van mijn benen liggen.
Ja, wat dan ?
Sanneke
Misschien zie je dan in dat je jezelf in de problemen aan het helpen bent.
Die hond doet exact waar je hem toe hebt opgevoed dus nu niet zeuren.
Heb je zelf nou echt niet door hoe geschift het is om die verantwoordelijkheid bij je hond te gaan leggen?
sanneke de volgende keer nogmaals corrigeren, even appart zetten ofzo desnoods
je moet laten zien dat je er niet mee gediend bent...
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Dat wilde ik ook zeggen. Niet meer op de bank, niet op schoot. Negeer 'm maar 'ns 'n poosje.sypke schreef:Ik zou Luca niet meer op de bank laten. Ik denk dat jullie een rangordeprobleem hebben.
Je kunt hem een geweldige oplawaai geven of wegdoen als hij nog een keer gromt maar je kunt beter voorkomen dat hij dat doet. Als je niets aan het probleem doet wordt het steeds erger.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik ken de geschiedenis verder niet (rangorde problemen of niet), maar Kaya heeft dit ook eens geflikt. Ik denk dat bijna iedere hond je weleens een keer uitprobeerd.
Die heeft dus inderdaad ongenadig op d'r lazer gekregen en laat het wel uit d'r koppie om het nogmaals te doen.
Wat bij mij werkte, was haar puur uitdagen: haar bek stevig vastgrijpen zodat ze me recht aan moest kijken en toen zei ik zo vals als het maar kon "had je wat?! kom maar op dan!?!". Toen had ze het niet meer..... wilde wegkijken, maar dat liet ik even niet toe. Totdat ze werkelijk compleet onderdanig werd en toen heb ik haar losgelaten. Als een lammetje
Die heeft dus inderdaad ongenadig op d'r lazer gekregen en laat het wel uit d'r koppie om het nogmaals te doen.
Wat bij mij werkte, was haar puur uitdagen: haar bek stevig vastgrijpen zodat ze me recht aan moest kijken en toen zei ik zo vals als het maar kon "had je wat?! kom maar op dan!?!". Toen had ze het niet meer..... wilde wegkijken, maar dat liet ik even niet toe. Totdat ze werkelijk compleet onderdanig werd en toen heb ik haar losgelaten. Als een lammetje

Maar ik geloof niet dat Luka op dezelfde manier moet worden behandeld als jouw rottweilers. Het gewoon opnieuw instellen van de rangorde en haar niet te veel aandacht geven en dus ook niet op de bank, niet op bed als laatste eten, als laatste door de deur etc etc en haar alleen maar aandacht geven als jij het wilt, denk ik dat je al een heel stuk verder komt.Stang schreef:Ik ken de geschiedenis verder niet (rangorde problemen of niet), maar Kaya heeft dit ook eens geflikt. Ik denk dat bijna iedere hond je weleens een keer uitprobeerd.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik denk dat je wat dat betreft wel gelijk hebt. De correctie die Caroline toepast op Kaya pas ik af en toe ook toe op Tagor. En dat is idd de dominatste van de 2. Jari heeft gewoon genoeg aan een duidelijke rangorde. Maar Luca is nog jong en Sanneke moet er echt voor waken dat hij niet gaat denken dat hij de baas is. Dus heel duidelijk een rangorde aangeven. Als blijkt dat hij toch wat dominanter naar haar toe is dan je zou verwachten dan is het zeker zaak dat ze hem zijn plaats wijst.Neeltje schreef:Maar ik geloof niet dat Luka op dezelfde manier moet worden behandeld als jouw rottweilers. Het gewoon opnieuw instellen van de rangorde en haar niet te veel aandacht geven en dus ook niet op de bank, niet op bed als laatste eten, als laatste door de deur etc etc en haar alleen maar aandacht geven als jij het wilt, denk ik dat je al een heel stuk verder komt.Stang schreef:Ik ken de geschiedenis verder niet (rangorde problemen of niet), maar Kaya heeft dit ook eens geflikt. Ik denk dat bijna iedere hond je weleens een keer uitprobeerd.
Nog een tip: liever geen sjor of trekspelletjes en mocht je dat toch wel doen. Hem niet laten winnen en zelf bepalen wanneer je stopt. Dus niet als hij er geen zin meer in heeft, maar (veel) eerder als hij er nog geen genoeg van heeft. Want op die manier bepaal jij weer de regels en niet hij.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dat weet ik dus niet of het op dezelfde manier kan. Daarom schreef ik ook dat ik niets van hun geschiedenis afweet ivm een eventueel rangorde probleem.Neeltje schreef:Maar ik geloof niet dat Luka op dezelfde manier moet worden behandeld als jouw rottweilers. Het gewoon opnieuw instellen van de rangorde en haar niet te veel aandacht geven en dus ook niet op de bank, niet op bed als laatste eten, als laatste door de deur etc etc en haar alleen maar aandacht geven als jij het wilt, denk ik dat je al een heel stuk verder komt.Stang schreef:Ik ken de geschiedenis verder niet (rangorde problemen of niet), maar Kaya heeft dit ook eens geflikt. Ik denk dat bijna iedere hond je weleens een keer uitprobeerd.
Als dat het is, dat moet je inderdaad je regels aanpassen. Is het een éénmalig uitproberen van de hond, dan kan je volstaan met een flinke correctie.
-
- Zeer actief
Het is haar eerste hond, ze heeft hem net en is hem aan het opvoeden. Aan dat soort adviezen heeft ze helemaal niets. Dat is alleen maar afkraken. Daar help je en haar en de hond niet mee.lies schreef:lullig of niet....ik ga toch martijn helemaal gelijk geven!!
Niet iedereen weet veel van honden af. Iedereen moet ergens beginnen.
-
- Zeer actief
Eline heeft al in eerdere berichten aangegeven dat er opgelet moet worden waar ze Luka plaatst in de rangorde. Het wil er schijnbaar alleen nog niet helemaal in...Neeltje schreef:Het is haar eerste hond, ze heeft hem net en is hem aan het opvoeden. Aan dat soort adviezen heeft ze helemaal niets. Dat is alleen maar afkraken. Daar help je en haar en de hond niet mee.lies schreef:lullig of niet....ik ga toch martijn helemaal gelijk geven!!
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- little-wolf
- Zeer actief
of lukt het nog niet helemaal? niet alles gaat in 1x.Maaike schreef:Eline heeft al in eerdere berichten aangegeven dat er opgelet moet worden waar ze Luka plaatst in de rangorde. Het wil er schijnbaar alleen nog niet helemaal in...Neeltje schreef:Het is haar eerste hond, ze heeft hem net en is hem aan het opvoeden. Aan dat soort adviezen heeft ze helemaal niets. Dat is alleen maar afkraken. Daar help je en haar en de hond niet mee.lies schreef:lullig of niet....ik ga toch martijn helemaal gelijk geven!!
-
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Je kunt dingen op meerdere manieren uitleggen, en bij sommige mensen is de "harde"waarheid een goede manier, soms is een "subtielere"waarheid een betere manier. Je kunt inderdaad niet alles in je leven in 1 keer goed doen.....Mama Sanneke tracht in ieder geval van alles "bij "te leren, anders vroeg ze niet zo veellies schreef:nee, dat is alleen maar sanneke proberen wakker te schudden, op een - naar mijn mening - hele duidelijke manier van martijn.Dat is alleen maar afkraken.
de waarheid is soms hard, enne buiten dat is het alleen maar goed bedoeld, zowel voor sanneke als haar hondje.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- ~Kimske
- Actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp niet hoe mensen het advies kunnen geven de hond maar flink te straffen op het moment dat hij zich gaat gedragen naar de rangen die hij verworven heeft. Is het een incidenteel uitprobeersel dan is dat prima, mep het er in 1 keer goed uit, laat je je hond echter lekker klimmen in rang door de manier waarop je hem benaderd, tja dan grijpt hij je een keer als je hem wil straffen. Flink natuurlijk, net zoals je zelf van plan was de hond te grijpen om hem het af te leren.
Jij voelt je hoger dus pikt het niet, de hond voelt zich ook hoger dus die pikt het ook niet, sorry, maar meestal wint de hond want je hele hand ligt open.
Ik zou het probleem gewoon even op basis van de adviezen die Eline je geeft oplossen, dan haalt je hond niet naar je uit en hoef je je hond ook niet aan zijn lurven de tuin in te smijten. Scheelt stress en hechtingen
Ik weet er nl alles van en ben goed in mijn armen gebeten door mijn eigen hond toen ik haar dwong te zitten terwijl ze duidelijk hoger was in rang dan ik, ze luisterde voor geen meter en sleurde me de buurt door aan de riem, sprong tijdens het wandelen tegen me op en blafte constant tot ik deed wat ze wilde. Daarna kon ik naar de dokter en mijn hele arm lag open. Toen we de problemen bij de basis hadden aangepakt luisterde ze perfect en mag ik alles met haar doen, zeker pupsen uit haar ogen halen.
Onderschat de poedel ook niet kwa intelligentie, een kleine error van de baas is een grote winst voor de poedel.
Jij voelt je hoger dus pikt het niet, de hond voelt zich ook hoger dus die pikt het ook niet, sorry, maar meestal wint de hond want je hele hand ligt open.
Ik zou het probleem gewoon even op basis van de adviezen die Eline je geeft oplossen, dan haalt je hond niet naar je uit en hoef je je hond ook niet aan zijn lurven de tuin in te smijten. Scheelt stress en hechtingen

Ik weet er nl alles van en ben goed in mijn armen gebeten door mijn eigen hond toen ik haar dwong te zitten terwijl ze duidelijk hoger was in rang dan ik, ze luisterde voor geen meter en sleurde me de buurt door aan de riem, sprong tijdens het wandelen tegen me op en blafte constant tot ik deed wat ze wilde. Daarna kon ik naar de dokter en mijn hele arm lag open. Toen we de problemen bij de basis hadden aangepakt luisterde ze perfect en mag ik alles met haar doen, zeker pupsen uit haar ogen halen.

Onderschat de poedel ook niet kwa intelligentie, een kleine error van de baas is een grote winst voor de poedel.
met mijn poedel heb ik het ook meegemaakt wil je hem op zijn hoofd aaiden tanden laten zien grommen en uithalen
ze hebben me aangeraden om je hand niet terug te trekken want dat is een overwinning voor de hond ik pakte hem stevig vast legde hem op de rug en hield hem vast tot hij rustig werd dan ging ik weg en stopte hem in de bench voor wat af te koelen na 3keer ofzo wist hij dat hij bij dit gedrag geen enkele aandacht van me kreeg .
en inderdaad wat marc zei een poedel is niet te onderschatten zijn zijn ongeloofelijk slim in tegenstelling tot wat andere denken kunnen ze zich toch gedragen dat je op je strepen moet staan en laten zien wie de baas is
ze hebben me aangeraden om je hand niet terug te trekken want dat is een overwinning voor de hond ik pakte hem stevig vast legde hem op de rug en hield hem vast tot hij rustig werd dan ging ik weg en stopte hem in de bench voor wat af te koelen na 3keer ofzo wist hij dat hij bij dit gedrag geen enkele aandacht van me kreeg .
en inderdaad wat marc zei een poedel is niet te onderschatten zijn zijn ongeloofelijk slim in tegenstelling tot wat andere denken kunnen ze zich toch gedragen dat je op je strepen moet staan en laten zien wie de baas is
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Als ie dit nog één keer doet, dan ...
Martijn schreef:Nou? Wat dan?Mama Sanneke schreef:Lag lekker op de zetel, Luka gaat altijd in de vouw van mijn benen liggen.
Ja, wat dan ?
Sanneke
Misschien zie je dan in dat je jezelf in de problemen aan het helpen bent.
Die hond doet exact waar je hem toe hebt opgevoed dus nu niet zeuren.
Heb je zelf nou echt niet door hoe geschift het is om die verantwoordelijkheid bij je hond te gaan leggen?
Heb je het dan over het feit dat hij op de bank bij mij mag ?
"De hond doet exact waar je hem toe hebt opgevoed ???"
Wil dat dan zeggen dat geen enkele hond op de bank of op het bed mag want dan veeg je de rangorde van tafel. Ik begrijp je commentaar niet goed. Als je me de les leest mag je meteen ook uitleg geven.
Geschift ???? Dan zullen er veel zo rondlopen vrees ik.
Wel jammer dat ik er ook zo ééntje ben.
Sanneke
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 02 apr 2004 07:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik heb alles al toegepast, ikke eerst buiten, hij moet wachten en zitten als hij eten krijgt, etc...Maaike schreef:Eline heeft al in eerdere berichten aangegeven dat er opgelet moet worden waar ze Luka plaatst in de rangorde. Het wil er schijnbaar alleen nog niet helemaal in...Neeltje schreef:Het is haar eerste hond, ze heeft hem net en is hem aan het opvoeden. Aan dat soort adviezen heeft ze helemaal niets. Dat is alleen maar afkraken. Daar help je en haar en de hond niet mee.lies schreef:lullig of niet....ik ga toch martijn helemaal gelijk geven!!
Na het voorval heeft hij een hele tijd rond de salontafel gelopen.
Hij probeerde weer op de bank, maar hij mocht natuurlijk niet.
Kwam tegen de bank dan maar zielig aanleunen, maar ik heb het niet toegegeven. Hij is op de grond gaan liggen.
Ook moet hij eerst vragen of hij de'r zowiezo wel opmag.
Ik zou het jammer vinden dat hij niet meer bij me op de bank zou mogen, ik heb hem wel graag bij mij.
En inderdaad, goed advies is welkom, afkraken kan iedereen, opbouwen is veel moeilijker.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ben het met je uitleg eens, maar Luka lag naast me dus kan ik hem moeilijk naar me toe roepen.Inge O schreef:in zo'n situatie zou ik de hond HIER doen komen. niet fysiek aan gaan zitten, dat gaat bij sommige goed, bij andere lokt dat een (angst)reaktie uit waardoor je stáppen achteruit staat.
ben het wel met stang eens dat het in bepaalde gevallen zeker goed werkt. als je idd voordien al een duidelijk overwicht hebt, en de hond wil dat even checken :mrgreen: .
als ik dan zeg 'hier komen', dan is het wel met nadruk. héél erg veel nadruk. mégaveel nadruk :mrgreen: ....op een manier dat de hond denkt 'o jee, dit was eigenlijk niet zo'n geslaagd plan dus...'.
ook met je lichaamstaal duidelijk maken dat het niet gaat om even bij de baas langs te komen om een snoepje te komen halen. hier gaat het echt om overwicht uitoefenen dus.
dan heb je twee mogelijkheden : de hond komt in een lage houding naar je toe. verander dan onmiddellijk de intonatie van je stem naar ontspannen en vriendelijk, maar zeker niet met een hoge stem belonen.
ga weer een meter achteruit, en wéér 'hierrrr', en weer dezelfde reaktie als hij zich onderdanig opstelt.
tweede mogelijkheid : de hond komt niet, negeert je zelfs, of komt misschien wel, maar helemaal niet met een onderdanige houding. dan ben je óf niet duidelijk genoeg geweest, óf je hebt idd nog een héééle weg te gaan om orde op zaken te stellen (zowel qua gehoorzaamheid als qua rangorde). en dan moet je een poedel niét onderschatten, want dit is zo'n typisch hondje waarvan mensen denken dat het makkelijke beestjes zijn, en voor ze het weten heeft hij alle touwtjes in handen.
Heb hem dus gewoon vastgepakt bij zijn nek, niet geschud, gewoon van de zetel gezet. En dan naar buiten gestuurd, naar de veranda toe.
Het vervelende is dat je zo'n reactie niet verwacht van je hond, en dan doe je gewoon wat je op dat moment het beste vind.
Eenieder die het es meegemaakt heeft, ik voelde me een ongelofelijke stommerik. Ben onmiddelijk gaan nadenken waarom hij dat nu deed.
Inderdaad, niet meer op de bank is dan de enige oplossing die ik kan bedenken.
De rest heb ik allemaal al toegepast, wat betreft de rangorde.
sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
En voor Martijn,
Het is me al opgevallen dat je bij de meeste vragen mensen afbreekt of afkraakt.
Ik vind het jammer dat iemand die ervaring heeft met honden die niet wil delen, wat dat is immers wat jij doet en dat is best wel makkelijk.
Misschien ben je vergeten hoe het was met je eerste hond.
Ik wens helemaal niet in discussie te gaan hierover, ik ben hier voor Luka en niet voor jou.
En zoals het konijn zei in" Bambi", "Als je niks goed kan zeggen zeg dan niks niemendal".
Sanneke
Het is me al opgevallen dat je bij de meeste vragen mensen afbreekt of afkraakt.
Ik vind het jammer dat iemand die ervaring heeft met honden die niet wil delen, wat dat is immers wat jij doet en dat is best wel makkelijk.
Misschien ben je vergeten hoe het was met je eerste hond.
Ik wens helemaal niet in discussie te gaan hierover, ik ben hier voor Luka en niet voor jou.
En zoals het konijn zei in" Bambi", "Als je niks goed kan zeggen zeg dan niks niemendal".
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Sanneke,
Even een vraag. Jij geeft aan de adviesen rond rangordebevestigend gedrag allemaal uit te voeren, maar doen de andere leden van jouw gezin dat ook? Want dat is dus heel belangrijk! Iedereen moet op dezelfde manier de rangorde bevestigen.
Bij ons ging dat dus zo ver dat er bij ons briefjes op de w.c. en koelkastdeur hingen wat de hond (toen nog pup) vooral wel en niet mocht.
Achteraf blijkt dat dus vreselijk belangrijk geweest te zijn omdat onze oudste (en eerste) hond een behoorlijk dominant karakter heeft en we hadden zeker problemen gehad als we die niet consequent en rechtlijnig hadden aangepakt/opgevoed.
Even een vraag. Jij geeft aan de adviesen rond rangordebevestigend gedrag allemaal uit te voeren, maar doen de andere leden van jouw gezin dat ook? Want dat is dus heel belangrijk! Iedereen moet op dezelfde manier de rangorde bevestigen.
Bij ons ging dat dus zo ver dat er bij ons briefjes op de w.c. en koelkastdeur hingen wat de hond (toen nog pup) vooral wel en niet mocht.
Achteraf blijkt dat dus vreselijk belangrijk geweest te zijn omdat onze oudste (en eerste) hond een behoorlijk dominant karakter heeft en we hadden zeker problemen gehad als we die niet consequent en rechtlijnig hadden aangepakt/opgevoed.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Even overlopen.Branka schreef:Sanneke,
Mijn man, daar gaat hij bijna nooit bij zitten of liggen.
Mijn zoon evenmin, hij trekt zich van Luka niets aan.
Ik ben degene die hem eten geeft en meestal uit wandelen gaat.
Men dochter gaat ook wandelen, en bij haar gaat hij ook wel es liggen.
Ik ben dus eigenlijk bijna de enige die de rangorde kan bevestigen.
En dan omdat ik 90 % met hem bezig ben.
Ik durf wel toegeven dat ik dacht dat een hond het met veel liefde en aandacht wel ging redden.
Consequent zijn heb ik echt moeten leren.
Regels zijn regels ook voor Luka.
Geef me maar een stamp als ik te softie ben.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Actief
je doet je best sanneke.............meer kun je niet
ik heb ook de meest rare dingen uitgehaald uit onwetendheid.
ben inmiddels mijn vijfde hond aan het opvoeden en ja daar zie ik ook nog steeds dingen die ik fout doe.
nobody is perfect...................
ik heb ook de meest rare dingen uitgehaald uit onwetendheid.
ben inmiddels mijn vijfde hond aan het opvoeden en ja daar zie ik ook nog steeds dingen die ik fout doe.
nobody is perfect...................

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Dat jij 90% met hem bezig bent, zegt niet dat de andere leden van het gezin niks met hem doen. Zelfs een aai over de bol in de huiskamer is al iets met de hond doen natuurlijk! En spelen man en zoon nooit eens met hem? Ik kan het me haast niet voorstellen. Mijn vader heeft totaal niks met de honden, maar af en toe (als wij niet kijken) speelt hij toch met ze een aait ze over de bol! Maar ook daar zijn regels voor natuurlijk!
Ik ben momenteel hier heel erg met rangorde bezig, want de honden zijn een beetje van slag. Mano is hier nou 3 weken en door zijn onstuimige gedrag wordt hij vaak door de andere honden gecorrigeerd. Dus moet ik zorgen dat voor de tijd dat mano hier nog logeert de rangorde ook bij hem duidelijk zijn. Tis soms een heel geregel, mano mag pas als laatste uit de deur, maar hij wil zo graag en dan heeft hij ineens meerdere namen en heet hij ook ineens Bas en Winnie :p: Mano mag pas als laatste eten, maar meneer heeft ook honger en vooral daar wordt nogal eens wat gesnauwd, maar zolang ik het in banen leid gaat het redelijk goed. Helaas red je het niet alleen met liefde, maar is consequent zijn geen liefde meer? Zelfs en pak op de donder is soms uit liefde (want een hond ziet vaak niet hoe gevaarlijk een bepaalde situatie is en jij schrikt je het apelazerus). Je zult iets strenger moeten worden, maar je zal er meer van je hond voor terugkrijgen, nou das altijd mooi toch? En oh ja kinderen kun je ook niet alleen met liefde opvoeden toch, volgens mij geld consequent zijn voor elk levend wezen (uitzonderingen daar gelaten)
Ik ben momenteel hier heel erg met rangorde bezig, want de honden zijn een beetje van slag. Mano is hier nou 3 weken en door zijn onstuimige gedrag wordt hij vaak door de andere honden gecorrigeerd. Dus moet ik zorgen dat voor de tijd dat mano hier nog logeert de rangorde ook bij hem duidelijk zijn. Tis soms een heel geregel, mano mag pas als laatste uit de deur, maar hij wil zo graag en dan heeft hij ineens meerdere namen en heet hij ook ineens Bas en Winnie :p: Mano mag pas als laatste eten, maar meneer heeft ook honger en vooral daar wordt nogal eens wat gesnauwd, maar zolang ik het in banen leid gaat het redelijk goed. Helaas red je het niet alleen met liefde, maar is consequent zijn geen liefde meer? Zelfs en pak op de donder is soms uit liefde (want een hond ziet vaak niet hoe gevaarlijk een bepaalde situatie is en jij schrikt je het apelazerus). Je zult iets strenger moeten worden, maar je zal er meer van je hond voor terugkrijgen, nou das altijd mooi toch? En oh ja kinderen kun je ook niet alleen met liefde opvoeden toch, volgens mij geld consequent zijn voor elk levend wezen (uitzonderingen daar gelaten)