Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe hou ik hem onder controlle 2
Moderator: moderatorteam
- sonja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
- Aantal honden: 2
hoe hou ik hem onder controlle 2
wie heeft zijn hond geleerd om naar zijn baas toen te komen als er een hond aan komt??
dus je hond loopt los, er komt een andere hond aan en in plaats van er opaf rennen, komt de hond naar jou toe en wacht op jou "toestemming"om er heen te gaan.
ik wil het bram namelijk aan leren en ik heb al de tip gekregen om een 10 meter lijn te gebruiken maar wie heeft dit al geleert aan zijn hond?
en hoe heb je dat aan gepakt??
en als laatste, hoelang duurde het bij jou voordat hij het door kreeg?
ik wil van te voren weten hoe ik het het beste kan aanpakken,want het lijkt me heerlijk als ik hem dit kan aanleren maar dan moet ik wel weten hoe. :p:
dus je hond loopt los, er komt een andere hond aan en in plaats van er opaf rennen, komt de hond naar jou toe en wacht op jou "toestemming"om er heen te gaan.
ik wil het bram namelijk aan leren en ik heb al de tip gekregen om een 10 meter lijn te gebruiken maar wie heeft dit al geleert aan zijn hond?
en hoe heb je dat aan gepakt??
en als laatste, hoelang duurde het bij jou voordat hij het door kreeg?
ik wil van te voren weten hoe ik het het beste kan aanpakken,want het lijkt me heerlijk als ik hem dit kan aanleren maar dan moet ik wel weten hoe. :p:
- majelle
- Zeer actief
Ik heb mijn hond het commando wachten aangeleerd.
Hoe ik dat aangeleerd heb, Ik liet hem zitten en daarvoor beloonde in hem dan, en dan zei ik wacht en dan liep ik een paar passen naar achter als hij dan opstond om achter me aan te lopen dan liep ik weer op hem af en duwde hem terug op de plaats waar ik hem achterliet. Ik zei dan niet weer het commando zit maar gewoon wachten. Dat had ie na 3 keer wel door. En dan vaker oefenen, tijdens het wandelen even wachten roepen en hem dan voorbij lopen en weer bij je roepen.
Als hij nu ergens naar toe wil zeg ik ook wacht en dan pas zeg ik ga maar. Nu kijkt ie automatisch naar me als hij ergens heen wil terwijl hij naast me loopt. Bedoel je dit?
groetjes majelle
Hoe ik dat aangeleerd heb, Ik liet hem zitten en daarvoor beloonde in hem dan, en dan zei ik wacht en dan liep ik een paar passen naar achter als hij dan opstond om achter me aan te lopen dan liep ik weer op hem af en duwde hem terug op de plaats waar ik hem achterliet. Ik zei dan niet weer het commando zit maar gewoon wachten. Dat had ie na 3 keer wel door. En dan vaker oefenen, tijdens het wandelen even wachten roepen en hem dan voorbij lopen en weer bij je roepen.
Als hij nu ergens naar toe wil zeg ik ook wacht en dan pas zeg ik ga maar. Nu kijkt ie automatisch naar me als hij ergens heen wil terwijl hij naast me loopt. Bedoel je dit?
groetjes majelle
- sonja
- Zeer actief
ja dat bedoel ik ongeveer, maar ik zoek iets wat ik hem aan kan leren om te voorkomen dat hij naar honden loopt die bijv. aangelijnt zijn ofzo.
dus hij loopt los voor me uit en als hij een hond eerder ziet dan ik, dan is hij er al op af.
dus eigelijk zou het ideaal zijn als ik hem kan leren dat hij als hij iets ziet, eerst naar mij komt of inderdaad blijft wachten totdat ik zeg dat het mag.
het comando wachten gebruik ik voor oversteken en zo,en dat werk goed.
maar loopt hij los en ziet een andere hond dan luisterd hij er niet naar.
zoek eigenlijk een nieuw comando en routine om te gebruiken met los lopen.
dus hij loopt los voor me uit en als hij een hond eerder ziet dan ik, dan is hij er al op af.
dus eigelijk zou het ideaal zijn als ik hem kan leren dat hij als hij iets ziet, eerst naar mij komt of inderdaad blijft wachten totdat ik zeg dat het mag.
- majelle
- Zeer actief
Wel eerst dit commando oefenen zonder honden, anders mislukt het en dan wordt het normaler voor hem om je commando te negeren. Pas als hij het goed snapt oefenen met andere honden.
Ook als je hem vast hebt en loslaat even laten wachten en pas bij het commando ga maar laten wegrennen. Als ie het snapt dat wachten doe je net alsof je loslaat als ie dan zonder commando wegstuift kun je hem een ruk naar achteren geven waar hij moest blijven.
Mijn hond snapte het al na 10 minuutjes oefenen het commando wacht maar dat was een pup.
Ook als je hem vast hebt en loslaat even laten wachten en pas bij het commando ga maar laten wegrennen. Als ie het snapt dat wachten doe je net alsof je loslaat als ie dan zonder commando wegstuift kun je hem een ruk naar achteren geven waar hij moest blijven.
Mijn hond snapte het al na 10 minuutjes oefenen het commando wacht maar dat was een pup.
Laatst gewijzigd door majelle op 31 mar 2004 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- sonja
- Zeer actief
- majelle
- Zeer actief
Als hij iets van plan is wat ik niet wil en ik zie hem al kijken of enige stappen die richting op doen dan zeg ik nee. en dan stopt ie en kijkt ie naar me dan zeg ik braaf en dan gaat ie iets doen wat wel mag.sonja schreef:pff wou dat ik een personel trainer had ofzo :p:
maar ik denk inderdaad dat als ik hem laat merken dat wacht echt opgevolg moet worden dat het misschien wel werkt.
wat doe jij als hij de fout in gaat en hij is buiten hand bereik??
Ik weet het, hij is gewoon van zichzelf heel gehoorzaam. Ik hoef hem bijna niets te leren, erg he. Maar hij is van huis uit al heel braaf. Maar het nadeel hieraan is, is dat ie niet zo zelfstandig en ondernemend is.
Als hij het commando echt snapt en kan opvolgen omdat ie oud genoeg is en hij doet toch iets wat niet mag en hij is los, dan ren ik naar hem toe maar mocht het zo zijn dat ie vrolijk wegrent om toch te doen waar ie zin in heeft dan zou ik iets naar hem toegooien. Hoeft niet raak te zijn maar hij moet toch zo denken he al staat ze daar toch lukt het haar om bij me te zijn, zoiets. Maar dan moet je wel goed timen en de hond te dom zijn om het door te hebben dat het nep is

Maar dat is bij de mijne niet nodig maar dat zou ik dan bedenken als ie het wel zou doen
Maar troost je, ik heb nog een hond en die luisterd helemaal en totaal niet.

Laatst gewijzigd door majelle op 31 mar 2004 21:49, 3 keer totaal gewijzigd.
- majelle
- Zeer actief
Tja lastig hoor, van mij hoeft mijn hond niet naar mij toe te komen als hij iets ziet. Als ie los is en vrij mag ie doen wat ie wilt tenzij als het me niet bevalt dan roep ik hem wel terug en dan moet ie komen. Maar hij hoeft geen toestemming te halen. Is wel handig maar ik heb het nooit geleerd. Ik heb ergens gelezen dan Eline het haar honden wel geleerd heeft misschien kun je even bij haar vragen hoe ze het gedaan heeft.sonja schreef:ja dat bedoel ik ongeveer, maar ik zoek iets wat ik hem aan kan leren om te voorkomen dat hij naar honden loopt die bijv. aangelijnt zijn ofzo.
Als ik het zou willen zou ik het zo proberen.
Roep hem gewoon iedere keer als hij naar een andere hond wil terug. Het wordt voor een hond al minder leuk als hij telkens weer terug moet lopen als hij naar een andere hond wil. Als hij naar je komt belonen met bijvoorbeeld een spelletje. het moet een gewoonte worden dan ie terug naar jou komt als hij ergens naar toe wil. en dan beloond wordt zeg maar.
Maar als hij andere honden ziet? komt hij wel terug als je hem roept.
Anders zou ik dat weer opnieuw gaan oefenen. Wordt wel lastiger als ie weet dat je hem toch niet kan pakken als ie los is. En de honden interessanter op dat moment zijn dan jou. Misschien voorlopig tijdens het wandelen alleen zelf met hem spelen. Niet vrij laten loslopen en zelf laten bedenken wat leuk is maar zelf steeds met nieuwe spelletjes komen. En af en toe een commando er tussendoor. Zie je een andere hond, laten zitten of een superspelletje doen. laat hem dan voorlopig los als je weinig kans hebt andere honden tegen te komen om het patroon (wegrennen naar andere honden en jou negeren te doorbreken)
Ik het commando Kijken niet iets. Hij moet naar je kijken voordat hij ergens naar toe mag gaan?
Om het te leren zou je de clickermanier kunnen gebruiken. kan verder ook niets bedenken, sorry
- majelle
- Zeer actief
- sonja
- Zeer actief
bram is bijna anderhalf en voor zijn leeftijd is hij heel netjes en luistert zo goed als perfect.
hij is alleen super speels en vind alle honden leuk.
vond het eerst niet zo'n probleem als hij los op andere honden af ging maar een tijdje geleden is hij tussen een groep honden beland die niet echt vriendelijk waren.
hij heeft een paar wondjes opgelopen en gelukkig kwamen we daarna een heeeeeele leuke hond tegen dus hij heeft er niets aan over gehouden
maar ik ben hierdoor wel veel voorzichtiger geworden.
hij geeft zich trouwens keurig over als een andere hond dominanter is,maar ik heb gemerkt dat sommige honden hier geen genoegen mee nemen en ze grijpen hem dan toch.
ookal ligt hij netjes op zijn rug :p:
daarom wil ik voor zijn eigen veiligheid eerst zelf zien wat er loopt voordat hij er naar toe gaat.
maar door zijn enthausiasme is hij er al voordat ik maar iets kan zeggen :p:
hij is alleen super speels en vind alle honden leuk.
vond het eerst niet zo'n probleem als hij los op andere honden af ging maar een tijdje geleden is hij tussen een groep honden beland die niet echt vriendelijk waren.
hij heeft een paar wondjes opgelopen en gelukkig kwamen we daarna een heeeeeele leuke hond tegen dus hij heeft er niets aan over gehouden

maar ik ben hierdoor wel veel voorzichtiger geworden.
hij geeft zich trouwens keurig over als een andere hond dominanter is,maar ik heb gemerkt dat sommige honden hier geen genoegen mee nemen en ze grijpen hem dan toch.
ookal ligt hij netjes op zijn rug :p:
daarom wil ik voor zijn eigen veiligheid eerst zelf zien wat er loopt voordat hij er naar toe gaat.
maar door zijn enthausiasme is hij er al voordat ik maar iets kan zeggen :p:
Je kunt natuurlijk wacht/blijf leren, maar je zegt dat hij het hier komen best goed doet. Misschien kun je dat nog beter maken door te zorgen dat jij echt het allerleukste op deze aardbol bent? Geef je hem wat lekkers als hij het commando hier opvolgt?? Geef hem dan nog wat lekkerders en knuffel hem beloon hem als 'n gek. Het is te proberen, want als jij dan hier roept denkt ie (hopelijk) ok die hond is leuk, maar bij het vrouwtje nog veel leuker.
Succes!
Succes!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee hoor, hier komen ze graag terug.. krijgen ze hun balletje.. en daar doen ze alles voor...majelle schreef: Roep hem gewoon iedere keer als hij naar een andere hond wil terug. Het wordt voor een hond al minder leuk als hij telkens weer terug moet lopen als hij naar een andere hond wil.
dus belonen met iets wat ze leuker vinden dan die andere hond, speeltje, worst etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- DogoDonna
- Actief
Ik heb een theedoek met een knoop erin, vindt ze geweldig en dat scheurt dan ook nog zo lekker als ze eraan trekt. Maar dat dekt niet altijd de lading hoor. Ze gaat veel liever het veld rond struinen en lekkere verse drollen eten, dan ben ik de totale controle kwijt
Terwijl ze verder op alle fronten goed luisterd. Maar dat drollen eten is schijnbaar wel erg speciaal
Ik ga nu naar het bos, daar heb ik er geen last van en luisterd ze werkelijk super. En dat terwijl er een heel mooi uitlaatveld/park letterlijk bij ons om de hoek ligt (met verse drollen).

Ik ga nu naar het bos, daar heb ik er geen last van en luisterd ze werkelijk super. En dat terwijl er een heel mooi uitlaatveld/park letterlijk bij ons om de hoek ligt (met verse drollen).
- majelle
- Zeer actief
Dat bedoel ik eigenlijk ook. Je beloont altijd als ie terugkomt tochmalinois schreef:nee hoor, hier komen ze graag terug.. krijgen ze hun balletje.. en daar doen ze alles voor...majelle schreef: Roep hem gewoon iedere keer als hij naar een andere hond wil terug. Het wordt voor een hond al minder leuk als hij telkens weer terug moet lopen als hij naar een andere hond wil.
dus belonen met iets wat ze leuker vinden dan die andere hond, speeltje, worst etc.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ok dan had ik het verkeerd begrepen...sorrymajelle schreef:Dat bedoel ik eigenlijk ook. Je beloont altijd als ie terugkomt tochmalinois schreef:nee hoor, hier komen ze graag terug.. krijgen ze hun balletje.. en daar doen ze alles voor...majelle schreef: Roep hem gewoon iedere keer als hij naar een andere hond wil terug. Het wordt voor een hond al minder leuk als hij telkens weer terug moet lopen als hij naar een andere hond wil.
dus belonen met iets wat ze leuker vinden dan die andere hond, speeltje, worst etc.. Alleen als je automatisch wilt dat hij naar je toekomt als hij andere honden ziet. Dan zal ie in het begin misschien denken heeft geen zin om er op af te gaan want dan moet ik terugkomen (beloning is automatisch). Zijn eerste reactie is dan naar je toekomen als ie een hond ziet. omdat er dan wat volgt en dan geef je commando ga maar.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sonja
- Zeer actief
je kunt het zo gek niet bedenken en ik heb het geprobeerd
sokken, ballen, worst, kaas, croepoek!! (vintie lekker)
gek wegrennen, piepstemmen, en ik weet niet wat nog meer.
en dat kreng reageert perfect als er geen honden zijn, ik ben geweldig, samen stokken zoeken,en samen in konijnen hollen loeren hihi.
hij verliest me niet uit het oog.
maar zodra er een andere hond in zicht is, heb ik pas weer controlle als hij die begroet heeft.
heeft hij gesnuffeld en ik roep hem dan komt hij als een gek aanrennen en word hij geweldig leuk ontvangen door mij.
en dan kunnen we netjes doorlopen.
maar geef ik het comando hier of wachten terwijl hij die hond ziet, dan is hij echt van de wereld :p:
en ik weet echt niet hoe ik nog leuker kan zijn.
misschien op mijn knieen gaan kruipen :p:
oja, als ik andere mensen, kinderen fietsen of wat dan ook tegen kom luisterd hij wel perfect naar me.
het gaat echt om honden,en hij krijgt van mij alle ruimte om met honden te spelen dus snap niet dat het nog steeds zo bijzonder voor hem is.

sokken, ballen, worst, kaas, croepoek!! (vintie lekker)
gek wegrennen, piepstemmen, en ik weet niet wat nog meer.
en dat kreng reageert perfect als er geen honden zijn, ik ben geweldig, samen stokken zoeken,en samen in konijnen hollen loeren hihi.
hij verliest me niet uit het oog.
maar zodra er een andere hond in zicht is, heb ik pas weer controlle als hij die begroet heeft.
heeft hij gesnuffeld en ik roep hem dan komt hij als een gek aanrennen en word hij geweldig leuk ontvangen door mij.
en dan kunnen we netjes doorlopen.
maar geef ik het comando hier of wachten terwijl hij die hond ziet, dan is hij echt van de wereld :p:
en ik weet echt niet hoe ik nog leuker kan zijn.
misschien op mijn knieen gaan kruipen :p:
oja, als ik andere mensen, kinderen fietsen of wat dan ook tegen kom luisterd hij wel perfect naar me.
het gaat echt om honden,en hij krijgt van mij alle ruimte om met honden te spelen dus snap niet dat het nog steeds zo bijzonder voor hem is.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Job vindt honden ook leuker dat wat dan ook. Ik kan op mijn kop gaan staan met een zak frolic en een kilo kaas maar dat boeit hem niet. Alleen voor levercake wil hij er nog wel eeens over denken
Ik heb met Job op een begeven moment de dics mee genomen om te laten merken dat ik het niet de bedoeling is om een kilometer vooruit te rennen naar een andere hond. Dit heeft wel geholpen en hij komt nu ook heel vrolijk zijn beloning halen. Maar eerst drong ik gewoon niet tot hem door

Ik heb met Job op een begeven moment de dics mee genomen om te laten merken dat ik het niet de bedoeling is om een kilometer vooruit te rennen naar een andere hond. Dit heeft wel geholpen en hij komt nu ook heel vrolijk zijn beloning halen. Maar eerst drong ik gewoon niet tot hem door

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- sonja
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik denk dat ze de Fisher Discs bedoeld. John Fisher is de schrijver van het boek: honden denken zo. En hij heeft discs ontwikkelt die een geluid maken als je er mee gooit. Voor meer informatie: http://www.dogmountain.be/info/handleiding/FD.htm
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Wanneer die twee van mij er vandoor gaan terwijl dit niet de bedoeling is, roep ik ze. Komen ze niet kom ik ze halen en dan krijgen ze zeker geen beloning. Mijn honden worden beloont wanneer ze naar mij toekomen maar als ik moe komen is het spelletje gelijk over.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera