Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geschikte hond
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
- Aantal honden: 2
geschikte hond
Hallo mensen,
Al langere tijd wil ik een hond:echter 1 probleem ik werk 32 uur per week.
Ik heb veel over voor een hond zowel financieel als tijd.
Een staffordshire bull terrier vind ik erg aantrekkelijk alleen die kan je volgens velen geen 8 uur per dag alleen laten.
Nu mijn vraag welk ras zou geschikter zijn om te nemen?
Oja ik woon in een 2 kamer flat dus veel ruimte heb ik niet!
Al langere tijd wil ik een hond:echter 1 probleem ik werk 32 uur per week.
Ik heb veel over voor een hond zowel financieel als tijd.
Een staffordshire bull terrier vind ik erg aantrekkelijk alleen die kan je volgens velen geen 8 uur per dag alleen laten.
Nu mijn vraag welk ras zou geschikter zijn om te nemen?
Oja ik woon in een 2 kamer flat dus veel ruimte heb ik niet!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
vind personelijk 8 uur per dag wel erg lang
en als je dan klein behuist ben zou ik niet een ras nemen die veel ruimte neemd en veel beweging nodig heeft
maar nog maals ik zelf zou geen hond nemen die 8 uur alleen is per dag mischien denkt de rest anders
en als je dan klein behuist ben zou ik niet een ras nemen die veel ruimte neemd en veel beweging nodig heeft
maar nog maals ik zelf zou geen hond nemen die 8 uur alleen is per dag mischien denkt de rest anders
Laatst gewijzigd door twinkeltje op 31 mar 2004 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Dat kan best hoor; mits je kan regelen dat hij tussendoor uitgelaten wordt. Kan je zelf in je pauzes naar huis?
Of anders een kennis of buurvrouw die dat kan doen? Of als je het geld ervoor hebt, een uitlaatservice.
Er zijn wel meer mogelijkheden, alleen is het in het begin moeilijk omdat het een pupje is die je nog op moet voeden.
Wil je perse een pup of wil je een volwassen hond?
Ik ga binnenkort ook 8 uur per dag werken, en mijn vriend werkt ook 8 uur per dag. Maar gelukkig heb ik iemand die ze tussendoor kan uitlaten en als ik thuis ben krijgen ze genoeg aandacht (en mijn vriend en ik draaien dan wisseldiensten).
Het is ook maar wat de hond gewend is. Er zijn honden met verlatingsangst, maar ook honden die lekker liggen te maffen (zoals die van mij).
Of anders een kennis of buurvrouw die dat kan doen? Of als je het geld ervoor hebt, een uitlaatservice.
Er zijn wel meer mogelijkheden, alleen is het in het begin moeilijk omdat het een pupje is die je nog op moet voeden.
Wil je perse een pup of wil je een volwassen hond?
Ik ga binnenkort ook 8 uur per dag werken, en mijn vriend werkt ook 8 uur per dag. Maar gelukkig heb ik iemand die ze tussendoor kan uitlaten en als ik thuis ben krijgen ze genoeg aandacht (en mijn vriend en ik draaien dan wisseldiensten).
Het is ook maar wat de hond gewend is. Er zijn honden met verlatingsangst, maar ook honden die lekker liggen te maffen (zoals die van mij).
Groetjes Rob
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
dat die persoon 8u werkt/dag, wil nog niet zeggen dat de hond ook 8u alleen zit. de reistijd zit erbij. en meestal moet je 8.5 aanwezig zijn op je werk omdat de pauzes niet door betaald worden.
balou zit wel 8u/dag alleen. ik ben om 6.15u de deur uit en om 14.00u thuis. ik ben 2x op de week om die tijd thuis en mn vriend ook 2x/week. dus 4 dagen istie dan alleen. maar 'smiddags wordtie uitegebreid uitgelaten. hij kan het dus ook zolang ophouden.
1 dag moeten we beiden om 5.15u weg en zijn we pas 16.30u thuis.
dan is er iemand die hem tussendoor uitlaat.
de zaterdag is helemaal voor balou. dan zijn we op de h.school te vinden heel de dag. en de zondag is een rustige dag. maar als we ergens heen gaan, gaatie mee.
als we echt hele dagen moesten werken de hele week, hadden we geen hond.
we werken wel fulltime, maar omdat we veel vrije dagen hebben, gebruiken we die dus om eerder thuis te zijn voor balou.
balou zit wel 8u/dag alleen. ik ben om 6.15u de deur uit en om 14.00u thuis. ik ben 2x op de week om die tijd thuis en mn vriend ook 2x/week. dus 4 dagen istie dan alleen. maar 'smiddags wordtie uitegebreid uitgelaten. hij kan het dus ook zolang ophouden.
1 dag moeten we beiden om 5.15u weg en zijn we pas 16.30u thuis.
dan is er iemand die hem tussendoor uitlaat.
de zaterdag is helemaal voor balou. dan zijn we op de h.school te vinden heel de dag. en de zondag is een rustige dag. maar als we ergens heen gaan, gaatie mee.
als we echt hele dagen moesten werken de hele week, hadden we geen hond.
we werken wel fulltime, maar omdat we veel vrije dagen hebben, gebruiken we die dus om eerder thuis te zijn voor balou.
Laatst gewijzigd door little-wolf op 01 apr 2004 05:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Angeniet
- Erelid
Ik werk ook 32 uur per week en heb mijn dagen zo geregeld dat ik 1 dag per week de hele dag werk en de rest 6 uur per dag (in 5 minuten ben ik op mijn werk).
Die ene dag per week is mijn dochter al vroeg thuis om de honden goed uit te laten. De andere dagen neem ik ze direct mee als ik thuiskom naar onze wandelstek, waar ze heerlijk kunnen rennen etc.
Tot nog toe gaat dat prima.
Die ene dag per week is mijn dochter al vroeg thuis om de honden goed uit te laten. De andere dagen neem ik ze direct mee als ik thuiskom naar onze wandelstek, waar ze heerlijk kunnen rennen etc.
Tot nog toe gaat dat prima.
-
- Actief
geschikte hond
het is best wel lang 8 uur maar als je tussendoor de hond uit kunt laten of iemand anders wil het voor je doen moet het wel kunnen, alleen het ras wat jij mooi vind zou ik niet doen, een vriend van mij heeft het in dezelfde situatie geprobeerd maar uiteidelijk bleef er een gefrustreerde baas en een nog zieligere hond over.
Succes Marron
Succes Marron
groetjes Van Marron de labjes en Flup
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen ik mijn honden kreeg woonde ik nog samen. We gingen uitelkaar en hij wilde de honden niet, GELUKKIG!! Maar toen moest ik wel meer gaan werken, anders kon ik financieel niet rondkomen.
Ik werk dus ook 32 uur per week. Ze zijn er langzamerhand aan gewend. Niet iedere dag kon ik iemand regelen die ze voor me uit wilde laten en dan moesten ze het dus ophouden. De dagen dat het wel kan maken we er wel gebruik van.
Zodra ik thuis kom gaan we extra lang wandelen en bied ik ze alle gelegenheid hun energie kwijt te kunnen.
Het kan dus wel, al is het geen ideale situatie voor een hond natuurlijk.
Genoeg mensen hier in de buurt hebben een hond en werken hele dagen.
Zoals ik al zei vind ik dat niet de ideale situatie, maar als het niet anders is, dan zal het helaas wel zo moeten, zoals bij mij.
Er zijn natuurlijk wel hondenrassen die zich makkelijker aanpassen, en daar zou ik als ik jou was naar kijken.
Tja en verder moet je wel iemand hebben die de hond voor je uit kan laten, want als je een pup hebt die 8 uur alleen moet zijn, dan is die nog niet zindelijk als hij volwassen is.
Denk er in ieder geval goed over na......
Ik werk dus ook 32 uur per week. Ze zijn er langzamerhand aan gewend. Niet iedere dag kon ik iemand regelen die ze voor me uit wilde laten en dan moesten ze het dus ophouden. De dagen dat het wel kan maken we er wel gebruik van.
Zodra ik thuis kom gaan we extra lang wandelen en bied ik ze alle gelegenheid hun energie kwijt te kunnen.
Het kan dus wel, al is het geen ideale situatie voor een hond natuurlijk.
Genoeg mensen hier in de buurt hebben een hond en werken hele dagen.
Zoals ik al zei vind ik dat niet de ideale situatie, maar als het niet anders is, dan zal het helaas wel zo moeten, zoals bij mij.
Er zijn natuurlijk wel hondenrassen die zich makkelijker aanpassen, en daar zou ik als ik jou was naar kijken.
Tja en verder moet je wel iemand hebben die de hond voor je uit kan laten, want als je een pup hebt die 8 uur alleen moet zijn, dan is die nog niet zindelijk als hij volwassen is.
Denk er in ieder geval goed over na......
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

- Cyntha
- Actief
Hoi, mijn vriend en ik werken beide fulltime, maar we werken bijna naast huis ( 3 huizen verder in de groothandel van mijn ouders ) elke middag hebben we een uur pauze en gaan we flink wandelen.
Verder gaat mijn moeder weleens wandelen of ligt hij op kantoor.
Ik denk dat 8 uur erg lang is, zeker zonder pauze voor hem even uit te laten. Maar het kan wel, ind. met misschien een uitlaatservice, in je pauze zelf komen etc.
Maar ik zou dan geen pup adviseren, want ja die kan natuurlijk nog niet erg lang alleen zijn. ( wij hebben de eerste tijd de mogelijkheid gehad om keivaak met Bas te gaan spelen/lopen )..
Veel succes ermee, ik zou zeggen, praat eens met mensen in je buurt ( missch. kun je hulp verwachten ) en hier op het forum!!!!
Verder gaat mijn moeder weleens wandelen of ligt hij op kantoor.
Ik denk dat 8 uur erg lang is, zeker zonder pauze voor hem even uit te laten. Maar het kan wel, ind. met misschien een uitlaatservice, in je pauze zelf komen etc.
Maar ik zou dan geen pup adviseren, want ja die kan natuurlijk nog niet erg lang alleen zijn. ( wij hebben de eerste tijd de mogelijkheid gehad om keivaak met Bas te gaan spelen/lopen )..
Veel succes ermee, ik zou zeggen, praat eens met mensen in je buurt ( missch. kun je hulp verwachten ) en hier op het forum!!!!

Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!

- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Als ik de verhalen lees kan het dus duidelijk wel. Of je het moet willen is een ander verhaal. Zelf ben ik ook helemaal gek van honden, maar omdat ik alleen ben, niet ruim woon en full time werk heb ik dus gekozen om voorlopig geen hond te nemen. Niet dat ik iemand anders van egoïsme beschuldig, maar ik zou mij zelf dus wel een egoïst voelen als ik een hond nam die vervolgens of lang alleen zou zitten of door anderen zou worden uitgelaten. Zelf geef ik mijn hondengekte daarom op een andere manier invulling. B.v. door regelmatig bij mijn ouders langs te gaan. Zij hebben 2 honden die er al waren toen ik nog thuiswoonde. De honden beschouw ik daarom ook als mijn honden.
Kortom, ieder zijn eigen keuze en die respecteer ik. Maar ik heb het dus juist niet gedaan.
Kortom, ieder zijn eigen keuze en die respecteer ik. Maar ik heb het dus juist niet gedaan.

- Peet2
- Zeer actief
Ik neem mijn honden mee naar m'n werk....dat is toegestaan, dus ik ben een mazzelaar
.
Anders zou ik gewoon geen honden (kunnen) houden, met een fulltime baan.....tenzij ik een goede uitlaatservice wist in de buurt, maar het valt niet mee een betrouwbare en betaalbare dienst te vinden.....
Als ik jou was zou ik er echt 2x over nadenken...Wie weet vind jij wel een goede uitlaatservice?
Succes en wijsheid met je beslissing
Peet

Anders zou ik gewoon geen honden (kunnen) houden, met een fulltime baan.....tenzij ik een goede uitlaatservice wist in de buurt, maar het valt niet mee een betrouwbare en betaalbare dienst te vinden.....
Als ik jou was zou ik er echt 2x over nadenken...Wie weet vind jij wel een goede uitlaatservice?
Succes en wijsheid met je beslissing
Peet

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tamara/Bayko schreef:Geen enkel ras is geschikt om acht uur achter elkaar alleen te zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Als je je pup goed opvoedt gaat het goed, maar met een twee kamer flat zou ik toch voor een ander ras gaan. Ik zou aan een kleinere hond denken die je kamer toch als speelpaleis kan gebruiken en lekker kan rondsjesen in de kamer? Je moet je er dan wel van bewust zijn dat je de tijd die je wel thuis bent aan je hond besteed. Ik heb een gouden regel dat als ik door de weeks weeks weg moet 's avonds Tirsa dan mee moet kunnen, anders niet.
Houd ook rekening met de allereerste opvoeding als je je pup krijgt. Dan kun je echt niet meteen weer fulltime gaan werken. Drie of vier weken vrij om je hond zindelijk te maken en de eerste beginselen van opvoeden heb je toch echt wel nodig.
Voor het ras, ga eens naar wat tentoonstellingen met mensen praten en bekijk eens een aantal rassen.
Succes!!
Houd ook rekening met de allereerste opvoeding als je je pup krijgt. Dan kun je echt niet meteen weer fulltime gaan werken. Drie of vier weken vrij om je hond zindelijk te maken en de eerste beginselen van opvoeden heb je toch echt wel nodig.
Voor het ras, ga eens naar wat tentoonstellingen met mensen praten en bekijk eens een aantal rassen.
Succes!!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
oh ja?? weet je dat zo zeker voor alle rassen...een hond is een roedeldier, die doe je tekort als je hem zo lang alleen laat.Neeltje schreef:Als je je pup goed opvoedt gaat het goed,
ben blij dat ik geen hond had gekregen van mijn fokker als ik 8 uur per dag werkte en de hond dus alleen zou zijn gedurende die tijd!!!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Martin
- Zeer actief
Natuurlijk kan een hond 8 uur per dag alleen zijn , maar of hij dan nog zo`n gelukkig leven heeft is een heel ander verhaal.
Wij zijn fulltime bij de honden 24 uur per dag, en dat vinden wij zo horen ook, roedeldieren horen ook in een roedel te leven vinden wij ,met alles erop en eraan, zo`n hond kan zich ook veel completer ontwikkelen als hij deel uitmaakt van een groep die de hele dag actief kan zijn in een grote tuin, of op een terrein, deze honden zijn veel completer ,gelukkiger en zelfstandiger, dan honden die de hele dag alleen zijn.
Maar dat is onze mening, als wij onze honden dit niet zouden kunnen bieden , zouden wij ze niet hebben.
Wij zijn fulltime bij de honden 24 uur per dag, en dat vinden wij zo horen ook, roedeldieren horen ook in een roedel te leven vinden wij ,met alles erop en eraan, zo`n hond kan zich ook veel completer ontwikkelen als hij deel uitmaakt van een groep die de hele dag actief kan zijn in een grote tuin, of op een terrein, deze honden zijn veel completer ,gelukkiger en zelfstandiger, dan honden die de hele dag alleen zijn.
Maar dat is onze mening, als wij onze honden dit niet zouden kunnen bieden , zouden wij ze niet hebben.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Martin
- Zeer actief
Ik ben eigen baas , dat scheelt al een heleboelTarz schreef:Ga je dan nooit van huis?
Of moet/moest je nooit naar je werk?
Het lijkt me moeilijk om echt 24 uur per dag aan het huis gekluisterd te zijn

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Neeltje schreef:Als je je pup goed opvoedt gaat het goed

Je weet van te voren nooit of je hond goed tegen alleen zijn kan. Opvoeding is daarbij niet zaligmakend.
Dus een pup van 3 maanden laat jij al 8 uur per dag alleen 8O ? Dat is vragen om problemen.Neeltje schreef:Houd ook rekening met de allereerste opvoeding als je je pup krijgt. Dan kun je echt niet meteen weer fulltime gaan werken. Drie of vier weken vrij om je hond zindelijk te maken en de eerste beginselen van opvoeden heb je toch echt wel nodig.
Succes!!
Iemand die bij mij om een pup komt en de hond 8 uur per dag of langer (reistijd, boodschappen ed) krijgt echt geen hond.
Natuurlijk kun je een hond wennen aan het alleen zijn. Je kunt een hond overal een wennen (zelfs aan een bench). De hond past zich zoals gewoonlijk wel weer aan. Hij kan niet anders. Maar of je de hond daar een plezier mee doet?
Maar ach, als het niet goed gaat en de hond kan niet goed alleen zijn kun je hem altijd nog in een bench doen tegen het slopen, en als hij dan nog protesteert dmv blaffen is er ook nog wel een plekje in het asiel.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 01 apr 2004 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

- majelle
- Zeer actief
Mijn ex had een zo'n hond en ik dus ook ineens en vergeet niet het zijn hele drukke vrolijke hyperhondjes. Wel leuk hoor maar zelfs ik werd er af en toe gek van en ik ben boxers gewend en vind hoe drukker hoe leuker. Moet wel zeggen dat ik er maar 1 ken en die was ook een beetje neurotisch want die had dus een jaar bij iemand die fulltime werkte in de bench gezeten dus die was niets gewend, maar ik heb begrepen dat de meeste hele drukke hondjes zijn.
De grote van je woning maakt niets uit, als ze maar in je buurt kunne zijn. Ik woon ook klein en met twee drukke honden maar ik ga iedere dag naar het bos en zit vaak 2.5 uur op een veld te hangen en zij snuffelen wat, zo hebben ze ook een soort tuin. Groot huis zou mooi zijn maar mijn noch hun leven is perfect maar wel aangenaam.
Fulltime werken lijkt me moeilijk stel het is winter wanneer zien je honden daglicht en hou je het zelf vol naast je baan want dat moet je savonds en heel erg vroeg dingen met hem of haar gaan doen.
Als je toch voor zo'n hondje zou gaan zou je ook kunnen zoeken naar een oppas of je hondje gaat ergens naar toe. En dan waar ie veel aandacht krijgt van een mens en ook moet die persoon dat soort honden leuk vinden. Ze zijn mensengek en niet echt eenkennig. Is een oudere herplaatser niet iets voor je?.
De grote van je woning maakt niets uit, als ze maar in je buurt kunne zijn. Ik woon ook klein en met twee drukke honden maar ik ga iedere dag naar het bos en zit vaak 2.5 uur op een veld te hangen en zij snuffelen wat, zo hebben ze ook een soort tuin. Groot huis zou mooi zijn maar mijn noch hun leven is perfect maar wel aangenaam.
Fulltime werken lijkt me moeilijk stel het is winter wanneer zien je honden daglicht en hou je het zelf vol naast je baan want dat moet je savonds en heel erg vroeg dingen met hem of haar gaan doen.
Als je toch voor zo'n hondje zou gaan zou je ook kunnen zoeken naar een oppas of je hondje gaat ergens naar toe. En dan waar ie veel aandacht krijgt van een mens en ook moet die persoon dat soort honden leuk vinden. Ze zijn mensengek en niet echt eenkennig. Is een oudere herplaatser niet iets voor je?.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Al eens gedacht aan al die honden in het asiel.
Ik denk niet dat er veel bekommerd zijn hoe lang ze daar per dag in een hok zitten.
Als een hond een leuke thuis krijgt met mensen die op tijd en stond liefde, aandacht willen besteden aan zijn opvoeding is dat toch goed.
Al moet ik wel bekennen dat ik het erg moeilijk zou hebben als ik LUka zo lang alleen zou moeten laten.
Dus iemand zoeken die tussen door kan gaan wandelen etc...
Sanneke
Ik denk niet dat er veel bekommerd zijn hoe lang ze daar per dag in een hok zitten.
Als een hond een leuke thuis krijgt met mensen die op tijd en stond liefde, aandacht willen besteden aan zijn opvoeding is dat toch goed.
Al moet ik wel bekennen dat ik het erg moeilijk zou hebben als ik LUka zo lang alleen zou moeten laten.
Dus iemand zoeken die tussen door kan gaan wandelen etc...
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Actief
geschikte hond
Dat van die asiel honden vind ik een goed idee, mijn tweede labje is ook een afdankertje, ik had dit een jaar in mei een volle zus van marron willen kopen, maar toen ik hoorde dat mijn amaretje al 4 maanden van haar leven in haar bench had doorgebracht was mijn keuze snel gemaakt.
En wat zijn we blij met haar, elke dag is voor haar een feest, omdat ze niet meer in die bench hoeft te leven maar gewoon in huis, en omdat ze meegaat wandelen, wat voor Marron en Flup mijn Jack Russel gewoon is is voor haar in de maanden dat ik haar nu heb nog steeds een waar feest
En wat zijn we blij met haar, elke dag is voor haar een feest, omdat ze niet meer in die bench hoeft te leven maar gewoon in huis, en omdat ze meegaat wandelen, wat voor Marron en Flup mijn Jack Russel gewoon is is voor haar in de maanden dat ik haar nu heb nog steeds een waar feest
groetjes Van Marron de labjes en Flup
- Cyntha
- Actief
Ben het met je eens 'Hutsje'!!!!Hutsje schreef:Neeltje schreef:Als je je pup goed opvoedt gaat het goed![]()
![]()
Wat kortzichtig. Was het maar zo, dan zaten er heel wat honden minder in het asiel.....
Je weet van te voren nooit of je hond goed tegen alleen zijn kan. Opvoeding is daarbij niet zaligmakend.
Dus een pup van 3 maanden laat jij al 8 uur per dag alleen 8O ? Dat is vragen om problemen.Neeltje schreef:Houd ook rekening met de allereerste opvoeding als je je pup krijgt. Dan kun je echt niet meteen weer fulltime gaan werken. Drie of vier weken vrij om je hond zindelijk te maken en de eerste beginselen van opvoeden heb je toch echt wel nodig.
Succes!!
Iemand die bij mij om een pup komt en de hond 8 uur per dag of langer (reistijd, boodschappen ed) krijgt echt geen hond.
Natuurlijk kun je een hond wennen aan het alleen zijn. Je kunt een hond overal een wennen (zelfs aan een bench). De hond past zich zoals gewoonlijk wel weer aan. Hij kan niet anders. Maar of je de hond daar een plezier mee doet?
Maar ach, als het niet goed gaat en de hond kan niet goed alleen zijn kun je hem altijd nog in een bench doen tegen het slopen, en als hij dan nog protesteert dmv blaffen is er ook nog wel een plekje in het asiel.

Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!

- willemien
- Actief
Ik zou sowieso ook zeggen; neem geen puppy maar een rustige asielhond die wel alleen kan zijn. maarreh; in het asiel geven ze geen honden mee aan mensen die zo lang van huis zijn.
Dan kan je wel kiezen voor de minder goede optie om toch een pup te nemen, maar dan neem je gewoon bewust een gok want natuurlijk hebben ze in het asiel die regel niet voor niets...
Dan kan je wel kiezen voor de minder goede optie om toch een pup te nemen, maar dan neem je gewoon bewust een gok want natuurlijk hebben ze in het asiel die regel niet voor niets...
Waarom kan een asielhond dan wel zolang alleen zijn. Omdat hij blij moet zijn met alles wat beter is dan zijn lot nu? Daar ben ik het dus niet mee eens.
Ongeacht waar de hond vandaan komt, zou het geen verschil mogen maken in de kwaliteit van de verzorging die je de hond bied.
Wil je niet dat een hond alleen is, dan ook de hond uit het asiel niet. Het zijn geen tweederangs dieren die minder zijn en overal maar blij mee moeten zijn. het zijn gewoon dieren die met veel pech waarschijnlijk in een asiel terecht zijn gekomen.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, dat hoop ik eigenlijk wel.
Trouwens..........de meeste asielhonden zitten er omdat ze niet alleen kunnen zijn. het is geloof ik bijna oorzaak nummer 1.
Ongeacht waar de hond vandaan komt, zou het geen verschil mogen maken in de kwaliteit van de verzorging die je de hond bied.
Wil je niet dat een hond alleen is, dan ook de hond uit het asiel niet. Het zijn geen tweederangs dieren die minder zijn en overal maar blij mee moeten zijn. het zijn gewoon dieren die met veel pech waarschijnlijk in een asiel terecht zijn gekomen.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, dat hoop ik eigenlijk wel.
Trouwens..........de meeste asielhonden zitten er omdat ze niet alleen kunnen zijn. het is geloof ik bijna oorzaak nummer 1.
Laatst gewijzigd door Baily op 02 apr 2004 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Die regel is er zeer zeker niet in alle asiels. Ik ken ook asiels waar je wel een hond krijg als je fulltime werkt. Het is toch helemaal absurd dat je mensen die fulltime werken een hond zou ontzeggen?? Wie zegt dat die hond het slechter zou hebben als dat er altijd iemand thuis is?? Dan zouden er toch duizenden honden in Nederland moeten zitten met een slecht leven.willemien schreef:Ik zou sowieso ook zeggen; neem geen puppy maar een rustige asielhond die wel alleen kan zijn. maarreh; in het asiel geven ze geen honden mee aan mensen die zo lang van huis zijn.
Natuurlijk moet je kiezen voor bepaald ras en hier geen border collie nemen, maar ik blijf er maar vanuit gaan dat mensen bij aanschaf hebben nagedacht. En met een goede opvoeding gaat het perfect.
Ik zal jullie nu wel weer allemaal over me heen krijgen, maar dat zij dan zo.
- Cyntha
- Actief
Hoi Neeltje, ja ik moet zeggen ik ben het half met je eens, ik werk dus zelf ook fulltime( met een pauze van een dik wandeluur, en ik werk aan huis ) maar ik vind het toch ook niet ideaal als een hond 8 uur alleen thuis moet blijven.
Ik vind dat echt te lang, en ja tuurlijk is het ook zo dat het niet per definitie is dat honden waarvan de bazen meer vrij hebben het altijd beter hebben ( want ik ken hier genoeg mensen die dat zijn en hun hond een minirondje laten lopen
) maar ik denk dat het toch voor het gros zo geldt..
(volg je me nog,hiha
) Nouja, ik denk dat je ook moet kijken naar de tijd die je buiten je werk met de hond kunt bezig zijn, want ja, het gaat uiteindelijk wel om kwaliteit ipv kwantiteit!!! 
Ik vind dat echt te lang, en ja tuurlijk is het ook zo dat het niet per definitie is dat honden waarvan de bazen meer vrij hebben het altijd beter hebben ( want ik ken hier genoeg mensen die dat zijn en hun hond een minirondje laten lopen

(volg je me nog,hiha

- willemien
- Actief
je hebt het inderdaad verkeerd begrepen baily;
Een alsielhond is tenminste geen puppy meer; DAAROM vond ik dat ze beter een asielhond kon nemen. Je zou bij een asielhond iets beter kunnen voorspellen of de hond er tegen kan (want er is informatie over de vorige eigenaar beschikbaar) dan bij een jong pupje waarvan het hele karakter zich nog moet ontwikkelen. Ik weet dat in het asiel waar ik ooit vrijwilligerswerk gedaan heb, honden niet meegegeven werden als ze alleen thuis moeten blijven en heel veel asielhonden hebben juist verlatingsangst maar er zitten ook altijd wel een paar lieve lobbessen in het asiel die om een andere reden zijn weggedaan en die misschien al gewend waren om overdat alleen thuis te zitten.
Nogmaals; mijn persoonlijke mening is dat je tijd voor een hond moet maken en dat je anders geen hond moet nemen, maar ik denk niet dat veel mensen zich door mijn mening laten tegenhouden. Dan hoop ik dat ik ze tenminste kan overtuigen om geen experimenten met een puppy te doen.
Een alsielhond is tenminste geen puppy meer; DAAROM vond ik dat ze beter een asielhond kon nemen. Je zou bij een asielhond iets beter kunnen voorspellen of de hond er tegen kan (want er is informatie over de vorige eigenaar beschikbaar) dan bij een jong pupje waarvan het hele karakter zich nog moet ontwikkelen. Ik weet dat in het asiel waar ik ooit vrijwilligerswerk gedaan heb, honden niet meegegeven werden als ze alleen thuis moeten blijven en heel veel asielhonden hebben juist verlatingsangst maar er zitten ook altijd wel een paar lieve lobbessen in het asiel die om een andere reden zijn weggedaan en die misschien al gewend waren om overdat alleen thuis te zitten.
Nogmaals; mijn persoonlijke mening is dat je tijd voor een hond moet maken en dat je anders geen hond moet nemen, maar ik denk niet dat veel mensen zich door mijn mening laten tegenhouden. Dan hoop ik dat ik ze tenminste kan overtuigen om geen experimenten met een puppy te doen.
-
- Zeer actief
Nieve zit ook veel alleen omdat ik gewoon moet werken, anders trek ik het financieel niet. Maar ik zou haar nooit 8 uren per dag binnen laten zitten. Ik heb haar in de tuin, ze kan binnen en buiten. Ze heeft hier weinig moeite mee en vermaakt zich echt goed alleen. En als ze een behoefte moet doen, hoeft ze dat dus niet op te houden. Als ik thuis kom ga ik overigens gelijk ruim een uur wandelen en pas daarna ga ik zelf eten enzo. En 's ochtends sta ik ook eerder op om haar goed uit te laten. Ik heb wel als regel voor mezelf gesteld dat mijn avonden voor haar zijn...en bijna alle weekenden ook (of ze gaat eens een weekendje naar een oppas). Als ik 's middags later thuis zou komen (uitzondering), bel ik ook een oppas die haar uitlaat en ophaalt.Cyntha schreef:Hoi Neeltje, ja ik moet zeggen ik ben het half met je eens, ik werk dus zelf ook fulltime( met een pauze van een dik wandeluur, en ik werk aan huis ) maar ik vind het toch ook niet ideaal als een hond 8 uur alleen thuis moet blijven.
Ik vind dat echt te lang, en ja tuurlijk is het ook zo dat het niet per definitie is dat honden waarvan de bazen meer vrij hebben het altijd beter hebben ( want ik ken hier genoeg mensen die dat zijn en hun hond een minirondje laten lopen) maar ik denk dat het toch voor het gros zo geldt..
(volg je me nog,hiha) Nouja, ik denk dat je ook moet kijken naar de tijd die je buiten je werk met de hond kunt bezig zijn, want ja, het gaat uiteindelijk wel om kwaliteit ipv kwantiteit!!!
Ik ben begonnen met haar halve dagen alleen te laten, toen ze ongveer 7 maanden was. Daarna hebben we het langzaam opgebouwd. Toen ze pup was ging ze mee naar het werk, maar in de baan die ik nu heb kan dat echt niet.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!