nu ff serieus kun je ze niet afleiden met een favo speeltje zodat ze meer geinteresseerd zijn in het speeltje dan in de katten als je een bij de auto bent mogen ze het speeltje hebben
Moderator: moderatorteam
joe schreef:Als je de info goed gelezen had, wist je dat ze dit al geprobeerd heeft :sleep:scooby doo schreef:doe skeelers aan![]()
nu ff serieus kun je ze niet afleiden met een favo speeltje zodat ze meer geinteresseerd zijn in het speeltje dan in de katten als je een bij de auto bent mogen ze het speeltje hebben
IK denk niet dat daar het probleem ligt. Het ligt en dat geeft ze zelf ook al aan, aan het feit dat ze hem niet durft goed te corrigeren. Bij haar man loopt hij immers voorbeeldig mee.....Wiempie schreef:Ik zou de oplossing zoeken in het veranderen van de route. Dan maar een tijdje niet met de auto óf regelmatig ergens anders parkeren. In ieder geval de dagelijkse routine doorbreken. Loop ook eens via een andere straat richting auto en loop deze voorbij. Laat het niet vanzelfsprekend zijn dat jullie met de auto gaan. Heel veel goed opgevoede honden, normaal netjes volgend aan de lijn, vergeten alles om zich als ze met "de baas" mee mogen. Zeker als dezelfde route regelmatig wordt gelopen. Train het volgen in de dagelijkse omgeving, en dan bedoel ik ook echt rechtsomkeert, haakse hoeken enz. Met andere woorden, vervang het trainingsveld (tijdelijk?) door het gebied waar de hond in de praktijk moet voldoen aan de eisen. Prachtig als je hond een voobeeld voor anderen is op de cursus, maar wat heb je er aan als het in de dagelijkse omgeving niet werkt? Als tijd een probleem is, dan kan heb best zijn dat je de oplossing moet zoeken in minder clubtraining en, met de kennis die je al hebt, zelf een traininsprogramma opstelt dat beantwoordt aan het doel dat je voor ogen hebt.
Inge O schreef:even serieus : telkens als iemand met het voorstel 'afleiden met speeltje' komt, hebben ze waarschijnlijk de ervaring dat dit bij hun hond (ras) heel goed werkt, en wordt er bij uitbreiding dan maar van uit gegaan dat alle honden zo speeltjesgek (te krijgen) zijn.scooby doo schreef:doe skeelers aan![]()
van wat marja hier beschrijft lijkt het me niet dat haar hond zal denken 'leuuuuuk, spééltje! die kat kan me nu wel gestolen worden!'
die kat Ãs voor haar het leukste speeltje!
Ik heb een keer naar de auto gelopen met een slipketting om! met kloppend hart en zweet op me'n rug:)joe schreef:IK denk niet dat daar het probleem ligt. Het ligt en dat geeft ze zelf ook al aan, aan het feit dat ze hem niet durft goed te corrigeren. Bij haar man loopt hij immers voorbeeldig mee.....Wiempie schreef:Ik zou de oplossing zoeken in het veranderen van de route. Dan maar een tijdje niet met de auto óf regelmatig ergens anders parkeren. In ieder geval de dagelijkse routine doorbreken. Loop ook eens via een andere straat richting auto en loop deze voorbij. Laat het niet vanzelfsprekend zijn dat jullie met de auto gaan. Heel veel goed opgevoede honden, normaal netjes volgend aan de lijn, vergeten alles om zich als ze met "de baas" mee mogen. Zeker als dezelfde route regelmatig wordt gelopen. Train het volgen in de dagelijkse omgeving, en dan bedoel ik ook echt rechtsomkeert, haakse hoeken enz. Met andere woorden, vervang het trainingsveld (tijdelijk?) door het gebied waar de hond in de praktijk moet voldoen aan de eisen. Prachtig als je hond een voobeeld voor anderen is op de cursus, maar wat heb je er aan als het in de dagelijkse omgeving niet werkt? Als tijd een probleem is, dan kan heb best zijn dat je de oplossing moet zoeken in minder clubtraining en, met de kennis die je al hebt, zelf een traininsprogramma opstelt dat beantwoordt aan het doel dat je voor ogen hebt.
Dus ik zou niet beginnen aan heel dit gedoe...nogmaals corrigeren...corrigeren en corrigeren en...als hij het goed doet rustig belonen.
Hoe gaat het trouwens?????? Nog steeds goed????
Ik had de route inderdaad verandert, dat ging twee dagen goe en toen zag ze een kat! terug bij af.Wiempie schreef:Ik zou de oplossing zoeken in het veranderen van de route. Dan maar een tijdje niet met de auto óf regelmatig ergens anders parkeren. In ieder geval de dagelijkse routine doorbreken. Loop ook eens via een andere straat richting auto en loop deze voorbij. Laat het niet vanzelfsprekend zijn dat jullie met de auto gaan. Heel veel goed opgevoede honden, normaal netjes volgend aan de lijn, vergeten alles om zich als ze met "de baas" mee mogen. Zeker als dezelfde route regelmatig wordt gelopen. Train het volgen in de dagelijkse omgeving, en dan bedoel ik ook echt rechtsomkeert, haakse hoeken enz. Met andere woorden, vervang het trainingsveld (tijdelijk?) door het gebied waar de hond in de praktijk moet voldoen aan de eisen. Prachtig als je hond een voobeeld voor anderen is op de cursus, maar wat heb je er aan als het in de dagelijkse omgeving niet werkt? Als tijd een probleem is, dan kan heb best zijn dat je de oplossing moet zoeken in minder clubtraining en, met de kennis die je al hebt, zelf een traininsprogramma opstelt dat beantwoordt aan het doel dat je voor ogen hebt.