Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Regenjas - niet gevoerd?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief

Regenjas - niet gevoerd?

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik ben op zoek naar een niet-gevoerde regenjas, en zo licht mogelijk. Er mag uiteraard wel iets van mesh aan de binnenkant zitten, maar geen fleece of andere warme voering.

Zelf kom ik op onderstaande jassen uit, maar die zijn beide nogal aan de prijs. Ik heb hem maar eenmalig tijdens een vakantie nodig, in NL zal ik hem niet gebruiken.

- Ruffwear Aira
- Non-stop Pro Raincoat

Nog tips voor (goedkopere) alternatieven?
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Regenjas - niet gevoerd?

Ongelezen bericht door Lucia »

https://www.petsgifts.nl/trixie-regenja ... bsQAvD_BwE

Afhankelijk van of je echt superkwaliteit eist is dit misschien iets? Ik heb ooit een transparante regenjas voor 1 vd honden aangeschaft en daar nu even snel op gegoogled.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Welke maat heeft Victor?
Ik heb nog een Hurtta Pro liggen, 50 cm, die past Uma niet fijn en mag weg.
Persistence
Zeer actief

Lucia schreef:https://www.petsgifts.nl/trixie-regenja ... bsQAvD_BwE

Afhankelijk van of je echt superkwaliteit eist is dit misschien iets? Ik heb ooit een transparante regenjas voor 1 vd honden aangeschaft en daar nu even snel op gegoogled.
Die zag ik ook, dankje. Tja dat is het lastige, het moet eigenlijk wel kwalitatief goed zijn maar ik wil er dan liefst weer geen €60-80 voor betalen.:mrgreen:
Ik denk dat deze niet erg stevig zal zijn, en met een beetje pech moet hij hem toch uren aan.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Persistence schreef:
Lucia schreef:https://www.petsgifts.nl/trixie-regenja ... bsQAvD_BwE

Die zag ik ook, dankje. Tja dat is het lastige, het moet eigenlijk wel kwalitatief goed zijn maar ik wil er dan liefst weer geen €60-80 voor betalen.:mrgreen:
Ik denk dat deze niet erg stevig zal zijn, en met een beetje pech moet hij hem toch uren aan.
Ik vind hem vooral stijf en krakerig, wel licht. Maar bij lang dragen wellicht niet zo comfortabel idd.
Vuilniszak is dan nog een soepelere optie misschien :mrgreen:
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door naomi12 »

Voor Puck heb ik deze: https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ron ... D3XpN1BlKE

Zit haar perfect en helemaal niet duur. Weet alleen niet zeker of hij ook bij een collie goed zit. Al is Puck ook wel iets grover dan een echte windhond.
Persistence
Zeer actief

Manuma schreef:Welke maat heeft Victor?
Ik heb nog een Hurtta Pro liggen, 50 cm, die past Uma niet fijn en mag weg.
:D Vic heeft denk ik eerder een 60cm nodig, maar zou je hem anders mee willen nemen met het kamperen om te passen? Als het past dan neem ik hem graag van je over. Hoeveel gram weegt de jas? Dan kan ik dat alvast in m'n grammenexcel verwerken voor m'n backpack (voor Noorwegen) :tongue:
Lucia schreef:
Ik vind hem vooral stijf en krakerig, wel licht. Maar bij lang dragen wellicht niet zo comfortabel idd.
Vuilniszak is dan nog een soepelere optie misschien :mrgreen:
Weet je dat ik nog serieus heb gedacht, ik gooi er wel een vuilniszak omheen? :LOL:
Maar dat vonden ze geen goed idee :neenee:
naomi12 schreef:Voor Puck heb ik deze: https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ron ... D3XpN1BlKE

Zit haar perfect en helemaal niet duur. Weet alleen niet zeker of hij ook bij een collie goed zit. Al is Puck ook wel iets grover dan een echte windhond.
Die zien er wel handig en licht uit. Zitten er beenbandjes voor de achterpoten bij? Het waait daar nogal hard dus het is fijn als het niet steeds omhoog waait. De maat zou denk ik wel goed zijn, 60 cm en Victor is vrij smal, ze denken vaak dat hij een windhond met kleurtjes is :mrgreen:
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

Er zitten geen bandjes aan. Maar het waait niet omhoog, blijft echt heel goed zitten doordat de achterkant "bol" is zeg maar.
Heb eerst een jas gehad die dat niet had, en die ging wel steeds scheef of waaide omhoog.
Persistence
Zeer actief

naomi12 schreef:Er zitten geen bandjes aan. Maar het waait niet omhoog, blijft echt heel goed zitten doordat de achterkant "bol" is zeg maar.
Heb eerst een jas gehad die dat niet had, en die ging wel steeds scheef of waaide omhoog.
Dat is super! Zit er misschien ook nog een opening in voor de riem als hij een tuigje aanheeft?
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

Persistence schreef:
naomi12 schreef:Er zitten geen bandjes aan. Maar het waait niet omhoog, blijft echt heel goed zitten doordat de achterkant "bol" is zeg maar.
Dat is super! Zit er misschien ook nog een opening in voor de riem als hij een tuigje aanheeft?
Nee dat niet. Maar ik doe hem er wel eens overheen aan, dat kan op zich wel.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik heb voor Hazel een regenjas van Hurtta gevonden op MP voor een prikkie. Was 1x gedragen.
Als je MP goed in de gaten houdt met een opgeslagen zoekopdracht, kun je mooi snel reageren. Jas bevalt goed, alleen nodig bij stortbuien die de hele dag duren en we er toch door moeten.
Persistence
Zeer actief

*Esther schreef:Ik heb voor Hazel een regenjas van Hurtta gevonden op MP voor een prikkie. Was 1x gedragen.
Als je MP goed in de gaten houdt met een opgeslagen zoekopdracht, kun je mooi snel reageren. Jas bevalt goed, alleen nodig bij stortbuien die de hele dag duren en we er toch door moeten.
Zeker, ik heb voor nu MP al helemaal afgespeurd en heb ook meerdere zoekopdrachten ingesteld!
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wij hebben de Bucas, in zowel 50gr dat is geen gevoerde en de 300gr is een hele dikke...

https://thedoglounge.nl/product/bucas-h ... lue-50-gr/
Persistence
Zeer actief

Brigitte schreef:Wij hebben de Bucas, in zowel 50gr dat is geen gevoerde en de 300gr is een hele dikke...

Dat is ook een mooie zeg, en maar 50gram! Die was ik nog niet tegengekomen, dankje!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Persistence schreef:
Brigitte schreef:Wij hebben de Bucas, in zowel 50gr dat is geen gevoerde en de 300gr is een hele dikke...

Dat is ook een mooie zeg, en maar 50gram! Die was ik nog niet tegengekomen, dankje!
Die 50 gr geeft aan hoe zwaar de stof is bij een bepaalde afmeting hè. Hoe dicht hij geweven is eigenlijk. Die jas zal een heel stuk zwaarder zijn dan 50 gr.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Persistence
Zeer actief

sirene schreef:
Persistence schreef:

Die 50 gr geeft aan hoe zwaar de stof is bij een bepaalde afmeting hè. Hoe dicht hij geweven is eigenlijk. Die jas zal een heel stuk zwaarder zijn dan 50 gr.
Oh. :oohja: :LOL:
Hij is 350gram zie ik nu.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Haha, tot ik de ruffwear las wilde ik schrijven dat een north face hyvent wel fijn is...
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Is zoiets nog iets? Want dan wil Ik wel voor je kijken of ze die bij de Cranenbroek nog hebben (andere kleur dan roze :mann: )
Ik had een maatje kleiner voor Lou voor 5 euro zoiets.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”