Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen.

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Teckel14
nieuw lid
Mijn ras(sen): Ruwharige dwergteckel
Aantal honden: 1

Even voorstellen.

Ongelezen bericht door Teckel14 »

Hallo hondenliefhebbers,

Ik ben het vrouwtje van een lieve teckel, ik ben 32 jaar en mijn oma teckel is vandaag 14 jaar geworden. :cheer:

ik ga even rondneuzen hier op t forum en mijn eigen onmogelijke vraag delen me jullie....

lieve groetjes en een pootje van oma
Stapper
Zeer actief

Re: Even voorstellen.

Ongelezen bericht door Stapper »

Welkom! Wat mooi om al 14
Wat bedoel je met “ mijn eigen onmogelijke vraag delen me jullie”?
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Welkom!
Ik denk een vraag over het naderende einde van oma teckel.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Teckel14
nieuw lid

Stapper schreef:Welkom! Wat mooi om al 14
Wat bedoel je met “ mijn eigen onmogelijke vraag delen me jullie”?
ik doe t maar even hier, ik snap nog niet zoveel van dit forum....

mijn hondje is dus echt oud, en begint af te takelen.
Afgelopen maandag bij de dierenarts geweest. ik wilde haar sowieso laten nakijken, toen ze afgelopen zondag bloed in dr bek had heb ik maandag meteen gebeld.

Ze hoort niet goed meer
ze is bijna blind
zere rug (in t verleden heeft ze een hernia gehad en is ze aan geholpen)
zere kies (kan eruit dmv een operatie) Die was aan het bloeden zondag avond.
doet haar behoefte in huis.
ze trilt soms met haar achterpoten als ze stilstaat.
loopt de hele dag met haar staart tussen dr poten,(als ze al loopt want ze slaapt de hele dag eigenlijk) behalve als ik thuiskom dan kan ze nog blij doen en rennen en kwispelen.

en dan het allerlaatste ik vertrouw haar niet meer met vreemde kinderen, we hebben er zelf 4 (samengesteld gezin ) en dat gaat goed maar als er kinderen komen spelen kan ze heel verschillend op reageren... ene keer is t prima en de andere keer trekt ze dr lip op.

Willen we haar de operatie aandoen? urine was goed dus ze t zou kunnen. maar die narcose.... toen ze geopereerd werd aan haar gebit jaren geleden was ze daar heel erg ziek van. ze word wakker bij mensen die ze niet kent in een vreemd genouw.... hoe oud kan ze nog worden? dat weet natuurlijk niemand.....

daarbij is t poepen en plassen in huis daarmee niet over.

stel we laten haar wel inslapen, dan voelt dat voor mij heel egoistisch op de een of andere manier.

ik weet dat alleen wij deze keuze moeten en kunnen maken, maar misschien kunnen jullie vertellen hoe jullie erover denken ?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Als ik zo het rijtje aan problemen zie, zou ik denken dat ze het 14 jaar goed heeft gehad (nou ja, ik ken jullie niet, maar stel dat dit mijn hond was) en dat het gewoon klaar is. De koek begint op te raken en de bodem van het wijnvat is in zicht. Waarom zou je wachten tot ze nog verder aftakelt, is dat hondwaardig? Hoe erg moet het worden voor het niet meer egoïstisch voelt? ;)
Maar goed, je kunt die keuze niet voor een ander maken.

Uhh, welkom ook :lol1:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Welkom :flower:

Mijn oudste teef is net 15 jaar geworden en begint ook af te takelen, veel slapen, doof, slecht zien maar nog altijd lief tegen iedereen behalve tegen de dierenarts, als die haar een pijnlijke prik geeft wil ze nog wel eens sneppen.
Verder is ze nog gezond, loopt mee met de rest van de roedel en wat er hier vaak gezegd wordt; je ziet aan je hond wanneer het genoeg is geweest.
Teckel14
nieuw lid

Sandra&co schreef:Als ik zo het rijtje aan problemen zie, zou ik denken dat ze het 14 jaar goed heeft gehad (nou ja, ik ken jullie niet, maar stel dat dit mijn hond was) en dat het gewoon klaar is. De koek begint op te raken en de bodem van het wijnvat is in zicht. Waarom zou je wachten tot ze nog verder aftakelt, is dat hondwaardig? Hoe erg moet het worden voor het niet meer egoïstisch voelt? ;)
Maar goed, je kunt die keuze niet voor een ander maken.

Uhh, welkom ook :lol1:
eigenlijk bracht de dierenarts mij aan het twijfelen....meer omdat ze zei dat ze na het verwijderen van de kies nog best 3 jaar door kan... dit was een consult van 15 min ze kent ons niet (verhuisd dus andere dierenarts wel dossier gelezen). ik werd er niet duidelijker van van dat ze doof en blind was wisten we eigenlijk al. ik kreeg t gevoel dat t niet goed was als we zouden kiezen voor inslapen. en ik ben iemand die niet goed knopen door kan hakken (vreselijk )manlief wel maar ik moet er ook 100%achter staan...
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik denk dat je hier heel veel aan kunt hebben: Zijn we niet te vroeg?
Teckel14
nieuw lid

Maryanne schreef:Welkom :flower:

Mijn oudste teef is net 15 jaar geworden en begint ook af te takelen, veel slapen, doof, slecht zien maar nog altijd lief tegen iedereen behalve tegen de dierenarts, als die haar een pijnlijke prik geeft wil ze nog wel eens sneppen.
Verder is ze nog gezond, loopt mee met de rest van de roedel en wat er hier vaak gezegd wordt; je ziet aan je hond wanneer het genoeg is geweest.
ik las daar net iets over in een ander topic ja... geen idee wat ik dan aan haar moet zien. ik merk wel dat heel erg aanhankelijk is de laatste maanden richting mij. wat meer kroelen en meer toelaten.
Teckel14
nieuw lid

Fotogravinnetje schreef:Ik denk dat je hier heel veel aan kunt hebben: Zijn we niet te vroeg?
ik ga even kijken dankjewel
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Welkom :mrgreen:
Zo te lezen is ze klaar met het leven, klink voor mij niet echt hondwaardig meer en dat zou voor mij van doorslaggevende reden zijn om haar dr rust te gunnen.

Sterkte met het maken voor de juiste keuze voor je hond.
Afbeelding
Teckel14
nieuw lid

Lizzie. schreef:Welkom :mrgreen:
Zo te lezen is ze klaar met het leven, klink voor mij niet echt hondwaardig meer en dat zou voor mij van doorslaggevende reden zijn om haar dr rust te gunnen.

Sterkte met het maken voor de juiste keuze voor je hond.
bedankt voor je reactie Lizzie.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Welkom en ze heeft zo te lezen een mooi en vol leven gehad en is nu behoorlijk op aan het raken.
Vervelend dat de nieuwe dierenarts je dit gevoel geeft bij de keuze voor euthanasie.
Denk dat dat de eerlijkste keuze naar je hond is op dit moment.
Onlangs van dichtbij meegemaakt. Ook teckel van 14. Iets in de neus. Uitgebreid onderzoek vooraf, niet enkel urine, maar ook hartecho, uitgebreid bloed onderzoek etc. Hondje had een lichte hart afwijking maar met aangepaste narcose kon een CT scan voor diagnose prima.
Op de uitslaap kamer is het hondje alsnog overleden. Het was toch te veel :(
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Welkom :flower:

Altijd een nare beslissing, kan het nog?, gaat het nog? Veel sterkte ermee :J:

De hond denkt niet vooruit, die leeft in het heden, ze krijgt een klein prikje en valt bij jouw op schoot in slaap zoals ze dat al 14 jaar heeft gedaan, het verschil is nu dat ze niet meer wakker wordt en dat is altijd verdrietig en het went nooit.
Voor ons is het altijd te vroeg al worden ze 100 jaar. :I:
Teckel14
nieuw lid

crutz schreef:Welkom en ze heeft zo te lezen een mooi en vol leven gehad en is nu behoorlijk op aan het raken.
Vervelend dat de nieuwe dierenarts je dit gevoel geeft bij de keuze voor euthanasie.
Onlangs van dichtbij meegemaakt. Ook teckel van 14. Iets in de neus. Uitgebreid onderzoek vooraf, niet enkel urine, maar ook hartecho, uitgebreid bloed onderzoek etc. Hondje had een lichte hart afwijking maar met aangepaste narcose kon een CT scan voor diagnose prima.
Dat is echt heel erg zielig... het hartje bij onze hond is nog goed (geen ruis).
ze lijkt t goed te doen op dit moment. t gaat p en neer kan per week verschillen.
ik ga t vanavond even goed met mijn moeder bespreken, ze komt dan even langs voor de kinderen.

al blijft t lastig, Do is mijn eerste hondje die ik kreeg toen ik op mezelf ging wonen. al die tijd zijn we samen geweest en dat is een hele lange tijd...
eigenlijk weet ik wel wat t beste is voor haar maar ik durf t gewoon niet zo goed. :(:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Teckel14 schreef:
crutz schreef:Welkom en ze heeft zo te lezen een mooi en vol leven gehad en is nu behoorlijk op aan het raken.
Dat is echt heel erg zielig... het hartje bij onze hond is nog goed (geen ruis).
ze lijkt t goed te doen op dit moment. t gaat p en neer kan per week verschillen.
ik ga t vanavond even goed met mijn moeder bespreken, ze komt dan even langs voor de kinderen.

al blijft t lastig, Do is mijn eerste hondje die ik kreeg toen ik op mezelf ging wonen. al die tijd zijn we samen geweest en dat is een hele lange tijd...
eigenlijk weet ik wel wat t beste is voor haar maar ik durf t gewoon niet zo goed. :(:
Het hart is misschien nog goed maar dan nog kan de narcose te veel zijn. Deze hond had ook probleemloos door de narcose moeten komen obv de conclusie vd arts na uitgebreid onderzoek. Enkel urine onderzoek is zeer minimaal
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”