Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een plaats die gemiddeld 8-10 graden warmer is dan hier en vochtiger.
Dussss dacht ik dat het voor Vusi wel fijn zou zijn met een koelmat, waar kun je die kopen en wat kosten die dingen zo ongeveer?
Het liefst wil ik die in een winkel kopen waar ik de kwaliteit kan bekijken, het moet wel een goede kwaliteit zijn zodat ze die het hele jaar kan gebruiken....... als ze erop wil liggen
Vooral die laatste zin Ik lees vaak dat honden er niet graag op liggen. Ik heb 2 koelhalsbanden, maar ik heb niet het gevoel dat ze het daardoor minder heet hebben.
Mijn vorige hond was kortharig dus de mat heb ik niet geprobeerd omdat ze ook niet op koele tegels enz. ging liggen. De halsband heb ik toen wel gekocht en ik vond het een waardeloos ding dat niks deed in mijn beleving.
Koelvest was bij Shib de oplossing. Voor Lou heb ik ergens goedkoop een koeltuigje op de kop kunnen tikken, want vesten/jassen vindt ze meer dan vreselijk. Hopelijk vindt ze dat tuigje komende zomer wel prima te doen.
Afgelopen zomer was het hier 28-30 graden in huis en Lou had echt last van de warmte. Toen heb ik in haar bench 2 koelmatten gelegd met een dun kleedje eroverheen. Daar ging ze toen toch zeer regelmatig op liggen. Zonder kleedje moest ze er niks van weten. Ik denk ergens ook dat het materiaal gewoon niet lekker ligt.
Oa action en Cranenbroek verkopen koelmatten, stukken goedkoper dan in de reguliere dierenwinkels en ze werken volgens mij net zo goed, zijn alleen een stuk goedkoper. Zo goedkoop dat ik er voor mezelf ook 2 heb gekocht
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Die matten wil Murdock ook niet op liggen... miskoop van het jaar.
Zo'n koelvest heb ik nog nooit geprobeerd, werkt op dezelfde manier?
@mosquito is het daar 24/7 zo warm? En ook jaar rond?
Dan zou ik naar een meer permanente oplossing zoeken. Een airco unit in een ruimte waar de hond wel in kan maar de lucht niet uit. Misschien iets met een hondenluik?
Is het ook zonnig of alleen maar heel warm?
Tegen de zon zou ik van dat goede schaduwdoek aanraden. Als je dat voor/over de veranda kan hangen scheelt dat zo een hoop graden.
Hier gaan ze wel op de koelmatten liggen. Ik heb van die blauwe met gel erin, daar komt geen water aan te pas. Meestal is dat het probleem waarom honden niet op de mat gaan liggen, van die natte matjes.
Daarnaast heb ik hier nog koeljassen en een schaduwdoek.
wolvster schreef:Die matten wil Murdock ook niet op liggen... miskoop van het jaar.
Dan zou ik naar een meer permanente oplossing zoeken. Een airco unit in een ruimte waar de hond wel in kan maar de lucht niet uit. Misschien iets met een hondenluik?
Ja het is daar altijd warm.
In de "koude tijd" is het rond de 30-32 overdag en rond 20 's nachts
In de warme tijd kan het tot 40-42 gaan en vochtig
Er komt airco binnen, buiten op de veranda zet ik een ventilator.
veertje schreef:Hier gaan ze wel op de koelmatten liggen. Ik heb van die blauwe met gel erin, daar komt geen water aan te pas. Meestal is dat het probleem waarom honden niet op de mat gaan liggen, van die natte matjes.
Mies vond de koelmat heerlijk, maar toen kwam de kat er ook op liggen en die vond het ook zo heerlijk en krabde het in een keer stuk
veertje schreef:Hier gaan ze wel op de koelmatten liggen. Ik heb van die blauwe met gel erin, daar komt geen water aan te pas. Meestal is dat het probleem waarom honden niet op de mat gaan liggen, van die natte matjes.
Die heb ik ook en Amoz ligt er best vaak op. Nu is het hier nog niet écht warm, maar wel zo tussen de 25-30 graden en dan ligt hij er 's middags wel graag op. De rest niet, maar die liggen dan ook liever in de zon te bakken of gaan gewoon op de koele tegels liggen.
wolvster schreef:Die matten wil Murdock ook niet op liggen... miskoop van het jaar.
Ja het is daar altijd warm.
In de "koude tijd" is het rond de 30-32 overdag en rond 20 's nachts
In de warme tijd kan het tot 40-42 gaan en vochtig
Er komt airco binnen, buiten op de veranda zet ik een ventilator.
mosquito1980 schreef:Wij gaan binnenkort verhuizen naar een plaats die gemiddeld 8-10 graden warmer is dan hier en vochtiger.
Dussss dacht ik dat het voor Vusi wel fijn zou zijn met een koelmat, waar kun je die kopen en wat kosten die dingen zo ongeveer?
Het liefst wil ik die in een winkel kopen waar ik de kwaliteit kan bekijken, het moet wel een goede kwaliteit zijn zodat ze die het hele jaar kan gebruiken....... als ze erop wil liggen
Waar ga je heen?
Ik heb de ervaring dat een koelvest t best helpt.
Hier ook geen fans van de koelmat. Ik heb een hele simpele, die hoeft niet nat gemaakt te worden. Hij ligt nu achterin de auto tijdens lange ritten.
De ventilator vinden ze prettiger.
mosquito1980 schreef:Ik denk dat ik maar een koelvest probeer.
Ik ben ook bang dat Vusi de koelmat aan stukken zou trekken, ik ga er vanuit dat de inhoud daarvan nou niet bepaald gezond is.
Ik weet niet of ik met constant die temperaturen aan een koelvest zou gaan. Dan lijkt het creëren van koele ruimtes (ook voor jezelf) en schaduwplekken me handiger dan dag in dag uit met zo'n vest te gaan werken. De hond heeft dan ook niks te kiezen met een vest aan.
Misschien voor de heetste momenten van de dag of tijdens een wandeling zo'n vest gebruiken, maar verder niet.
mosquito1980 schreef:Ik denk dat ik maar een koelvest probeer.
Ik ben ook bang dat Vusi de koelmat aan stukken zou trekken, ik ga er vanuit dat de inhoud daarvan nou niet bepaald gezond is.
Ik weet niet of ik met constant die temperaturen aan een koelvest zou gaan. Dan lijkt het creëren van koele ruimtes (ook voor jezelf) en schaduwplekken me handiger dan dag in dag uit met zo'n vest te gaan werken. De hond heeft dan ook niks te kiezen met een vest aan.
Misschien voor de heetste momenten van de dag of tijdens een wandeling zo'n vest gebruiken, maar verder niet.
Nee, koelvest zou zijn na/tijdens een wandeling of in de auto. Voor de rest moet ze zelf maar de beste plek uitzoeken
Ik heb 16 jaar in Guine Bissau gewoond, daar is het hetzelfde klimaat dus ik weet wat me te wachten staat
Ik had vorig jaar een koelmat en koel tuig eigenlijk meer gekocht. Maar het koeltuig vond ik niks en Dex ook niet en deed ook volgens mij niks. De koelmat wel. Maar het is er zo één met soort gel erin dus niet nat.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..