Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor "baas" heeft jouwwwwwww hond nodig...
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Wat voor "baas" heeft jouwwwwwww hond nodig...
Stel: je hond moet een nieuwe baas. Wat voor soort eigenaar moet hij dan krijgen en waarom? En is dat anders als dat jij bent?
Lizzie heeft een eigenaar nodig zonder hele drukke honden. En eentje die niet vergeet dat ze er is. Eigenlijk kan ze wel bij iedereen. Mensen met kinderen of oude mensen ook. Ik denk dat we prima bij Lizzie passen.
Keetje heeft iemand nodig die de humor in haar gedrag kan zien. Ze is namelijk niet zo gelijkmatig. Mensen zijn of the bomb of doodeng. Honden zijn geweldig leuk maar ze laat de kaas niet zomaar van haar brood eten. Ze begint nooit met vechten en een terechte correctie pikt ze zonder morren, maar gechagrijn zonder reden dat pikt ze dus niet. En ze is een notoire dief vooral bij andere honden. Ze zou eerlijk gezegd wel wat strakker gehouden mogen worden dan dat ik doe. Ze kan namelijk wel eens dwingend aandacht vragen en ik vind dat moeilijk te negeren. Keetje kan alleen bij mensen die echt met haar aan de slag gaan. Een dagje minder kan best maar daar blijft het dan ook bij. Oja en vergat vooral niet te veel druk bij haar. Want dan klapt ze echt compleet dicht.
Lizzie heeft een eigenaar nodig zonder hele drukke honden. En eentje die niet vergeet dat ze er is. Eigenlijk kan ze wel bij iedereen. Mensen met kinderen of oude mensen ook. Ik denk dat we prima bij Lizzie passen.
Keetje heeft iemand nodig die de humor in haar gedrag kan zien. Ze is namelijk niet zo gelijkmatig. Mensen zijn of the bomb of doodeng. Honden zijn geweldig leuk maar ze laat de kaas niet zomaar van haar brood eten. Ze begint nooit met vechten en een terechte correctie pikt ze zonder morren, maar gechagrijn zonder reden dat pikt ze dus niet. En ze is een notoire dief vooral bij andere honden. Ze zou eerlijk gezegd wel wat strakker gehouden mogen worden dan dat ik doe. Ze kan namelijk wel eens dwingend aandacht vragen en ik vind dat moeilijk te negeren. Keetje kan alleen bij mensen die echt met haar aan de slag gaan. Een dagje minder kan best maar daar blijft het dan ook bij. Oja en vergat vooral niet te veel druk bij haar. Want dan klapt ze echt compleet dicht.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 28 mei 2019 15:10, 3 keer totaal gewijzigd.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: Wat voor "baas" heeft jou hond nodig...
Mijn Lizzy (maar dan denk ik aan hoe ze vroeger was, nu ze de 16 nadert wil ze vooral rust
) zou bij heel veel mensen op haar plaats geweest zijn. Ze is heel lief, makkelijk en aanhankelijk. Extreem zacht voor kinderen. Had ook prima op een appartement gekund. Wel met een hondenmaatje, die haar respecteert.
Ze heeft minder uitdagingen en beweging nodig dan een herder, maar je zou haar alsnog te kort hebben gedaan met een uurtje wandelen en verder niks. Nu ze stokoud is, is dàt pas genoeg voor haar
. Wel iemand die om kan gaan met haar jachtgedrag zonder haar eeuwig aan de lijn te houden.
Amber, zoals ik haar ken, is extreem makkelijk. Maar goed, ze is wel op straat gegooid dus ooit zal iemand daar anders over hebben gedacht
Die kan bij alles en iedereen, maar houdt niet van druk(te) en gedoe. Gewoon een leuke lieve gehoorzame actieve huishond
Kailen is een speciaal geval en meerdere keren al van de hand gedaan. Natuurlijk zijn territoriale agressie. Dit maakt hem echt ongeschikt voor gezinnen en situaties met veel in- en uitloop. Zijn jachtpassie is enorm. Door zijn karakter of ervaringen (dat weet ik natuurlijk niet met zekerheid) hecht hij zich moeilijk en samenwerken is niet heel erg zijn ding ondanks dat ie een herder is. Echt niet geschikt voor de hondensport oid, daar doe je hem totaal geen plezier mee. Ik heb nu zijn knopjes wel gevonden en ben vreselijk dol op zijn zachtaardige, tolerante en bescheiden manier van doen. Hij is mijn knuffelbeer
Maar daar is wel een heel traject aan vooraf gegaan. Hij moet geen nieuw baasje. NOOIT meer.
Maverick is ook al een paar keer van baas verwisseld, ondanks zijn leeftijd. Zijn eigengereide karakter maken hem (voor mij) moeilijk opvoedbaar. Als je goed om kan gaan met dit soort types, is ie verder wel heel lief en makkelijk (mits je goed ben in opruimen
) . Buiten luistert hij gek genoeg wèl heel goed en voor een windhond heeft hij maar een gematigde jachtpassie. Een grote bank en een lief speelmaatje, en Maverick is al snel tevreden.

Ze heeft minder uitdagingen en beweging nodig dan een herder, maar je zou haar alsnog te kort hebben gedaan met een uurtje wandelen en verder niks. Nu ze stokoud is, is dàt pas genoeg voor haar

Amber, zoals ik haar ken, is extreem makkelijk. Maar goed, ze is wel op straat gegooid dus ooit zal iemand daar anders over hebben gedacht

Die kan bij alles en iedereen, maar houdt niet van druk(te) en gedoe. Gewoon een leuke lieve gehoorzame actieve huishond

Kailen is een speciaal geval en meerdere keren al van de hand gedaan. Natuurlijk zijn territoriale agressie. Dit maakt hem echt ongeschikt voor gezinnen en situaties met veel in- en uitloop. Zijn jachtpassie is enorm. Door zijn karakter of ervaringen (dat weet ik natuurlijk niet met zekerheid) hecht hij zich moeilijk en samenwerken is niet heel erg zijn ding ondanks dat ie een herder is. Echt niet geschikt voor de hondensport oid, daar doe je hem totaal geen plezier mee. Ik heb nu zijn knopjes wel gevonden en ben vreselijk dol op zijn zachtaardige, tolerante en bescheiden manier van doen. Hij is mijn knuffelbeer

Maverick is ook al een paar keer van baas verwisseld, ondanks zijn leeftijd. Zijn eigengereide karakter maken hem (voor mij) moeilijk opvoedbaar. Als je goed om kan gaan met dit soort types, is ie verder wel heel lief en makkelijk (mits je goed ben in opruimen

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wat een leuke vraag! 
Mijn honden hebben sowieso allemaal een baas nodig die positief, duidelijk en begripvol met ze omgaat, ze zijn allemaal veel te gevoelig voor harde correcties, intimideren of heel veel druk.
Mila zou ik niet zo snel herplaatsen bij andere huisdieren en zeker niet bij kinderen. Ze kan prima met andere honden samenleven, maar het komt wel nauw welk type hond en ze heeft daarin echt wel wat begeleiding nodig. Idem voor katten. Verder heeft zij een ervaren en actieve baas nodig, iemand die het leuk vindt om met haar te spelen en dingen te ondernemen en haar ook mentaal uitdaging te bieden. En iemand die kalm en geduldig is en kan omgaan met haar stressgevoeligheid en rare angstjes. Ik denk dat Mila bij mij wel heel erg op haar plek zit, maar wat haar betreft was één andere hond (Amy of Amoz) ook wel genoeg geweest
Amy heeft een ervaren en heel actief baasje nodig die het niet erg vindt om een hond te hebben die je bijna altijd aangelijnd moet houden en die moeite heeft met vreemde honden. Iemand met een andere stabiele hond waar ze een goede klik mee heeft, Amy is echt een roedelhondje die andere honden om zich heen nodig heeft. Iemand met gevoel voor humor en die honden goed kan lezen. Amy communiceert heel duidelijk en raakt er onzeker en gestrest van als ze daarin niet wordt begrepen.
Ik denk dat Amy mij nog wel iets actiever had gewild en dat ze het heel leuk zou vinden om bijvoorbeeld samen hard te lopen of andere fysiek heel inspannende activiteiten te doen.
Amoz heeft een duidelijk, geduldig en lief baasje nodig , iemand die geen druk op hem legt en heel erg van knuffelen houdt
Andere honden is prima, maar hoeft niet. Iemand die honden goed kan lezen, die hem in zijn waarde kan laten en goed kan begeleiden op een rustige en duidelijke/consequente manier. Dan is hij de makkelijkste hond die er is, die weinig vraagt, maar wel overal voor in is.
Ik kan me eigenlijk niets bedenken wat Amoz hier anders zou willen. Misschien meer één-op-één quality time en knuffels...
Taartje heeft iemand nodig die om haar kan lachen en haar kan nemen zoals ze is. Iemand die geen gehoorzaamheid verwacht, die precies doet wat zij wil en voor al haar klachten met een oplossing aan komt rennen. Waar ze op bed en op de bank mag en de hele dag vertroeteld wordt, lekkere hapjes krijgt en hoofdmassages. Liefst zonder andere honden, want die lopen daarbij alleen maar in de weg.
Taartje vindt mij nog niet echt behulpzaam genoeg, dus die wil wel graag verhuizen naar iemand die voor haar een hemel op aarde creëert.

Mijn honden hebben sowieso allemaal een baas nodig die positief, duidelijk en begripvol met ze omgaat, ze zijn allemaal veel te gevoelig voor harde correcties, intimideren of heel veel druk.
Mila zou ik niet zo snel herplaatsen bij andere huisdieren en zeker niet bij kinderen. Ze kan prima met andere honden samenleven, maar het komt wel nauw welk type hond en ze heeft daarin echt wel wat begeleiding nodig. Idem voor katten. Verder heeft zij een ervaren en actieve baas nodig, iemand die het leuk vindt om met haar te spelen en dingen te ondernemen en haar ook mentaal uitdaging te bieden. En iemand die kalm en geduldig is en kan omgaan met haar stressgevoeligheid en rare angstjes. Ik denk dat Mila bij mij wel heel erg op haar plek zit, maar wat haar betreft was één andere hond (Amy of Amoz) ook wel genoeg geweest

Amy heeft een ervaren en heel actief baasje nodig die het niet erg vindt om een hond te hebben die je bijna altijd aangelijnd moet houden en die moeite heeft met vreemde honden. Iemand met een andere stabiele hond waar ze een goede klik mee heeft, Amy is echt een roedelhondje die andere honden om zich heen nodig heeft. Iemand met gevoel voor humor en die honden goed kan lezen. Amy communiceert heel duidelijk en raakt er onzeker en gestrest van als ze daarin niet wordt begrepen.
Ik denk dat Amy mij nog wel iets actiever had gewild en dat ze het heel leuk zou vinden om bijvoorbeeld samen hard te lopen of andere fysiek heel inspannende activiteiten te doen.
Amoz heeft een duidelijk, geduldig en lief baasje nodig , iemand die geen druk op hem legt en heel erg van knuffelen houdt

Ik kan me eigenlijk niets bedenken wat Amoz hier anders zou willen. Misschien meer één-op-één quality time en knuffels...
Taartje heeft iemand nodig die om haar kan lachen en haar kan nemen zoals ze is. Iemand die geen gehoorzaamheid verwacht, die precies doet wat zij wil en voor al haar klachten met een oplossing aan komt rennen. Waar ze op bed en op de bank mag en de hele dag vertroeteld wordt, lekkere hapjes krijgt en hoofdmassages. Liefst zonder andere honden, want die lopen daarbij alleen maar in de weg.
Taartje vindt mij nog niet echt behulpzaam genoeg, dus die wil wel graag verhuizen naar iemand die voor haar een hemel op aarde creëert.
Laatst gewijzigd door DeDiana op 28 mei 2019 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Vooral mensen. Ze is vooral dol op kinderen. Andere honden heeft ze geen interesse in. En een beetje leuke tuin waar ze in de zon kan liggen.
- Miezemuis
- Zeer actief
Arme Taartje. Die heeft geen baas nodig maar personeelDeDiana schreef:Wat een leuke vraag!
Mila zou ik niet zo snel herplaatsen bij andere huisdieren en zeker niet bij kinderen. Ze kan prima met andere honden samenleven, maar het komt wel nauw welk type hond en ze heeft daarin echt wel wat begeleiding nodig. Idem voor katten. Verder heeft zij een ervaren en actieve baas nodig, iemand die het leuk vindt om met haar te spelen en dingen te ondernemen en haar ook mentaal uitdaging te bieden. En iemand die kalm en geduldig is en kan omgaan met haar stressgevoeligheid en rare angstjes. Ik denk dat Mila bij mij wel heel erg op haar plek zit, maar wat haar betreft was één andere hond (Amy of Amoz) ook wel genoeg geweest![]()
Amoz heeft een duidelijk, geduldig en lief baasje nodig , iemand die geen druk op hem legt en heel erg van knuffelen houdtAndere honden is prima, maar hoeft niet. Iemand die honden goed kan lezen, die hem in zijn waarde kan laten en goed kan begeleiden op een rustige en duidelijke/consequente manier. Dan is hij de makkelijkste hond die er is, die weinig vraagt, maar wel overal voor in is.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Luca maakt het geen ruk uit. Als hij zijn wandelingen, eten en knuffels krijgt is hij allang tevreden.
Dumás iemand die een beetje sterk in zijn schoenen staat. Hij zoekt graag de grenzen op en kan echt een etterbakje zijn
Csiva iemand die haar begrijpt. Het is een super makkelijke hond als je aan haar behoeftes kan voldoen. Ze moet veel wandelen en genoeg geestelijke uitdaging krijgen. Daarbij is ze bang voor mensen en dat is echt iets wat je moet trekken en je weg in moet vinden.
Fiji is vrij makkelijk. Als ze voldoende kan rennen en werken is het prima.
Alle 4 willen ze trouwens veeeel knuffels. En de jongste 3 vinden langer dan 5 uur alleen zijn ook niet zo leuk...
Dumás iemand die een beetje sterk in zijn schoenen staat. Hij zoekt graag de grenzen op en kan echt een etterbakje zijn

Csiva iemand die haar begrijpt. Het is een super makkelijke hond als je aan haar behoeftes kan voldoen. Ze moet veel wandelen en genoeg geestelijke uitdaging krijgen. Daarbij is ze bang voor mensen en dat is echt iets wat je moet trekken en je weg in moet vinden.
Fiji is vrij makkelijk. Als ze voldoende kan rennen en werken is het prima.
Alle 4 willen ze trouwens veeeel knuffels. En de jongste 3 vinden langer dan 5 uur alleen zijn ook niet zo leuk...
- lucie
- Zeer actief
volgens mij zijn Amoz en Kailen wel een beetje dezelfde types, al moet ik bij Kailen buiten ENORM op mijn strepen staan. Maar binnen idd niet te veel verwachten, maar gewoon aanbieden en hem laten kiezen. Daar geniet ie zo vanDeDiana schreef:Wat een leuke vraag!
Mila zou ik niet zo snel herplaatsen bij andere huisdieren en zeker niet bij kinderen. Ze kan prima met andere honden samenleven, maar het komt wel nauw welk type hond en ze heeft daarin echt wel wat begeleiding nodig. Idem voor katten. Verder heeft zij een ervaren en actieve baas nodig, iemand die het leuk vindt om met haar te spelen en dingen te ondernemen en haar ook mentaal uitdaging te bieden. En iemand die kalm en geduldig is en kan omgaan met haar stressgevoeligheid en rare angstjes. Ik denk dat Mila bij mij wel heel erg op haar plek zit, maar wat haar betreft was één andere hond (Amy of Amoz) ook wel genoeg geweest![]()
Amoz heeft een duidelijk, geduldig en lief baasje nodig , iemand die geen druk op hem legt en heel erg van knuffelen houdtAndere honden is prima, maar hoeft niet. Iemand die honden goed kan lezen, die hem in zijn waarde kan laten en goed kan begeleiden op een rustige en duidelijke/consequente manier. Dan is hij de makkelijkste hond die er is, die weinig vraagt, maar wel overal voor in is.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Vooral mensen. Ze is vooral dol op kinderen. Andere honden heeft ze geen interesse in. En een beetje leuke tuin waar ze in de zon kan liggen.
- DeDiana
- Zeer actief
Dat zou best wel eens kunnen, al denk ik wel dat Kailen een baas met wat meer overwicht nodig heeft? Amoz is echt een zacht ei hoor en op je strepen gaan staan moet je héél subtiel doen, het is bij hem al snel te veel en dan klapt hij helemaal dicht/vertrouwt hij je gewoon niet meer.lucie schreef:volgens mij zijn Amoz en Kailen wel een beetje dezelfde types, al moet ik bij Kailen buiten ENORM op mijn strepen staan. Maar binnen idd niet te veel verwachten, maar gewoon aanbieden en hem laten kiezen. Daar geniet ie zo van
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ouder echtpaar zonder drukke kinderen of drukke dieren.
Lekker klein rondje hobbelen en snoep scoren is wat hij op z'n oude dag nu het meest kan waarderen denk ik.
Lekker klein rondje hobbelen en snoep scoren is wat hij op z'n oude dag nu het meest kan waarderen denk ik.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Fix zou perfect zijn bij mensen die met pensioen zijn, veel tijd hebben om haar in haar onuitputtelijke behoefte van knuffels te voorzien. Wel actief, ze vindt wandelen enig maar het hoeft geen sport te zijn, een week bankhangen met weer de nodige knuffels vindt ze niet erg. Oh en ze wil op bed slapen, dat is best belangrijk. Haar lastige dingetje is dat ze bang is voor scooters/motoren dus een rustige plek zou fantastisch zijn. Andere honden mogen maar die moeten haar status als zelfbenoemde moeder overste wel respecteren.
Laicka is een eenling en een eenling baasje die de wereld met haar wil ontdekken zou geweldig zijn, een zachte hand met als basis wederzijds respect en vriendschap, als je haar dat geeft krijg je de wereld terug.
Laicka is een eenling en een eenling baasje die de wereld met haar wil ontdekken zou geweldig zijn, een zachte hand met als basis wederzijds respect en vriendschap, als je haar dat geeft krijg je de wereld terug.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- lucie
- Zeer actief
ja snap ik , dat vertrouwen moest bij Kailen ook echt groeien met veel rust en subtiliteit aan de ene kant maar idd ook echt de baas zijnDeDiana schreef:Dat zou best wel eens kunnen, al denk ik wel dat Kailen een baas met wat meer overwicht nodig heeft? Amoz is echt een zacht ei hoor en op je strepen gaan staan moet je héél subtiel doen, het is bij hem al snel te veel en dan klapt hij helemaal dicht/vertrouwt hij je gewoon niet meer.lucie schreef:volgens mij zijn Amoz en Kailen wel een beetje dezelfde types, al moet ik bij Kailen buiten ENORM op mijn strepen staan. Maar binnen idd niet te veel verwachten, maar gewoon aanbieden en hem laten kiezen. Daar geniet ie zo van

Amoz zou mij goed liggen denk ik. Om Taar zou ik wel vreselijk kunnen lachen, maar mijn type is het verder niet qua karakter.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
allereerst ruimte, tis geen hond voor op een flat of nieuwbouw,
geen oudere mensen of mensen zonder ervaring, ze is te sterk en te enthousiast en te dominant als ze de kans krijgt.
ondanks veel ruimte is ze altijd in voor een lekkere lange wandeling waar ze even los kan zonder dat er andere honden los lopen, geen hond voor een honden speel plaats.
daarbij een consequente en duidelijke baas, ook een met geduld, absoluut geen baas die een rottweiler wil hebben om stoer te doen,
t is nu een enorme knuffel, een super fijne gezinshond, prima met kinderen en kleine huisdieren [behalve katten], bij een verkeerde baas zou het zo maar een andere hond kunnen worden,
heb enorm veel liefde en energie in haar opvoeding gestoken, zodat ze een betrouwbare en vriendelijke hond is, die alles leuk vindt.
denk dat ik haar nog ,,liever,, in laat slapen als dat ik haar zou herplaatsen.
geen oudere mensen of mensen zonder ervaring, ze is te sterk en te enthousiast en te dominant als ze de kans krijgt.
ondanks veel ruimte is ze altijd in voor een lekkere lange wandeling waar ze even los kan zonder dat er andere honden los lopen, geen hond voor een honden speel plaats.
daarbij een consequente en duidelijke baas, ook een met geduld, absoluut geen baas die een rottweiler wil hebben om stoer te doen,
t is nu een enorme knuffel, een super fijne gezinshond, prima met kinderen en kleine huisdieren [behalve katten], bij een verkeerde baas zou het zo maar een andere hond kunnen worden,
heb enorm veel liefde en energie in haar opvoeding gestoken, zodat ze een betrouwbare en vriendelijke hond is, die alles leuk vindt.
denk dat ik haar nog ,,liever,, in laat slapen als dat ik haar zou herplaatsen.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Dalí moet naar iemand met veel verstand van honden die ze goed kan lezen. Iemand die weinig druk op hem legt een zeker niet iemand die denkt hem wel even naar goed gedrag te kunnen corrigeren. Wel graag met een relaxte andere hond. Het nieuwe baasje moet graag met hem willen knuffelen, van wandelen en fietsen houden en veel geduld met hem hebben.
Lucca komt iets minder precies maar zo'n zelfde baas zou haar ook wel liggen. Dan wel iemand die graag met haar speelt en haar lekker los laat lopen en veel last zwemmen. Geen kinderen. Lucca zou het ook goed doen op een erf, mits ze daar niet alleen hoeft te liggen en de baas altijd bij haar is. Beetje rondsnuffelen en liggen terwijl de baas bezig is. Dalí verlangt dan op een gegeven moment toch naar het comfort van een zacht mandje.
Ik denk dat ze bij mij best goed zitten maar dat de echt perfecte baas niet zou werken en nooit zonder ze op vakantie zou gaan.
Lucca komt iets minder precies maar zo'n zelfde baas zou haar ook wel liggen. Dan wel iemand die graag met haar speelt en haar lekker los laat lopen en veel last zwemmen. Geen kinderen. Lucca zou het ook goed doen op een erf, mits ze daar niet alleen hoeft te liggen en de baas altijd bij haar is. Beetje rondsnuffelen en liggen terwijl de baas bezig is. Dalí verlangt dan op een gegeven moment toch naar het comfort van een zacht mandje.
Ik denk dat ze bij mij best goed zitten maar dat de echt perfecte baas niet zou werken en nooit zonder ze op vakantie zou gaan.

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Teun heeft iemand nodig die zijn angsten begrijpt en hem daarin kan begeleiden.
Verder moet die iemand zijn manier van spelen kennen: buiten is hij van het veel grommen en blaffen tijdens spel. Ook houdt hij er van om achter te blijven en dan ineens met een noodvaart voorbij te komen sjezen. Dat spelletje kan hij eindeloos herhalen.
Ook moet de baas begrijpen dat eten een dingetje is voor hem, en dat hij daarin van afwisseling houd. Niet alleen in smaak maar ook in de manier waarop het eten gegeven wordt.
Ook al ziet Teun er stoer uit: het is een watje eerste klas en hij kan echt dagen van slag zijn als je boos op hem bent (geweest).
Odie wil graag een zachtaardige baas die van veel knuffelen houdt.
Wel graag veel wandelen.
1x Per dag eten is voldoende voor hem, dus ontbijt geven heeft totaal geen zin want hij heeft dan echt geen honger.
Sjakie moet vaak echt wel ingedamd worden wat blaffen betreft.
Hij kan enorm uit zijn plaat gaan tegen vreemde honden, maar als je van te voren al zegt dat dat niet nodig is dan doet ie dat ook meestal niet.
Wel heeft hij veel humor, kan ook ineens uit het niets boven op je springen om je de kusjesdood te geven. Dan heeft hij de grootste lol.
De nieuwe baas zou wel moeten snappen dat hij smelt van regen, maar niet van spelen in vieze sloten en regenplassen.
Ze delen alle drie dezelfde hobby: achter je gaan lopen, en dan ineens in je knieholten springen
Erg leuk voor degene die het doet, minder geslaagd als je het moet ondergaan.
Ik ben het gewend, maar het is wel iets waar je echt op bedacht moet zijn
Alle drie zijn ze niet dol op kinderen. Dus graag een baas zonder kinderen.
Gelukkig voldoe ik wel denk ik zo
Verder moet die iemand zijn manier van spelen kennen: buiten is hij van het veel grommen en blaffen tijdens spel. Ook houdt hij er van om achter te blijven en dan ineens met een noodvaart voorbij te komen sjezen. Dat spelletje kan hij eindeloos herhalen.
Ook moet de baas begrijpen dat eten een dingetje is voor hem, en dat hij daarin van afwisseling houd. Niet alleen in smaak maar ook in de manier waarop het eten gegeven wordt.
Ook al ziet Teun er stoer uit: het is een watje eerste klas en hij kan echt dagen van slag zijn als je boos op hem bent (geweest).
Odie wil graag een zachtaardige baas die van veel knuffelen houdt.
Wel graag veel wandelen.
1x Per dag eten is voldoende voor hem, dus ontbijt geven heeft totaal geen zin want hij heeft dan echt geen honger.
Sjakie moet vaak echt wel ingedamd worden wat blaffen betreft.
Hij kan enorm uit zijn plaat gaan tegen vreemde honden, maar als je van te voren al zegt dat dat niet nodig is dan doet ie dat ook meestal niet.
Wel heeft hij veel humor, kan ook ineens uit het niets boven op je springen om je de kusjesdood te geven. Dan heeft hij de grootste lol.
De nieuwe baas zou wel moeten snappen dat hij smelt van regen, maar niet van spelen in vieze sloten en regenplassen.
Ze delen alle drie dezelfde hobby: achter je gaan lopen, en dan ineens in je knieholten springen

Erg leuk voor degene die het doet, minder geslaagd als je het moet ondergaan.
Ik ben het gewend, maar het is wel iets waar je echt op bedacht moet zijn

Alle drie zijn ze niet dol op kinderen. Dus graag een baas zonder kinderen.
Gelukkig voldoe ik wel denk ik zo

- DeDiana
- Zeer actief
Bij Amoz moet je inderdaad ook wel echt de leiding nemen, maar wel op een heel rustige en geduldige manier. Hij heeft wel echt behoefte aan sturing, maar dan zonder veel druk te leggen. Hij heeft natuurlijk ook een verleden van flink angstbijten, maar die kant van hem heb ik nooit meer gezien sinds hij bij mij woont. Maar ik kan me zo voorstellen dat die kant wel weer naar boven zou kunnen komen als iemand hem ergens toe zou dwingen of hem intimideert.lucie schreef:ja snap ik , dat vertrouwen moest bij Kailen ook echt groeien met veel rust en subtiliteit aan de ene kant maar idd ook echt de baas zijnDeDiana schreef:Dat zou best wel eens kunnen, al denk ik wel dat Kailen een baas met wat meer overwicht nodig heeft? Amoz is echt een zacht ei hoor en op je strepen gaan staan moet je héél subtiel doen, het is bij hem al snel te veel en dan klapt hij helemaal dicht/vertrouwt hij je gewoon niet meer.lucie schreef:volgens mij zijn Amoz en Kailen wel een beetje dezelfde types, al moet ik bij Kailen buiten ENORM op mijn strepen staan. Maar binnen idd niet te veel verwachten, maar gewoon aanbieden en hem laten kiezen. Daar geniet ie zo van. Hij raakte heel snel in paniek en wilde dan vluchten of happen. Terwijl hij echt vreselijk zachtaardig en intens lief is. Dus als je maar één kant van hem ziet, dan gaat het mis.
Amoz zou mij goed liggen denk ik. Om Taar zou ik wel vreselijk kunnen lachen, maar mijn type is het verder niet qua karakter.
Taartje is een geval apart, je kunt niet anders dan van haar houden en dat weet ze goed uit te buiten

Als jonge(re) hond was zij heel actief en speels, nu is ze natuurlijk bejaard en zijn haar wensen wat veranderd

-
- Zeer actief
Re: Wat voor "baas" heeft jouwwwwwww hond nodig...
Izzie heeft iemand nodig die haar duidelijkheid geeft, zonder stampvoetend iets te willen. Een baas die commando's gaat blaffen wordt em niet, dan kruipt ze in haar schulp, wordt bangig en denkt de hele dag dat zij alles fout doet. Die gaat dan in een hoekje liggen bidden dat ze met rust gelaten wordt.
Geduld, kalmte, veel liefde en prijzen en niet tegenstrijdig worden, dan raakt ze in de war. Het is een van de meest gevoelige honden die ik ken, terwijl je dat niet meteen zou denken.
Eigenlijk komt Iz gewoon het beste tot haar recht bij mij en bij niemand anders
Lot heeft duidelijkheid nodig omdat ze anders stout wordt. Niet kwaaiig, dus ook bij een inconsequente baas zou ze heel lief blijven maar wel alles jatten wat eetbaar is, alles kapot knagen wat ze tegenkomt en de hele dag aandacht van het baasje lopen eisen. Als je daar tegen kan, is ze een spook maar wel overspoelt ze je met liefde. Ik wil iets minder Lot dus ik temper haar en dwing haar af en toe tot rust en zichzelf vermaken. Ze hangt heus erg aan me, maar die zou ik zo overal neerpoten. Izzie echt niet.
Geduld, kalmte, veel liefde en prijzen en niet tegenstrijdig worden, dan raakt ze in de war. Het is een van de meest gevoelige honden die ik ken, terwijl je dat niet meteen zou denken.

Lot heeft duidelijkheid nodig omdat ze anders stout wordt. Niet kwaaiig, dus ook bij een inconsequente baas zou ze heel lief blijven maar wel alles jatten wat eetbaar is, alles kapot knagen wat ze tegenkomt en de hele dag aandacht van het baasje lopen eisen. Als je daar tegen kan, is ze een spook maar wel overspoelt ze je met liefde. Ik wil iets minder Lot dus ik temper haar en dwing haar af en toe tot rust en zichzelf vermaken. Ze hangt heus erg aan me, maar die zou ik zo overal neerpoten. Izzie echt niet.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou mijn honden zowel samen als apart plaatsen. Guus alleen bij een andere hond en liefst een stevig speels niet te dominant type. Bas kan met of zonder andere hond en kan bij lieve begripvolle mensen die geen verwachtingen hebben meer dan een hele lieve hond in huis. Beetje natuurmensen.
Guus kan op meerdere plaatsen. Die houdt van gezelligheid en is ook zelf gezellig. Dus spelen en leuke dingen doen is hij altijd voor in.
Samen zou ik ze liefst bij een gepensioneerd stel plaatsen dat erg van leuk wandelen houdt en het op prijs stelt honden te hebben die ontzettend lief en sociaal zijn en die heel goed luisteren waardoor ze kunnen genieten.
Guus kan op meerdere plaatsen. Die houdt van gezelligheid en is ook zelf gezellig. Dus spelen en leuke dingen doen is hij altijd voor in.
Samen zou ik ze liefst bij een gepensioneerd stel plaatsen dat erg van leuk wandelen houdt en het op prijs stelt honden te hebben die ontzettend lief en sociaal zijn en die heel goed luisteren waardoor ze kunnen genieten.
- Zamunda
- Zeer actief
Lais heeft een heel consequente baas nodig die ook heel duidelijk grenzen stelt anders loopt ze letterlijk en figuurlijk dwars over je heen en is ze volgens mij binnen de kortste keren niet meer te hanteren. Maar die baas moet ook van een beetje (flink) verwennen/verzorgen houden want het is een kouwelijk prinsesje. Oh en niet te vergeten: eentje die andere mensen veilig houdt want aan vreemden heeft ze een hekel.
Ravi. Tja weet ik eigenlijk niet. Volgens mij kan die overal wel, als je maar niet te streng voor hem bent (en al helemaal niet fysiek).
Willem. Bij iemand die hem verder kan helpen, hem begrijpt en liefst meer open zou kunnen laten bloeien. Sowieso andere leuke honden erbij want daar is hij dol op. Ik ben weleens benieuwd of hij bij een ander betere kansen zou hebben (door andere omgang met name), ik wil hem niet missen maar zou hem eigenlijk moeten omruilen voor Taartje: ik zo'n heerlijk eigenwijze drol erbij die personeel zoekt en Willem een nieuwe kans bij Diana.
Ravi. Tja weet ik eigenlijk niet. Volgens mij kan die overal wel, als je maar niet te streng voor hem bent (en al helemaal niet fysiek).
Willem. Bij iemand die hem verder kan helpen, hem begrijpt en liefst meer open zou kunnen laten bloeien. Sowieso andere leuke honden erbij want daar is hij dol op. Ik ben weleens benieuwd of hij bij een ander betere kansen zou hebben (door andere omgang met name), ik wil hem niet missen maar zou hem eigenlijk moeten omruilen voor Taartje: ik zo'n heerlijk eigenwijze drol erbij die personeel zoekt en Willem een nieuwe kans bij Diana.
- Zamunda
- Zeer actief
Dat heeft Lais ook alleen als je haar dan naar binnen doet en vergeet de deur achter haar op slot te draaien staat ze binnen tien minuten weer bij jeLothian schreef:Lucca zou het ook goed doen op een erf, mits ze daar niet alleen hoeft te liggen en de baas altijd bij haar is. Beetje rondsnuffelen en liggen terwijl de baas bezig is. Dalí verlangt dan op een gegeven moment toch naar het comfort van een zacht mandje.

- naomi12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising - Aantal honden: 3
Voor Jaimy zou een boerderij ideaal zijn, waar hij de hele dag achter de baas aan kan hobbelen en alles in de gaten houden wat er gebeurd. Hij moet wel in huis mogen en veel aandacht krijgen.
Andere honden mag, hoeft niet. Kinderen zou hij ook super leuk vinden.
Dat heeft hij bij ons allemaal niet.
Voor Puck is het denk ik het beste als er geen (kleine) kinderen zijn, en wel een of meerdere andere honden. Het zou ideaal zijn als er een hele grote tuin is, het liefst met een vijver erbij met heel veel kikkers, waar ze ook nog in mag graven.
Dan kan ze zichzelf heel goed vermaken.
En iedere dag een (of meerdere) lange wandeling(en) waar ze lekker los kan lopen, muizen zoeken en graven.
We hebben alleen geen heeele grote tuin, verder zit ze perfect bij ons.

Dat heeft hij bij ons allemaal niet.

Voor Puck is het denk ik het beste als er geen (kleine) kinderen zijn, en wel een of meerdere andere honden. Het zou ideaal zijn als er een hele grote tuin is, het liefst met een vijver erbij met heel veel kikkers, waar ze ook nog in mag graven.

En iedere dag een (of meerdere) lange wandeling(en) waar ze lekker los kan lopen, muizen zoeken en graven.
We hebben alleen geen heeele grote tuin, verder zit ze perfect bij ons.

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Bronco heeft iemand nodig met een sterk natuurlijk overwicht.
Fysiek aan pakken werkt bij hem averechts. En als je niet 200% meent wat je zegt, neemt hij een loopje met je.
Absurd consequent zijn is ook noodzakelijk.
Zin en tijd hebben om dagelijks een flinke wandeling te maken is ook belangrijk. Als je dat doet, is hij in huis super makkelijk en rustig.
Krijgt hij zin beweging/uitdaging niet, dan wordt hij vervelend. Gaat piepen en raakt hij depressief.
Goed vooruit kunnen kijken en denken.
En het niet vervelend vinden dat je hond nooit los mag en niet mag ontsnappen.
Klinkt niet echt aantrekkelijk geloof ik.
Denk dat ik hem toch maar zelf moet houden.
Fysiek aan pakken werkt bij hem averechts. En als je niet 200% meent wat je zegt, neemt hij een loopje met je.
Absurd consequent zijn is ook noodzakelijk.
Zin en tijd hebben om dagelijks een flinke wandeling te maken is ook belangrijk. Als je dat doet, is hij in huis super makkelijk en rustig.
Krijgt hij zin beweging/uitdaging niet, dan wordt hij vervelend. Gaat piepen en raakt hij depressief.
Goed vooruit kunnen kijken en denken.
En het niet vervelend vinden dat je hond nooit los mag en niet mag ontsnappen.

Denk dat ik hem toch maar zelf moet houden.
- DeDiana
- Zeer actief
Taartje ziet het al helemaal zitten!Zamunda schreef:Lais heeft een heel consequente baas nodig die ook heel duidelijk grenzen stelt anders loopt ze letterlijk en figuurlijk dwars over je heen en is ze volgens mij binnen de kortste keren niet meer te hanteren. Maar die baas moet ook van een beetje (flink) verwennen/verzorgen houden want het is een kouwelijk prinsesje. Oh en niet te vergeten: eentje die andere mensen veilig houdt want aan vreemden heeft ze een hekel.

Ik heb me bij al mijn honden ook wel eens afgevraagd hoe ze het bij iemand anders zouden doen. Van Mila weet ik het een beetje (er staat nog ergens een logeeravontuur op dit forum en dat was niet zo fraai) dus daar beginnen we maar niet meer aan

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gait heeft als enige eis voor de baas dat die de grenzen duidelijk houdt, maar wel op een vriendelijke manier. Verder moet hij natuurlijk wel voldoende beweging en mentale uitdaging krijgen, maar niet extreem ofzo.
Voor Elco is iemand nodig die om kan gaan met z'n gevoeligheid en z'n snelle overprikkeling. Zachte aanpak is echt heel belangrijk. Hij kruipt snel in z'n schulp. Elco zou al heel tevreden zijn met een paar keer per dag een blokje om, al vindt hij langer wandelen en opdrachtjes uitvoeren ook erg leuk.
Voor een korte logeerpartij durf ik Gait zowat overal wel achter te laten (voor langere periode zijn die grenzen weer heel belangrijk, maar op korte termijn verknoei je hem niet zo gemakkelijk), maar Elco vertrouw ik eigenlijk aan niemand anders toe dan onszelf...
Voor Elco is iemand nodig die om kan gaan met z'n gevoeligheid en z'n snelle overprikkeling. Zachte aanpak is echt heel belangrijk. Hij kruipt snel in z'n schulp. Elco zou al heel tevreden zijn met een paar keer per dag een blokje om, al vindt hij langer wandelen en opdrachtjes uitvoeren ook erg leuk.
Voor een korte logeerpartij durf ik Gait zowat overal wel achter te laten (voor langere periode zijn die grenzen weer heel belangrijk, maar op korte termijn verknoei je hem niet zo gemakkelijk), maar Elco vertrouw ik eigenlijk aan niemand anders toe dan onszelf...
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gentle wil personeel, iemand waar ze de hele dag op de bank mag en wat ze op haar buik gekriebeld wordt. Haar uitlaat wanneer mevrouw dat blieft. En veel lekkere dingen te eten krijgt.
Taxi wil een sportieve baas met een basis set regels en verder lekker veel bezig is zodat hij overal mee naar toe mag...
Eigenlijk precies wat hij bij mij krijgt...
Taxi wil een sportieve baas met een basis set regels en verder lekker veel bezig is zodat hij overal mee naar toe mag...
Eigenlijk precies wat hij bij mij krijgt...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Lothian schreef: Ik denk dat ze bij mij best goed zitten maar dat de echt perfecte baas niet zou werken en nooit zonder ze op vakantie zou gaan.

- Miezemuis
- Zeer actief
Lot klinkt als Keetje qua aandacht vragen. Misschien zou het beter zijn om daar wat te temperen, maar wij kunnen echt poot in hand de hele avond op de bank zitten. Ze wil niet perse geaaid worden maar wel fysiek contact en dat doet ze dus met hengelende poten. Eigenlijk heel irritant maar ik kan het toch niet weerstaan. Ze mag zich er alleen niet tussen wringen als ik Lizzie aai. En hoewel ze vaak toch een poging waagt is een uh nu is Lizzie genoeg om 50 cm achteruit te gaan en schattig te gaan zitten wezen. Maar daarvoor ben in immuunIzzie_Anneke schreef:Izzie heeft iemand nodig die haar duidelijkheid geeft, zonder stampvoetend iets te willen. Een baas die commando's gaat blaffen wordt em niet, dan kruipt ze in haar schulp, wordt bangig en denkt de hele dag dat zij alles fout doet. Die gaat dan in een hoekje liggen bidden dat ze met rust gelaten wordt.
-
- Zeer actief
Mensen vinden me heel streng voor Lot, maar voor Izzie heb ik veel strakkere grenzen. Ik weet echt zeker dat die bijt als ze in het nauw gedreven wordt, Daarbij val ik in de kleine-hondjes-val met de Lot. Die maait ook met heur pootjes, maar please.... wat doet dat nou, Ze is te schattig en te ongevaarlijk dus stiekem komt de draak met veel meer weg....Miezemuis schreef: Lot klinkt als Keetje qua aandacht vragen. Misschien zou het beter zijn om daar wat te temperen, maar wij kunnen echt poot in hand de hele avond op de bank zitten. Ze wil niet perse geaaid worden maar wel fysiek contact en dat doet ze dus met hengelende poten. Eigenlijk heel irritant maar ik kan het toch niet weerstaan. Ze mag zich er alleen niet tussen wringen als ik Lizzie aai. En hoewel ze vaak toch een poging waagt is een uh nu is Lizzie genoeg om 50 cm achteruit te gaan en schattig te gaan zitten wezen. Maar daarvoor ben in immuun

Bij deze is het drakerige verklaard.
- DeDiana
- Zeer actief
Licht lijdend?Nanna schreef:Nou wil ik Taartje hebben. Ik hou zo van die types, net als Uma![]()
Van die licht lijdende tante Betjes die ondertussen aan alle touwtjes trekken