Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor "baas" heeft jouwwwwwww hond nodig...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Wat voor "baas" heeft jou hond nodig...

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik bedenk me net dat ik hier wel die alsof Dalí een of andere special snowflake baas nodig heeft, maar wanneer ik op vakantie ga stuur ik hem zonder twijfel drie weken naar mijn moeder en stiefvader. Zij hebben geen speciale kennis van hondengedrag maar ze zijn lief, zachtaardig en geduldig. En Dalí heeft een weekend bij een vriendin gelogeerd die humor heeft en geen onrealistische verwachtingen heeft. Dat gaat gewoon heel goed.
Friesenfransman schreef:
Lothian schreef: Ik denk dat ze bij mij best goed zitten maar dat de echt perfecte baas niet zou werken en nooit zonder ze op vakantie zou gaan.
:D Hier net zo, ze zitten hier prima maar de perfecte baas voor de Fries had er nog een muurtje bij voor het huis waar ie tussen de bedrijven door op kan liggen gluren, en de Fransman had graag nog wat agility obstakels in de tuin.
Werk aan de winkel dus :lol1:
Laatst gewijzigd door Lothian op 29 mei 2019 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Wat voor "baas" heeft jouwwwwwww hond nodig...

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik dacht eerst dat Rani echt wel een andere hond nodig had maar ze doet het in haar eentje eigenlijk verbazingwekkend goed!
Rani heeft vooral een baas nodig waar ze op kan bouwen en waar ze haar veiligheid uit haalt. Iemand die van spelen houdt en die het niet erg vind dat ze heel erg lomp kan zijn :mrgreen:
Rani wil ook op bed en op de bank als de baas daar is, of in ieder geval een mand naast de baas. Rani wil niet te lang zonder de baas en het liefste ook niet delen met vreemde mensen en dieren, maar hoor je bij de baas dan hoor je ook bij Rani.
Qua beweging is ze wel makkelijk, je kunt kilometers met haar lopen en fietsen maar ze is ook blij als je op een veldje met haar speelt en ze kan apporteren uit het water. Of gewoon ergens heen gaan met de auto, dan maakt het niet eens uit wat je gaat doen. Rani is gewoon vreselijk blij als ze met de auto mee mag :LOL:
Je kunt haar ook overal mee naartoe nemen, op kantoor ligt ze onder je bureau op je voeten, uit eten of een terrasje pikken, het kan allemaal. Als je een mens bent die zijn hond graag bij zich heeft is het al snel goed.
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Javierrrr »

De ideale baas volgens Javier is een ambulante vishandelaar, die hem meeneemt in zijn dagelijkse activiteiten. Matineus als hij is, eerst even de lucht opsnuiven dmv een stevige wandeling op de pier van Paesens-Moddergat, dan handelswaar opkopen bij de visafslag in Lauwersoog. Waarbij Javier uiteraard alle vrijheid krijgt om oude kennissen te begroeten en tussendoor het nodige weet te scoren. Dan 6 dagen per week op markten in de provincie staan, waarbij Javier de vrije hand krijgt om de lokale sfeer te proeven ;). Na gedane zaken is het goed rusten(althans voor Javier is het siësta-time), de visboer moet nog even door maar hij heeft een riant bed voor hem gecreëerd in zijn 4WD. Thuisgekomen duiken ze samen heel vroeg in bed, Javier aan zijn voeteneind. Voor Javier en zijn geestelijk welbevinden een droom, voor zijn taillelijn wat minder.......
De ideale baas voor Merlijntje heeft een zorgboerderij met schapen, koeien en ja vooral paarden. Bij voorkeur geen pluimvee (want dat is doodeng) Hij bekommert zich om het wel en wee van het vee en de cliënten. En ja, dan bij voorkeur ook nog een winkeltje waar kaas, honing wordt verkocht zodat Javier ook aan zijn trekken komt (netwerk onderhouden ivm voedselvoorziening :) )
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Leuke vraag :ok:

Dex heeft iemand nodig die lekker actief is. Ook thuis trucjes doen etc vind hij helemaal geweldig en hij heeft ook echt zijn beweging nodig maar daarnaast ook zijn rust. Is geen schoothondje. Geen gezin met kinderen en iemand die wel om kan gaan met een gevoelig hondje want dat is hij.

Saartje. Heeft iemand nodig die e.a door de vingers ziet. Die doet wel graag kunstjes mee en hobbelt ook mee tijdens wandelen maar ligt ook graag op schoot te snurken. Ze heeft af en toe bananen in de oren en je kan onwijs met haar lachen. Zou het in een rustig gezin goed doen maar ook bij een oud dametje. Zo lang ze maar wordt geknuffeld. Het liefst knuffel ze de hele dag.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mary O »

Dana wil haar eigen baas uitzoeken. Ze mag iemand of niet. Zoniet dan komt dat ook niet meer goed. Verder is ze aan de ene kant heel gevoelig, denkt snel dat ze iets fout doet of dat iemand haar iets wil aan doen, aan de andere kant een regelteef wat je in goede banen moet leiden.
Joep is een kleine macho die denkt dat hij het wel even zal regelen. Hij kan heel goed luisteren, maar wil daar ook wel eens over nadenken. Zal ik het vandaag doen of morgen :hmmm: Als je er dan druk op zet luisterd hij de volgende dagen gewoon niet. Verder wil hij graag bij je liggen op de bank of bed.
Santos wil iemand die niet teveel van hem verwacht. Wandelen vindt hij heerlijk, comando's begrijpt hij niet. In de bijna 4 jaar dat hij bij ons is begrijpt hij wel veel, maar hij reageert beter op handgebaren dan op stem. Hij kan nog steeds terug vallen in zijn wantrouwen. Mensen willen dat nog wel eens vertalen naar dominant, dat hij zijn zin wil door drijven.
Vera zou bij iedereen kunnen, zolang je tegen haar geblaf kan. :hmmm: Ze is nu bijna een jaar, maar lijkt wel op Joep. Ben je boos, ok wat jij wil dan luister ik niet :pffff:
Matahari
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Matahari »

GrethavW schreef:Bronco heeft iemand nodig met een sterk natuurlijk overwicht.
Fysiek aan pakken werkt bij hem averechts. En als je niet 200% meent wat je zegt, neemt hij een loopje met je.
Absurd consequent zijn is ook noodzakelijk.
Zin en tijd hebben om dagelijks een flinke wandeling te maken is ook belangrijk. Als je dat doet, is hij in huis super makkelijk en rustig.
Krijgt hij zin beweging/uitdaging niet, dan wordt hij vervelend. Gaat piepen en raakt hij depressief.
Goed vooruit kunnen kijken en denken.
En het niet vervelend vinden dat je hond nooit los mag en niet mag ontsnappen.

:goeie: Klinkt niet echt aantrekkelijk geloof ik.
Denk dat ik hem toch maar zelf moet houden.
Haha deze omschrijving zou ook bij mijn reu passen! Laten we ze idd maar lekker zelf houden :goeie:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Zinodo schreef:
Oh en ze wil een reu. Een hele grote reu, hoe stoerder hoe beter. :love:
Maverick biedt zich aan :lol1: Ik moet een Nomi :cheer:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Runar heeft nu gewoon een leuke sportieve baas nodig. Wel hem een beetje in het oog houden, want het is een stiekeme profiteur (zo'n gevalletje die een vinger steelt zonder dat je hem aanreikt en ondertussen maar de ganse arm neemt :engel: maar wijs hem terecht en het is ok ). Gezellig samen veel snuffelwandelingen doen met hier en daar wat actie in de vorm van spel :cheer:
Hij is niet complex dus je hoeft geen tonnen kennis te hebben of regeltjes om er een leuke fijne trouwe vriend aan te hebben :I:

Piiri tja. Vooral een baas zonder zelfmoordneigingen want anders kan ze al na een dag op zoek naar een nieuwe baas :Q: Ik blijf haar een vreemde hond vinden om te omschrijven. Als ik sterf, is ze mijn testament. Je aanvaardt het op eigen risico :LOL:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Abra wil een baas of bazin die alle tijd voor haar heeft en waar ze dag en nacht bij op de lip kan zitten. Ze houd van zon en wandelt dan graag, bij regen blijft ze bij voorkeur binnen.
Ze moeten weinig visite krijgen van allerlei mensen, enkel de familie is genoeg voor haar.
Ze wil veel en lang geknuffeld worden en daar moet een baas wel aan voldoen.
Een passend maatje stelt ze op prijs, verder heeft ze geen behoefte aan contact met andere honden.
En katten vind ze niets.

Luus stelt een groot gezin wel op prijs, hoe meer kinderen hoe leuker.
Daar wil ze spelletjes mee doen, verstoppertje en dan zoekt zij ze op.
Wel houd ze het bij voorkeur bij haar eigen gezin dus verdere visite wordt niet op prijs gesteld.
Ze stelt prijs op een actief leven, dus echt uren op pad vind ze heerlijk.
Ook voor haar een passend speelmaatje en zo af en toe wil ze ook buiten wel met een leuke hond even rauzen.
Verder wil ze overal het hare van weten en wil ze overal even haar nieuwsgierige neus insteken.
Gaarne dus geen deuren voor haar neus sluiten.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

maart schreef:Piiri tja. Vooral een baas zonder zelfmoordneigingen want anders kan ze al na een dag op zoek naar een nieuwe baas :Q:
:80: :LOL:
Ik ben wel heel benieuwd wat dat toch is met Piiri dat ze mogelijk suïcidaal gedrag oproept.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Linda wil wonen bij mensen die meer bezoek krijgen dan wij. En liefst bezoek met hond. Of (of ook) elke dag op spitsuur naar het losloopveldje.
Aura is volgens mij heel content, maar zou het ook goed doen bij iemand die haar meer mentale uitdaging biedt in de vorm van samen hersenwerkjes of een of andere cursus. Ik herken wel wat van Amy in Aura, maar dan wel de light-variant.
Piko vindt voorlopig dat ie in de hemel is, hij kan zijn energie kwijt in de wandelingen, hij speelt véél met Aura en scharrelt tussen de kinderen rond. Op termijn denk ik dat ook hij wat hersenwerk kan gebruiken en leuk vindt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jessie wil een baas die rustig woont, een flink stuk land, weinig visite.
Dan kan ze iedere dag lekker scharrelen op dat stuk land en daarnaast iedere dag flink wandelen en sporten (frisbee, behendigheid, alles vindt ze leuk).
Ze werkt graag samen met de baas, niet met andere mensen, alleen de baas. Een paar andere honden, bij voorkeur reuen, die af en toe langskomen
voor doldwaas spel en ze is volmaakt gelukkig :ok:
Helaas is de wereld niet perfect, ook niet voor hondjes :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Laila heeft een baas nodig die begrijpt dat ze heel graag bij de baas in de buurt is, dat ze schrikt van voor haar onverwachte of onbekende dingen omdat ze nog steeds een beetje moet wennen aan het leven als huishond. Ze geniet wel van haar nieuwe leven, van het op bed of op een zacht kussen liggen en gewoon doen wat ze wil, en het eten wat ze krijgt. Maar je merkt dat het voor haar niet een vanzelfsprekend iets is maar dat ze het nog steeds iets geweldigs vindt om verzorgd te worden.

Ze houdt van knuffelen, en wil er zo graag bij horen. Ze is heel bescheiden en haar baas moet er op letten dat ze Laila er bij blijft betrekken. Ze wil ook graag zelf bepalen wanneer ze naar buiten gaat, en dat is niet altijd wanneer de baas met de riem klaarstaat. :F: Omdat ze zo lief is en er geen misbruik van maakt mag ze dat.

Shira heeft een baas nodig waarbij ze altijd mee kan, die haar taken geeft want ze wil graag helpen en dan complimenten krijgen. Die ook begrijpt dat met een bal spelen het allerleukste is in het leven. En dat dat niet heel lang of vaak hoeft maar wel af en toe. Een baas met begrip er voor dat ze met haar serieuze hoofd en karakter toch wel af en toe uit de band wil springen en ook haar ondeugende momenten heeft. Een baas die begrijpt dat als hij/zij rustig blijft Shira dat ook is en dat ze dan alles kan.

Jack heeft een baas nodig met een groot incasseringsvermogen, een sterk hart en heel veel geduld. Ook humor hoort op het lijstje. En een grote voorraad piepballetjes. Laten we het daar maar bij houden want over Jack kan ik pagina's vullen :F:
DeDiana
Zeer actief

Nanna schreef:Dat gejammer van Taartje :LOL:
Zou het een windhondending zijn? Topsi kon het ook; dan zat je met andere honden op de bank en dan wilde zij dat eigenlijk ook maar dan zónder die andere honden. Op de volkomen lege bank ernaast gaan liggen was uiteraard onbespreekbaar. :pffff: Ze wilde bij MIJ.
En dan ontaardde me dat in een gehum en later gekreun :schrik: Of blaffend naar de deur vliegen alsof er visite was maar daar trapte niemand in, haha.
Het werkt hoe dan ook zó op je zenuwen dat je er uit armoe maar een paar honden afkiept zodat zij dan met een tevreden smek kon gaan liggen maar nog wel met een licht verwijt waarom dat godverdomme zo lang moest duren :hmmm:
Hahaha, ja, precies! Het komt er hier vaak op neer dat Amy maar plaatsmaakt voor Taartje, want die wordt ongemakkelijk van Taartjes gejammer.
Als ik er wat van zeg, stopt ze wel - even. Vijf minuten later begint ze dan weer en no way dat ze dan maar ergens anders gaat liggen of zich bij de situatie neerlegt. Dat heb ik natuurlijk vaak genoeg geprobeerd en dan staat ze na drie uur nog steeds aan één stuk door te blaffen. Ze is er gewoon helemaal van overtuigd dat zíj er recht op heeft en ze neemt het mij inderdaad zeer kwalijk dat ik dat niet direct voor haar regel allemaal. :hmmm:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

iemand met een tuin die urenlang samen met Fred op onderzoek uit wil. Wat hebben we hier? En dan samen bestuderen.

Dat is het enige nadeel aan mijn nieuwe baan. We moeten de plannen om te verhuizen op de lange termijn gooien en dus ook geen tuin.

Fred heeft iemand nodig met veel geduld en veel humor. Eigenlijk heeft hij Zamunda nodig
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna wil graag een oud vrouwtje die de hele dag tegen haar kletst, haar aait, lekkere dingen toe stopt en 1 tot 2 keer daags een sjoksjok-snuffelsnuffel losloopwandeling met haar maakt. Als er dan ook nog 1 keer per dag even in huis een balletje gegooid wordt, ze lekker in de zon kan liggen en nog meer aaitjes krijgt dan is ze tevreden. Ze moet wel op de bank en in bed mogen, lekker uit kunnen slapen en als het koud is ingestopt worden.

Vito zou wel graag waakhond willen zijn, het liefst ergens waar veel volk langs komt zodat hij de godganse dag iedereen een grote bek kan geven. Oh, wat zou hij trots op zichzelf zijn. Hij zou dan ook wel graag willen dat er mensen op zijn terrein komen, want visite hoeft niet uitgescholden te worden en is echt het allerleukste wat er bestaat. Dus zijn nieuwe baas moet een groot omheind terrein hebben, iets van een bedrijf aan huis waar veel mensen komen.
Als de baas na de werkdag dan ook nog even een uur de tijd heeft om Vito de benen te laten strekken en te laten zwemmen dan hoor je hem niet meer.
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Zinodo schreef:
lucie schreef:
Zinodo schreef:
Ik denk ook dat een Nomi bij jou goed zou passen. Ze kan buiten ontzettend speels en vrolijk en gek doen met haar roedel, maar binnen wenst ze rust. Ze is ook alles behalve opdringerig naar honden die daar geen zin in hebben (jouw oudjes). Ik denk dat Maverick en Nomi elkaar fantastisch zouden vinden, maar niet als hij alleen maar gek wil doen en beuken, hij moet ook gewoon rustig kunnen zijn anders gaat Nomi zichzelf wegcijferen. Ze doet niet aan correcties totdat ze het echt hélémaal zat is en dat is niet leuk voor haar. De enige wat jouw potentiele Nomi zou moeten hebben is een paar kilo meer, mijn Nomi weegt nog geen 18 kg :F:
Spanje zit vol Nomi’s dusssss :mann:
18 kg :O: dan moet ie 2 Nomi's, hij is nl tamelijk lomp en hardhandig. Als ik zie hoe hij aan Kailen zijn nekvacht loopt te trekken, dan is dat wel een overweging om toch voor een herder en geen windhondmaatje te kiezen. Die is zo stuk of omver gebeukt :schrik:
Maf wil beslist niet de hele dag beuken en spelen hoor, daar is ie veel te lui voor. 2/3 keer een kwartiertje dollen op een dag en dan is het meer dan prima.
Afbeelding
lucie
Zeer actief

DeDiana schreef:
Nanna schreef:Dat gejammer van Taartje :LOL:
Zou het een windhondending zijn? Topsi kon het ook; dan zat je met andere honden op de bank en dan wilde zij dat eigenlijk ook maar dan zónder die andere honden. Op de volkomen lege bank ernaast gaan liggen was uiteraard onbespreekbaar. :pffff: Ze wilde bij MIJ.
En dan ontaardde me dat in een gehum en later gekreun :schrik: Of blaffend naar de deur vliegen alsof er visite was maar daar trapte niemand in, haha.
Het werkt hoe dan ook zó op je zenuwen dat je er uit armoe maar een paar honden afkiept zodat zij dan met een tevreden smek kon gaan liggen maar nog wel met een licht verwijt waarom dat godverdomme zo lang moest duren :hmmm:
Hahaha, ja, precies! Het komt er hier vaak op neer dat Amy maar plaatsmaakt voor Taartje, want die wordt ongemakkelijk van Taartjes gejammer.
Als ik er wat van zeg, stopt ze wel - even. Vijf minuten later begint ze dan weer en no way dat ze dan maar ergens anders gaat liggen of zich bij de situatie neerlegt. Dat heb ik natuurlijk vaak genoeg geprobeerd en dan staat ze na drie uur nog steeds aan één stuk door te blaffen. Ze is er gewoon helemaal van overtuigd dat zíj er recht op heeft en ze neemt het mij inderdaad zeer kwalijk dat ik dat niet direct voor haar regel allemaal. :hmmm:
mijn hemel, wat hartverscheurend :jank: Maverick keek echt vol medelijden mee toen ik het filmpje af speelde. Zelf zou hij dit trouwens nooit doen (gelukkig...). Je kunt veel van hem zeggen, maar een aansteller of dramaqueen is ie zeker niet. Nou heeft ie wel de mazzel dat de herders niet zo nodig op de bank hoeven en Lizzy haar eigen bank heeft. Dus plek zat voor meneer.
Maverick hoeft ook geen personeel, die bedient zichzelf wel :goeie:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ruby kan overal waar ze rust heeft eten en drinken en zo nu en dan een kleine wandeling.
Blacky denk ik dat niet dat daar een geschikte baas voor is of ze moeten mij erbij nemen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

lucie schreef:
Zinodo schreef:
lucie schreef:
Zinodo schreef:
Ik denk ook dat een Nomi bij jou goed zou passen. Ze kan buiten ontzettend speels en vrolijk en gek doen met haar roedel, maar binnen wenst ze rust. Ze is ook alles behalve opdringerig naar honden die daar geen zin in hebben (jouw oudjes). Ik denk dat Maverick en Nomi elkaar fantastisch zouden vinden, maar niet als hij alleen maar gek wil doen en beuken, hij moet ook gewoon rustig kunnen zijn anders gaat Nomi zichzelf wegcijferen. Ze doet niet aan correcties totdat ze het echt hélémaal zat is en dat is niet leuk voor haar. De enige wat jouw potentiele Nomi zou moeten hebben is een paar kilo meer, mijn Nomi weegt nog geen 18 kg :F:
Spanje zit vol Nomi’s dusssss :mann:
18 kg :O: dan moet ie 2 Nomi's, hij is nl tamelijk lomp en hardhandig. Als ik zie hoe hij aan Kailen zijn nekvacht loopt te trekken, dan is dat wel een overweging om toch voor een herder en geen windhondmaatje te kiezen. Die is zo stuk of omver gebeukt :schrik:
Maf wil beslist niet de hele dag beuken en spelen hoor, daar is ie veel te lui voor. 2/3 keer een kwartiertje dollen op een dag en dan is het meer dan prima.
Of wat dacht je van een Niña: klik
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Lotus heeft een baasje nodig die met haar wandelt en samen speelt maar lekker rustig een paar uur op schoot liggen vind ze ook geen probleem. Kleine kinderen vind ze heel leuk maar die gaan toch vaak wat te wild met haar om, een jong gezin is dus niet geschikt een ouder iemand zal prima zijn.
Balou zal alleen naar mijn dochter kunnen hij is echt niet herplaatsbaar.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Dat gejammer van Taartje Afbeelding
Zit er dan tóch windhond in Xanu?! Afbeelding
Die begint heel zielig te kreunen en zuchten als Xygan bij me ligt en hij wil dat ook... dat gaat door tot Xygan t zat is en maar van ellende ergens anders gaat liggen. Zo niet houdt t pas op als ie zichzelf in slaap heeft gezucht en gesteund.
Of als de achterdeur openstaat dat hij als razende roelie naar buiten rent en daar doodstil is. Dan móet Xygan wel kijken want hij zou maar iets hebben gevonden.. dan loopt Xygan naar buiten en rent Xanu snel naar binnen en gaat languit naast me liggen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lucie
Zeer actief

DeDiana schreef: Of wat dacht je van een Niña: klik
:lol1: die is leuk zeg!!
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Voor Kay is het wel prima zo. Veel met de auto mee en sowieso veel mee. Vrouwtje zou iets minder gestresst soms mogen zijn. Drukte in huis maar mogelijkheid voor rust. Er is veel gezelschap als zou Norah rustiger gezelschap mogen wezen en later Redband kan hij missen als kiespijn.

Norah zou eigenlijk bij 1 iemand moeten zitten zonder andere dieren. Lekker wandelen en beetje ballen in een rustige omgeving. Sporten hoeft niet per se. Ze is geen streberige werker zoals Kay.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu moet een baas die van avontuur houdt. Ook al blijf je enkel in de stad lopen, elke dag met Manu is een avontuur. Hij test je continu, dus je moet ook wat stevig in de schoenen staan of in elk geval kunnen zien dat je getest wordt want hij doet het heel subtiel.
Je moet actief/sportief zijn en ermee kunnen leven dat je nooit volledige gehoorzaamheid krijgt. Dat gaat wat op zijn tempo. Al zal een ander daar wellicht meer voor elkaar krijgen.
Verder is het eigenlijk een vrij gemakkelijke hond, alleen moet je er altijd rekening mee houden dat hij je elk moment in de zeik kan nemen en dus moet je hem eigenlijk niet gemakkelijk vinden :mrgreen:

Uma is zo makkelijk. Die zou het ook heerlijk vinden in een gezin met kinderen te wonen. Ze zou er zo tussen ploffen en zich de hele dag laten aaien. Maar ook bij een ouder iemand of iemand die slecht ter been is en ze voornamelijk ligt te slapen op de bank. Uma vraagt niet zoveel. Ze luistert vrijwel nooit maar ze is ontzettend zoet en braaf. Het liefst ligt ze op je schoot en je moet haar vooral veel lekkers geven. Samen chips eten op de bank en lepeltje lepeltje in bed.
Zij zou niet passen bij luide mensen of die veel bezoek over de vloer krijgen. Maar verder zou zij eigenlijk overal wel passen.
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Sue heeft een baasje nodig die van veel knuffelen houd!!
Waar hij tegenaan mag liggen met zijn kluif.
Die lacht om alles wat hij doet, met geduld en waarbij hij veel vrijheid krijgt maar die wel zorgt dat hij altijd veillig zijn ding kan doen, gevaar bestaat namelijk niet.
En een grote tuin graag waarin hij de hele dag kan spelen met takjes, achter de vlinders aan en naar de vogeltjes kijken.

Cash heeft een actieve baas nodig, ook met geduld en die niet teveel van knuffelen houd :mrgreen:
Veel afwisseling graag en vooral dingen samen doen.
Regelmatig even naar een plek waar veel andere honden zijn en naar het water, want water moet, liefst iedere dag.
Geen baas dus die niet tegen een natte of vieze hond kan :F:
Ze is erg zelfstandig en ze wil elke dag haar eigen feestje even kunnen vieren.
Als ze dat kan is ze tevreden.
Ze zoekt ook vaak letterlijk de grenzen op van wat wel en niet kan en ze vind overal wel wat van.
Ik ben gek op haar maar heb nog wel een weg te gaan, heb ik het idee.
We doen het goed samen maar de band is er nog niet zo heel sterk heb ik het idee.

Iemand interesse? :mann:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ze hebben mij als baas nodig :tongue: :engel:

Of (desnoods :8): ) een baas die ze actie geeft en die om kan gaan met hun jachtpassie.
Een (voor)jager die de hond naast het jachtwerk ook gewoon in huis heeft als gezinshond/knuffelhond is geschikt.
Maar dan wel eentje die niet loopt te bullebakken, want dan luisteren ze niet meer. :F:
Rustig en consequent EN met ze jagen.
Dan komt het allemaal goed :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

ranetje schreef:Ze hebben mij als baas nodig :tongue: :engel:

(...)
Nou. Dit dacht ik ook voor Loulou. We horen bij elkaar. We hebben elkaar vanaf de tijd dat we samen leefden "gemaakt". Ik haar mijn hond en zij mij als haar baas.

Ik was voor mijn vorige hond ook echt een andere baas. Mijn aanpak verschilt per hond wel eigenlijk.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn honden hebben geen baas nodig, maar een provider :pffff: :LOL: vooral mijn queen Bee is een soort van kleine zelfstandige
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Crescent schreef:
ranetje schreef:Ze hebben mij als baas nodig :tongue: :engel:

(...)
Nou. Dit dacht ik ook voor Loulou. We horen bij elkaar. We hebben elkaar vanaf de tijd dat we samen leefden "gemaakt". Ik haar mijn hond en zij mij als haar baas.

Ik was voor mijn vorige hond ook echt een andere baas. Mijn aanpak verschilt per hond wel eigenlijk.

Ik merk dus dat ik daar nu vooral een beetje moeite mee heb.
Met mijn vorige roedeltje van 3 kon ik lezen en schrijven, met Bam als mijn ultieme maatje, jij en ik en dan was alles goed.
Ik ben ze alledrie in een jaar tijd verloren en dat is me zo ontzettend zwaar gevallen.

Nu 2 andere superlieve, vrolijke honden maar echt nog wel zoekende.
Ze zijn nog piepjong dus het is ook allemaal logisch.
Maar bij deze heb ik echt het idee dat ze nog makkelijk bij een ander zouden passen en dat had ik bij mijn vorige hondjes absoluut niet, die konden echt alleen maar bij mij :pffff:
Maar dit gaat vast nog wel groeien...weet ik ook wel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”