Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer teefjes op hondenshow bij geslachtsdelen betast

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Opnieuw zijn diverse teefjes op een grote hondenshow bij hun geslachtsdeel betast. De politie onderzoekt of vervolging van de eigenaren mogelijk is.

Een woordvoerster van de politie laat weten dat een aantal collega's bij de show in Zutphen was. Zij hebben daar gezien dat de honden zijn betast. Met het Openbaar Ministerie wordt overlegd of de daders berecht kunnen worden. Sinds een aantal jaar zijn ontuchtige handelingen met een dier verboden. De maximale straf hiervoor bedraagt achttien maanden cel. 

Dierenrechtenorganisatie House of Animals was ook aanwezig tijdens de EBKC Euro Bull Expo Holland 2019 in Zutphen en zegt beelden van de ontuchtige handelingen gemaakt te hebben. Volgens de dierenrechtenorganisatie proberen de eigenaren hun viervoeter rustig te houden door het geslachtsdeel te masseren. Ze wrijven daarbij met hun vingers over de vulva van de teefjes, ook penetreren ze de honden met de vinger. ,,Naast de ontuchtige handelingen bleek ook dat bij een groot deel van de geshowde honden de staart is gecoupeerd en/of de oren”, aldus House of Animals.

'Storm in glas water’

Eerder maakte de organisatie begin februari undercover beelden tijdens een soortgelijke hondenshow in Eindhoven. Ook daar begon de politie een onderzoek. Dat leidde niet tot stappen, omdat op de beelden niet duidelijk te zien was dat de honden betast werden. Er was alleen een hand en een arm te zien. 

In Eindhoven sprak Maurice Peperkamp, voorzitter van de Eindhovense Dogshow, van een storm in een glas water. Hoewel hij erkende dat de handelingen van de hondenbaasjes in kwestie ‘absoluut niet door de beugel kunnen’ ging het volgens hem om maximaal twee tot drie mensen. ,,Er waren in totaal 1800 mensen die hun honden tentoonstelden. Dan zitten er blijkbaar dus een paar van die gekken tussen”, klinkt het.

https://www.ad.nl/binnenland/weer-teefj ... ~a8f713a9/
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: Weer teefjes op hondenshow bij geslachtsdelen betast

Ongelezen bericht door Maeve »

Gaan we weer :roll:
Al ging dit om allerlei exotische bullenrassen, buiten de FCI om en met hun eigen stamboek geloof ik. Met ietsje minder regelgeving en iets meer rellen. Ergens hoop ik dat ze nu de verkeerde hebben getroffen, nu ze niet bij de brave soort kynoloog zitten te rellen :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Ik hoorde het toevallig net op de radio voorbijkomen. Het was weer aardig ingekleurde journalistiek, stemmingmakerij zelfs.
Volgens mij de grootste flauwekul, dat "betasten"
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik heb ooit een filmpje gezien waarin verteld werd dat bullen door die handeling een mooiere gezichtsuitdrukking krijgen.
Het ging toen echt om betasten trouwens, niet zomaar een hand op de dij. Nouja, het is niet eens het meest bizarre wat je ziet op show :mrgreen:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

-Saskia- schreef:Ik heb ooit een filmpje gezien waarin verteld werd dat bullen door die handeling een mooiere gezichtsuitdrukking krijgen.
Het ging toen echt om betasten trouwens, niet zomaar een hand op de dij. Nouja, het is niet eens het meest bizarre wat je ziet op show :mrgreen:
Hahahah kan me er zo iets bij voorstellen, ik trek daar ook altijd een beetje een buldoggenkop van ;)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

sbientje schreef:
-Saskia- schreef:Ik heb ooit een filmpje gezien waarin verteld werd dat bullen door die handeling een mooiere gezichtsuitdrukking krijgen.
Hahahah kan me er zo iets bij voorstellen, ik trek daar ook altijd een beetje een buldoggenkop van ;)
Hahaha :goeie: :LOL:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

sbientje schreef:
TMI :LOL: :LOL: :LOL:
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Filmpje bekeken, ze moeten die honden wel vasthouden van achteren omdat ze anders omvallen/instorten.
Wat een zielige krakkemikkige honden, ze kunnen niet eens staan zo beroerd zijn ze gebouwd, om over het gangwerk maar niet te spreken.
De hond die het langst in beeld is is nb een gecastreerde reu.. Misschien is een vinger in het poepgat handig om 'm overeind te houden.
Dat is waar ik me druk over zou maken..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Waar zien jullie dat filmpje dan?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Ik heb een paar minuten naar het filmpje gekeken, ik zie het niet. Zal wel naïef zijn, maar ik zie alleen maar eigenaren die hun hond steeds in model hijsen, omdat die “inzakt”. Wat mis ik?

Edit: kromme zin
Hakkene
Zeer actief

Nanna schreef:
Cleva schreef:Dat inmodelgehijs vind ik trouwens op zich al wel grensoverschrijdend maar daar hadden we het niet over.
Ik ben al druk genoeg om mezelf in model te hijsen. Laat staan dat ik ook nog aan zo’n mormel moet gaan lopen trekken.
Idem dito, grijns.

Plus dat die honden van mij er net iets te vaak een natte druppel aan hebben hangen.
Aan de staart omhoog trekken mag zeker niet he?:-P
Hakkene
Zeer actief

Cleva schreef:Kittig knielen lukt ook al niet meer zonder mijn tong uit te steken en te kreunen.
Niet dat altijd erg is. :wink:

Moet ik die kuthond ook nog zitten vertellen hoe die moet staan.
Gewoon. Staan.
Waar hebben we het in godesnaam over?

Als je je bulldog altijd allongé wil hebben had je het een pit bull moeten laten blijven.
Die debiele worsten zijn veel te ziek om zich te presenteren. Die horen op de dieetvleugel van het sanatorium.
Mooi gesproken, amen :)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jion schreef:
Cleva schreef: Die debiele worsten zijn veel te ziek om zich te presenteren. Die horen op de dieetvleugel van het sanatorium.
Nou inderdaad, wat een zielige hopen ellende. :schrik:
Zeg dat ja... :ugh:
Die gecastreerde reu kon zowat niet op zijn rechter achterpoot staan, daar mankeerde flink wat aan de knie of heup schat ik zo in.
En dan zag ik ook nog een fawnkleur hond met een kop die anderhalf keer groter was dan wat nog een beetje normaal is, die kon ook zowat niet fatsoenlijk lopen omdat hij kopzwaar was.

Wat een trieste vertoning dit soort honden. Laat die organisatie zich dáár maar eens druk om gaan maken in plaats van ontuchtige handelingen te veinzen die ik in het filmpje helemaal niet gezien heb.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Oh, ik bekijk nu pas het filmpje.
Om die beesten functioneel te krijgen moet je er inderdaad haast een handpop van maken.

Dat nerveuze gedoe ook. Rechtsvoor verplaatsen, linksachter verzetten, staart omhoog duwen, kop omhoog hijsen, neen niet goed, helemaal opnieuw.
Is die rug wel krom genoeg en ligt die anus nog wel in de plooi? Jezus christus.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

LongFields schreef:
Jion schreef:
Cleva schreef: Die debiele worsten zijn veel te ziek om zich te presenteren. Die horen op de dieetvleugel van het sanatorium.
Nou inderdaad, wat een zielige hopen ellende. :schrik:
Zeg dat ja... :ugh:
Die gecastreerde reu kon zowat niet op zijn rechter achterpoot staan, daar mankeerde flink wat aan de knie of heup schat ik zo in.
En dan zag ik ook nog een fawnkleur hond met een kop die anderhalf keer groter was dan wat nog een beetje normaal is, die kon ook zowat niet fatsoenlijk lopen omdat hij kopzwaar was.

Wat een trieste vertoning dit soort honden. Laat die organisatie zich dáár maar eens druk om gaan maken in plaats van ontuchtige handelingen te veinzen die ik in het filmpje helemaal niet gezien heb.
Zo is dat :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:19: Bij house of animals moet gewoon een hondenneuker zitten. Die zijn echt niet goed snik.
Laar ze het maar eens hebben over die rotte achterhanden en het verschrikkelijke gangwerk in plaats van hun smerige ideetjes.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik vind het vooral niet hygiënisch om in die streek met je blote handpalm te gaan zitten zonder medische noodzaak.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Crescent schreef:Ik vind het vooral niet hygiënisch om in die streek met je blote handpalm te gaan zitten zonder medische noodzaak.
Daar hebben we water en zeep voor. Ik neem aan dat ze daarna niet meteen aan een broodje kroket beginnen of vuistdiep in hun neus peuteren.
Op schoot zitten, een poot of kusjes geven is minstens net zo onhygiënisch.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb gisteravond m'n minderjarige reutje flink betast in zijn bal(len)-regio en vandaag heb ik hem ook nog eens laten bepotelen door Nanna. Hij ligt al de hele dag te snikken onder de hortensia's.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Sandra&co schreef:Ik heb gisteravond m'n minderjarige reutje flink betast in zijn bal(len)-regio en vandaag heb ik hem ook nog eens laten bepotelen door Nanna. Hij ligt al de hele dag te snikken onder de hortensia's.
dat arme beest, trauma's voor de rest van zijn leven. heeft nu al een rugzak van ellende bij zich :mrgreen:
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Ziek, mensen hebben dringend hulp nodig.
Maar hetzelfde als bij een alcoholist: probeer dat maar eens aan het verstand te peuteren.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Célie schreef:
Crescent schreef:Ik vind het vooral niet hygiënisch om in die streek met je blote handpalm te gaan zitten zonder medische noodzaak.
Afbeelding

:mrgreen:
Dat lijkt er meer op.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”