Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen met draagtassen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Pax-Dracona
Actief
Aantal honden: 2

Ervaringen met draagtassen

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Hey hey,

Eind juni ga ik op vakantie en Dana gaat gezellig mee. Maar ze is nu ze ouder wordt wat sneller moe en stijf. Nu wilde ik dus een draagtas hebben voor als ik merk dat ze het niet meer trekt tijdens een wandeling, bijvoorbeeld. Maar wat voor soort is nu fijn? Ik heb al zo'n buggy en dat bevalt goed, maar hij heeft van die smalle rotwieltjes en ik hoef er dus niet eens aan te denken hem mee te nemen de duinen in ofzo :mrgreen:
Dana is 13, en weegt ongeveer 10-11 kilo. Wat raden jullie aan?
Pax-Dracona
Actief

Re: Ervaringen met draagtassen

Bedankt! Ja, zoiets vreesde ik al :scratch: Ik heb vandaag even rondgeneusd bij onze dierenwinkel en die had een rugdrager die ook meteen een sleepkarretje is. De enige reden dat ik hem nog niet gekocht heb is dat ik hem aan de prijs vind (87 euro); eerst maar eens terug mét Dana om te kijken hoe ze erin past ;) Wordt vervolgd!
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Marion had volgens mij een draagzak voor een van d'r golden meiden. Misschien staat 't nog wel ergens op 't forum.
linkje naar 't topic
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Heb je al eens aan een buggy gedacht?

Die trolly tassen lijken me verschrikkelijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

HillieS schreef:Marion had volgens mij een draagzak voor een van d'r golden meiden. Misschien staat 't nog wel ergens op 't forum.
linkje naar 't topic
Ik wilde niet weer reageren, maar dit is echt de simpelste en goedkoopste oplossing. En ik had Miep er nog gerust tot 1 jaar in kunnen dragen, alleen pastte dat qua formaat niet meer (qua kilo's lukte dat prima).

5 euro op marktplaats. En zijn investering waard, want behalve Miep hebben er al meer puppen in gezeten, en zak leeft nog steeds.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Marion. schreef:
HillieS schreef:Marion had volgens mij een draagzak voor een van d'r golden meiden. Misschien staat 't nog wel ergens op 't forum.
linkje naar 't topic
Ik wilde niet weer reageren, maar dit is echt de simpelste en goedkoopste oplossing. En ik had Miep er nog gerust tot 1 jaar in kunnen dragen, alleen pastte dat qua formaat niet meer (qua kilo's lukte dat prima).

5 euro op marktplaats. En zijn investering waard, want behalve Miep hebben er al meer puppen in gezeten, en zak leeft nog steeds.
Ik vond het er zo handig uit zien toen ik de eerste keer de foto ervan zag, en schattig ook :mrgreen:
Dus daar moest ik meteen aan denken
Afbeelding
80564M

HillieS schreef:
Marion. schreef:
linkje naar 't topic

Ik vond het er zo handig uit zien toen ik de eerste keer de foto ervan zag, en schattig ook :mrgreen:
Is gewoon superhandig. Ik wil ook best nog wat nieuwe foto's maken, ook hoe je handig dat ding (in je eentje, met een pup van 5 maanden à 20 kilo) op je rug krijgt. Je kunt hem ook neerzetten als een soort krukje, en eenmaal op je rug klap je het lichtgewicht aluminium frame weer in. Je draagt pup (of hond) hoog op je rug, en dat draagt dus heel makkelijk.
En inderdaad ook heel erg fijn. Dat puppenkopje op je schouder, en dat warme lijfje op je rug.... :I: :I: :I:
Pax-Dracona
Actief

Marion. schreef:
HillieS schreef:
Marion. schreef:
linkje naar 't topic

Is gewoon superhandig. Ik wil ook best nog wat nieuwe foto's maken, ook hoe je handig dat ding (in je eentje, met een pup van 5 maanden à 20 kilo) op je rug krijgt. Je kunt hem ook neerzetten als een soort krukje, en eenmaal op je rug klap je het lichtgewicht aluminium frame weer in. Je draagt pup (of hond) hoog op je rug, en dat draagt dus heel makkelijk.
En inderdaad ook heel erg fijn. Dat puppenkopje op je schouder, en dat warme lijfje op je rug.... :I: :I: :I:
Bedankt voor de tip! :D Dat ziet er inderdaad wel superhandig uit. Ik liep heel toevallig tgen zo'n ding aan bij de kringloop, alleen weet ik niet of hij compleet was :denken: Heb jij het zitgedeelte dichtgemaakt, Marion? Want het leek zo smal!
Chihuahua-paws schreef:Heb je al eens aan een buggy gedacht?

Die trolly tassen lijken me verschrikkelijk.
Zeker! Sterker, ik heb 2 buggy's staan :mrgreen: maar allebei zijn ze nét niet wat ik nodig heb; de een kan Dana alleen maar rechtop zitten door haar kop door het dak te steken en dan kan ze niet meer lekker liggen daarna (ze heeft een beetje een kronkel dat als iets weerstand biedt, ze het ook helemaal niet probeert). De ander is op dat vlak beter, maar kiept als ze op het verkeerde punt zit. En beide hebben te smalle wieltjes om door zand te kunnen rijden :roll: Maar ik ben inderdaad ook aan het rondkijken voor gewoon een all-terrain buggy, al is dat wel steeds een 'ding' om uit voorzorg mee te nemen.
Ik blijf nog eevn doorkijken... ;)
80564M

Pax-Dracona schreef:Bedankt voor de tip! :D Dat ziet er inderdaad wel superhandig uit. Ik liep heel toevallig tgen zo'n ding aan bij de kringloop, alleen weet ik niet of hij compleet was :denken: Heb jij het zitgedeelte dichtgemaakt, Marion? Want het leek zo smal!
Je hebt ze in 2 maten. Dit is de kleine (daar was ze met 2 weken al wel uitgegroeid), en hier ligt gewoon een handdoek onderin. De grotere maat inderdaad aan de onderkant dichtgemaakt (de gaten waar de babybeentjes door moeten), maar je kunt er ook gewoon een handdoek in vouwen.
Pax-Dracona
Actief

Marion. schreef:
Pax-Dracona schreef:Bedankt voor de tip! :D Dat ziet er inderdaad wel superhandig uit. Ik liep heel toevallig tgen zo'n ding aan bij de kringloop, alleen weet ik niet of hij compleet was :denken: Heb jij het zitgedeelte dichtgemaakt, Marion? Want het leek zo smal!
Je hebt ze in 2 maten. Dit is de kleine (daar was ze met 2 weken al wel uitgegroeid), en hier ligt gewoon een handdoek onderin. De grotere maat inderdaad aan de onderkant dichtgemaakt (de gaten waar de babybeentjes door moeten), maar je kunt er ook gewoon een handdoek in vouwen.
Super, bedankt :ok: Ik ga op onderzoek uit!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”