v.d Lupinehof schreef:Roelfien schreef:Ik denk niet dat de discussie gaat over het wel of niet nemen van een buitenlandertje of een nederlands asielhondje. GINN is hier uitgenodigd om te praten over het werk wat ze doen en wat de achterliggende problemen zijn bij dit type honden die zij opvangen.
tja oke dat ben ik met je eens ,maar sorry erg overtuigent klinkt het allemaal niet tis allemaal erg vaag en ik zie niks concreeds van dit doen we in dat land of we gaan zo en zo te werk , sorry maar overtuig me dan eens dat er aan de weg word getimmert daar ,maar als ik het zo allemaal lees word er alleen maar gevreest dat hun assieltje tegen de vlakkte gaat als ze op hun strepen gaan staan daar.
nou dan zak mijn broek af sorry
mol

Hallo Mol,
Wat kan jij toch kritisch zijn joh!
Het "asieltje" waar jij het over hebt is één van de toonaangevende asiels hier in Spanje waar vele honderden honden zitten. Dit asiel is ontstaan dankzij de inspanningen van o.a. GINN. In heel korte tijd heeft GINN bereikt dat Scooby, zo heet dat asiel, geworden is wat het is.
Spanje is niet Nederland, als je hier niet zeer diplomatisch omgaat met de autoriteiten ben je eenvoudig snel uitgeluld, het leven kan men je hier heel makkelijk onmogelijk maken. Als je hier met vrachtwagens verrotte hondelijken gaat lopen smijten graaf je denk ik heel snel je eigen graf. En dat van vele duizenden honden die je dan niet meer kunt helpen.
Hier de mentaliteit veranderen is gewoon een proces wat met veel beleid en vooral veel tijd bereikt kán worden. Maar je kunt dus niet de illusie hebben dat je hier in 5 jaar bereikt wat in Nederland misschien wel een eeuw heeft geduurd. De mensen die zo slecht met Galgos omgaan zijn geen ontwikkelde en beschaafde mensen. Veelal zijn dat hele simpele plattelandertjes die nog niet eens goed kunnen lezen en schrijven. Ook de autoriteiten hebben niet echt grip op wat deze mensen allemaal uitspoken. Op het platteland kan men hier vrijwel ongestoord zijn gang gaan, zeker waar het dieren betreft. Je moet dus zeker niet denken dat kort door de bocht gaan op jouw manier enig positief nut kan hebben.
Ik kreeg twee weken terug een mailtje van een goed asiel hier bij mij in het dorp. Zij hadden een sterilisatie-aktie georganiseerd. Men wilde de katten die in het dorp zelf leven steriliseren. Hiervoor head men 35 vrijwiliggers bij elkaar gekregen om die katten te vangen. Ook was er een team van 7 Britse dierenartsen aangekomen die een hele week lang belangeloos aan de lopende band zouden gaan opereren. Op het allerlaatste moment was er een wethoudertje die de hele operatie tegen heeft weten te houden. Het feest mocht niet doorgaan, omdat meneer vond dat deze aktie illegaal was. Hoe men ook heeft gepraat, het mocht niet.
Om de dierenartsen geen tijd te laten verliezen zijn deze mensen toen maar hals over kop naar Scooby vertrokken, alwaar zij de rest van de week hebben geopereerd.
Begrijp je dat het niet zo makkelijk en zwart-wit is als jij denkt?
Ik vind dat je wel heel erg makkelijk en komfortabel bezig bent om een organisatie waarbij vele zeer gemotiveerde mensen samenwerken om écht iets te doen voor ontelbare honden die in omstandigheden leven waar jij je geen voorstelling van kunt maken de grond in te boren.