Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitdagen met niet HIER komen.....
Moderator: moderatorteam
Uitdagen met niet HIER komen.....
... ik word er schijtziek van.
Bijna elke dag lopen we de ronde plas 2x rond. Tijdens die ronde luistert Stanley hartstikke goed. Geen problemen met het uitbreken naar andere honden en paarden en zo wel dan hoef ik maar te fluiten en hij loopt weer bij. En onder het rennen en in het water let hij ALTIJD op mij. Kijken waar ik ben, want owee als ze weg is. Ondertussen met mijn hierfluitje voor laten komen en een lekker snoepje halen en weer Vrij geven, geen probleem. Zo af en toe wat stenen gooien in het water waar hij dan met vol enthousiasme mee bezig is (nee, apporteren doet hij nog steeds niet goed langs het water, lekker rennen vindt hij veel mooier). Wat mijn probleem nu al de hele week is, is dat hij bij het einde van de plas niet meer HIER wil komen.
Ik heb een favoriet speeltje dat hij alleen krijgt als hij op het einde HIER is gekomen en uiteraard krijgt hij aardig wat voertjes, maar hij verdomde het vanochtend weer. Liep mij een partij uit te dagen, niet normaal meer.
Ik weet dat ik dan rustig moet blijven, want mijn houding en frustratie breng ik over op die hond. En ik heb hem eerst compleet genegeerd en ben heen en weer gaan lopen tussen de Lek en de plas. Is ook niet meer af te leiden met zijn bal of mooie stokken. Dan rent hij heel goed mee, maar op het moment dat ik mijn HIERfluit inzet, denkt hij 'Bekijk 't maar, ik wil nog niet weg!' en blijft op zo'n 15 meter afstand staan met een uitdagende blik. Uiteindelijk roept een vrouw die daar ook altijd loopt 'he jochie' en hij loopt linearecta naar haar en zij heeft 'm uiteindelijk vastgehouden voor me. Hij probeert mij nu al de hele week op die manier af te troeven, alleen lukte het uiteindelijk wel om hem HIER te krijgen maar vanochtend dus niet. Het liefste was ik gewoon terug naar huis gelopen en had hem letterlijk willen negeren. Dan weet ik dat hij achter me aan had gekomen en uiteindelijk Hier kan krijgen, maar dan ben ik erg bang dat hij wordt aangereden, dus durf ik dat weer niet.
Ik ben dit echt spuugzat, want ik denk dat hij nu een manier gevonden heeft om zich boven mij te stellen.
Het gekke is dat ik in diezelfde week ook op andere losloopplekken ben geweest en daar heb ik totaal geen problemen.
Die vrouw gaf aan dat ik voorlopig het beste met een hondengroep mee kan lopen (dat doe ik ook vaak, maar nooit tot het eind) en hem vanuit die groep makkelijker aangelijnd kan krijgen.
Hebben jullie nog handige tips, want mijn trukendoos is weer leeg.
Alvast bedankt.
Bijna elke dag lopen we de ronde plas 2x rond. Tijdens die ronde luistert Stanley hartstikke goed. Geen problemen met het uitbreken naar andere honden en paarden en zo wel dan hoef ik maar te fluiten en hij loopt weer bij. En onder het rennen en in het water let hij ALTIJD op mij. Kijken waar ik ben, want owee als ze weg is. Ondertussen met mijn hierfluitje voor laten komen en een lekker snoepje halen en weer Vrij geven, geen probleem. Zo af en toe wat stenen gooien in het water waar hij dan met vol enthousiasme mee bezig is (nee, apporteren doet hij nog steeds niet goed langs het water, lekker rennen vindt hij veel mooier). Wat mijn probleem nu al de hele week is, is dat hij bij het einde van de plas niet meer HIER wil komen.
Ik heb een favoriet speeltje dat hij alleen krijgt als hij op het einde HIER is gekomen en uiteraard krijgt hij aardig wat voertjes, maar hij verdomde het vanochtend weer. Liep mij een partij uit te dagen, niet normaal meer.
Ik weet dat ik dan rustig moet blijven, want mijn houding en frustratie breng ik over op die hond. En ik heb hem eerst compleet genegeerd en ben heen en weer gaan lopen tussen de Lek en de plas. Is ook niet meer af te leiden met zijn bal of mooie stokken. Dan rent hij heel goed mee, maar op het moment dat ik mijn HIERfluit inzet, denkt hij 'Bekijk 't maar, ik wil nog niet weg!' en blijft op zo'n 15 meter afstand staan met een uitdagende blik. Uiteindelijk roept een vrouw die daar ook altijd loopt 'he jochie' en hij loopt linearecta naar haar en zij heeft 'm uiteindelijk vastgehouden voor me. Hij probeert mij nu al de hele week op die manier af te troeven, alleen lukte het uiteindelijk wel om hem HIER te krijgen maar vanochtend dus niet. Het liefste was ik gewoon terug naar huis gelopen en had hem letterlijk willen negeren. Dan weet ik dat hij achter me aan had gekomen en uiteindelijk Hier kan krijgen, maar dan ben ik erg bang dat hij wordt aangereden, dus durf ik dat weer niet.
Ik ben dit echt spuugzat, want ik denk dat hij nu een manier gevonden heeft om zich boven mij te stellen.
Het gekke is dat ik in diezelfde week ook op andere losloopplekken ben geweest en daar heb ik totaal geen problemen.
Die vrouw gaf aan dat ik voorlopig het beste met een hondengroep mee kan lopen (dat doe ik ook vaak, maar nooit tot het eind) en hem vanuit die groep makkelijker aangelijnd kan krijgen.
Hebben jullie nog handige tips, want mijn trukendoos is weer leeg.
Alvast bedankt.
-
- Zeer actief
Ik zou zowiezo niet meer roepen! Wat heeft dat voor zin als hij toch niet komt? Het enige wat hij leert is dat hij vooral niet hoeft te luisteren als je roept. Kun je je niet ergens verstoppen?
Of je moet een tijdje met de lange lijn gaan lopen, wel even sneu voor je hond maar zo kan hij niet meer het "spelletje" gaan spelen.
Sandro heeft ook een tijd gehad dat hij dat geintje probeerde te flikken, jammer dan maar dan ben ik dus wel weg. Ik ga dan in de auto zitten, start de auto en rijd een klein stukje weg. Ik roep hem dan niet, kijk niet naar hem en ga gewoon weg. Dit heb ik twee keer hoeven doen en heb geen problemen meer met hierkomen.
Of je moet een tijdje met de lange lijn gaan lopen, wel even sneu voor je hond maar zo kan hij niet meer het "spelletje" gaan spelen.
Sandro heeft ook een tijd gehad dat hij dat geintje probeerde te flikken, jammer dan maar dan ben ik dus wel weg. Ik ga dan in de auto zitten, start de auto en rijd een klein stukje weg. Ik roep hem dan niet, kijk niet naar hem en ga gewoon weg. Dit heb ik twee keer hoeven doen en heb geen problemen meer met hierkomen.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Als die pubers van ons dat doen, gaan we ons verstoppen achter een boom. Moet je eens zien hoe snel ze dan komen , ze zijn dan helemaal in paniek dat ze ons kwijt zijn. En ze houden ons daarna steeds in de gaten, als de dood dat ze ons weer kwijt zijn 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
In mijn hart weet ik dat dat wegrijden het enige is dat indruk zou maken, maar ik durf het NOG niet. Ben vreselijk bang dat hij onder een auto komt.Sandro schreef:Ik zou zowiezo niet meer roepen! Wat heeft dat voor zin als hij toch niet komt? Het enige wat hij leert is dat hij vooral niet hoeft te luisteren als je roept. Kun je je niet ergens verstoppen?
Dat probleem heb ik totaal niet totdat we bij het eind zijn. Dan blijft hij tot op zo'n 15 mtr. afstand staan, maar komt niet HIER. Dat HIER herhaal ik zo min mogelijk omdat het dan z'n waarde verliest en hij nog steeds blijft staan. Toen ben ik de hele andere kant opgelopen, dan hobbelt hij gezellig achter me aan, maar HIER komen ho maar.jip007 schreef:Als die pubers van ons dat doen, gaan we ons verstoppen achter een boom. Moet je eens zien hoe snel ze dan komen , ze zijn dan helemaal in paniek dat ze ons kwijt zijn. En ze houden ons daarna steeds in de gaten, als de dood dat ze ons weer kwijt zijn
Klopt helemaal wat je daar zegt. Maar ik moet hem ook af en toe van de paardenpoep of koeienstront afhouden (wil hij net gaan liggen of ligt er net in te rollen), dan roep ik heel bars NEE en gaat er zo vandaan.Inge O schreef:dat is het juist, één keer ze doorhebben dat het om een trukendoos gaat hebben ze er snel een antwoord op gevonden.
denk dat je er niet aan ontkomt je er een keer flink boos op te maken als hij niet komt (maar dan wel in gekontroleerde omstandigheden). niét boos roépen, boos maken terwijl hij op afstand weigert te komen.met boos bedoel ik dan wel zó dat het door de hond serieus genomen wordt. als je ziet dat hij wat van zijn stuk raakt verander je je stem á la seconde om hem heel vriendelijk te roepen. houd je stem vriendelijk zolang hij in je richting komt. neemt hij je weer in de maling, word je weer boos.
de eerste keren zal het kwartje nog niet vallen zoals het moet, maar finaal moeten ze de konklusie trekken dat niet komen écht niet leuk is.
voor teveel honden is komen iets wat ze 'vrijblijvend vriendelijk gevraagd wordt', met een leuke beloning als toetje. maar dat komen ook echt moéten is, dat wordt ze op die manier niet duidelijk gemaakt. en als het dan wat moeilijker wordt doen ze eigenlijk gewoon waar ze op dat moment het meeste zin in hebben.
En met andere honden heb ik helemaal geen problemen meer, dus hij snapt het dondersgoed. Van de week met een andere hond die niet bij Stanley weg kon blijven, trek ik hem met Stanley HIER uit het water, zit voor en moet blijven, want die andere hond moet bij hem worden weggeplukt. Doet hij allemaal hartstikke goed, zonder voer, dus hij weet echt wat er van hem verwacht wordt. Ik vind HIER is HIER en dat heeft hij ook altijd gedaan wanneer hij niet altijd voer als beloning kreeg en hij is alleen bij de plas aan het etterballen. Oja, voordat we bij het eind waren, had ik hem dus al 3x hier waarvan 2x aangelijnd en weer losgelaten. Misschien niet slim dat ik dat gedaan had, maar ik vind dat hij gewoon moet luisteren en ik ga er niet dingen voor laten. Ik zoek het altijd op.
Ik denk dat ik voorlopig met de 10 mtr. lijn naar de plas ga. Dan laat ik hem rond gewoon los lopen met de lijn en op het moment dat hij bij het Lekgedeelte is, dan ga ik toch de strijd aan.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Work to do.....

Inge O schreef:heb je ondertussen toch weer (voor even) je grootste frustratie van je afgeschreven, en kan je er met verse moed weer tegenaanGolden Stanley schreef: Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Work to do.....:
! (hou je maar gedeisd, stanley!
)

't Etterbuiltje ligt nu prinsheerlijk aan m'n voeten, zich van geen kwaad bewust.
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
ik denk dat het misschien wel goed was om hem tussendoor aan te lijnen.Golden Stanley schreef:Klopt helemaal wat je daar zegt. Maar ik moet hem ook af en toe van de paardenpoep of koeienstront afhouden (wil hij net gaan liggen of ligt er net in te rollen), dan roep ik heel bars NEE en gaat er zo vandaan.Inge O schreef:dat is het juist, één keer ze doorhebben dat het om een trukendoos gaat hebben ze er snel een antwoord op gevonden.
denk dat je er niet aan ontkomt je er een keer flink boos op te maken als hij niet komt (maar dan wel in gekontroleerde omstandigheden). niét boos roépen, boos maken terwijl hij op afstand weigert te komen.met boos bedoel ik dan wel zó dat het door de hond serieus genomen wordt. als je ziet dat hij wat van zijn stuk raakt verander je je stem á la seconde om hem heel vriendelijk te roepen. houd je stem vriendelijk zolang hij in je richting komt. neemt hij je weer in de maling, word je weer boos.
de eerste keren zal het kwartje nog niet vallen zoals het moet, maar finaal moeten ze de konklusie trekken dat niet komen écht niet leuk is.
voor teveel honden is komen iets wat ze 'vrijblijvend vriendelijk gevraagd wordt', met een leuke beloning als toetje. maar dat komen ook echt moéten is, dat wordt ze op die manier niet duidelijk gemaakt. en als het dan wat moeilijker wordt doen ze eigenlijk gewoon waar ze op dat moment het meeste zin in hebben.
En met andere honden heb ik helemaal geen problemen meer, dus hij snapt het dondersgoed. Van de week met een andere hond die niet bij Stanley weg kon blijven, trek ik hem met Stanley HIER uit het water, zit voor en moet blijven, want die andere hond moet bij hem worden weggeplukt. Doet hij allemaal hartstikke goed, zonder voer, dus hij weet echt wat er van hem verwacht wordt. Ik vind HIER is HIER en dat heeft hij ook altijd gedaan wanneer hij niet altijd voer als beloning kreeg en hij is alleen bij de plas aan het etterballen. Oja, voordat we bij het eind waren, had ik hem dus al 3x hier waarvan 2x aangelijnd en weer losgelaten. Misschien niet slim dat ik dat gedaan had, maar ik vind dat hij gewoon moet luisteren en ik ga er niet dingen voor laten. Ik zoek het altijd op.
Ik denk dat ik voorlopig met de 10 mtr. lijn naar de plas ga. Dan laat ik hem rond gewoon los lopen met de lijn en op het moment dat hij bij het Lekgedeelte is, dan ga ik toch de strijd aan.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Work to do.....:
dan betekend het niet altijd einde van het plezier.
en een hogere beloning geven als hij hier komt? (hoger is iets dat heeeeeel errug lekker vind?)
-
- Actief
Ja dat wilde ik net zeggen. Lijn hem gedurende de hele wandeling eens af en toe aan en dan weer los. Zodat hij nooit weet wanneer aangelijnd worden samengaat met het naar huis gaan. Je kan hem de ene keer halverwege de wandeling aanlijnen en niet meer loslaten en de volgende keer op het eind, een ander keertje helemaal niet etc.honiahaka-kuckunniwi schreef:ik denk dat het misschien wel goed was om hem tussendoor aan te lijnen.Golden Stanley schreef:Klopt helemaal wat je daar zegt. Maar ik moet hem ook af en toe van de paardenpoep of koeienstront afhouden (wil hij net gaan liggen of ligt er net in te rollen), dan roep ik heel bars NEE en gaat er zo vandaan.Inge O schreef:dat is het juist, één keer ze doorhebben dat het om een trukendoos gaat hebben ze er snel een antwoord op gevonden.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Work to do.....:
dan betekend het niet altijd einde van het plezier.
en een hogere beloning geven als hij hier komt? (hoger is iets dat heeeeeel errug lekker vind?)
groetjes Helen
Ik had hem op het 2e stuk al 3x bij me geroepen en 2x aangelijnd. Die laatste keer had ik hem vlak voor het 'etterstuk' weer losgelaten. Dat meer tussendoor aanlijnen ga ik ook doen, vanaf meteen het eerste stuk al. Maar die lange lijn laat ik er wel aan zitten, want ik weet zeker dat hij dan ook gaat uitproberen, want meneer is slim.... heel slim. Net wat Inge eigenlijk al aangaf, moet hij gewoon weten dat hij niks kan flikken. Hier is Hier. Vind het knap moeilijk, maar het zal me echt lukken.
Wish me luck.... vanmiddag trek ik ten strijde.
:
Wish me luck.... vanmiddag trek ik ten strijde.

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zat ook te denken aan het onvoorspelbaarder maken van het aanlijnen. Hij heeft gewoon heel simpel geleerd waar het einde van de wandeling en dus het einde van de lol is. Op andere moment HIER komen is geen probleem, want hij weet dat hij dan weer vrij krijgt, maar op die ene plek is de lol altijd voorbij. Verras hem eens door hem HIER te roepen ruim voor het "etterstuk" zodanig dat je nog zeker weet dat hij komt. Vervolgens lijn je hem aan, loop je het "etterstuk" voorbij en loop je nog een stuk door, even later laat je hem weer los. Hé..... dat stuk waar de lol voorbij was betekent nu ineens het begin van nieuwe lol
. Je moet het onvoorspelbaar maken en houden voor Stanley. Je hebt namelijk een erg slim hondje te pakken
. Nu is het alleen zaak dat jij nog net iets slimmer bent. Jij hebt alleen een groot voordeel ten opzichte van Stanley..... jij hebt een heel forum dat met je mee wil denken
.

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

Nou, we zijn weer terug, hoor! Ik heb hem de hele tijd aan de lange lijn gehad. In het begin zijn we over dat 'etterstuk' gegaan. Daar hebben we aan de Lekkant met z'n voetbal gespeeld. Ondertussen vanuit het water wat Hier-oefeningen gedaan. Ging echt heel erg goed. Daarna 1 kant van de plas gepakt en ondertussen allerlei oefeningen met hem gedaan.
Bij Vrij ging hij het water in en als ik vond dat hij Hier moest komen, zette ik m'n fluitje in en het commando Hier als hij er bijna was. Beloond met stukjes Rodi-worst, werkte ook erg goed.
Toen over datzelfde stuk teruggelopen en de hele tijd naast gegeven en ondertussen beloond. Zit, wacht, van hem af lopen, Hier. Ook waar andere langsliepen. Toen kwam ik weer op dat stuk uit waar hij moeilijk doet en hij liep normaal naast met me mee. Totdat er een zwarte Lab aan kwam rennen, toen was 't gebeurd. Even met elkaar spelen op dat stuk, die hond ging weer weg en Stanley er keihard achteraan. Kwam weer terug en racete gelijk naar het begingedeelte van de plas. Mijn fluit ingezet en ik richting Lek gelopen, hij kwam achter me aan en racete daarna weer keihard op die hond af. Toen hij weer terugkwam, heb ik 1x geprobeerd Hier in te zetten en toen dat niet lukte heb ik het uiteinde van die lijn gepakt. Hij rende weer van me weg en werd natuurlijk tegengehouden door die lijn. Dat vond meneer niet leuk en begon dat af te blaffen van woede. Ik heb dat genegeerd en ben van hem weggelopen en hij liep mee. De weg terug naar de parkeerplaats heb ik hem naast laten lopen en ondertussen met Zit, Wacht ik vooruit lopen en Hier oefeningetjes gedaan en daarna laten spelen met het trektouw. Hij heeft daar nog 1 keer geprobeerd om weg te vluchten, maar werd weer teruggetrokken door die lijn. Daar schrok hij wel van. Ik heb hem daarna gewoon achter me aan laten sjokken en hem in de auto gedaan en beloond. Morgen wil ik de hele plas pakken en dan telkens aan- en aflijnen. Ik hoop echt dat het gaat helpen, want het is nu een heel gevecht. Hier wat fotootjes van het begin aan het strandje.
:

Bij Vrij ging hij het water in en als ik vond dat hij Hier moest komen, zette ik m'n fluitje in en het commando Hier als hij er bijna was. Beloond met stukjes Rodi-worst, werkte ook erg goed.
Toen over datzelfde stuk teruggelopen en de hele tijd naast gegeven en ondertussen beloond. Zit, wacht, van hem af lopen, Hier. Ook waar andere langsliepen. Toen kwam ik weer op dat stuk uit waar hij moeilijk doet en hij liep normaal naast met me mee. Totdat er een zwarte Lab aan kwam rennen, toen was 't gebeurd. Even met elkaar spelen op dat stuk, die hond ging weer weg en Stanley er keihard achteraan. Kwam weer terug en racete gelijk naar het begingedeelte van de plas. Mijn fluit ingezet en ik richting Lek gelopen, hij kwam achter me aan en racete daarna weer keihard op die hond af. Toen hij weer terugkwam, heb ik 1x geprobeerd Hier in te zetten en toen dat niet lukte heb ik het uiteinde van die lijn gepakt. Hij rende weer van me weg en werd natuurlijk tegengehouden door die lijn. Dat vond meneer niet leuk en begon dat af te blaffen van woede. Ik heb dat genegeerd en ben van hem weggelopen en hij liep mee. De weg terug naar de parkeerplaats heb ik hem naast laten lopen en ondertussen met Zit, Wacht ik vooruit lopen en Hier oefeningetjes gedaan en daarna laten spelen met het trektouw. Hij heeft daar nog 1 keer geprobeerd om weg te vluchten, maar werd weer teruggetrokken door die lijn. Daar schrok hij wel van. Ik heb hem daarna gewoon achter me aan laten sjokken en hem in de auto gedaan en beloond. Morgen wil ik de hele plas pakken en dan telkens aan- en aflijnen. Ik hoop echt dat het gaat helpen, want het is nu een heel gevecht. Hier wat fotootjes van het begin aan het strandje.

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb met belangstelling meegelezen, want Belle wil de laatste tijd ineens ook niet meer hierkomen als er iets interessanters is. (Niet alleen op het eind van de wandeling, maar de hele tijd.) Met oefenen op rustige plaatsen zonder veel afleiding doet ze het goed, komt ze echt als een speer naar me toe rennen, maar in het park loopt ze achter andere honden aan en ook achter mensen.
Ik was ook van plan om haar voorlopig aan de lange lijn te laten lopen, maar ben bang dat ze snel het verschil doorheeft wanneer ze wel en niet een lijn aan zich heeft hangen.
Ik zie op je foto's dat jij de lijn gewoon los achter haar aan laat slepen, krijg je het eind van de lijn dan wel makkelijk te pakken?
Ik was ook van plan om haar voorlopig aan de lange lijn te laten lopen, maar ben bang dat ze snel het verschil doorheeft wanneer ze wel en niet een lijn aan zich heeft hangen.
Ik zie op je foto's dat jij de lijn gewoon los achter haar aan laat slepen, krijg je het eind van de lijn dan wel makkelijk te pakken?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Ja hoor, dat is geen probleem. Punt is dat hij bij de plas niet bij mij wegloopt, alleen als we teruggaan en we weer op dat 'etterstuk' uitkomen. Dan weet ik al dat ik het uiteinde (lusje) moet pakken zo'n 20 meter voor dat stuk. En natuurlijk weet hij dat er een lange lijn aan hem zit, anders gaat hij dat niet afblaffen toen hij wilde uitbreken. Maar het gaat er denk ik vooral om dat hij doorkrijgt dat op stem corrigeren zo het meeste effect heeft en bij goed gedrag wordt hij beloond. Het Vrijgeven gaat net zo uitbundig aan de lange lijn. Rent gelijk richting water, dus qua beweging wordt hij niet beperkt. Je appel kun je zo beter inzetten en als hij bij het Hier komen niet luistert en wegrent, kun je bij een kleine hond op het uiteinde van de riem gaan staan, maar ik moet zorgen dat ik het uiteinde te pakken krijg (niet terugtrekken maar gewoon vasthouden). Dat is een kwestie van timing, maar gaat me goed af. Ook moet je zorgen dat je zelf altijd naast die riem loopt, anders slaat hij tussen je benen. En natuurlijk op vlak terrein met hem trainen. Dat kan daar redelijk goed en bij het stuk langs het water waar veel bosjes en kreupelhout ligt, roep ik hem bij me.
Vanochtend ben ik naar het bos geweest naast ons huis en heb continue de lange lijn omgelaten vanaf mijn huis daar naartoe. Daar zitten op het bospad heel wat eenden en fazanten en ik heb alleen het commando 'Naast' ingezet en hij liep er netjes omheen. Op de terugweg richting mijn wijk waren 2 kinderen aan de waterkant aan het spelen.
Dat is kaassie voor Stanley, want die is mesjokke op kinderen. Heb hem 'Naast' gegeven en laten zitten voor die kinderen. 1 zo'n jochie komt aangerend en aait die hond. Hij blijft gewoon netjes zitten. Ook met andere honden gaat dat hartstikke goed. Dat is het voordeel denk ik van zo'n lange lijn. Die extra prikkel wordt geremd omdat jij de controle houdt op dat moment, terwijl hij toch los loopt. In dat bos moet ik die lijn nog steeds gebruiken, om het strontvreten op bepaalde plekken tegen te gaan. Als hij los is, vliegt hij gelijk op die plekken af en ben ik te laat om te corrigeren. Is hij aan de lange lijn, dan haalt hij het niet eens in zijn hoofd om er heen te stormen. Hij rent wel, maar niet om hem te peren zeg maar.
En die Rodi-worst maakte ook wel indruk.
Van 't weekend ga ik niet naar de plas. Kan hem naast m'n huis lekker losgooien en spelen we daar wel wat. Hou me een beetje rustig, want ik ben strontverkouden en moet morgen ook naar training. Maandag ga ik met m'n vriendin erheen en dan ga ik hem tussendoor aan- en aflijnen en eerder aangelijnd houden. Kijken hoe dat werkt. Hou jullie wel op de hoogte.
:
Vanochtend ben ik naar het bos geweest naast ons huis en heb continue de lange lijn omgelaten vanaf mijn huis daar naartoe. Daar zitten op het bospad heel wat eenden en fazanten en ik heb alleen het commando 'Naast' ingezet en hij liep er netjes omheen. Op de terugweg richting mijn wijk waren 2 kinderen aan de waterkant aan het spelen.
Dat is kaassie voor Stanley, want die is mesjokke op kinderen. Heb hem 'Naast' gegeven en laten zitten voor die kinderen. 1 zo'n jochie komt aangerend en aait die hond. Hij blijft gewoon netjes zitten. Ook met andere honden gaat dat hartstikke goed. Dat is het voordeel denk ik van zo'n lange lijn. Die extra prikkel wordt geremd omdat jij de controle houdt op dat moment, terwijl hij toch los loopt. In dat bos moet ik die lijn nog steeds gebruiken, om het strontvreten op bepaalde plekken tegen te gaan. Als hij los is, vliegt hij gelijk op die plekken af en ben ik te laat om te corrigeren. Is hij aan de lange lijn, dan haalt hij het niet eens in zijn hoofd om er heen te stormen. Hij rent wel, maar niet om hem te peren zeg maar.

Van 't weekend ga ik niet naar de plas. Kan hem naast m'n huis lekker losgooien en spelen we daar wel wat. Hou me een beetje rustig, want ik ben strontverkouden en moet morgen ook naar training. Maandag ga ik met m'n vriendin erheen en dan ga ik hem tussendoor aan- en aflijnen en eerder aangelijnd houden. Kijken hoe dat werkt. Hou jullie wel op de hoogte.

Gistermiddag zijn we toch effe naar de plas geweest en hebben hem voor de helft gelopen. Stanley was los en op het midden hebben we hem een paar keer geroepen en uiteindelijk aangelijnd en wat gespeeld aan de Lekkant, toen teruggelopen. Vanmiddag ben ik met m'n vriendin en haar hond geweest en Stanley heeft echt ontzettend goed geluisterd. Vaak Hier laten komen met alleen stembeloning en een paar keer aan- en afgelijnd en Rodi-worst als beloning gegeven. Op het laatste stuk ook Hier gegeven en hij kwam meteen aanstormen en voorzitten, zodat ik hem aan kon lijnen gevolgd door een flinke stembeloning. M'n vriendin heeft haar hond toen ook aangelijnd en we zijn via dat 'etterstuk' weer naar de parkeerplaats gelopen. Hopelijk blijft het zo goed gaan.
:

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer: