Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zeehondenpup 'opengereten' door hond op Terschelling
Moderator: moderatorteam
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Zeehondenpup 'opengereten' door hond op Terschelling
De zeehondenopvang op Terschelling vond afgelopen weekeinde de eerste zeehondenpup van het seizoen. Helaas liep het niet goed af met het beestje: toen medewerkers 's avonds een kijkje namen bij het dier, bleek het dood te zijn.
En niet zomaar overleden, maar 'dood en duidelijk opengereten door een hond', schrijft de opvang op haar Facebookpagina.
Levenloos
"Na melding op vrijdag direct gaan kijken bij paal 15 en ja hoor een kerngezonde pup zonder moeder. Met verse navelstreng dus niet ouder dan 24u." Waarschijnlijk is het dier vanwege de zachte winter nu al geboren; meestal wordt de eerste pup pas half juni aangetroffen.
De opvang is op vrijdag twee keer bij het dier gaan kijken. Op zaterdagochtend waren duidelijk sporen van de moeder rondom de pup te zien. Zaterdagavond troffen ze het diertje levenloos aan op het strand.
Virussen
Greet Ham van Reddingsteam Zeedieren en de Dierenambulance Ameland waarschuwt hondenbezitters na dit trieste bericht. "Honden hebben een jachtinstinct, je weet nooit wat ze doen. De hond aan een lange lijn zou veel leed kunnen voorkomen."
Maar dat is niet het enige. "Zeehonden kunnen virussen bij zich hebben waar een hond doodziek van kan worden of zelfs aan kan overlijden. Andersom kan een hond ook drager zijn van een virus waar hij zelf geen last van heeft, maar een zeehond wel."
Bron: RTL Nieuws
Triest dat je het als baas zijnde niet even meld en je verantwoordelijkheid neemt... (Ervanuit gaande dat berichtgeving klopt.)
En niet zomaar overleden, maar 'dood en duidelijk opengereten door een hond', schrijft de opvang op haar Facebookpagina.
Levenloos
"Na melding op vrijdag direct gaan kijken bij paal 15 en ja hoor een kerngezonde pup zonder moeder. Met verse navelstreng dus niet ouder dan 24u." Waarschijnlijk is het dier vanwege de zachte winter nu al geboren; meestal wordt de eerste pup pas half juni aangetroffen.
De opvang is op vrijdag twee keer bij het dier gaan kijken. Op zaterdagochtend waren duidelijk sporen van de moeder rondom de pup te zien. Zaterdagavond troffen ze het diertje levenloos aan op het strand.
Virussen
Greet Ham van Reddingsteam Zeedieren en de Dierenambulance Ameland waarschuwt hondenbezitters na dit trieste bericht. "Honden hebben een jachtinstinct, je weet nooit wat ze doen. De hond aan een lange lijn zou veel leed kunnen voorkomen."
Maar dat is niet het enige. "Zeehonden kunnen virussen bij zich hebben waar een hond doodziek van kan worden of zelfs aan kan overlijden. Andersom kan een hond ook drager zijn van een virus waar hij zelf geen last van heeft, maar een zeehond wel."
Bron: RTL Nieuws
Triest dat je het als baas zijnde niet even meld en je verantwoordelijkheid neemt... (Ervanuit gaande dat berichtgeving klopt.)
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Re: Zeehondenpup 'opengereten' door hond op Terschelling
Tja. Het is lullig, maar het is niet zo gek. Een hulpeloos beestje dat ergens op een strand ligt met de geur van bloed aan zich (verse navelstreng). Ik vraag me af wat ze anders hadden verwacht op een strand waar kennelijk honden los lopen? Dat het à la een Disney-film niet mis kon gaan?
Ik zou er zelf trouwens ook niet aan denken om het bij de zeehonden-raad te gaan melden (net als die 10.000 dode/afgekloven meeuwen die op het strand liggen), gelukkig heb ik geen honden die anderen dieren doodbijten.
Ik zou er zelf trouwens ook niet aan denken om het bij de zeehonden-raad te gaan melden (net als die 10.000 dode/afgekloven meeuwen die op het strand liggen), gelukkig heb ik geen honden die anderen dieren doodbijten.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Vreemd genoeg gaat het juist al jaren goed. Als je naar café de walvis gaat in West Terschelling liggen daar hele rijen grijze zeehondenpups op de hondenstrook. Ik heb nog nooit gehoord dat honden daar de zeehondenpups gedood hebben eerlijk gezegd.
Je kan daar op het terras zitten met letterlijk op 5 meter afstand op het fietspad voor het terras net geboren zeehonden. Een geweldige ervaring.
Weinig honden bijten zeehonden echt dood. Ze liggen stil. Happen van zich af en zijn niet heel klein.
Je kan daar op het terras zitten met letterlijk op 5 meter afstand op het fietspad voor het terras net geboren zeehonden. Een geweldige ervaring.
Weinig honden bijten zeehonden echt dood. Ze liggen stil. Happen van zich af en zijn niet heel klein.
-
- Zeer actief
Nou....een losloopgebied is natuurlijk geen excuus om je hond een zeehond te laten mollen.
Ik vind dat honden op Terschelling best los mogen en lieve honden ook wel overal. Maar als je een hond hebt die zeehonden jongen doodbijt hoort die natuurlijk niet los. Want zo'n hond bijt natuurlijk alles dood.
Ik verbaas me. Wuilus heeft ook wel eens een zeehond gevonden. De herder van mijn tante ook. Maar doodbijten waar de baas bij is? Beetje heftig hoor. Waarom zou je hond dat doen en waarom kan je hem niet stoppen? Het zijn honden en geen wolven.
Een rennende ree of haas oid kan ik volgen
Maar een zeehondje is best wel een heftige prooi en flink ook. En het rent niet en hapt terug.
Ik vind dat honden op Terschelling best los mogen en lieve honden ook wel overal. Maar als je een hond hebt die zeehonden jongen doodbijt hoort die natuurlijk niet los. Want zo'n hond bijt natuurlijk alles dood.
Ik verbaas me. Wuilus heeft ook wel eens een zeehond gevonden. De herder van mijn tante ook. Maar doodbijten waar de baas bij is? Beetje heftig hoor. Waarom zou je hond dat doen en waarom kan je hem niet stoppen? Het zijn honden en geen wolven.
Maar een zeehondje is best wel een heftige prooi en flink ook. En het rent niet en hapt terug.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Dat dus. En inderdaad zou ik ook niet bij zo'n opvang gaan biechten dat dat de verdienste van mijn hond is. Het vergt wel weer n bepaald type hond om zo'n klusje te klaren; maar eindresultaat is dat alle honden bezitters wederom met de nek aangekeken worden. Tegenwoordig een automatische reactie lijkt wel.Kruimel53 schreef:Ja. Nou. Twee weken geleden lagen er al twee heel erg dode zeehondenbaby's op het 'drukste' stuk van het strand. Geen idee of die gemeld zijn bij één of andere instantie, ik heb het iig niet gemeld. Sinds wanneer wordt de geboorte bij zoogdieren trouwens bepaald door het weer?
Kijk, dat sommige mensen zich daar 50 jaar geleden druk over maakten, soit. Toen dobberden er, dankzij menselijk handelen (jacht en gif en troep), nog zo'n 3 halfdooie zeehonden in het wad. Dan is elke pup er één. Entree Lenie 't Hart. Als kind liep ik door de teer en de rotzooi te baggeren op het Schiermonnikoogse strand en zeehonden zagen we echt nooit. Zelfs geen dooie. Tegenwoordig breek je je nek over de zeehonden. Er zijn er behoorlijk veel, en die van Lenie komen ook gezellig ff buurten want die zijn gewend om gevoerd te worden. Straks moeten ze weer afgeschoten worden wegens te veel en lastig vallen van badgasten.
Honden mogen op Terschelling los op het strand (30km lang, gemiddeld 500m breed maar hele stukken veel breder) en in de bossen. De kans dat je op het gebruikelijke wandelstrand een zeehond tegenkomt is niet bijster groot, die chillen op de zandbanken en de west- en oostpunten van het eiland. Meer kans dat je in de bossen een ree tegenkomt.
In zijn algemeenheid irriteert mij die automatische reactie van 'hond hep ut gedaan'. Ik krijg steeds meer de indruk dat de enige reden dat honden nog niet volledig verboden zijn, het electoraal verlies van stemmen van honden-eigenaren is. Er zíjn honden, daar schijnt weinig tegen te doen te zijn, maar ze dienen zich te gedragen alsof ze er niet zijn Ze mogen niet gehoord of gezien worden, niet gefaciliteerd met ordentelijke oppervlakten losloopgebied, alom geweerd met 'honden niet gewenst'. En ontmoedigd middels leuke bedragen aan hondenbelasting.
- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
De dader hoeft niet persé een hond geweest te zijn, het zou ook het werk van een bul (mannelijke zeehond) kunnen zijn. Die springen bepaald niet zachtzinnig om met (andermans) kroost, zoals te zien is in de natuurfilm Wad https://wadfilm.nl/Tony schreef:(Ervanuit gaande dat berichtgeving klopt.)
Onderstaand citaat is afkomstig uit een recensie van die film.
Zeehonden
De zeehonden zijn de grootste zeezoogdieren die in het gebied voorkomen en ze spelen een prominente rol in het verhaal dat Smit wil vertellen. De filmbezoeker krijgt de schattige grijze zeehonden te zien, die als witte pluizenbolletjes hun jeugd doorbrengen. Knuffeldieren lijken het, maar de kijker krijgt ook voorgeschoteld wat er aan dat wondertje vooraf is gegaan; een zware strijd tussen de zeehondenbullen op zoek naar een vrouwtje. Ze moeten strijden om hun plek en dat gaat er wel eens hard aan toe. De paring verloopt niet altijd zachtzinnig en in de strijd om het bestaan sneuvelt er ook wel eens een jong. Het hoort er allemaal bij en Smit heeft het allemaal vastgelegd.
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Nou, dan zal ik het maar eerlijk opbiechten : ................Nanna schreef:Nou Josefientje, biecht het maar op. Dat was jouw kuthond
Ik loop nooit bij paal 15 !
Ik loop altijd ten oosten van paal 18 of ten westen van paal 8, daar kom je de minste mensen tegen.

-
- Zeer actief
Ik vrees dat die van mij ook sneller happen zouden hebben genomen, zeker van een dood dier, dan ik het had kunnen verhinderen. Zeker weten doe ik het niet, maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur. Een dier doden .. daar zie ik ze niet voor aan, maar het blijven honden.. ik kan het niet 100% garanderen.Kruimel53 schreef:Ja, want dat weet je natuurlijk, dat je hond pasgeboren zeehonden opvreet.laeken schreef:Nou....een losloopgebied is natuurlijk geen excuus om je hond een zeehond te laten mollen.
De IJzen eten ook dooie kippen zonder probleem. Die rennen ook niet. Net als het pasgeboren geitenbokje van de barfleverancier. Dat ging ook keurig naar binnen. Dat is geen compleet jachtgedrag, alleen het laatste hoofdstuk: Soldaat Maken van de Prooi. Dat kan ook zonder de voorafgaande hoofdstukken.
Die dooie zeehondenbaby's hadden de heren ook een stuk sneller ontdekt dan ik, en ze wilden er ook best hapjes van nemen. Had het nog gesparteld en gepiept dan was dat extra interessant geweest. En ik was er totaal niet op verdacht dat ze daar zouden liggen. De heren vallen onder mijn definitie van 'lieve honden' trouwens.
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ligt er hier aan wat er dood is, de door de windmolen onthoofde meeuwen en af en toe kraaien laten ze lekker liggen. Een doodgereden konijn daarentegen is erg lekker~Suzanne~ schreef:Ik vrees dat die van mij ook sneller happen zouden hebben genomen, zeker van een dood dier, dan ik het had kunnen verhinderen. Zeker weten doe ik het niet, maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur. Een dier doden .. daar zie ik ze niet voor aan, maar het blijven honden.. ik kan het niet 100% garanderen.Kruimel53 schreef:Ja, want dat weet je natuurlijk, dat je hond pasgeboren zeehonden opvreet.laeken schreef:Nou....een losloopgebied is natuurlijk geen excuus om je hond een zeehond te laten mollen.
De IJzen eten ook dooie kippen zonder probleem. Die rennen ook niet. Net als het pasgeboren geitenbokje van de barfleverancier. Dat ging ook keurig naar binnen. Dat is geen compleet jachtgedrag, alleen het laatste hoofdstuk: Soldaat Maken van de Prooi. Dat kan ook zonder de voorafgaande hoofdstukken.
Die dooie zeehondenbaby's hadden de heren ook een stuk sneller ontdekt dan ik, en ze wilden er ook best hapjes van nemen. Had het nog gesparteld en gepiept dan was dat extra interessant geweest. En ik was er totaal niet op verdacht dat ze daar zouden liggen. De heren vallen onder mijn definitie van 'lieve honden' trouwens.
Suzanne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Whut?malinois schreef: Ligt er hier aan wat er dood is, de door de windmolen onthoofde meeuwen en af en toe kraaien laten ze lekker liggen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor met enige regelmaat... die snappen t idee van een windmolen niet helemaal af en toePersistence schreef:Whut?malinois schreef: Ligt er hier aan wat er dood is, de door de windmolen onthoofde meeuwen en af en toe kraaien laten ze lekker liggen.Blij dat ik dat nooit tegenkom.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat ook niet zo vreemd hoor...Cleva schreef:Dat geloof ik best. Hoe zou een meeuw dat moeten snappen. Die drijven een beetje op de wind. Soms zijwaarts of zelfs achteruit.malinois schreef:Ja hoor met enige regelmaat... die snappen t idee van een windmolen niet helemaal af en toePersistence schreef:Whut?malinois schreef: Ligt er hier aan wat er dood is, de door de windmolen onthoofde meeuwen en af en toe kraaien laten ze lekker liggen.Blij dat ik dat nooit tegenkom.
Hoe moeten die weten dat er een postmoderne gehaktmolen op de loer ligt?

-
- Zeer actief
Vind het vooral erg dat een hond de kans gekregen heeft om dat te doen, als het waar is.
Je houdt hem maar lekker bij je of superscherp in de gaten als je weet dat ie er toe in staat is.
Maar ja, ik ben dan ook een vrij teer zieltje
Zou er slapeloze nachten van hebben als mijn honden iets doden voor de lol omdat ik niet oplet.

Je houdt hem maar lekker bij je of superscherp in de gaten als je weet dat ie er toe in staat is.
Maar ja, ik ben dan ook een vrij teer zieltje

Zou er slapeloze nachten van hebben als mijn honden iets doden voor de lol omdat ik niet oplet.
- Jackira
- Zeer actief
Maar het is toch helemaal niet bekend hoe de zeehondenpup gedood is. Alles berust op aannames.
Zelf denk ik altijd dat zo'n bericht een opmars is naar een aanlijngebod voor honden. Dan moet je natuurlijk eerst wel wat medestanders verzamelen en de publieke opinie beinvloeden. Maar dat is waarschijnlijk slecht gedacht van mij.
Zelf denk ik altijd dat zo'n bericht een opmars is naar een aanlijngebod voor honden. Dan moet je natuurlijk eerst wel wat medestanders verzamelen en de publieke opinie beinvloeden. Maar dat is waarschijnlijk slecht gedacht van mij.
-
- Zeer actief
Als het dier al dood was, dan kan het " prima" dat het gebeurd dat ze eraan beginnen voor ik echt zie wat er gebeurd. Vind ik dat dan leuk? Nee!Dennenappel schreef:Vind het vooral erg dat een hond de kans gekregen heeft om dat te doen, als het waar is.![]()
Maar ja, ik ben dan ook een vrij teer zieltje![]()
Ik zie ze er niet voor aan een dier te doden... maar het blijven honden... en als het echt een net geboren zeehondenjong is.. met alles er nog op en aan... ik kan het niet uitsluiten, hoe graag ik het ook zou willen. Dat wil NIET zeggen dat ik het goedkeur, het uitlok of dat het me geen donder interesseert.
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En als ie allang dood was?Dennenappel schreef:Vind het vooral erg dat een hond de kans gekregen heeft om dat te doen, als het waar is.![]()
Maar ja, ik ben dan ook een vrij teer zieltje![]()

-
- Zeer actief
Ik zeg ook als het waar is.
En als hij al dood was is het ook weer anders maar dan nog mogen mijn honden er dan niet aan zitten.
En het was op het strand, dus als je dan niet vrij snel kan overzien en/of stoppen wat je hond aan het doen is dan is ie behoorlijk uit de buurt.
En als hij al dood was is het ook weer anders maar dan nog mogen mijn honden er dan niet aan zitten.
En het was op het strand, dus als je dan niet vrij snel kan overzien en/of stoppen wat je hond aan het doen is dan is ie behoorlijk uit de buurt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor... ik kan er 1 hier een kipkarkas, zelfs een hele kwartel in de veren. Maar levend vind hij t niet eetbaar. Kun je hem er rustig tussen zetten.Cleva schreef:Ik gok dat een hond die een karkas uit elkaar gaat staan trekken dat ook gewoon met een levende doet. In feite maakt het dus niet zoveel uit.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er ook die een konijn pakt en opvreet als ie de kans krijgt al heeft ie net zn pens vol met een konijn buj wijze van spreken. De ene is de andere niet...Cleva schreef:ja. Dat is voeren. Dat staat bol van het aangeleerde gedrag. Net als braaf zitten kijken tussen de kippetjes.malinois schreef:Nee hoor... ik kan er 1 hier een kipkarkas, zelfs een hele kwartel in de veren. Maar levend vind hij t niet eetbaar. Kun je hem er rustig tussen zetten.Cleva schreef:Ik gok dat een hond die een karkas uit elkaar gaat staan trekken dat ook gewoon met een levende doet. In feite maakt het dus niet zoveel uit.

- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
Jackira schreef:
Precies, dat was mijn eerste ingeving ook, vooral met dat bijgeplakte plaatje van het zeehondje 'toen hij nog leefde' . Kwestie van framing, en proberen draagvlak te creëren.Niemand die gezien heeft dat een hond dit gedaan heeft, waar hebben we het over?
Wat ik me afvraag bij dit verhaal, waarom zou die zeehond haar pup hebben gebaard in afzondering? Wat ik zie bij de Punt van Reide, is dat met name zwangere zeehonden in de buurt blijven van de groep, juist omdat ze kwetsbaar zijn. Het zou kunnen dat de zeehond op Terschelling drachtig is geworden van een bul, die niet werd geaccepteerd, en zij daarom voor haar eigen veiligheid koos en de eenzaamheid opzocht. Wat niet mocht baten.....
Dat persbericht is bijzonder vaag en om het vervolgens op een onaangelijnde hond af te wentelen is naar mijn smaak veel te kort door de bocht.. Ik denk eigenlijk dat de natuur zijn werk heeft gedaan, en dat dit niets heeft te maken met toeristen en hun loslopende honden.
-
- Zeer actief
Beter je poppenstrontje even aan de lijn houden, dan voor allemans schandaal een zeehond laten molesteren.
-
- Zeer actief
Voor mij ook dit hoor. Als een hond dit gedaan heeft dan is het wat mij betreft binnenkort ook aanlijnen mocht dit vaker gaan gebeuren voor iedereen met dank aan de eigenaar die zijn oogappel een zeehondenpup liet mollen.korthaar schreef:Beter je poppenstrontje even aan de lijn houden, dan voor allemans schandaal een zeehond laten molesteren.
Je kan er lang en breed over lullen maar je huisdier heeft dit niet te doen op een strand. Dus gaat dit vaker gebeuren is het wat mij betreft aanlijnen en pech voor de honden baasjes en hondjes.
Je hebt je hond onder controle te kunnen houden. Misschien zijn er best veel zeehonden. Misschien hoort sterfte daar bij. Maar huisdieren die Fikkie heten zijn geen doodsoorzaak normaal gesproken. En dat hebben wij zo te houden. Het kan echt niet zo zijn dat wij plastic flesjes en troep op het strand achter laten, de hele rust verstoren op de Waddeneilanden en vervolgens onze fikken ook nog de jonge zeehondjes laten mollen. Het is een keer leuk geweest wat mij betreft.
- dagmar88
- Zeer actief
Inmiddels is het al aangepast naar "vermoedelijk" en dan vind ik het voorbarig naar honden te wijzen voor het echt vaststaat.laeken schreef:Voor mij ook dit hoor. Als een hond dit gedaan heeft dan is het wat mij betreft binnenkort ook aanlijnen mocht dit vaker gaan gebeuren voor iedereen met dank aan de eigenaar die zijn oogappel een zeehondenpup liet mollen.korthaar schreef:Beter je poppenstrontje even aan de lijn houden, dan voor allemans schandaal een zeehond laten molesteren.
Je kan er lang en breed over lullen maar je huisdier heeft dit niet te doen op een strand. Dus gaat dit vaker gebeuren is het wat mij betreft aanlijnen en pech voor de honden baasjes en hondjes.
Je hebt je hond onder controle te kunnen houden. Misschien zijn er best veel zeehonden. Misschien hoort sterfte daar bij. Maar huisdieren die Fikkie heten zijn geen doodsoorzaak normaal gesproken. En dat hebben wij zo te houden. Het kan echt niet zo zijn dat wij plastic flesjes en troep op het strand achter laten, de hele rust verstoren op de Waddeneilanden en vervolgens onze fikken ook nog de jonge zeehondjes laten mollen. Het is een keer leuk geweest wat mij betreft.
Honden die fikke heten slopen geen zeehond. Een gezonde zeehondenpup heeft een laag blubber. Zelfs zeer ernstige verwondingen door boten of roofdieren die niet verder gaan dan het vlees, zijn niet snel dodelijk.
Wat gaten waar ze (meestal) een paar keer in de staart zijn gebeten door een hond ook niet.
Dan is het dus (mocht het een hond zijn geweest) of een erg zieke pup geweest, of die hond heet geen fifi maar psycho. Een normale hond scheurt geen lappen vlees uit een levend dier.
Dan weten we allemaal meteen om wat voor type het gaat en die horen toch al niet los als ze niet heel strak onder appel staan.
Met onze huishonden heeft dat niets te maken. Dat onderscheid is erg belangrijk.
Je moet eerder bang zijn dat pa en ma jouw hond slopen, dat is reden genoeg om hem ver uit de buurt te houden.
- dagmar88
- Zeer actief

Hang die rotzooi gewoon meteen in het water of ga 200 meter verderop zitten.
Ik denk dat het onderdeel van de hobby is. Net als die schreeuwende snotblazende rabopanty's.
- Jackira
- Zeer actief
Ik begrijp dat zulke dingen niet kunnen en storend zijn. Maar ik erger me bij dit soort verhalen aan een "wij" verhaal. Ik hoor helemaal niet bij "wij" want ik doe zulke dingen niet. Dus ik wil in zo'n verhaal ook niet betrokken worden als de groep "wij". Het gaat om een deel van "wij" die dat doen.laeken schreef:Voor mij ook dit hoor. Als een hond dit gedaan heeft dan is het wat mij betreft binnenkort ook aanlijnen mocht dit vaker gaan gebeuren voor iedereen met dank aan de eigenaar die zijn oogappel een zeehondenpup liet mollen.korthaar schreef:Beter je poppenstrontje even aan de lijn houden, dan voor allemans schandaal een zeehond laten molesteren.
-
- Zeer actief
Wat kan er ineens gezeverd worden over het woordje wij zeg. Alsof mijn honden er ook maar toe in staat zouden zijn. Toch zijn wij hondenliefhebbers wel degelijk wij want elke maatregel die genomen wordt gaat ONS aan.
Er zijn een paar dingen die je niet moet laten gebeuren als hondeneigenaar en dit is er gewoon een van. Je hond hoort geen zeehondjes te mollen. Als het geen hond is geweest dan is het vast een hele grote zeeleeuw of meeuw geweest.
Er zijn een paar dingen die je niet moet laten gebeuren als hondeneigenaar en dit is er gewoon een van. Je hond hoort geen zeehondjes te mollen. Als het geen hond is geweest dan is het vast een hele grote zeeleeuw of meeuw geweest.
-
- Zeer actief
Weer een potentieel gevalletje: oeps, dat doet ie anders nooit.Tara schreef:Ik vind het ook. Mijn honden zijn niet de honden die voor de overlast zorgen, dat regel ik allemaal prima zelf.Jackira schreef:
Ik begrijp dat zulke dingen niet kunnen en storend zijn. Maar ik erger me bij dit soort verhalen aan een "wij" verhaal. Ik hoor helemaal niet bij "wij" want ik doe zulke dingen niet. Dus ik wil in zo'n verhaal ook niet betrokken worden als de groep "wij". Het gaat om een deel van "wij" die dat doen.
En ik ben lang de enige niet hoor, verreweg de meeste honden veroorzaken helemaal geen overlast, vind je het dan heel erg als ik me niet aangesproken ga zitten voelen over het wangedrag van een kleine groep uitzonderingen? Rot op.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijn honden zijn geen zeehonden gewend, dus geen idee wat ze zouden doen.
Toen ze losliepen op het strand van Texel en we zeehonden op strand zagen liggen heb ik ze dus vast gedaan, gewoon voor de zekerheid, en ben ik op afstand wat foto's gaan maken.
Maar goed idem in Duitsland toen we door wat open velden liepen.. ineens zag ik dat Aki wat opmerkte, dan ga ik ook niet afwachten wat het is maar wordt hij terug gefloten. Bleek een groep geiten met vlucht gedrag achter een laag hekje. Ik ga dan niet afwachten of hij er achter aan zou gaan of niet..
Maar goed, niet iedereen doet dat, of heeft in de gaten dat de interesse van de hond ineens wel heel erg op iets ligt waar hij potentieel achteraan zou willen gaan.
Genoeg verhalen ook hier in duingebied van mensen die de roedel jachthonden losklikken nu en tijdens broedseizoen, en soms gaan ze erachteraan en soms niet
Ik kan er wat pissig om worden in ieder geval, voor mijn gevoel verpesten ze het voor een ander want straks moeten honden altijd en overal aangelijnd worden vanwege mensen met honden die het geen reet kan interesseren wat ze doen.
En eigenlijk is dat het niet, sommige mensen vinden het heel erg dat hun honden dat doen, maar vinden ook dat de honden los moeten kunnen lopen.
En dat laatste vind ik uiteraard ook, maar leer ze dan ook om los te kunnen lopen, en leer zelf tijdig aan te lijnen als dat nodig is
Toen ze losliepen op het strand van Texel en we zeehonden op strand zagen liggen heb ik ze dus vast gedaan, gewoon voor de zekerheid, en ben ik op afstand wat foto's gaan maken.
Maar goed idem in Duitsland toen we door wat open velden liepen.. ineens zag ik dat Aki wat opmerkte, dan ga ik ook niet afwachten wat het is maar wordt hij terug gefloten. Bleek een groep geiten met vlucht gedrag achter een laag hekje. Ik ga dan niet afwachten of hij er achter aan zou gaan of niet..
Maar goed, niet iedereen doet dat, of heeft in de gaten dat de interesse van de hond ineens wel heel erg op iets ligt waar hij potentieel achteraan zou willen gaan.
Genoeg verhalen ook hier in duingebied van mensen die de roedel jachthonden losklikken nu en tijdens broedseizoen, en soms gaan ze erachteraan en soms niet

Ik kan er wat pissig om worden in ieder geval, voor mijn gevoel verpesten ze het voor een ander want straks moeten honden altijd en overal aangelijnd worden vanwege mensen met honden die het geen reet kan interesseren wat ze doen.
En eigenlijk is dat het niet, sommige mensen vinden het heel erg dat hun honden dat doen, maar vinden ook dat de honden los moeten kunnen lopen.
En dat laatste vind ik uiteraard ook, maar leer ze dan ook om los te kunnen lopen, en leer zelf tijdig aan te lijnen als dat nodig is