Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV keuze
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: KVV keuze
Ja het zelfde als Hilde.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik voer hoofdzakelijk kvv met bot, zonder premix (Lotgering), maar soms geef ik wel een kvv met premix en andere calciumbron dan bot (Rodi, Smuldier). Ook krijgen ze regelmatig een klein handje brokken (merk wisselt per wat ik in huis heb; momenteel FarmFood, eind van de maand heb ik een zak Brit, wat ik verder niet ken; CaroCroc viel hier slecht, ook met zulke kleine beetjes; proplan beviel ook goed, en diverse proefpakketjes bevielen ook goed, zoals Wolf of Wildernis, Platina, Edgar&Cooper, Royal Canin)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Afwisselen... ik geef van alles. 8 merken per week.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Hier ook zo veel mogelijk afwisseling, met en zonder premix, met en zonder bot ...behalve bij mijn hond met pancreasproblemen. Hij krijgt zijn speciale dieet kvv.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Dus geen sterke voorkeur betreffende met of zonder premix en met of zonder bot bij jullie?
Afwisselen is altijd prima natuurlijk, maar ben vooral benieuwd of er voor of tegenstanders zijn van bot of premix en waarom dan.
Wat zijn jullie meningen hierover?
Ik voer momenteel overigens ook afwisselende kvv merken. De een met bot en zonder premix, de ander zonder bot en met premix.
Ik lig een beetje in tweestrijd. Vind puur natuur voeren echt top gevoelsmatig (dus met bot en premix) maar premix geeft weer een bepaalde zekerheid, of is dit scheinveiligheid? Hoe "gezond" is zo'n premix tov natuurlijke voedingsbronnen?
Afwisselen is altijd prima natuurlijk, maar ben vooral benieuwd of er voor of tegenstanders zijn van bot of premix en waarom dan.
Wat zijn jullie meningen hierover?
Ik voer momenteel overigens ook afwisselende kvv merken. De een met bot en zonder premix, de ander zonder bot en met premix.
Ik lig een beetje in tweestrijd. Vind puur natuur voeren echt top gevoelsmatig (dus met bot en premix) maar premix geeft weer een bepaalde zekerheid, of is dit scheinveiligheid? Hoe "gezond" is zo'n premix tov natuurlijke voedingsbronnen?
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
ik heb mijn pup even energique gevoerd, maar daar sch*t hij bergen op en hij boert erop en heeft een onrustige buik.
nu een tijdje al rodi, dat ging goed, maar sinds een week ongeveer 3/4 kvv van Versvoer en 1/4 rodi en hij begint echt met sprongen vooruit te gaan. hij komt eindelijk mooi op gewicht.
heeft weinig en goede ontlasting en heeft veel energie, maar is tegelijkertijd ook rustiger, gelijkmatiger.
kvv van Versvoer heeft geen premix. ik voer er wel geweekte gedroogde groenten bij.
wat is nu beter? de vitamines en mineralen uit natuurlijke voedingsbronnen binnenkrijgen klinkt het meest gezond. maar hoe weet ik of hij, ook met voldoende afwisseling in diersoorten, wel alles binnen krijgt?
met een premix is dit wel duidelijk. maar hoe goed worden de synthetische vitamines opgenomen en zijn deze wel net zo gezond?
nu een tijdje al rodi, dat ging goed, maar sinds een week ongeveer 3/4 kvv van Versvoer en 1/4 rodi en hij begint echt met sprongen vooruit te gaan. hij komt eindelijk mooi op gewicht.
heeft weinig en goede ontlasting en heeft veel energie, maar is tegelijkertijd ook rustiger, gelijkmatiger.
kvv van Versvoer heeft geen premix. ik voer er wel geweekte gedroogde groenten bij.
wat is nu beter? de vitamines en mineralen uit natuurlijke voedingsbronnen binnenkrijgen klinkt het meest gezond. maar hoe weet ik of hij, ook met voldoende afwisseling in diersoorten, wel alles binnen krijgt?
met een premix is dit wel duidelijk. maar hoe goed worden de synthetische vitamines opgenomen en zijn deze wel net zo gezond?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Daarom is het handig om af te wisselen. Dan lopen ze geen tekorten op
er zijn zoveel verhalen over voeding dat het elkaar allemaal tegen spreekt. Heb je gerichte vragen kun je die beter aan de fabrikant vragen. Af en toe ongezond dat doen wij mensen ook.

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Ik wissel ook af kivo raw4dogs rodi barfnenu smuldiervallemaal complete voeding. Pup ondertussen 6 maanden bijna
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch