Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
niet eten. carocroc???
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
niet eten. carocroc???
Hoi allemaal,
Onze Boy eet nog steeds niet. Maag is weer in orde.
De oorzaak is stress, hij heeft niet de rust om te eten. Alleen als het heel lekker is wel. Moet van de DA lekkere brok zoeken. Heb vandaan Prins, Royal Canin, Pedigree, Magnusson gekocht en hij lust geen van allen.
Royal canin een beetje.
Nu hoorde ik dat Carocroc goed gegeten wordt. Door het hoge vetgehalte en de kipleverextracten.
Wie heeft hier ervaring mee en is het een redelijk goede brok?
Groetjes een mager Boyke. :cry2:
De oorzaak is stress, hij heeft niet de rust om te eten. Alleen als het heel lekker is wel. Moet van de DA lekkere brok zoeken. Heb vandaan Prins, Royal Canin, Pedigree, Magnusson gekocht en hij lust geen van allen.
Royal canin een beetje.
Nu hoorde ik dat Carocroc goed gegeten wordt. Door het hoge vetgehalte en de kipleverextracten.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: niet eten. carocroc???
De smaak wordt alleen bepaald door het smaakje (kippenvet) wat ze er aan het eind van het productieproces overheen spuiten.joe schreef:Hoi allemaal,
Royal canin een beetje.
Hier een tijdje carocroc gevoerd, zeer creatief geweest met de varianten, maar het mocht niet echt baten. Veel voeren, veel ontlasting. Ze vonden ze wel lekker (nou ja, ze werden gegeten), maar dat zegt hier weinig. Dat waren dan ook echt onze laatste brokken.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef whooper ProPlan maar Orbis heb ik over moeten zetten op seniorenvoeding omdat hij heel erg veel last had met zijn ontlasting. ik ben toen overgestapt om caracroc senior en het sindsdien heeft hij geen pijn meer gehad. dus voor orbis ben ik zeer tevreden met deze brok
en de ontlasting is ook niet zo hard en dat is voordelig voor orbis in verband met de pijn en hij poept gewoon 1 of 2x per dag 

groetjes
caroline, whooper en orbis
- Peet2
- Zeer actief
Waarom geef je hem geen kant en klaar vers vlees voeding? Dat is lichter verteerbaar voor zijn maag en zal 'ie beslist heerlijk vinden.
Er zijn tegenwoordig zoveel goeie merken te krijgen, er zit veel minder rommel en granen in en het is net zo makkelijk als brok (gewoon pakje uit de diepvries halen). Kijk eens naar Carnibest, Bibi, Rodi, Energique, enz enz.....
Peet
Er zijn tegenwoordig zoveel goeie merken te krijgen, er zit veel minder rommel en granen in en het is net zo makkelijk als brok (gewoon pakje uit de diepvries halen). Kijk eens naar Carnibest, Bibi, Rodi, Energique, enz enz.....
Peet

-
- Zeer actief
Hij lust geen vers, heb Rodi, duck en smeldier geprobeerdPeet2 schreef:Waarom geef je hem geen kant en klaar vers vlees voeding? Dat is lichter verteerbaar voor zijn maag en zal 'ie beslist heerlijk vinden.
Peet

- memo
- Actief
Heb je deze varianten even kort gekookt (of heet water erover gegoten) of meteen rauw gegeven? Welke varianten? Mees vindt bijv. rauw kippevlees echt ranzig, maar als het goed (!) gemengd is met andere vleessoorten, dan vindt hij het wel lekker, daar zou het dus ook aan kunnen liggen...Rodi en Duck lijken beide op hamburgers, misschien eens Carnibest of Bibi proberen? Daar zitten geen bindmiddelen (is geen hamburgervorm) in... Hoe komt het eigenlijk dat je hond zo erg gestressed is dat hij niet wil eten? Kan de oorzaak niet worden aangepakt of is dat iets wat maar heel langzaam slijt (uit het verleden ofzo)? Kunnen rustgevende middelen (bv. homeopathische middelen zoals VSM Prodier Nervositeit) niet helpen om je hond weer een beetje tot zichzelf te laten komen?
Mees was ook altijd een erg moeilijke eter, maar nu hij vers krijgt, eet hij met smaak zijn bak leeg, elke keer weer (tenzij ik hem dus kip geef
).
succes!
ps. ontopic. Carocroc ben ik niet echt weg van, teveel graan en niet gegarandeerd vrij van conserveringsmiddelen.
Mees was ook altijd een erg moeilijke eter, maar nu hij vers krijgt, eet hij met smaak zijn bak leeg, elke keer weer (tenzij ik hem dus kip geef

succes!
ps. ontopic. Carocroc ben ik niet echt weg van, teveel graan en niet gegarandeerd vrij van conserveringsmiddelen.
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

- memo
- Actief
Andere brokken die je nog zou kunnen proberen zijn bijv.: Canidae, Nutro, Arden Grange, Solid Gold, Acana, Innova, California Natural...dit zijn in mijn ogen de betere brokken die in verhouding een hoog vlees percentage hebben en daardoor vaak ook beter gegeten worden...ook de geperste brokken van Farmfood en Cavom vind ik wel goed en Mees lust ze en dat wil best wel wat zeggen...
succes!
succes!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik heb ze gewoon zo rauw gegeven. Moeten ze nog gekookt worden dan???????memo schreef:Heb je deze varianten even kort gekookt (of heet water erover gegoten) of meteen rauw gegeven? Welke varianten? Mees vindt bijv. rauw kippevlees echt ranzig, maar als het goed (!) gemengd is met andere vleessoorten, dan vindt hij het wel lekker, daar zou het dus ook aan kunnen liggen...Rodi en Duck lijken beide op hamburgers, misschien eens Carnibest of Bibi proberen? Daar zitten geen bindmiddelen (is geen hamburgervorm) in... Hoe komt het eigenlijk dat je hond zo erg gestressed is dat hij niet wil eten? Kan de oorzaak niet worden aangepakt of is dat iets wat maar heel langzaam slijt (uit het verleden ofzo)? Kunnen rustgevende middelen (bv. homeopathische middelen zoals VSM Prodier Nervositeit) niet helpen om je hond weer een beetje tot zichzelf te laten komen?
Mees was ook altijd een erg moeilijke eter, maar nu hij vers krijgt, eet hij met smaak zijn bak leeg, elke keer weer (tenzij ik hem dus kip geef).
succes!
Hij vond vers in het begin wel lekker. Maar nu dus niet meer...
Hij is zo gestresst omdat hij in het verleden mishande;d is geweest.
Ik heb al bach-bloesem therapie toegepast, maar hielpl niet. Misschien idd iets van vsm proberen. De oorrzaak aanpakken is idd beter, maar is niet makkelijk. Het moet idd slijten, maar als er een glas valt of je schud een vuilniszak, dan zit hij weer een hele poos te trillen. Ook vallen andere honden hem altijd aan, waardoor hij erg van streek is.....
Ik moet hier idd iets op vinden.
Trouwens heb carocroc 4 kg gekocht om het te proberen en hij lust het!!
Ik moet hem nog wel uit de hand voeren, anders is hij te onrustig om te eten. Wel de 28/20 variant. De 23/13 vond hij niet lekker. Dus even deze hoge energiebrok, zodat hij weer aankomt en later een andere!
Het voer ruikt ook lekker...mmmm/mmm
Ja..in carocroc zitten antioxidanten etc...wel E gekeurd. FF is wat dat betreft beter, maar ja denk ik dan;In mijn eten zitten ook die beruchte E stoffen, dus...niet te flauw, toch?????????????????
- memo
- Actief
E-nummers, tja...voor mensen is dat behoorlijk streng gereguleerd (max. hoeveelheden enzo) maar voor dieren niet, ook zijn veel E-nummers geen probleem, maar E310 (Propylgallaat), E 320 (Butylhydroxyanisil BHA) en E321 (Butylhydroxyanisol) zijn niet de vriendelijkste en deze worden in hondenvoer gebruikt... van E310 mag je als mens bijv. maar 0-1,4 mg/kg binnenkrijgen per dag en het is niet geschikt voor zuigelingenvoedsel...jummie en dat is nog de minst schadelijke...
de rauw-voer merken hoeven zeker niet gekookt te worden, maar men doet dit meestal in het begin om de hond eraan te laten wennen.
Zielig dat hij zo bang is overal voor (vandaar waarschijnlijk ook dat hij door andere honden wordt aangevallen). Lijkt me geen makkelijke taak om hem weer wat zekerder te krijgen....hebben jullie eigenlijk contact met een gedragstherapeut? die zou misschien kunnen helpen om hem zekerder te krijgen...voor de rest moet het waarschijnlijk slijten...
de rauw-voer merken hoeven zeker niet gekookt te worden, maar men doet dit meestal in het begin om de hond eraan te laten wennen.
Zielig dat hij zo bang is overal voor (vandaar waarschijnlijk ook dat hij door andere honden wordt aangevallen). Lijkt me geen makkelijke taak om hem weer wat zekerder te krijgen....hebben jullie eigenlijk contact met een gedragstherapeut? die zou misschien kunnen helpen om hem zekerder te krijgen...voor de rest moet het waarschijnlijk slijten...

- memo
- Actief
Ik kreeg vandaag een vraag van iemand die gehoord had dat Carocroc op de lange termijn gezondheidsklachten kon geven. Precieze specificaties gaf ze er niet van, het enige was dat de klachten op elkaar leken en de enige overeenkomst was dat ze Carocroc gevoerd werden. Weet iemand hier misschien meer over?