Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Anjavdw
nieuw lid
Mijn ras(sen): border collie, franse bulldog en labrador
Aantal honden: 3

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Anjavdw »

Ik ben Anja, getrouwd en moeder van een stel leuke kinderen.
We hebben een grote beestenbende :D
Buiten kippen, eenden, ganzen, katten en een konijn hebben we nog 3 prachtige honden.
We hebben een Franse Bulldog, ons Mila, ze is een jaartje oud en een, gek, spontaan, zeer aanhankelijk meisje.
Onze Labrador is ongeveer 2 jaar, Laika is een zeer makkelijke labrador en luistert uitstekend. Af en toe heeft ze haar gekke momenten!
Ons Misty is 6, een lieve wat argwanende border collie en juist de diagnose gekregen van AIHA.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Crescent »

Welkom!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Welkom Anja :flower:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Welkom. Hoe gaat het nu met Misty?
Anjavdw
nieuw lid

14 dagen geleden hebben wij haar naar de dierenkliniek moeten brengen, ze had toen een bloedwaarde van 17. Ze heeft een bloedtransfusie gekregen. Na een weekje mocht ze naar huis, haar bloedwaarden waren toen 21 (dat was vorige week zondag). Ze moet 60 mg cortisone krijgen per dag, de eerste dagen een bloedverdunner, pilletjes voor de maag en probiotica omdat ze diarree had. Vrijdag zijn we op controle geweest met ons meisje bij onze eigen dierenarts. Haar bloedwaarden zijn gestegen naar 27. Ze is al beter maar nog steeds niet hoe het zou moeten. Mijn dierenarts heeft me vertelt dat ze levenslang cortisone zal moeten krijgen, maar dat ze hoopt om het te kunnen afbouwen naar een minder hoge dosis. Begin augustus moeten we weer op controle en hoop ik toch meer mijn meisje te herkennen. Ze is nog vlug uitgeput en kortademig. Zonder probiotica krijgt ze weer diarree. Gelukkig is haar eetlust wel teruggekeerd want ze had bijna niets gegeten op 1 week. Ze is dan ook 3 kilo afgevallen.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Anjavdw schreef:14 dagen geleden hebben wij haar naar de dierenkliniek moeten brengen, ze had toen een bloedwaarde van 17. Ze heeft een bloedtransfusie gekregen. Na een weekje mocht ze naar huis, haar bloedwaarden waren toen 21 (dat was vorige week zondag). Ze moet 60 mg cortisone krijgen per dag, de eerste dagen een bloedverdunner, pilletjes voor de maag en probiotica omdat ze diarree had. Vrijdag zijn we op controle geweest met ons meisje bij onze eigen dierenarts. Haar bloedwaarden zijn gestegen naar 27. Ze is al beter maar nog steeds niet hoe het zou moeten. Mijn dierenarts heeft me vertelt dat ze levenslang cortisone zal moeten krijgen, maar dat ze hoopt om het te kunnen afbouwen naar een minder hoge dosis. Begin augustus moeten we weer op controle en hoop ik toch meer mijn meisje te herkennen. Ze is nog vlug uitgeput en kortademig. Zonder probiotica krijgt ze weer diarree. Gelukkig is haar eetlust wel teruggekeerd want ze had bijna niets gegeten op 1 week. Ze is dan ook 3 kilo afgevallen.
Fijn dat het voorzichtig de goede kant op gaat :ok: . Had je dit topic al gevonden: https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... hilit=aiha ?
Anjavdw
nieuw lid

De 19de waren haar bloedwaarden gestegen en hadden we weer wat nieuwe hoop. De dag nadien was haar eerste keer terug in de tuin. Niet lang, maar genoeg om haar te zien genieten.
En dan werd het warmer, enkele hittedagen. Elke dag werd ze slechter. Onze dierenarts En ik waren overtuigd dat de hitte veel van haar vroeg. We hoopten dat het na de hittedagen beter zou gaan. Zaterdag was het flink afgekoeld, maar ons meisje was niet beter. Heel de dag lag ze stilletjes, hield zoveel mogelijk haar plas op, om dan te strompelen naar de veranda, want verder kwam ze niet. Het enige wat nog lukte was eten en drinken. Zondag (gisteren) kwam mijn dierenarts langs, zelfs met 60 mg cortisone, had ze verhoging. Er zat geen leven meer in. Ik weet dat mijn meisje dit leven niet wou en daarom hebben we besloten om haar gisteren te laten inslapen. Morgen zou ze naar huis toe komen, in een urntje dat naast haar overleden vriendjes een plekje krijgt.
Onze andere honden en ook heel ons gezin is even uit zijn gewone doen, het zal zijn tijd nodig hebben om dit verlies een plekje te geven.
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Och wat erg. En veel te jong nog. Heel veel sterkte!
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat een trieste afloop met jullie Misty, sterkte voor het hele gezin!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Veel te jong :(:
Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief