Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet ik nu doen
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Wat moet ik nu doen
oke ik weet het even niet meer met Breezer. Ik zal eerst even het hele verhaal vertellen. We zijn gewoon met haar naar puppytraining gegaan hebben haar expres niet opgepakt. Ze ging goed met andere honden om. Toen ze ouder en in hogere groepen kwam begon ze tegen sommige honden uit te vallen. Tegen sommige puppies en tegen een rottie bij mij in de groep. Ze beschermde mij dus. Nu zit ik niet meer op training. Maar ik kom natuurlijk nog wel honden tegen in het bos. Nou is ze dus ontzettend bang voor sommige honden. Dus ongeveer 2 van de 10 honden die ik tegen kom vind ze leuk. Bij de andere reageert ze bang. Ze beschermt me niet meer zoals eerst (dat deed ze eerst ook in het bos) ik aai gewoon de honden en ze komt dus niet meer grommend om me heen tegen die andere honden. Maar nu rent ze dus kilometers om een hond heen om vervolgens weer bij mij te komen (dit is dus los) Staart tussen haar poten en met een grote boog om de hond heen. Als ik haar vast heb dan en ik kom dus dicht bij een andere hond (of die hond bij mij) dan snauwt ze van zich af want ze kan niks anders, ze kan natuurlijk niet wegrennen want ze zit aan de lijn. Ze doet het dus niet mij alle honden ook aan de lijn niet. Sommige mag ze. Meestal zie ik het al aan haar houding. Als ze een hond ziet en ze mag die dan gaat ze liggen wachten tot de hond komt. Mag ze hem niet staart tussen de benen en wegrennen. Maar zo word het dus niet leuk meer om met haar te wandelen in het bos en ook gevaarlijk. Want ze rent dus zo het fietspad op als ze een hond tegen komt die ze niet mag. Dus wat moet ik nu doen. Haar vast of los en wel naar het bos gaan of niet. Ik heb veel geprobeert: negeren, vast, los en natuurlijk beloon ik haar altijd als ze wel goed met een hond omgaat. Dus wat moet ik nu doen?
doggies for ever
Gewoon blijven wandelen en proberen te zorgen voor positieve ervaringen. Dan kan het misschien beter worden, maar kan ook een hele tijd duren. Ik denk niet dat belonen omdat ze 'n hond leuk vindt helpt, want als jij iemand niet leuk vindt, maar je krijgt iets lekkers als je iemand wel leuk vindt, dan ga je nog niet die andere persoon die je niet leuk vindt wel leuk vinden.
-
- Actief
-
- Actief
Als het alleen zou zijn om jou te beschermen zou ze niet bang zijn. Maar ik zou het inderdaad gewoon negeren. Als ze wegloopt, hou je d'r gewoon aan de lijn. Ze hoeft nergens voor elke hond leuk te vinden hoor. En als ze maar vaak genoeg merkt dat ze toch niet voor al die honden bang hoeft te zijn wordt het misschien beter.
Tirsa was eerst bang voor grote honden en ik let nu nog op met wat voor grote honden ik ze in aanraking laat komen, maar als ze rustig zijn laat ik d'r los. En het gaat nu steeds beter. Kost wel een paar jaar, maar dat maakt niet uit.
Tirsa was eerst bang voor grote honden en ik let nu nog op met wat voor grote honden ik ze in aanraking laat komen, maar als ze rustig zijn laat ik d'r los. En het gaat nu steeds beter. Kost wel een paar jaar, maar dat maakt niet uit.
-
- Actief
-
- Actief
Ben vandaag weer naar het bos geweest. Ik kreeg de tip om telkens als we een hond zagen haar favo speeltje te pakken en ermee te gaan spelen. Dus 4 tennisballen mee en telkens al zag ze de hond hup met de tennisbal. Ze rende niet weg maar had alleen veel meer aandacht voor mij dan voor de hondjes. Maar het ging dus goed. Ben zo blij
doggies for ever