Miezemuis schreef:Steriliseren?
wat gebeurt er dan qua ingreep en hormonaal?
~Suzanne~ schreef:Omega schreef:Overleggen met de DA of hij een bewijs van castratie af wil geven zonder dat je haar echt laat castreren? Desnoods kost het je een paar euro..
Daar zat ik ook aan te denken .... ;-(
Suzanne
heb ik ook aan gedacht maar ik geloof nooit dat ie daaraan gaat meewerken , hij is nogal van de regeltjes heb ik laatst ondervonden en ook nog eens pro castratie...
Alfilillo schreef:Ik heb geen echte oplossing, behalve steriliseren inderdaad. Maar ook dan moet ze een operatie ondergaan die je misschien liever niet wil.
Ik had met lily hetzelfde als jij. Toen ik haar aanschafte, vond ik de clausule van verplichte castratie niet zo'n punt, maar toen de tijd daar was, wilde ik het liever niet. Net als jij vind ik haar geweldig zoals ze nu is, dus waarom in haar gaan snijden en die hormoonhuishouding overhoop halen? En ook Lily heeft wat aanleg om dik te worden.
Ik heb het gewoon niet gedaan, maar ik vermoed dat 'jouw' stichting een stuk officieler is.
Wat actief zijn betreft, merk ik bij Lily wel heel sterk de hormonale cyclus: 4 maanden actief, 2 maanden sloom, 4 actief, 2 sloom etc. Bij castreren slaat dat misschien óf positief óf negatief om. Ik loop het risico liever niet. En ach, die cyclus hoort gewoon bij haar.
ja ik herinner me jouw verhaal nog. 'Mijn' stichting is erg strict. Geen castratie, geen eigenaar.

En ik wil toch wel graag zeggenschap over mijn eigen hond gaan krijgen. Om maar niet te denken dat ze haar hier weer weg zouden halen
Toen ik haar kreeg had ze nèt haar loopsheid achter de rug. Ik merk qua gedrag geen enkel verschil met toen en nu. Ja, ze is nu iets pittiger, maar dat is meer omdat ze nu meer thuis is. Zou dit nog een indicatie kunnen zijn (voor als ik haar wel zou laten castreren bedoel ik)
ranetje schreef:maart schreef:Bij de mijne is gewoon de baarmoeder uit gehaald.
De eierstokken zijn gebleven?
Hoe werkt dat?
Ruiken ze dan wel eens in de zoveel maanden lekker of valt dat mee?
is dat geen castratie dan en idd, wat zijn dan de gevolgen? Lijkt me wel een wat heftigere ingreep dan de kijkoperatie van de eierstokken?