De dog biatlon in Oudsbergen. Deze wedstrijd is verdeeld in bijthonden (met pakwerk proef) en speurhonden (zonder bijtwerk, ook geen speuren trouwens

Maar Spring en ik waren ook van de partij en we liepen ze op een 2 mannen na allemaal eruit

Het was extra cool omdat vooraf de grapjes en het gniffelen niet van de lucht was van die rare hond zonder haar en er werd zelfs gezegd dat ze het zielig vonden enzo. Nou ik heb Hollanders en Mechelaars gezien die zieliger waren in de waterbak en bij diverse oefeningen. Spring is vooral bezig met haar taakje en dit zo snel mogelijk volbrengen.
Hier wat foto's van die rare zielige naakthond

Na de start over een ijzeren bruggetje moest je een "toerke" fietsen. Ik had al gezien dat je hond links veel handiger was want veel honden sprongen rechts over het hek vandaar links.

Filmpje van het fietsen:

Dan de waterbak met ballen erin ter afleiding:

Filmpje van de fiets naar de waterbak

Laatste stuk hardlopen (na 6 km ong.)

Daar moest je schieten (hond in een bench, het schieten maakt trouwens geen geluid). Het ziet er stoerder uit dan het is want ik heb alles gemist en dus 50 strafseconden

Weer een waterbak. Ik dwing Spring trouwens niet hoor. Ik heb haar al vast om haar een zwieper te geven om uit de bak te komen.

Stukje hindernissen. Onderdoor overheen.

Waterbak naar de finish

We kwamen er allebei met moeite uit. Beetje moe.

Dat was het. 6.8 km in 37:46 min met 14 hindernissen (waaronder ook een gehoorzaamheidsoefening zit, af en sta. Had ik van de week maar even geoefenend